48ωρη απεργία στα πλοία με προοπτική κλιμάκωσης

48ωρη προειδοποιητική απεργία στις 22 και 23 Οκτωβρίου από την ΠΝΟ

Σε 48ωρη προειδοποιητική απεργία προχωρά στις 22 και 23 Οκτωβρίου η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία (ΠΝΟ), καθώς ναυάγησε η συνάντηση που είχε με την διοίκηση των ακτοπλόων (ΣΕΕΝ).

Βασικό θέμα της συνάντησης των δύο πλευρών ήταν η ανανέωση και υπογραφή της Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας (ΣΣΕ) ακτοπλοϊκών οχηματαγωγών επιβατικών διεθνών πλόων και κρουαζιεροπλοίων για το έτος 2025.

Σύμφωνα με τη  διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ), είχε ζητήσει ποσοστό αύξησης του 12% με τους ακτοπλόους (ΣΕΕΝ) να αντιπροτείνουν 3% αύξηση για το 2025, ενώ αρνήθηκαν να συζητήσουν και μια σειρά άλλων προβλημάτων.

«Δεν μπορούμε να αγνοήσουμε την υψηλή κερδοφορία των εταιρειών, τα 150.000.000 ευρώ που εισπράττουν ετησίως από το Κρατικό ταμείο για τις επιδοτήσεις των άγονων γραμμών, το μποναμά που τους ετοιμάζει η Κυβέρνηση για την ανανέωση και εκσυγχρονισμό του στόλου τους λόγω της περίφημης μετάβασης στην πράσινη ναυτιλία. Δεν μπορούμε να αγνοήσουμε ακόμα ότι σε όλα τα πλοία παραβιάζονται σε βάρος των ναυτεργατών ακόμα και αυτά τα ελάχιστα που περιλαμβάνονται στη Ναυτεργατική νομοθεσία», σημειώνει η ΠΝΟ μεταξύ άλλων.

Αναλυτικά η ανακοίνωση της ΠΝΟ

«Πραγματοποιήθηκε σήμερα συνάντηση μεταξύ των Διοικήσεων του ΣΕΕΝ και της ΠΝΟ. Αντικείμενο της συνάντησης όπως και εξωδίκως είχαν ενημερωθεί ήταν η ανανέωση και υπογραφή της Σ.Σ.Ε. Ακτοπλοϊκών Οχηματαγωγών Επιβατικών Διεθνών Πλοών & Κρουαζιεροπλοίων για το έτος 2025.

Πέρα από το ποσοστό αύξησης, τέθηκαν στο τραπέζι και μια σειρά πολύ σοβαρών ζητημάτων που διέπουν το εργασιακό καθεστώς των συνάδελφων μας στις συγκεκριμένες κατηγορίες πλοίων.

Δυστυχώς, η συνάντηση ναυάγησε με αποκλειστική ευθύνη της εργοδοσίας, ύστερα από την αδιάλλακτη στάση τους. Στο ποσοστό αύξησης του 12% που είχε ζητήσει η Ομοσπονδία μας, αντιπρότειναν 3% αύξηση για το 2025, Επίσης δεν δέχτηκαν να συζητήσουν και μια σειρά άλλων προβλημάτων.

Μετά το πέρας της συνάντησης, συνεδρίασε εκτάκτως η Εκτελεστική Επιτροπή της ΠΝΟ και αφού συζήτησε την προκλητικά αδιάλλακτη στάση της εργοδοσίας, που με διάφορα τερτίπια οδήγησαν την διαπραγμάτευση σε αδιέξοδο, πιστεύοντας ότι με αυτό το τρόπο θα ξεφύγουν από την ικανοποίηση των απόλυτα δίκαιων αιτημάτων μας.

Δεν μπορούμε να αγνοήσουμε την υψηλή κερδοφορία των εταιρειών, τα 150.000.000 ευρώ που εισπράττουν ετησίως από το Κρατικό ταμείο για τις επιδοτήσεις των άγονων γραμμών, το μποναμά που τους ετοιμάζει η Κυβέρνηση για την ανανέωση και εκσυγχρονισμό του στόλου τους λόγω της περίφημης μετάβασης στην πράσινη ναυτιλία. 

Δεν μπορούμε να αγνοήσουμε ακόμα ότι σε όλα τα πλοία παραβιάζονται σε βάρος των Ναυτεργατών ακόμα και αυτά τα ελάχιστα που περιλαμβάνονται στη Ναυτεργατική νομοθεσία.

Επίσης, επισημάνθηκε ιδιαιτέρως το άθλιο καθεστώς που επιβλήθηκε από το Νόμο 41/50 με βάση τον οποίο στο τέλος Οκτωβρίου απολύεται, χωρίς καν να αποζημιώνεται, το 50% του πληρώματος του ξενοδοχειακού προσωπικού, όπως επίσης και το 4μηνο δρομολόγησης των ταχυπλόων που έχει επιφέρει σημαντικές αλλαγές στην εργασία των συναδέλφων μας ενώ πολλούς από αυτούς τους καθιστά εποχιακούς ναυτεργάτες.

Έγινε ιδιαίτερη αναφορά από αρκετά Μέλη της Διοίκησης της ΠΝΟ ότι Μέλη του Δ.Σ. του ΣΕΕΝ αγοράζουν πλοία αξίας δεκάδων εκατομμυρίων ευρώ. Στον αντίποδα όλων αυτών οι συνάδελφοι μας είναι αντιμέτωποι με ένα δυσβάσταχτο κύμα ακρίβειας σε βασικά αγαθά διαβίωσης, ενέργεια, παιδεία, υγεία.

Ειδικά οι συνάδελφοί μας που εργάζονται στα Ταχύπλοα Σκάφη έρχονται αντιμέτωποι με αυτό το τερατούργημα της τετράμηνης δρομολόγησης το οποίο εξυπηρετεί συγκεκριμένα κέντρα και όχι το επιβατικό κοινό σε ετήσια βάση και τους νησιώτες μας.

Λαμβάνοντας υπόψη όλα τα παραπάνω, η Εκτελεστική Επιτροπή ομόφωνα αποφάσισε την αποστολή Εξωδίκων για την κήρυξη 48ωρης ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΗΣ προειδοποιητικής απεργίας, με προοπτική κλιμάκωσης, στις 22 & 23 Οκτωβρίου στις παραπάνω κατηγορίες πλοίων και την αποστολή κλιμακίων σε όλα τα λιμάνια.

ΔΙΕΚΔΙΚΟΥΜΕ: υπογραφή ΣΣΕ με ποσοστό αύξησης 12%,

ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ:

  • Κατάργηση του Ν.41/50,
  • Άμεση τροποποίηση του άρθρου για τη τετράμηνη δρομολόγηση των Ε.Γ/Ο.Γ , Ταχυπλόων Πλοίων και
  • Επιβολή επτάμηνης υποχρεωτικής δρομολόγησης,
  • Στην πράξη και όχι στα χαρτιά χωρίς αντίκρισμα, την μη έγκριση δρομολογίων από το Σ.Α.Σ. και των Υπουργό, ενόψει της νέας δρομολογιακής περιόδου, χωρίς την απαρέγκλιτη τήρηση της Ναυτεργατικής Νομοθεσίας
  • Στο όνομα των συμφερόντων δεν μπορεί και δεν έχει το δικαίωμα κάνεις να καταστρατηγεί τα Ναυτεργατικά δικαιώματα, αλλά και να υπονομεύει μέσω αυτής της διαδικασίας την ασφάλεια και την προστασία της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα.
  • Απευθύνουμε πλατύ κάλεσμα στους Ναυτεργάτες, στους νησιώτες και σε όλους τους φορείς να σταθούν δίπλα στην απόφαση της Ομοσπονδίας για να υπερασπιστούμε όλοι μαζί τα δίκαια δικαιώματά μας.
  • Ασφαλείς θαλάσσιες μεταφορές δεν νοούνται χωρίς ναυτεργάτες με συγκροτημένα δικαιώματα.

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Δακτύλιος, η επιστροφή: Μονά – ζυγά δικά του τα θέλει και φέτος

Είναι μερικά πράγματα που είναι στάνταρ κάθε χρόνο. Και παρότι δεν είναι και πολύ συναρπαστική αυτή η ρουτίνα, ταυτόχρονα σου δίνει μία σιγουριά, μια ασφάλεια. Ξέρεις τι να περιμένεις και πότε, δηλαδή. Οπότε, μπήκε πια ο Οκτώβριος, ανάμεσα σε Σεπτέμβριο,

Πέθανε στα 97 της η εφοπλίστρια Αθηνά Μαρτίνου

Έφυγε από τη ζωή σε ηλικία 97 ετών η εφοπλίστρια Αθηνά Μαρτίνου, μια εμβληματική μορφή ελληνικής ναυτιλίας. Η εξόδιος ακολουθία θα πραγματοποιηθεί σε κλειστό οικογενειακό κύκλο τη Δευτέρα 14 Οκτωβρίου, στη 1 το μεσημέρι, από τον Ιερό Ναό Παναγίας Φανερωμένης Βουλιαγμένης. 

Διασώθηκαν 34 μετανάστες νότια της Κρήτης – Μία έγκυος γυναίκα και μωρά ανάμεσά τους

Διασώθηκαν 34 μετανάστες το βράδυ της Παρασκευής νότια της Κρήτης. Κατόπιν επιχείρησης του Λ/Σ Καλών Λιμένων διασώθηκαν με βοήθεια ιδιωτικού μέσου περί τα 15 ν.μ. απόσταση από το λιμένα. Πρόκειται για 29 άτομα από την Συρία, εκ των οποίων 12 άντρες,

Κως: Προειδοποιητικές βολές από κομάντος του ΛΣ σε ταχύπλοο που μετέφερε παράνομα μετανάστες

Τις βραδινές ώρες της Πέμπτης, ένα Περιπολικό σκάφος του Λιμενικού Σώματος, το οποίο βρισκόταν σε προγραμματισμένη περιπολία, εντόπισε ένα ταχύπλοο (Τ/Χ) σκάφος με αλλοδαπούς επιβαίνοντες να κινείται με μεγάλη ταχύτητα στη θαλάσσια περιοχή «ΨΑΛΙΔΙ» της Κω. Το Περιπολικό σκάφος προέβη σε

Μετάβαση στο περιεχόμενο