175 άτομα ενεπλάκησαν σε ναυτικά ατυχήματα το 2022

Όπως παρουσιάζει σε έκθεσή της η ΕΛΣΤΑΤ για τα «Ναυτικά ατυχήματα Ελληνικών Εμπορικών Πλοίων 100 ΚΟΧ και άνω και πρόσωπα που έπαθαν ατύχημα σε πλοία και θαλάσσιες περιοχές ευθύνης των Λιμενικών Αρχών το 2022» ο αριθμός των ατόμων που έπαθαν ατύχημα σε πλοία ή θαλάσσιες περιοχές ευθύνης λιμενικών αρχών ανήλθε σε 175.

Κατά την αντίστοιχη σύγκριση του έτους 2022 σε σχέση με το έτος 2021 δεν σημειώθηκε μεταβολή.

Αύξηση (18,2%) είχε παρατηρηθεί το έτος 2021 σε σχέση με το έτος 2020. Από τα 175 άτομα που έπαθαν ατύχημα, το έτος 2022, τα 103 (58,9%) ενεπλάκησαν σε θανατηφόρο ατύχημα και κατέληξαν.

Πιο συγκεκριμένα, από τα 103 άτομα που έπαθαν θανατηφόρο ατύχημα, τα 96 βρίσκονταν σε θαλάσσιες περιοχές δικαιοδοσίας λιμενικών αρχών και τα 7 επάνω σε πλοία. Αντίστοιχα, από τα 72 άτομα που έπαθαν μη θανατηφόρο ατύχημα, τα 51 βρίσκονταν σε θαλάσσιες περιοχές δικαιοδοσίας λιμενικών αρχών και τα 21 επάνω σε πλοία.

grafima 4 naftika atyximata

Αναφορικά με την ηλικία των ατόμων που έπαθαν ατύχημα κατά το έτος 2022 σε πλοία ή σε θαλάσσιες περιοχές δικαιοδοσίας λιμενικών αρχών, τα 93 άτομα ήταν άνω των 65 ετών, ενώ κατά τα έτη 2021 και 2020, ήταν 101 και 84 αντίστοιχα.

Από τα 28 άτομα που έπαθαν ατύχημα επάνω σε πλοίο το έτος 2022, τα 7 άτομα έπαθαν θανατηφόρο ατύχημα, ενώ τα 21 είχαν μικροατυχήματα (θλάσεις, διαστρέμματα, κατάγματα, εγκαύματα, ακρωτηριασμός και λοιπά). Από τα 147 άτομα που έπαθαν ατύχημα σε θαλάσσιες περιοχές, δικαιοδοσίας λιμενικών αρχών, τα 96 άτομα είχαν θανατηφόρο ατύχημα (θάνατοι από πνιγμό ή από άλλη αιτία), 22 άτομα είχαν τραυματισμούς που σχετίζονταν με θλάσεις, διαστρέμματα ή κατάγματα και 29 άτομα είχαν ατύχημα από άλλες αιτίες.

Επιπλέον, ο συνολικός αριθμός των θανάτων από πνιγμό αυξήθηκε το έτος 2022 σε σχέση με το 2021 κατά 7,5% (από 67 σε 72). Μείωση κατά 9,5% (από 74 σε 67) είχε παρατηρηθεί το έτος 2021 σε σχέση με το 2020.

Στον παρακάτω πίνακα παρουσιάζονται στοιχεία για θανατηφόρα ατυχήματα και αγνοούμενους από παράνομη είσοδο σε θαλάσσιες περιοχές ευθύνης των ελληνικών λιμενικών αρχών για τα έτη 2012-2022.

pinakas 6 naftika atyximata

Ναυτικά ατυχήματα ελληνικών εμπορικών πλοίων

Συνολικά καταγράφηκαν 12 ναυτικά ατυχήματα σε ελληνικά εμπορικά πλοία 100 ΚΟΧ και άνω, συνολικής χωρητικότητας 40.038 ΚΟΧ. Τα πλοία στα οποία συνέβη ατύχημα αναλογούν στο 0,66% του συνόλου της δύναμης του ελληνικού εμπορικού στόλου και στο 0,10% της ολικής χωρητικότητάς του.

Από τα 12 πλοία στα οποία συνέβη ατύχημα, 5 (41,7%) ήταν φορτηγά, 6 (50,0%) ήταν επιβατηγά και 1 (8,3%) από την κατηγορία λοιπά.

atyximata ploion

Τέλος, σε 5 πλοία προκλήθηκαν ναυτικά ατυχήματα λόγω βλάβης μηχανής, σε 3 λόγω πρόσκρουσης, σε 1 λόγω βύθισης, σε 1 λόγω σύγκρουσης, σε 1 λόγω πυρκαγιάς ή έκρηξης και σε 1 λόγω λοιπών γεγονότων.

atyximata ploion grafima

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ρόδος: Στο Μαντράκι επέστρεψε πριν από λίγο ανακαινισμένο το ιστορικό πλωτό εστιατόριο “ΚΟΝΤΙΚΙ”

Μετά από μήνες εντατικών εργασιών ανακατασκευής, το θρυλικό πλωτό εστιατόριο «ΚΟΝΤΙΚΙ» είναι πλέον έτοιμο να υποδεχθεί ξανά τους επισκέπτες της Ρόδου ως SWAN. Η επένδυση άνω των 2 εκατομμυρίων ευρώ, που περιελάμβανε και ειδική ξυλεία υψηλής ποιότητας, σεβόμενη πλήρως την

Καρνάγια: Τα ξύλινα ναυπηγεία που σβήνουν, μαζί τους μια Ελλάδα που χάνεται

Μια αρχαία τέχνη σβήνει αργά και σιωπηλά. Τα καρνάγια – οι ταρσανάδες που κάποτε γέμιζαν τις ακτές του Αιγαίου και του Ιονίου με ήχους σφυριών και άρωμα πεύκου – μετρούν πια τις τελευταίες τους ανάσες. Από τα περίπου 300 ξύλινα ναυπηγεία που λειτουργούσαν

Η αγορά των δεξαμενόπλοιων σε κρίσιμο σταυροδρόμι

Σε ένα περιβάλλον έντονης αβεβαιότητας στις διεθνείς αγορές και συνεχών αλλαγών, πρόσφατη έκθεση της VesselsValue εστιάζει στις προοπτικές της αγοράς δεξαμενόπλοιων. Όπως επισημαίνει η έκθεση, οι γεωπολιτικές εντάσεις, οι κυρώσεις και οι μεταβολές των εμπορευματικών ροών αποτελούν τη νέα νόρμα

Κικίλιας από Μύκονο: «Ολοκληρωμένο master plan για το λιμάνι της Μυκόνου – Σε 15 ημέρες ολοκληρώνεται η εργολαβία στο παλιό λιμάνι»

«Προχωράει ένα ολοκληρωμένο master plan για το λιμάνι και όλες τις λιμενικές υποδομές. Ζήτησα από τον κύριο Λιμενάρχη, τον κύριο Διοικητή της 6ης ΠΕ.ΔΙ.Λ.Σ και τις δυνάμεις μας στο νησί να προχωρήσουμε τάχιστα και τα υπόλοιπα λιμενικά έργα, θέτοντας ως

Μετάβαση στο περιεχόμενο