17Ν: Σαν σήμερα πριν από 39 χρόνια εκτέλεσε τον Νίκο Μομφεράτο

Το απόγευμα της 21ης Φεβρουαρίου 1985 η τρομοκρατική οργάνωση έστησε καρτέρι και δολοφόνησε τον προσωπικό φίλο του Κωνσταντίνου Καραμανλή και εκδότη της εφημερίδας «Απογευματινή»
Ο φωτογράφος δεν το σκέφτηκε καθόλου. Το κλικ της μηχανής του μόλις που ακούστηκε μέσα στον χαμό από φωνές, ενώ σχεδόν αμέσως αστυνομικοί τον απομάκρυναν από την σκηνή της δολοφονίας. Μια ώρα αργότερα η φωτογραφία που είχε τραβήξει με τον Νίκο Μομφεράτο να κείτεται νεκρός όδευε για το τυπογραφείο και την πρώτη σελίδα της εφημερίδας. Το συγκεκριμένο στιγμιότυπο αποτύπωνε την επιθανάτια αγωνία του εκδότη της εφημερίδας Απογευματινή έχοντας μάτια και στόμα ανοιχτά, άδεια από ζωή, λίγη ώρα μετά την εκτέλεσή του.

momfera_2

Ήταν 21 Φεβρουαρίου του 1985 και η 17Ν ένα χρόνο και δύο μήνες μετά τη δολοφονία του αστυφύλακα Χρήστου Μάτη κατά τη διάρκεια της ληστείας στο κατάστημα της Εθνικής Τράπεζας στα Άνω Πετράλωνα, προχώρησε σε ένα εμφατικό χτύπημα. Η δολοφονία του Νίκου Μομφεράτου προσωπικού φίλου του Εθνάρχη Κωνσταντίνου Καραμανλή, είχε σχεδιαστεί πολύ προσεχτικά, αφού έλαβε χώρα στην καρδιά του κέντρου της Αθήνας και μάλιστα νωρίς το βράδυ.

momferratos_karamanlis_png
Προσωπικός φίλος του Κωνσταντίνου Καραμανλή ήταν ο Νίκος Μομφεράτος

Έξι σφαίρες και χαριστική βολή
Εκείνη την Πέμπτη, λίγο μετά τις έξι και μισή το απόγευμα, το κρύο ήταν αρκετά τσουχτερό στο Κολωνάκι και η κίνηση αρκετά χαλαρή, σε μια Αθήνα που είχε αφήσει πίσω της τις γιορτές. Ο Νίκος Μομφεράτος ειδοποίησε τον αστυνομικό-οδηγό του Παναγιώτη Ρουσέτη ότι φεύγουν και κατέβηκε από το γραφείο του στην είσοδο του κτηρίου στην Φειδίου 12, όπου στεγαζόταν η Απογευματινή. Επιβιβάζεται στην μαύρη Mercedes και αναχωρούν για την κατοικία του στο Κολωνάκισε μια συνήθη διαδρομή την οποία οι εκτελεστές της 17Ν φέρεται να είχαν μελετήσει διεξοδικά.

Δεν δίνει σημασία στο Fiat Mirafiori που βρίσκεται μπροστά τους όταν μπαίνουν στην οδό Τσακάλωφ και φτάνοντας στην συμβολή με την Βουκουρεστίου, αγνοεί ένα σταθμευμένο Autobianchi στην αριστερή πλευρά του δρόμου.

Μόλις η βαριά Mercedes αρχίζει να στρίβει αργά, ένα άτομο πλησιάζει με γρήγορο βήμα το αυτοκίνητο του εκδότη και αρχίζει να πυροβολάει, ενώ δευτερόλεπτα αργότερα, ο οδηγός του Autobianchi που έχει βγει, αρχίζει και αυτός να ρίχνει με ένα 45αρι.
Ρουσέτης και Μομφεράτος δέχονται έναν καταιγισμό σφαιρών, ενώ ο τρίτος εκτελεστής, είναι ο οδηγός του Mirafiori που ήταν μπροστά από το αυτοκίνητο του εκδότη.

Οι λιγοστοί αυτόπτες μάρτυρες μένουν άναυδοι από την δολοφονία και η Κίττυ Αρσένη-αδερφή του υπουργού τότε Γεράσιμου Αρσένη-καταθέτει αργότερα στις αρχές, περιγράφοντας έναν καλοντυμένο άνδρα που φορούσε μπλέιζερ σακάκι.
Ήταν αυτός που έδωσε την χαριστική βολή στον Νίκο Μομφεράτο, ο οποίος δέχτηκε εφτά συνολικά σφαίρες, οι τέσσερις από τις οποίες πέτυχαν την καρδιά του. Η Mercedes του καταλήγει ακυβέρνητη στην βιτρίνα ενός καταστήματος, αφού ο Ρουσέτης έχει τραυματιστεί πολύ βαριά και θα καταλήξει μετά από έντεκα μέρες νοσηλείας στο νοσοκομείο.

Ο «φαρμακοχέρης» και οι άλλοι
Τα πάντα τελειώνουν σε λιγότερο από τρία λεπτά και οι ένοπλοι εκτελεστές εξαφανίζονται με μοτοσικλέτες αρχικά και αυτοκίνητο αργότερα, το οποίο εγκαταλείπουν μετά σύμφωνα με τα ΜΜΕ της εποχής. Θα περάσουν δεκαεπτά χρόνια για να αποκαλυφθεί ποιοι ήταν οι δολοφόνοι του Νίκου Μομφεράτου, μετά την έκρηξη στο λιμάνι του Πειραιά, τον τραυματισμό του Σάββα Ξηρού και το σταδιακό ξήλωμα της 17Ν.

Οι λεπτομέρειες της επίθεσης δόθηκαν από τον Χριστόδουλο Ξηρό και σύμφωνα με αυτόν: «Στην επίθεση αυτή πήραμε μέρος εγώ ως οδηγός μοτοσικλέτας μάρκας Honda και επιβάτη τον Λουκά (σ.σ. Δημήτρης Κουφοντίνας), ακόμη ο Νικήτας (Παύλος Σερίφης) ως οδηγός της άλλης μοτοσικλέτας τύπου βέσπα και με συνεπιβάτη τον Αλέκο (Πάτροκλο Τσελέντη). Ο Λάμπρος (Αλέξανδρος Γιωτόπουλος) είχε τον ρόλο για την ειδοποίηση όταν ο στόχος πλησίαζε. Ο Λουκάς μάς εφοδίασε με οπλισμό, γάντια κτλ και πυροβόλησαν εναντίον του Μομφεράτου και του οδηγού του ο Αλέκος και ο Λουκάς με 45άρια πιστόλια. Στη συνέχεια επιβιβαστήκαμε στις μοτοσικλέτες και απομακρυνθήκαμε εγκαταλείποντας τις κλεμμένες μοτοσικλέτες στην περιοχή Νεάπολη Εξαρχείων και στη συνέχεια επιβιβαστήκαμε σε κλεμμένο ΙΧΕ αυτοκίνητο μάρκας Fiat, το οποίο και αυτό εγκαταλείψαμε σε κάποιο στενό πλησίον του ζαχαροπλαστείου “Σόνια” της Λ. Αλεξάνδρας. Τον οπλισμό και σ’ αυτήν την επίθεση τον μάζεψε ο Λουκάς».

Η αστυνομία ταυτοποίησε το ένα από τα δύο 45άρια που χρησιμοποιήθηκαν στην επίθεση, το οποίο βρέθηκε στην περιβόητη γιάφκα της οδού Δαμάρεως στο Παγκράτι. Ήταν αυτό που έφερε πάνω του ο άτυχος αστυφύλακας Χρήστος Μάτης, το οποίο «απαλλοτριώθηκε» σύμφωνα με την ορολογία της οργάνωσης στην ληστεία της Εθνικής Τράπεζας στα Άνω Πετράλωνα. Το άλλο ήταν το «ιστορικό» 45αρι της 17Ν που χρησιμοποιήθηκε στο πρώτο χτύπημα κατά του σταθμάρχη της CIA στην Αθήνα, Ρίτσαρντ Γουέλς, το οποίο δεν έχει βρεθεί μέχρι σήμερα, όπως και η περίφημη γραφομηχανή στην οποία γράφτηκαν οι προκηρύξεις. Αμφότερα δεν έχουν εντοπιστεί και ο Δημήτρης Κουφοντίνας, ο μοναδικός άνθρωπος που γνωρίζει το μέρος που είναι κρυμμένα μάλλον δεν θα το αποκαλύψει ποτέ.

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Τι «κρύβεται» πίσω από την αντίδραση της κυβέρνησης για τα ηλεκτρικά και τα πλοία

Η σύσταση του Υπουργείου, δηλαδή της κυβέρνησης να μην εισέρχονται εντός πλοίου ηλεκτρικά οχήματα, με φόρτιση άνω του 40% της συνολικής χωρητικότητας – αυτονομίας, σίγουρα δεν ήταν τυχαία. Η ένστασή μας ήταν ότι το Υπουργείο έπρεπε να λάβει απόφαση και όχι να δώσει το

Στη Σούδα ένα από τα μεγαλύτερα κρουαζιερόπλοια του κόσμου

Το πλοίο μπορεί να φιλοξενήσει 4.198 επιβάτες σε δίκλινα δωμάτια μέχρι τη μέγιστη χωρητικότητα των 5.510 επιβατών, καθώς και 1.663 άτομα πλήρωμα. Στη Σούδα κατέπλευσε νωρίς το πρωί της Τρίτης (07/05) ένα από τα μεγαλύτερα κρουαζιερόπλοια του κόσμου το “Odyssey

Ηράκλειο: Ταλαιπωρία για 532 επιβάτες του POWER JET, μετά από βλάβη

Απαγορεύτηκε ο απόπλους στο επιβατηγό – οχηματαγωγό “POWER JET”, σημαίας Κύπρου, το πρωί της Τρίτης του Πάσχα, καθώς διαπιστώθηκε αδυναμία εκκίνησης των δεξιών κύριων μηχανών, σύμφωνα με ανακοίνωση του Υπουργείου Ναυτιλίας. Από Κεντρικό Λιμεναρχείο Ηρακλείου, αρχικά, απαγορεύτηκε ο απόπλους, ενώ

Επενδυτικό σχέδιο εκατομμυρίων στο λιμάνι του Ηρακλείου

«Στο Ηράκλειο έχουμε ένα επενδυτικό σχέδιο πολλών δεκάδων εκατομμυρίων ευρώ, θέλουμε να αναπτύξουμε τον τερματικό σταθμό κρουαζιέρας, να φτιάξουμε ένα μεγάλο ξενοδοχείο, να εστιάσουμε στα φωτοβολταϊκά και την αιολική ενέργεια», αποκάλυψε ο Εμανουέλε Γκριμάλντι σε συνέντευξη που παραχώρησε σε ιταλική

Μετάβαση στο περιεχόμενο