5G – Καβγάς στις ΗΠΑ για τις «ηλεκτρομαγνητικές παρεμβολές» στα αεροπλάνα

Tο σήμα των νέων δικτύων ίσως επηρεάζει τα ραδιοϋψόμετρα, όργανα που δείχνουν το ύψος πτήσης.

Δύο από τις μεγαλύτερες εταιρείες κινητής τηλεφωνίας στις ΗΠΑ απέρριψαν το αίτημα της κυβέρνησης να αναβάλλουν το λανσάρισμα των δικτύων 5G λόγω φόβων για παρεμβολές στα ηλεκτρονικά συστήματα των αεροσκαφών.

Την Παρασκευή, το αμερικανικό υπουργείο Μεταφορών και η Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Αεροπορίας (FAA) ζήτησαν από την AT&T και τη Verizon να αναβάλλουν το πολύ για δύο εβδομάδες την εμπορική διάθεση της υπηρεσίας, μετά την προειδοποίηση της Airbus και της Boeing ότι το 5G θα μπορούσε να έχει «τεράστιες αρνητικές συνέπειες για την αεροπορική βιομηχανία».

Η ανησυχία εστιάζεται στην «ζώνη C» του ηλεκτρομαγνητικού φάσματος που χρησιμοποιείται στο 5G, της οποίας τα δικαιώματα χρήσης κόστισαν στις εταιρείες κινητής 80 δισεκατομμύρια δολάρια. Σύμφωνα με την FAA το σήμα της ζώνης C ίσως προκαλεί παρεμβολές σε ευαίσθητα ηλεκτρονικά συστήματα όπως τα ραδιοϋψόμετρα, όργανα που  δείχνουν το ύψος πτήσης.

Η AT&T και Verizon δήλωσαν την Κυριακή ότι δεν θα αναπτύξουν εξοπλισμό 5G γύρω από αεροδρόμια για διάστημα έξι μηνών, απέρριψαν όμως άλλους περιορισμούς στη χρήση της ζώνης C.

Το σήμα της ζώνης C του 5G ίσως επηρεάζει την ένδειξη για το ύψος πτήσεις(Frans Zwart, CC BY-NC-ND)

Υποστηρίζουν μάλιστα πως η αποδοχή του αιτήματος για αναβολή «θα ήταν ανεύθυνη παραίτηση του λειτουργικού ελέγχου που απαιτείται για την ανάπτυξη ανταγωνιστικών δικτύων επικοινωνίας παγκόσμιας κλάσης».

Οι δύο εταιρείες θα ορίσουν πάντως «ζώνες αποκλεισμού» γύρω από τα αεροδρόμια, πρακτική που εφαρμόζεται προληπτικά στη Γαλλία.

«Οι νόμοι της φυσικής είναι ίδιοι στις ΗΠΑ και τη Γαλλία» έγραψαν οι διευθύνοντες σύμβουλοι των δύο εταιρειών σε κοινή επιστολή τους προς τον υπουργό Μεταφορών.

«Εφόσον οι αμερικανικές αεροπορικές εταιρείες έχουν άδεια να πραγματοποιούν καθημερινά πτήσεις στη Γαλλία, τότε οι ίδιες συνθήκες λειτουργίας θα πρέπει να τους επιτρέπουν να κάνουν το ίδιο και στις ΗΠΑ».

Η FAA υποστηρίζει από την πλευρά της ότι οι κεραίες κινητής τηλεφωνίας στη Γαλλία εκπέμπουν σε χαμηλότερα επίπεδα ενέργειας συγκριτικά με τις ΗΠΑ. Επιπλέον, τα γαλλικά δίκτυα χρησιμοποιούν στο 5G τμήμα του φάσματος που βρίσκεται πιο μακριά από το φάσμα των ραδιοϋψομέτρων.

Η Verizon διαβεβαιώνει ότι αρχικά θα χρησιμοποιεί το ίδιο εύρος φάσματος με τη Γαλλία και θα ορίσει μεγαλύτερες ζώνες αποκλεισμού στις ΗΠΑ για να αντισταθμίσει τις διαφορές των δύο χωρών στα επίπεδα ισχύος.

Αναβολή στο λανσάρισμα του 5G ζήτησαν επίσης τα συνδικάτα των πιλότων και των αεροσυνοδών, αναφέρει το Reuters.

Η διαμάχη μπορεί να οδηγηθεί στα δικαστήρια, καθώς η ένωσης της αμερικανικής αεροπορικής βιομηχανίας Airlines for America είχε απειλήσει με προσφυγή αν δεν αναβληθεί το λανσάρισμα του 5G.

H FAA δήλωσε πως εξετάζει τα επιχειρήματα της AT&T και της Verizon και πως παραμένει αισιόδοξη για εξεύρεση κοινά αποδεκτής λύσης.

Η ένωση CTIA της βιομηχανίας κινητής τηλεφωνίας ανέφερε από την πλευρά της ότι το 5G χρησιμοποιείται ήδη σε 40 χώρες χωρίς ενδείξεις κινδύνου για τα αεροσκάφη.

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Παραχώρηση αιγιαλών και παραλιών: Οι αλλαγές που φέρνει ο ν. 5092/2024*

Στοχεύοντας στη μεγαλύτερη διαφάνεια των διαγωνισμών παραχώρησης μέσω κεντρικής ηλεκτρονικής διαδικασίας και την υψηλότερη αποτελεσματικότητα των ελέγχων μέσω της αξιοποίησης της σύγχρονης τεχνολογίας σε συνδυασμό με την αυστηροποίηση των ποινών, προσπαθεί να αντιμετωπίσει διαχρονικές παθογένειες. Από την άλλη, όμως, έχει

Οι θέσεις της CLIA για τη θαλάσσια συνδεσιμότητα

Στη συνάντηση, ο κ. Vago εξέφρασε την αλληλεγγύη του κλάδου της κρουαζιέρας προς τον ευρύτερο ναυτιλιακό τομέα στον κορυφαίο στόχο της διασφάλισης της ασφάλειας των ναυτικών, λαμβάνοντας υπόψη τις τρέχουσες απειλές στην Ερυθρά Θάλασσα και αλλού. Η CLIA ανέδειξε την

Ανώτατο Ειδικό Δικαστήριο: Συζητήθηκε η περικοπή των δώρων στους συνταξιούχους

Ειδικότερα, η κυρία Σταυρουλάκη έθεσε ζήτημα αν πράγματι υπάρχει θέμα αντιθέτων αποφάσεων (δηλαδή θέμα παραδεκτού) μεταξύ των αποφάσεων του ΣτΕ και του Α.Π., καθώς το κάθε ένα από αυτά τα δύο δικαστήρια επελήφθη επί διαφορετικών νομοθετικών δεδομένων. Κατά την εισηγήτρια, τον Α.Π. τον

Χούθι: «Έχουμε επιτεθεί σε περισσότερα από 100 πλοία του εχθρού»

Οι αντάρτες Χούθι της Υεμένης επιτέθηκαν σε περίπου 100 πλοία «που συνδέονταν με τον εχθρό», δηλαδή το Ισραήλ, στην Ερυθρά Θάλασσα και τον Κόλπο του Άντεν, αφότου ξεκίνησαν τις επιχειρήσεις τους σε ένδειξη αλληλεγγύης προς τους Παλαιστίνιους της Λωρίδας της

Μετάβαση στο περιεχόμενο