​ Ερωτήματα που ζητούν απάντηση από τον Υπουργό Ναυτιλίας…

Είναι γεγονός ότι, τα θέματα τις λειτουργίας του Κρατικού μηχανισμού κατά την κρίση των Πυρκαγιών στην Αττική την 23-7-2018 ταλανίζουν την σκέψη κάθε Έλληνα πολίτη και πολλά γιατί θα πρέπει να απαντηθούν, ώστε να μην θρηνήσουμε στο μέλλον ξανά θύματαΚανείς δεν διεκδικεί κανένα εισαγγελικό ρόλο. Όμως ο πόνος και η οδύνη όλων των πολιτών και ιδιαίτερα των οικογενειών των θυμάτων αλλά και αυτών που έχασαν, ότι είχαν και τώρα είναι στον δρόμο, επιβάλλει να περάσουμε την βάσανο του δημόσιου διαλόγου. Πρέπει να διερευνήσουμε και ας πονέσουμε ως κοινωνία. Όχι με τάση ανθρωποφαγίας. Στόχος είναι να μάθουμε ως πολίτες και να μην ξαναπάθουμε διορθώνοντας τα κακώς κείμενα Μετά την Νέμεσι να έλθει η ελπίδα στις ψυχές μας. Ίσως έτσι θα ελαφρώσουμε και από το βάρος στις ψυχές μας απέναντι στους αδικοχαμένους συμπολίτες μας. Στα μικρά παιδιά που δεν πρόλαβαν να νιώσουν τη χαρά της ζωής και που εμείς σε μια κρίσιμη στιγμή δεν τα προστατέψαμεΧάθηκαν οι ζωές τους και εμείς πάνω στις στάχτες τους μιλάμε για λάθη δεκαετιών ενώ κάποια από αυτά τα παιδιά δεν είχαν κλείσει καν μία δεκαετίαΜιλάμε και αντιμετωπίζουμε την ανεπάρκειά μας να τα προστατέψουμε στην ώρα του κακού, λες και η ζωή τους ήταν «αυθαίρετη»Βουνά οι απορίες και τα ερωτήματα για την ανεπάρκεια του κράτουςΌμως όσο αυτές οι απορίες και τα ερωτήματα δεν έχουν συγκεκριμένο περιεχόμενο δεν θα υπάρχουν και συγκεκριμένες απαντήσειςΆρα κανένα βήμα προς τα μπρος και θα είμαστε καταδικασμένοι να ξαναζούμε τα γεγονότα με την ίδια και ακόμη χειρότερη μορφή τουςΓι΄ αυτό όσοι βρέθηκαν σε θέση ευθύνης κατά την διαχείριση των καταστροφικών πυρκαγιών ΟΦΕΙΛΟΥΝ να απαντήσουν στα όποια ερωτήματα και να λυθούν όλες οι απορίεςΚαλούμε τον Υπουργό Ναυτιλίας για λογαριασμό του όλου του οργανισμού που προΐσταται και έχει και την πολιτική ευθύνη διοίκησής του να απαντήσει στα ερωτήματα:.

  • Όταν ξέσπασε η πυρκαγιά το μεσημέρι της 23η Ιουλίου στην Κινέτα, ζητήθηκε η συνδρομή του Λ.Σ. για την διευκόλυνση του έργου των εναερίων μέσων για την κατάσβεση της πυρκαγιάς;
  • Ενημερώθηκε ο κ. ΚΟΥΡΟΥΜΠΛΗΣ από τον Συντονιστικό της Πολιτικής Προστασίας και από τον Αρχηγό του Λ.Σ. για την κατάσταση στην Κινέτα και τις εκκενώσεις κατοικημένων περιοχών στην περιοχή αυτή;
  • Ζητήθηκε συνδρομή από το Συντονιστικό της Πολιτικής Προστασίας και αν ναι σε τι συνίστατο η συνδρομή από το Λ.Σ κατά την διαδικασία για την εκκένωσης των περιοχών στην Κινέτα;
  • Μετά την διαδικασία εκκένωσης περιοχών στην Κινέτα και το παράλληλο ξέσπασμα της πυρκαγιάς στην Ανατολική Αττική, γεγονός που καταφανώς συγκέντρωνε τα χαρακτηριστικά μεγάλης έντασης, συγκλήθηκε το Συντονιστικό της Πολιτικής Προστασίας με την συμμετοχή των αρμόδιων Υπουργών όπου συμπεριλαμβάνεται και ο Κ. ΚΟΥΡΟΥΜΠΛΗΣ;
  • Συμμετείχε στις προηγούμενες συνεδριάσεις στο Συντονιστικό έστω ο ΓΓ του Υπουργείου Ναυτιλίας;
  • Ζητήθηκε από το Συντονιστικό της Πολιτικής Προστασίας και αν ναι σε τι συνίστατο η συνδρομή από το Λ.Σ κατά την διαδικασία αντιμετώπισης των Πυρκαγιών στην Ανατολική Αττική;
  • Ζητήθηκε ποτέ και από κανένα αρμόδιο Όργανο, έστω κάποιον Υπουργό η συνδρομή του Λ.Σ. για την εκκένωση των παραλιών από τους πληγέντες από την πυρκαγιά στο Μάτι και αν ναι ΠΟΤΕ;
  • Πως εξηγεί ο Υπουργός το γεγονός, ότι το Κ.Λ. Ραφήνας στην αναφορά του προς τον Θάλαμο Επιχειρήσεων αναφέρει, ότι ενημερώθηκε από ιδιώτες και ούτε καν από το ΙΔΙΟ το Υπουργείο και τον Θάλαμο Επιχειρήσεων;
  • Υπήρχε έστω μια στοιχειώδης και οφειλόμενη επικοινωνία της ηγεσίας του Λιμενικού Σώματος με την αντίστοιχη του Π.Σ και της ΕΛ.ΑΣ για το θέμα της προδιαγραφόμενης άσχημης εξέλιξης της πυρκαγιάς στην Ανατολική Αττική;

Στην ανακοίνωση της 24/07/2018 και ώρα 02.29 του Υπουργείου μεταξύ άλλων αναφέρεται ότι την επιχείρηση απεγκλωβισμού των ατόμων που έχουν καταφύγει στις παραλίες συντονίζουν στο Θάλαμο Επιχειρήσεων ο Υπουργός και η φυσική ηγεσία του Λ.Σ. ενώ στην Ραφήνα δόθηκε εντολή από τον Υπουργό να σπεύσει ο κ. ΣΑΝΤΟΡΙΝΙΟΣ και ο Β’ Υπαρχηγός του Λ.Σ – ΕΛ.ΑΚΤ. Από την αναφορά του Κ.Λ. Ραφήνας αλλά και συνεντεύξεις στελεχών του Λ.Σ. προκύπτει ότι και ο Αρχηγός μετέβη στην Ραφήνα μαζί με τον Υφυπουργό, τον ΓΓΛΛΠ, αλλά και τον αρμόδιο για τα επιχειρησιακά θέματα Β΄ Υπαρχηγό την 22.30!!!

  • Γιατί αναφέρθηκε ψευδώς ότι ο Αρχηγός συνεπικουρούσε τον Υπουργό στον Θ.Ε. του Υπουργείου;
  • Ο Αρχηγός πήγε στην Ραφήνα με την συναίνεση του Υπουργού ή αυθαίρετα μόνος του;
  • Αφού έλλειπε ο Αρχηγός και ο αρμόδιος Υπαρχηγός από τον Θάλαμο Επιχειρήσεων, μπορεί να εξηγήσει ο κ. Υπουργός πως συμμετείχε στην Επιχείρηση; Ποιος διεκπεραίωνε τις εντολές του, τις τυχόν εντολές Κεντρικών Οργάνων της Κυβέρνησης και πιθανόν και του ίδιου του Πρωθυπουργού;
  • Αυτή ή έλλειψη συνεργασίας και στοιχειώδους συνεννόησης του Υπουργού με τους Υφισταμένους του δεν αποτελεί αντικανονικότητα ως προς την εκτέλεση της αποστολής του Υπουργείου Ναυτιλίας και του Λ.Σ. που θα πρέπει να «διορθωθεί» άμεσα ή θα προσθέσουμε και άλλες δυσμενείς εξελίξεις σαν και αυτές της ρύπανσης του Σαρωνικού, του εμβολισμού του ΠΑΘ 090, τώρα των πυρκαγιών και στους επόμενους μήνες ποιος ξέρει τι;

Μετά τα προαναφερθέντα προβλήματα συνεργασίας και συντονισμού, θεωρεί παράλογο ο Υπουργός το γεγονός ότι όπως προκύπτει από σχετικές δηλώσεις του σε Κυριακάτικη Εφημερίδα ο πλοίαρχος του Ε/Γ -Ο/Γ «TERA JET» Γιάννης Βουτσελάτος -το οποίο ήταν δεμένο στο λιμάνι της Ραφήνας τις ώρες που εκτυλισσόταν η τραγωδία- δεν ενημερώθηκε από τις επίσημες Αρχές, αλλά από τον διευθυντή της πλοιοκτήτριας εταιρείας SeaJets, υποναύαρχο εν αποστρατεία Νίκο Καβαλλιέρο, για να συμμετάσχει με την λέμβο ταχείας διάσωσης στην επιχείρηση.Γνωρίζει ο κ. Υπουργός ,ότι με την λέμβο αυτή ανασύρθηκε και η 14χρονη Εβίτα; Μπορεί να μας γνωρίσει πότε ανασύρθηκε η σωρός της καθώς και οι σωροί των άλλων δύο ατόμων, που αναφέρονται και στην προαναφερθείσα πρώτη ανακοίνωση του Υπουργείου;Αληθεύουν οι φήμες των διαδρόμων του Υπουργείου, ότι ο κ. Υπουργός ζήτησε από το Αρχηγείο να εκδώσει διευκρινιστική ανακοίνωση αναφορικά με τις δηλώσεις στελέχους της Μ.Υ.Α. σε τηλεοπτικούς σταθμούς για τον χρόνο ανεύρεσης της πρώτης σωρού και μπρος στην άρνηση του Αρχηγείου, αναγκάστηκε να κάνει ο ίδιος την γνωστή σχετική δήλωση περί μη ασφαλούς πληροφορίας για σωρό..

  • Γιατί σύμφωνα με την αναφορά του Κ.Λ. Ραφήνας δεν συμμετείχε από την πρώτη στιγμή όλη η δύναμη της ΜΥΑ, αλλά σημαντική δύναμή της χρησιμοποιήθηκε τις πρωϊνές ώρες της επομένης;
  • Γιατί δεν δίδει στην δημοσιότητα ο κ. Υπουργός αντίγραφα των ημερολογίων Α/Φ του Κ.Λ. Ραφήνας και του Θ.Ε. για τα θέματα που αφορούν την διαχείριση των θεμάτων του απεγκλωβισμού των πληγέντων από την Πυρκαγιά στην Ανατολική Αττική;
  • Γιατί δεν δημοσιεύονται οι σημαντικές αναφορές των εμπλεκόμενων Υπηρεσιών;
  • Η συνταχθείσα αναφορά του Κ.Λ. Ραφήνας γιατί συντάχθηκε την 18.00 της 24-07-2018 και όχι το αργότερο με την λήξη της Φυλακής του Αξιωματικού την 07.30 της ημέρας αυτής;
  • Με τίνος εντολή δεν συντάχθηκε αυτή η τόσο σημαντική αναφορά του Κ.Λ. Ραφήνας, -που σημειωτέον έχει και αποδεικτική αξία ενώπιον των δικαστικών Αρχών-, με την θεσμική λήξη της βάρδιας του Αξιωματικού Φυλακής;
  • Γιατί στην αναφορά αυτή δεν αναφέρονται οι χρόνοι ένταξης στην έρευνα και διάσωση κάθε σκάφους του Λ.Σ και των άλλων Σωμάτων;
  • Γιατί δεν συστήθηκε για ένα τόσο σοβαρό γεγονός -παρόντος και του Αρχηγού Λ.Σ.- μία αμάδα που θα διεκπεραίωνε τις πάσης φύσεως σήματα -αναφορές ή σήματα με σχετικά αιτήματα συνδρομής προς άλλες Υπηρεσίες;
  • Γιατί ο Υπουργός μέχρι σήμερα δεν κάλεσε τους ναυτιλιακούς συντάκτες για αναλυτική ενημέρωση επί των πεπραγμένων από την πολιτική και στρατιωτική ηγεσία του Λ.Σ.;
  • Αποτελεί επιλογή της πολιτικής και στρατιωτικής ηγεσίας διάφορα χαμηλόβαθμα στελέχη να περιφέρονται στα κανάλια μαζί με κάποιους εκπροσώπους του προσωπικού, που δεν έχουν πλήρη εικόνα των επιχειρησιακών θεμάτων, να αναλαμβάνουν την ενημέρωση του κοινού υποκαθιστώντας την πολιτική και στρατιωτική ηγεσία του Υπουργείου;
  • Ως Υπουργός Ναυτιλίας και ουσιαστικά ελέγχων και εποπτεύων τα πρόσωπα που με εντολή του ή και χωρίς την εντολή του ανέλαβαν τον συντονισμό στην Ραφήνα, οι οποίοι ισχυρίζονται ότι όλα έγιναν με απόλυτη επιτυχία, τι θα συνιστούσε να κάνουν στις οικογένειες αυτών που χάθηκαν στο νερό επειδή δεν άντεξαν την πολύωρη αναμονή;
  • Στην οικογένεια ας πούμε του συνάδελφου Πυροσβέστη, που ενώ ο ίδιος έδινε μάχες με τις φλόγες προστατεύοντας την ζωή άλλων, έχασε την κορούλα του που ανέμενε επί τρίωρο βοήθεια από την θάλασσα, η οποία δεν ήλθε ποτέ;

Δεν είναι μόνο αυτή, υπάρχουν ακόμη άλλοι 12 σωροί οι οποίοι ας μην ξεχνάμε ζωντανοί έφτασαν στην θάλασσα Να περιμένουν την βοήθεια από την θάλασσα, που αργούσε, δεν άντεξαν

Συχνά αναφέρεται ο κ. Υπουργός για θάρρος και τολμηρές αποφάσεις του Για γενναίες αποφάσεις δεν μας έχει μιλήσει..

Μήπως είναι καιρός για σημαντικές και γενναίες αλλαγές στο Υπουργείο ναυτιλίας και το Λιμενικό Σώμα;

ΛΙΜΕΝΙΚΑ ΝΕΑ

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Πειραιάς: Εντοπίστηκε μεγάλη ποσότητα ακατέργαστης κοκαΐνης σε εμπορευματοκιβώτιο με λιπάσματα

Μεγάλη ποσότητα ναρκωτικών στο λιμάνι του Πειραιά εντόπισαν τελωνειακοί ελεγκτές της ΑΑΔΕ. Ένα εμπορευματοκιβώτιο προερχόμενο από το Εκουαδόρ με τελικό προορισμό την Κροατία, δηλωμένο με φορτίο λιπασμάτων, δεσμεύτηκε ως ύποπτο για ύπαρξη ναρκωτικών ουσιών. Κατά τη διενέργεια ελέγχου από το αυτοκινούμενο όχημα Χ-ray, υπήρξε ένδειξη για ύπαρξη σάκων με υλικά

Οι προτεραιότητες των ευρωπαϊκών λιμανιών για την επόμενη πενταετία

Ενόψει των επικείμενων ευρωεκλογών, ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός Λιμένων (ESPO) θέτει τις προτεραιότητές του για την επόμενη πενταετία. Στη σχετική ανακοίνωση τονίζεται ότι, περισσότερο από ποτέ, τα λιμάνια αποτελούν συντελεστές των φιλοδοξιών της Ευρώπης και του βιώσιμου, ψηφιακού, ανταγωνιστικού, ισχυρού και

Γιώργος Γεννηματάς: Πέρασαν 30 χρόνια από τον θάνατο του

Συμπληρώνονται φέτος 30 χρόνια από το θάνατο του σπουδαίου πολιτικού Γιώργου Γεννηματά,  ο οποίος έφυγε από τη ζωή σαν σήμερα, στις 25 Απριλίου του 1994. Γεννημένος στην Αθήνα το 1939, με καταγωγή από την Σύμη, σπούδασε στην σχολή Πολιτικών Μηχανικών του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου όπου ανέπτυξε σημαντική φοιτητική συνδικαλιστική δράση. Παντρεύτηκε την Κάκια Βέργου, με την οποία απέκτησε δύο κόρες, τη Φώφη, η οποία διετέλεσε πρόεδρος

Συνεκπαίδευση μαχητικών αεροσκαφών της Πολεμικής Αεροπορίας με την Ιταλική Πολεμική Αεροπορία

Συνεκπαίδευση με μαχητικά αεροσκάφη της Πολεμικής Αεροπορίας και της Ιταλικής Πολεμικής Αεροπορίας πραγματοποιήθηκε από 23 έως και 24 Απριλίου. ‘Οπως ανακοινώθηκε σήμερα από το Γενικό Επιτελείο Αεροπορίας, στη συνεκπαίδευση συμμετείχαν συνολικά 8 μαχητικά αεροσκάφη F-16 Block 52+ Advanced της 335

Μετάβαση στο περιεχόμενο