Προκλήσεις Λιβύων στην ελληνική ΑΟΖ: Διάβηµα της φιλοτουρκικής προσωρινής κυβέρνησης για τις έρευνες υδρογονανθράκων ανοιχτά της Κρήτης

Τι καθορίζει ο «νόμος Μανιάτη» – Αν βρεθούν κοιτάσματα υδρογονανθράκων, η Ελλάδα θα κάνει ένα σημαντικό βήμα στον «ενεργειακό πόλεμο» της Ανατολικής Μεσογείου

Σαν να µην έφταναν τα ανοιχτά µέτωπα µε Τουρκία, Αλβανία και τη νέα κυβέρνηση στα Σκόπια, άρχισε να βράζει και αυτό της Λιβύης.

Η φιλοτουρκική (προσωρινή) κυβέρνηση του µεταβατικού πρωθυπουργού Ντµπεϊµπά, του ανθρώπου που έβαλε την υπογραφή του στο παράνοµο και ανυπόστατο τουρκο-λιβυκό µνηµόνιο, προχώρησε σε διάβηµα στον Έλληνα πρέσβη στην Τρίπολη, Νικόλαο Γαριλίδη, για τις έρευνες υδρογονανθράκων που «τρέχουν» ανοιχτά της Κρήτης.

∆εν είναι η πρώτη φορά που αντιδρά σε διπλωματικό επίπεδο η Λιβύη επιχειρώντας να «απαντήσει» στα ενεργειακά σχέδια της Ελλάδας – προκειμένου να καταστεί σαφής ο λόγος για τον οποίο αντιδρά αρκεί µια µατιά στον χάρτη. Η επίµαχη περιοχή των ερευνών, όπου το νορβηγικό πλοίο «Ramform Hyperion» έριξε τα καλώδιά του, βρίσκεται εντός ορίων δικής µας περιοχής (ΑΟΖ) βάσει ∆ιεθνούς ∆ικαίου.

Οι έρευνες υδρογονανθράκων ανοιχτά της Κρήτης 

Σύμφωνα µε πληροφορίες της «Α», από τον Νοέµβριο του 2022 έως τον Φεβρουάριο του 2023 διεξήχθησαν δισδιάστατες έρευνες (και τότε είχε αντιδράσει η Λιβύη).

Και από τον Φεβρουάριο του 2024 έως τον Μάρτιο του 2024 διεξήχθησαν οι τρισδιάστατες έρευνες, καθώς η αρµόδια εταιρεία Exxon Mobil έχει σηµαντικές ενδείξεις για κοιτάσµατα υδρογονανθράκων σε αυτό το σηµείο. Μάλιστα, από το αποκλειστικό ρεπορτάζ της εφηµερίδας µας προκύπτει ότι το φθινόπωρο του τρέχοντος έτους υπάρχει η δυνατότητα να γίνει και η πρώτη διερευνητική γεώτρηση.

Αν βρεθούν κοιτάσµατα υδρογονανθράκων, η Ελλάδα θα κάνει ένα σηµαντικό βήµα στον «ενεργειακό πόλεµο» της Ανατολικής Μεσογείου. Πώς να µην αντιδράσουν, λοιπόν, οι Λίβυοι και οι Τούρκοι φίλοι τους, όταν «µυρίζονται» τι έρχεται;

Οι ισχυρισμοί των Λιβύων πως η περιοχή εµπίπτει στη δικαιοδοσία τους και ο «νόμος Μανιάτη»

Σηµειωτέον ότι οι Λίβυοι διατείνονται πως η περιοχή εµπίπτει στη δικαιοδοσία τους. ∆εν ισχύει, όµως, αυτό. Στον χάρτη φαίνεται η γραµµή της δυνητικής ελληνο-λιβυκής ΑΟΖ, αν αυτή είχε καθοριστεί. Επειδή, όµως, δεν έχουµε προχωρήσει σε τέτοια συµφωνία µε τη Λιβύη, η χώρα µας έχει καθορίσει τα οικόπεδα βάσει του «νόµου Μανιάτη». 

Σύµφωνα µε τα όσα προβλέπει, από τη στιγµή που δεν έχουµε οριοθετηµένη ΑΟΖ µε τη Λιβύη, εξωτερικό όριο της ελληνικής ΑΟΖ θεωρείται η λεγόµενη µέση γραµµή. Εποµένως, οι έρευνες γίνονται πολύ πιο βόρεια από το σηµείο που διεκδικεί ως δικό της η Λιβύη και σίγουρα εντός περιοχής ελληνικής δικαιοδοσίας. Κι ας το αµφισβητούν οι γείτονές µας προχωρώντας σε διαβήµατα.

Λειτουργούν κατ’ αυτόν τον τρόπο, διότι από τη στιγµή που δεν έχουµε οριοθετήσει τη µεταξύ µας ΑΟΖ, αν απλώς παρακολουθούσαν τα σχέδιά µας χωρίς να αντιδράσουν, θα ήταν σαν να αποδέχονται τις ελληνικές θέσεις. Κακά τα ψέµατα, όµως, η (νοµική) αλήθεια είναι µία και είναι µε το µέρος της Ελλάδας. Άλλωστε, ένας ενεργειακός κολοσσός του επιπέδου της Exxon Mobil δεν θα διακινδύνευε να συµµετάσχει σε µια… παράνοµη επένδυση. Ούτε να δαπανήσει χρόνο και χρήµατα για ένα αµφίβολο σενάριο.

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Επίθεση των Χούθι κατά του ελληνόκτητου M/V Tutor: Το πλοίο «πιστεύεται ότι έχει βυθιστεί»

Πλοίο που στοχοποιήθηκε από τους Χούθι της Υεμένης στις 12 Ιουνίου, ενώ έπλεε στην Ερυθρά Θάλασσα, σε απόσταση 66 ναυτικών μιλίων νοτιοδυτικά της πόλης Χοντέιντα «πιστεύεται ότι έχει βυθιστεί», ανέφερε η βρετανική υπηρεσία ασφάλειας της ναυσιπλοΐας UKMTO. Οι Χούθι είχαν

Στ. Γκίκας: Ενημερωτική επίσκεψη σε ΚΕΠΙΧ – ΕΚΣΕΔ ΛΣ/ΕΛΑΚΤ

Ενημερωτική επίσκεψη στο Κέντρο Επιχειρήσεων του Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής (ΚΕΠΙΧ) και στο Ενιαίο Κέντρο Συντονισμού Έρευνας & Διάσωσης (ΕΚΣΕΔ) πραγματοποίησε σήμερα ο Υφυπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Στέφανος Γκίκας, συνοδευόμενος από τον Αρχηγό του Λ.Σ.- ΕΛ.ΑΚΤ. Αντιναύαρχο Λ.Σ. Γεώργιο Αλεξανδράκη, όπου

«Χρυσός» οι διελεύσεις πλοίων από Δαρδανέλια και Βόσπορο

Τα πάνω κάτω στις διελεύσεις πλοίων από τα Δαρδανέλια και τον Βόσπορο φέρνει νέα πολιτική απόφαση της Άγκυρας. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με επίσημη ενημέρωση του Υπουργείου Μεταφορών και Υποδομών, τα τέλη διέλευσης από τα Δαρδανέλια και τον Βόσπορο θα αυξηθούν, από

Ο αντίκτυπος των επιθέσεων των Χούθι στο παγκόσμιο εμπόριο σε αριθμούς

Τις επιπτώσεις των επιθέσεων των Χούθι στο διεθνές εμπόριο αναδεικνύει με νέα έκθεσή της η αμερικανική Υπηρεσία Αμυντικών Πληροφοριών (DIA). Πιο συγκεκριμένα, στην έκθεση αναφέρεται ότι οι επιθέσεις των Χούθι ευθύνονται για τη σημαντική μείωση στις μεταφορές εμπορευματοκιβωτίων μέσω της

Μετάβαση στο περιεχόμενο