Οι Έλληνες δείχνουν ενδιαφέρον κατά 50% για δεξαμενόπλοια που είναι φθηνά λόγω της κακής ναυλαγοράς αναμένοντας την άνοδο της αγοράς και ακολουθούν τα υγραεριοφόρα, τα container vessels και τα φορτηγά
Οι Έλληνες εφοπλιστές βάζουν συνέχεια παραγγελίες για ναυπηγήσεις πλοίων σε γιάρδες της Άπω Ανατολής.
Στη γενική εικόνα, τον Σεπτέμβριο του 2021, 44 ελληνικών συμφερόντων ναυτιλιακές εταιρείες είχαν υπό ναυπήγηση 182 πλοία συνολικής μεταφορικής ικανότητας 21,25 εκατομμυρίων τόνων. Σε σύγκριση με το 2020 είναι τρεις λιγότερες εταιρείες αλλά 30 περισσότερα πλοία.
Οι Έλληνες δείχνουν ενδιαφέρον κατά 50% για δεξαμενόπλοια που είναι φθηνά λόγω της κακής ναυλαγοράς αναμένοντας την άνοδο της αγοράς και ακολουθούν τα υγραεριοφόρα, τα container vessels και τα φορτηγά.
Πιο συγκεκριμένα σύμφωνα με την ετήσια έκθεση της “Naftiliaki Greek Shipping Review” υπό παραγγελία είναι 98 δεξαμενόπλοια μεταφορικής ικανότητας 14,7 εκατομμυρίων τόνων. Το αντίστοιχο περσινό διάστημα στο βιβλίο παραγγελιών ήταν 84 δεξαμενόπλοια , μεταφορικής ικανότητας 13,93 εκατομμυρίων τόνων. Είναι αξιοσημείωτο το στατιστικό ότι 21 υπερ δεξαμενόπλοια, τα λεγόμενα VLCC χωρητικότητας άνω των 300.000 τόνων είναι υπό παραγγελία ενώ μέσα στο 2021 έχουν παραδοθεί άλλα 12 σε ελληνικών συμφερόντων εταιρείες. Όσο αφορά τα υγραεριοφόρα, υπό ναυπήγηση είναι 16 LNG carriers και 21 LPG ενώ στο βιβλίο παραγγελιών υπάρχουν και 21 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.
Τα υπό ναυπήγηση φορτηγά πλοία είναι 21 εκ των οποίων τα 15 κατασκευάζονται για λογαριασμό του Ομίλου Navios της Αγγελικής Φράγκου.
Μηνάς Τσαμόπουλος
44 ελληνικών συμφερόντων ναυτιλιακές εταιρείες ναυπηγούν 182 πλοία