Σούπερ μάρκετ: Πόσα χρήματα ξοδεύουν οι Έλληνες – Οι νέες συνήθειες

Η μέση απόδειξη για την ηλεκτρονική αγορά προϊόντων από σούπερ μάρκετ είναι στα 76 ευρώ, όμως το «καλάθι» περιέχει, πλέον, λιγότερα και φθηνότερα είδη.

Τα ίδια χρήματα, σε σχέση με πέρυσι, ξοδεύουν οι καταναλωτές για την ηλεκτρονική αγορά προϊόντων από σούπερ μάρκετ, τοποθετώντας ωστόσο λιγότερα και φθηνότερα προϊόντα στο ηλεκτρονικό τους «καλάθι».

Αυτό προκύπτει από τα δεδομένα της Convert Group για το τρίτο τρίμηνο του 2022, όπως είπε ο πρόεδρος της εταιρείας, Παναγιώτης Γκεζερλής, μιλώντας στο Αθηναϊκό Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων.

Συγκεκριμένα, η μέση απόδειξη (ή η μέση αξία ηλεκτρονικού «καλαθιού»), παραμένει στα 76 ευρώ. Ωστόσο, αγοράζουν λιγότερα προϊόντα. Ειδικότερα, 33 αντί 36 τεμάχια βρίσκονται στο μέσο ηλεκτρονικό καλάθι το τρίμηνο Ιούλιος – Σεπτέμβριος 2022 σε σχέση με αντίστοιχο περυσινό διάστημα.

Πόσο επηρεάζουν όμως οι πληθωριστικές πιέσεις τις αγοραστικές ηλεκτρονικές συνήθειες των καταναλωτών; Όπως εξηγεί στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο κ. Γκεζερλής, από τα δεδομένα που επεξεργάστηκε η Convert Group προκύπτει ότι «ανάμεσα σε προϊόντα που εξυπηρετούν την ίδια περίπου ανάγκη των καταναλωτών, όσα έχουν μικρότερη τιμή και μικρότερη αύξηση στις τιμές τους φαίνεται να έχουν περισσότερες πωλήσεις». Επιπλέον, παρατηρείται άνοδος 10% σε τζίρο και 4% σε τεμάχια στις πωλήσεις των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας (private label) κατά τους πρώτους εννέα μήνες του 2022 συγκριτικά με το αντίστοιχο διάστημα του προηγούμενου έτους. Εξαιρέσεις υπάρχουν σε προϊόντα με ισχυρότερο brand loyalty. Αναφορικά με τις κατηγορίες προϊόντων που επηρεάστηκαν σε μεγαλύτερο βαθμό από την αύξηση των τιμών, ο πρόεδρος της Convert Group τονίζει ότι οι κατηγορίες με μεγαλύτερη ελαστικότητα ζήτησης (non-essential) επηρεάστηκαν περισσότερο, όπως για παράδειγμα οι κατηγορίες του κρασιού, των οδοντοβουρτσών ή των προϊόντων γενικού καθαρισμού, ακόμη κι αν δεν παρατηρήθηκε μεγάλη αύξηση στις τιμές αυτών των κατηγοριών.

Την ίδια στιγμή, η ενίσχυση της εμπιστοσύνης του καταναλωτή στο ηλεκτρονικό σούπερ μάρκετ αποδεικνύεται από το γεγονός ότι ο αριθμός παραγγελιών αυξήθηκε κατά 18% στο τρίτο τρίμηνο του 2022 σε σχέση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2021. «Σε περιόδους οικονομικών δυσκολιών, ο καταναλωτής πάντα στρέφεται online για να συγκρίνει τιμές προϊόντων και συνολική αξία καλαθιών» αναφέρει ο κ. Γκεζερλής και συμπληρώνει «ιστορικά αν το δούμε άλλωστε, στην οικονομική κρίση άνθισε το ηλεκτρονικό εμπόριο στη χώρα μας».

Μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο κ. Γκεζερλής προβλέπει ότι η δυναμική που παρουσιάζει η αγορά των ηλεκτρονικών σούπερ μάρκετ θα συνεχιστεί. Όπως εκτιμά, οι 4 μεγάλες αλυσίδες -εκτός από την αλυσίδα LIDL που δεν διαθέτει ηλεκτρονικό κατάστημα- το 2023 θα φτάσουν το 5% του τζίρου τους να γίνεται online.

«Σίγουρα απέχουν από αγγλικές αλυσίδες. Για παράδειγμα, η Tesco φλερτάρει με 20% μερίδιο online πωλήσεων. Το ερώτημα είναι πότε και αν θα φτάσουμε στη χώρα μας να βλέπουμε τέτοια ποσοστά. Κρίνοντας ότι κατά την διάρκεια της 2ετούς πανδημίας ο κλάδος του ελληνικού online grocery δημιούργησε μερίδια, που στην Αγγλία χρειάστηκαν 10 χρόνια να δημιουργηθούν, η εκτίμησή μας είναι ότι θα δούμε τέτοια μερίδια σύντομα και στην Ελλάδα. ‘Αλλωστε είναι μία κούρσα που την οδηγούν οι καταναλωτές: σύγκριση τιμών, ευκολία παραλαβής και μεγάλη ποικιλία προϊόντων είναι παράγοντες που τους οδηγούν στο ηλεκτρονικό σούπερ μάρκετ» σημειώνει ο πρόεδρος της Convert Group. Προσθέτει επίσης τη βεβαιότητά του ότι «πλαφόρμες q commerce όπως e-food, Wolt, Instacart, Pop Market θα διεισδύσουν πολύ πιο έντονα στο ηλεκτρονικό λιανεμπόριο αλλά με κωδικολόγιο έως 3.000 κωδικούς. Την ίδια στιγμή τα e-shops των αλυσίδων έχουν πάνω από 12.000 κωδικούς σε διαθεσιμότητα».

Από το τριμηνιαίο report της Convert Group προκύπτει ότι οι καταναλωτές αγοράζουν μεγαλύτερες ποσότητες online, καθότι στο διάστημα Ιούλιος – Σεπτέμβριος 2022 καταγράφηκε αύξηση 8% στα τεμάχια που πούλησαν τα online super market στους καταναλωτές με τη συνολική αξία να είναι στο +18% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2021. Η μέση αξία του ηλεκτρονικού καλαθιού δεν διαφοροποιήθηκε, ωστόσο οι καταναλωτές τοποθέτησαν σε αυτό 33 αντί 36 τεμάχια (9% μείωση) όμως δημιούργησαν περισσότερα καλάθια, κατά 18%, σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2021.

Σε επίπεδο εννεαμήνου οι κατηγορίες που αυξήθηκαν σε αξία (ευρώ) online αγορών ήταν: +19% σε προϊόντα για κατοικίδια, +7% σε χαρτικά και είδη καθαρισμού, +5% σε προϊόντα αρτοποιίας, +5% σε ποτά και αναψυκτικά, +3% σε προϊόντα περιποίησης και τρόφιμα για βρέφη και παιδιά και +2% σε συσκευασμένα τρόφιμα. Επιπροσθέτως, η κατηγορία των κατηγορία των φρέσκων τροφίμων επέφερε το 34% των συνολικών πωλήσεων του κλάδου, εν αντιθέσει με την κατηγορία των προϊόντων για κατοικίδια, η οποία αν και γνώρισε την μεγαλύτερη ανάπτυξη συγκριτικά με το προηγούμενο έτος, επέφερε μόλις το 1% της αξίας των ετήσιων πωλήσεων του κλάδου.

Η Δευτέρα εξακολουθεί να είναι η πιο δημοφιλής ημέρα για τα οnline ψώνια του νοικοκυριού, με το 17% των συνολικών παραγγελιών να γίνονται την συγκεκριμένη μέρα της εβδομάδας. Σημειώνεται ότι πάνω από το ένα τρίτο των συνολικών οnline παραγγελιών γίνονται στο διάστημα μεταξύ 9 το βράδυ και 9 το πρωί, τις ώρες δηλαδή που τα φυσικά καταστήματα των λιανεμπόρων είναι κλειστά.

Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι η κατηγορία των συσκευασμένων νερών η οποία σημειώνει σημαντική ανάπτυξη στο 9μηνο του 2022 και αποτελεί τη μόνη κατηγορία που εμφανίζεται να κερδίζει περισσότερα ηλεκτρονικά καλάθια από ότι στο αντίστοιχο διάστημα του 2021. Σύμφωνα με την τριμηνιαία έκθεση της Convert Group, προϊόντα αυτής της κατηγορίας τοποθετήθηκαν πλέον στο 27% των online καλαθιών του εννεαμήνου του 2022, σε σχέση με 24% στο εννεάμηνο του 2021.

Share:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ο Πλωτάρχης ΛΣ Λευτέρης Βαλεργάκης στη Μόνιμη Ελληνική Αντιπροσωπεία στην Ευρωπαϊκή Ένωση για τα επόμενα δύο έτη

ΚΟΙΝΗ ΑΠΟΦΑΣΗ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΞΩΤΕΡΙΚΩΝ ΣΤ Α ́ ΓΕΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΤ1 Δ/ΝΣΗ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚ. ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ Αρ.Πρωτ.: Π12β- 58515 «ΑΠΟΣΠΑΣΗ ΠΛΩΤΑΡΧΗ ΛΣ ΒΑΛΕΡΓΑΚΗ ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΥ (ΑΜ 1187) ΣΤΗ ΜΟΝΙΜΗ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΕΙΑ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΕΝΩΣΗ, ΓΙΑ ΔΥΟ (2)ΕΤΗ ».  – Ο

Χαιρετισμός Επίτιμου Προέδρου Π.Ε.Α.Λ.Σ. στο 15ο Πανελλήνιο συνέδριο

ΧΑΙΡΕΤΙΣΜΟΣ  ΕΠΙΤΙΜΟΥ ΠΡΟΕΔΡΟΥ  ΠΕΑΛΣ ΣΤΟ 15Ο ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ Σεβασμιότατε Αρχιεπίσκοπε Κρήτης κ.κ Ευγένιε Κύριε Αρχηγέ ΛΣ, φαντάζομαι ότι σήμερα εκπροσωπείται τον κ. υπουργό αν και θα ήταν επιθυμητό έως και αναγκαίο να έχει περιληφθεί στο πρόγραμμα του Υπουργού η παρουσία του

Το Δ.Σ. της Ε.Α.Α.Λ.Σ. στο Ηράκλειο Κρήτης

Προσκεκλημένο να συμμετάσχει στις εργασίες του 15ου Τακτικού Συνεδρίου της Πανελλήνιας Ένωσης Αξιωματικών Λ.Σ. (ΠΕΑΛΣ), κλιμάκιο του Δ.Σ. της Ε.Α.Α.Λ.Σ., αποτελούμενο από τον Πρόεδρο Σταύρο Βοϊδονικόλα, το Γενικό Γραμματέα Δημ. Σαϊτάκη, την Ταμία και επικεφαλής Τομέα Ισότητας Ελένη Κοντάκου και τον

Ξεκίνησε το ταξίδι της…αποκαθήλωσης για 4 ελικόπτερα ΛΣ-ΕΛΑΚΤ

Σε δύο διαδοχικά ρεπορτάζ των Λιμενικών Νέων (στις 18/8 και 6/9), σας πληροφορούσαμε για τη σύμβαση-πλαίσιο που υπεγράφη ανάμεσα στην NSPA (ΝΑΤΟ Support & Procurement Agency – Υπηρεσία Υποστήριξης και Προμηθειών του ΝΑΤΟ) και την Airbus France, με την οποία