10 ερωτήσεις από Σαντορινιό για κυβέρνηση, πλοιοκτήτρια και Λιμενικό

10 καίριες ερωτήσεις για την πυρκαγιά που εκδηλώθηκε στο πλοίο «Euroferry Olympia», αλλά και τη διαχείριση του περιστατικού, απευθύνει προς την κυβέρνηση, την πλοιοκτήτρια εταιρεία και τις υπηρεσίες του Λιμενικού, ο τομεάρχης Ναυτιλίας του ΣΥΡΙΖΑ Νεκτάριος Σαντορινιός, λέγοντας πως «η κοινή γνώμη, όσοι βίωσαν εκείνες τις ώρες τον εφιάλτη και οι οικογένειες των θυμάτων, δικαιούνται άμεσες και ειλικρινείς απαντήσεις».

Οι ερωτήσεις του τομεάρχη του ΣΥΡΙΖΑ είναι οι εξής:

  1. Γιατί πρωταγωνιστικό ρόλο στο περιστατικό έπαιξε, αρχικά, σκάφος της Ιταλικής Οικονομικής Αστυνομίας, ενώ η φωτιά εκδηλώθηκε και εκτυλίχθηκε σε ελληνικά χωρικά ύδατα; Πότε ενημερώθηκε το Ενιαίο Κέντρο Συντονισμού Έρευνας και Διάσωσης (ΕΚΣΕΔ); Ποιος ήταν ο χρόνος ανταπόκρισης του Λιμενικού Σώματος σε σχέση με το πρώτο σήμα για βοήθεια που έλαβε; Πότε προσέγγισαν τα σκάφη του Λιμενικού το φλεγόμενο σκάφος; Το υπουργείο Ναυτιλίας οφείλει να δώσει στη δημοσιότητα όλο το χρονοδιάγραμμα του πλάνου επιχείρησης, καθώς και το ημερολόγιο του ΕΚΣΕΔ.
  2. Πού βρισκόταν το πυροσβεστικό πλοίο που εδρεύει στην Ηγουμενίτσα και πότε έφθασε στον τόπο του συμβάντος το πυροσβεστικό της Πάτρας; Για ποιο λόγο το πυροσβεστικό πλοίο της Ηγουμενίτσας είναι υπό συντήρηση περίπου ένα χρόνο, όπως και το αντίστοιχο της Πάτρας; Η αλήθεια είναι πως η κυβέρνηση, λόγω μη κατανομής των απαραίτητων πόρων, έχει αμελήσει την έγκαιρη συντήρηση των σκαφών του Λιμενικού και της Πυροσβεστικής, με αποτέλεσμα, σημαντικά σκάφη για τις επιχειρήσεις έρευνας και διάσωσης να βρίσκονται ακινητοποιημένα και αδρανή.
  3. Πότε ειδοποιήθηκε η ΕΜΑΚ για να επιχειρήσει στο πλοίο και πότε επιβιβάστηκε σε αυτό; Γιατί δεν ειδοποιήθηκε από την πρώτη στιγμή του συμβάντος, αφού επρόκειτο για πυρκαγιά με αγνοούμενους; Γιατί δεν παρέμεινε η ΕΜΑΚ από την πρώτη νύχτα στην θαλάσσια περιοχή, ώστε να επιχειρεί κατά διαστήματα και σε βάρδιες, αφού είχαμε αγνοούμενους και το κάθε λεπτό ήταν πολύτιμο για τη σωτηρία τους;
  4. Το Λιμενικό Σώμα, που είχε κάνει τις επιθεωρήσεις του πλοίου, είχε προμηθεύσει την ΕΜΑΚ με τα σχέδιά του για τον σχεδιασμό των επιχειρήσεων διάσωσης; Το γεγονός ότι ο Λευκορώσος διασωθείς κινήθηκε από το κατώτατο γκαράζ στο κατάστρωμα, μέσω των οδών διαφυγής, αφήνει υπόνοιες για έλλειψη γνώσης και κενά στο σχεδιασμό της επιχείρησης διάσωσης.
  5. Με ποια δεδομένα εκτίμησης της κατάστασης επιλέχθηκε η εν πλω απομάκρυνση των επιβατών με σωσίβιες λέμβους, από τη στιγμή που το πλοίο απείχε σχετικά λίγα ναυτικά μίλια από την Κέρκυρα; Η συγκεκριμένη διαδικασία εκκένωσης διασφάλισε την ασφάλεια της ζωής και της περιουσίας των επιβαινόντων; Ήταν μια απόφαση στην οποία συναίνεσαν τα έμπειρα στελέχη του Λιμενικού; Όταν τον Αύγουστο του 2018 εκδηλώθηκε πυρκαγιά 10 ναυτικά μίλια ανοιχτά της Ύδρας, βράδυ, σε ένα από τα μεγαλύτερα σε χωρητικότητα πλοία της ελληνικής ακτοπλοΐας, το «Ελευθέριος Βενιζέλος», με πάνω από 1.000 άτομα επιβαίνοντες και με τουλάχιστον έξι μποφόρ καιρικές συνθήκες, το Λιμενικό Σώμα δε συνηγόρησε στην εγκατάλειψη του πλοίου εν πλω, δεδομένου ότι η συγκεκριμένη επιχειρησιακή μέθοδος ενέχει πολλούς κινδύνους για τους επιβαίνοντες. Αντίθετα, αφού έλαβε υπόψη όλα τα δεδομένα της κατάστασης και σε διαρκή πάντα συνεννόηση με τον Πλοίαρχο, φρόντισε να μεταφερθεί το πλοίο, υπό διαρκή επιτήρηση και παρουσία της Μονάδας Υποβρυχίων Αποστολών του Λιμενικού, μέσα στο λιμάνι του Πειραιά από τα ανοιχτά της Ύδρας όπου έπλεε. Σε εκείνη την περίπτωση είχε γίνει κατορθωτό να αποβιβαστούν όλοι οι επιβαίνοντες σώοι, πλήρωμα και επιβάτες, ενώ για μέρες μετά δόθηκε μάχη με τις φλόγες, ώστε να προστατευτούν οι περιουσίες των ανθρώπων και να μπορέσει τελικά το πλοίο να καταστεί και πάλι αξιόπλοο, όπως και έγινε τελικώς.
  6. Γιατί ενώ ακόμη δεν είχε ξεκινήσει η καταγραφή των περισυλλεγόντων, ο υφυπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, κ. Κατσαφάδος, (ΑΝΤ1 18/2/22) μετέφερε στην κοινή γνώμη πληροφορίες από πηγές της εταιρείας ότι έχουν διασωθεί και οι 290 επιβαίνοντες; Δεν είχε ενημερωθεί ως πολιτική ηγεσία από τις παρούσες στον τόπο του συμβάντος, δυνάμεις του Λιμενικού; Δεν θα έπρεπε, σύμφωνα με τον θεσμικό του ρόλο, να έχει καλύτερη εικόνα της κατάστασης την ώρα που η πραγματικότητα ήταν εντελώς διαφορετική και σήμερα θρηνούμε και αγωνιούμε για ανθρώπινες ζωές;
  7. Τι συμβαίνει τελικά με τον φάκελο επιθεώρησης του Euroferry Olympia; α) Σύμφωνα με την κοινοτική οδηγία 2017/2110 ΕΚ, τα πλοία που διενεργούν διακοινοτικούς πλόες, υπόκεινται σε δυο υποχρεωτικές επιθεωρήσεις τον χρόνο, μια εν όρμω και μια κατά την εκτέλεση τακτικού δρομολογίου. Καταγράφονται για το συγκεκριμένο πλοίο αρχεία για τις εν λόγω επιθεωρήσεις; β) Ενώ οι επιθεωρήσεις της διακοινοτικής οδηγίας 2017/2110 ΕΚ (report of Inspection in accordance with EU legislation), δεν αναφέρουν καμία παρατήρηση, εντούτοις σημαντικές παρατηρήσεις για την ίδια επιθεώρηση καταγράφονται μόνο στην αναφορά ενός άλλου πρωτοκόλλου, του Paris MOU. Για ποιο λόγο η έκθεση επιθεώρησης για το πλοίο, που διενεργείται και συντάσσεται με βάση τις αρχές της Ε.Ε. παρουσιάζεται χωρίς παρατηρήσεις και ελλείψεις; γ) Στην επιθεώρηση του 02/22 παρατηρείται ότι το επιχειρησιακό φυλλάδιο πυρασφάλειας του πλοίου είναι ημιτελές και ότι υπήρχαν προβλήματα με τους χώρους ενδιαίτησης, οι οποίοι συγκεκριμένα αναφέρονται ως ακάθαρτοι, κάτι το οποίο συνάδει με τις μαρτυρίες των διασωθέντων. Ήταν αυτά δευτερεύοντα προβλήματα σε σχέση με τους κανόνες ασφαλείας και δόθηκε η άδεια στο πλοίο για απόπλου;
  8. Λειτούργησαν το σύστημα πυρανίχνευσης και το σύστημα πυρόσβεσης Drencher στο χώρο οχημάτων;
  9. Γιατί βρέθηκαν οδηγοί να είναι εγκλωβισμένοι στα οχήματά τους την ώρα της πυρκαγιάς, αφού σύμφωνα με το πρωτόκολλο ασφαλείας, απαγορεύεται κατά τον απόπλου να βρίσκονται άτομα στο γκαράζ;
  10. Μπορεί να υπάρξει μια αξιόπιστη απάντηση σχετικά με αν το πλοίο ήταν υπέρβαρο σε οχήματα και επιβάτες; Γιατί βρέθηκαν διασωθέντες επιβάτες, οι οποίοι δεν συμπεριλαμβάνονταν στην λίστα επιβαινόντων; Πώς εφαρμόστηκε ο ISPS Code από την λιμενική εγκατάσταση ΟΛΗΓ Α.Ε. και πώς από το πλοίο και ποιος ο έλεγχος από τις Λιμενικές Αρχές που όπως γνωρίζουμε διαθέτουν και όχημα X-ray Scanner;

Χριστίνα Παπασταθοπούλου

10 ερωτήσεις από Σαντορινιό για κυβέρνηση, πλοιοκτήτρια και Λιμενικό | Η Εφημερίδα των Συντακτών

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Επίθεση των Χούθι κατά του ελληνόκτητου M/V Tutor: Το πλοίο «πιστεύεται ότι έχει βυθιστεί»

Πλοίο που στοχοποιήθηκε από τους Χούθι της Υεμένης στις 12 Ιουνίου, ενώ έπλεε στην Ερυθρά Θάλασσα, σε απόσταση 66 ναυτικών μιλίων νοτιοδυτικά της πόλης Χοντέιντα «πιστεύεται ότι έχει βυθιστεί», ανέφερε η βρετανική υπηρεσία ασφάλειας της ναυσιπλοΐας UKMTO. Οι Χούθι είχαν

Στ. Γκίκας: Ενημερωτική επίσκεψη σε ΚΕΠΙΧ – ΕΚΣΕΔ ΛΣ/ΕΛΑΚΤ

Ενημερωτική επίσκεψη στο Κέντρο Επιχειρήσεων του Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής (ΚΕΠΙΧ) και στο Ενιαίο Κέντρο Συντονισμού Έρευνας & Διάσωσης (ΕΚΣΕΔ) πραγματοποίησε σήμερα ο Υφυπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Στέφανος Γκίκας, συνοδευόμενος από τον Αρχηγό του Λ.Σ.- ΕΛ.ΑΚΤ. Αντιναύαρχο Λ.Σ. Γεώργιο Αλεξανδράκη, όπου

«Χρυσός» οι διελεύσεις πλοίων από Δαρδανέλια και Βόσπορο

Τα πάνω κάτω στις διελεύσεις πλοίων από τα Δαρδανέλια και τον Βόσπορο φέρνει νέα πολιτική απόφαση της Άγκυρας. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με επίσημη ενημέρωση του Υπουργείου Μεταφορών και Υποδομών, τα τέλη διέλευσης από τα Δαρδανέλια και τον Βόσπορο θα αυξηθούν, από

Ο αντίκτυπος των επιθέσεων των Χούθι στο παγκόσμιο εμπόριο σε αριθμούς

Τις επιπτώσεις των επιθέσεων των Χούθι στο διεθνές εμπόριο αναδεικνύει με νέα έκθεσή της η αμερικανική Υπηρεσία Αμυντικών Πληροφοριών (DIA). Πιο συγκεκριμένα, στην έκθεση αναφέρεται ότι οι επιθέσεις των Χούθι ευθύνονται για τη σημαντική μείωση στις μεταφορές εμπορευματοκιβωτίων μέσω της

Μετάβαση στο περιεχόμενο