Ένα ενδιαφέρον και γεμάτο ζωντάνια Συνέδριο…. με αδικαιολόγητες απουσίες …

Στον Πειραιά και στο ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη διεξάχθηκε την 31-1-2020 έως 1-2-2020 ένα σπουδαίο συνέδριο που το διοργάνωσαν το Εθνικό Ίδρυμα Ερευνών και Μελετών  «Ελευθέριος Κ. Βενιζέλος» από κοινού με το Ινστιτούτο Μεσογειακών Σπουδών.

Θέμα του συνεδρίου ήταν: «Η Ελληνική εμπορική ναυτιλία στα χρόνια του Ελευθερίου Βενιζέλου» και περιλάμβανε σπουδαίες διαλέξεις από καθηγητές πανεπιστημίων, ερευνητές που έριξαν φως στην συμβολή του Εθνάρχη στην διαμόρφωση των θεμελιωδών ρυθμίσεων και θεσμικών παρεμβάσεων που αποτέλεσαν και εξακολουθούν να αποτελούν και σήμερα την βάση όπου στηρίχθηκε και στηρίζεται η ανάπτυξη της ναυτιλίας μας.

Ιδιαίτερη ήταν η αναφορά και στην απόφαση του Εθνάρχη να δημιουργήσει τον ιδιαίτερο διοικητικό φορέα της ναυτιλίας μας,  το Λιμενικό Σώμα που την Τετάρτη θα εορτάσει τα 100 χρόνια από την ίδρυσή του.

Για να είμαστε δίκαιοι την ερχόμενη Τετάρτη, θα έπρεπε να εορτάζονται τα 101 χρόνια αλλά ας όψεται η προηγούμενη Πολιτική και κυρίως η Στρατιωτική Ηγεσία που την ημέρα που συμπληρώθηκαν τα 100 χρόνια ιστορίας του Λ.Σ.,  επιτηδευμένα δεν έβγαλαν ούτε  μια ανακοίνωση για να αποτίσουν φόρο τιμής στα στελέχη του για την διαχρονική προσφορά τους στην κοινωνία.

Θετική εντύπωση προκάλεσε η παρουσία του Υπουργού κ. Πλακιωτάκη κατά το άνοιγμα των εργασιών του συνεδρίου.

Άκρως αρνητική εντύπωση  και θλίψη προκάλεσε η πλήρης απουσία στελεχών του Λιμενικού Σώματος από το συνέδριο σε αντίθεση με το Πολεμικό Ναυτικό.

Από ότι μαθαίνουμε στην σχολή Ναυτικών Δοκίμων οι δόκιμοι -απουσία καθηγητών και προγράμματος σπουδών -κατάντησαν να διδάσκονται  γλυπτική και σωρεία άλλων παρόμοιων θεμάτων.

Παρομοίως και στην Σχολή Λιμενοφυλάκων.

Απολαμβάνουμε τα έργα και τις ημέρες της προηγούμενης Κυβέρνησης

Αφού το Υπουργείο προσκλήθηκε (παρέστη και ο κ. Υπουργός στο άνοιγμα των εργασιών), εύλογα τίθεται το ερώτημα: Κανένας από την ηγεσία δεν φιλοτιμήθηκε να μεριμνήσει να παρακολουθήσουν το συνέδριο  μαθητές των παραγωγικών σχολών του Λ.Σ.;

Τι πιο καλύτερο μάθημα από αυτό για την ναυτιλία μας και μάλιστα από εξαίρετους καθηγητές του Πανεπιστημίου;

Δεν θα πρέπει να μαθαίνουν τα στελέχη του Λ.Σ. την ιστορία του Σώματος και την τεράστια συμβολή για την διαμόρφωση του θεσμικού πλαισίου που στο μεγαλύτερο μέρος ισχύει από τότε μέχρι και σήμερα;

Δεν θα πρέπει να μάθουν ότι το Λιμενικό Σώμα εξ΄ αρχής το στελέχωσαν αξιωματικοί πτυχιούχοι πανεπιστημίου (από εκείνη την εποχή….);

Δεν θα πρέπει να μάθουν πράγματα για την ίδρυση των λιμενικών αρχών, για τους πρώτους  Κώδικες Ιδιωτικού Ναυτικού και Δημοσίου  Δικαίου, για την φορολόγηση της ναυτιλίας με το σύστημα  tonnage tax, την επίλυση των ναυτεργατικών διαφορών και τόσα άλλα σημαντικά που συνέβησαν εκείνη την  δύσκολη για τη χώρα περίοδο.

Βέβαια πολλά εξηγούνται, αφού όλοι όσοι εισηγήθηκαν την εξίσωση προς τα κάτω των προσόντων των εισαγόμενων στις παραγωγικές σχολές του Λ.Σ.  εξακολουθούν να παραμένουν ανενόχλητοι στις θέσεις τους  για να συνεχίσουν το «θεάρεστο» έργο τους.

Περιμένει κανείς αυτά τα στελέχη να αναλάβουν πρωτοβουλίες  για την διαμόρφωση ναυτιλιακής συνείδησης στους μαθητές των σχολών Λ.Σ.;

Είναι πολύ πιθανόν, με προθυμία να διοργάνωναν επιμόρφωση για το τι κάνουν τα στελέχη  όταν γνωρίζουμε την γραμμή αιγιαλού ή των παραποτάμιων περιοχών και τι όταν δεν έχουν χαραχθεί τέτοιες γραμμές …

Να μην σχολιάσουμε τις πρωτοβουλίες  από τους επιτηρητές των σχολών του Λ.Σ. και μάλιστα όταν ελλείψει και με δική τους ευθύνη ενός προγράμματος  σπουδών αντάξιο της μόρφωσης που απαιτείται, να έχουν τα νέα στελέχη του Λ.Σ. προκειμένου ανταποκριθούν στην αποστολή που τους  ανατίθεται από την πολιτεία.

Με μεγάλη  ευκολία διατίθενται στελέχη σε άλλες  εκδηλώσεις (θρησκευτικές , πολιτικές, κ.λ.π.) και όχι σε τέτοιες μορφωτικές εκδηλώσεις.

Δεν γνωρίζουμε αν και πόσοι διατέθηκαν για την μεγάλη εορτή της Υπαπαντής…

Πάντως θα προτείναμε το εξής: Αν δεν γνωρίζουν όλοι οι ιεραρχικώς υπεύθυνοι  εκπαίδευσης των στελεχών Λ.Σ. τέτοια στοιχειώδη θέματα εκπαίδευσης, ως πάρουν κανένα τηλέφωνο σε ένα οποιοδήποτε Δημοτικό (ε) Δημοτικό Σχολείο της χώρας και θα πληροφορηθούν πολλά για θέματα που αφορούν την συμμετοχή σε εκπαιδευτικά προγράμματα, την συνεργασία με Ιδρύματα και ΑΕΙ αλλά και τις μορφωτικές επισκέψεις…

Να μας συγχωρέσουν αλλά δεν πάει άλλο…

Και λίγο ίσωμα κύριοι…

Όχι μόνο κατήφορος..

Φτάνει πιά…   

limenikanea.gr

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ελληνικά Αμυντικά Συστήματα: Ο Μητσοτάκης, τα κοινοτικά κονδύλια και μια εθνική επιτυχία – Άρθρο παρέμβαση

Την Τετάρτη το ΚΥΣΕΑ έλαβε μια απόφαση που μπορεί να χαρακτηριστεί εθνική επιτυχία. Έδωσε το ΟΚ να δημιουργηθεί μια νέα εταιρεία (Joint Venture) με την συμμετοχή της Ελληνικά Αμυντικά Συστήματα (ΕΑΣ)  και της  του τσεχικού Czechoslovak Group (CSG). Η νέα αυτή εταιρεία θα παράγει οβίδες όλων των

Ποιοι Έλληνες εφοπλιστές «σαρώνουν» τις παραγγελίες νέων τάνκερ το 2024

Σημαντική αύξηση παρουσιάζουν τον πρώτους μήνες του 2024 οι παραγγελίες τάνκερ διεθνώς, με τους Έλληνες εφοπλιστές να πρωταγωνιστούν. Σύμφωνα με την Rebecca Galanopoulos Jones, αναλύτρια της Veson Nautical, μέχρι στιγμής φέτος, έχουν προστεθεί 104 τάνκερ στο παγκόσμιο βιβλίο παραγγελιών, έναντι 79 την ίδια περίοδο πέρυσι, αύξηση

C-130J vs C-390 Millenium: Μάχη «γιγάντων» για το επόμενο μεταφορικό της Πολεμικής Αεροπορίας

*Του Κώστα Σαρικά Μπορεί το Αεροπορικό Επιτελείο, με δεδομένη και την οικονομική στενότητα, να έχει αποφασίσει ότι τα επόμενα χρόνια οι ανάγκες σε μεταφορικά αεροσκάφη θα καλύπτονται από το στόλο των C-130 αλλά και τα μικρότερα αλλά εξαιρετικά αξιόπιστα και πολύ πιο

Σταύρωση και δημοκρατία

Τι είναι η δημοκρατία; Επικοινωνία και συναίνεση; Ή αγωνιστικός πλουραλισμός και θεσμοποιημένη αντιπαλότητα; Η δεύτερη θεώρηση τονίζει ότι το άνθος της δημοκρατίας θάλλει στο μεταφυσικό κενό, στην άρνηση να βρούμε τελεσίδικο νόημα στον κόσμο και στον δημιουργό του, κατά τρόπο

Μετάβαση στο περιεχόμενο