ΕΝ.Φ.Ε.Σ.: Έντονοι προβληματισμοί από το σύνολο των στελεχών του ΛΣ και όχι μόνο

Επιτέλους, θα μας πει κάποιος τι συμβαίνει με την τροπολογία που αφορά της σύσταση θέσης Εθνικού Συντονιστή και του υπαγόμενου σ’ αυτόν Ενιαίου Φορέα Επιτήρησης Συνόρων;

Από τη μια η Κυβέρνηση αποκαλεί το νεοσύστατο όργανο του Εθνικού Συντονιστή ως καινοτόμο συντονιστικό όργανο, ενώ από την άλλη, η Αξιωματική Αντιπολίτευση ως «…επικίνδυνη αλλοίωση του χαρακτήρα της λειτουργίας του Λ.Σ.».

Μα, τελικά τόση τρικυμία εν κρανίω υπάρχει;

Ή, μήπως αυτό είναι ό,τι καλύτερο μπορούν να προσφέρουν οι «ειδήμονες-συμβουλάτορες» των πολιτικών μας;
Από τη μια, δια του Τομεάρχη Ναυτιλίας του ΣΥΡΙΖΑ, η Αξ. Αντιπολίτευση, που όψιμα τώρα ανακαλύπτει «αλλοίωση του χαρακτήρα της λειτουργίας του ΛΣ», μήπως ξεχνά ότι ήταν η ίδια που επί διακυβέρνησής της έστρεφε το ΛΣ στον αιγιαλό και τις παραλίες, απομακρύνοντας το θεσμικά από τη θάλασσα και την επιτήρηση συνόρων, αρνούμενη λυσσαλέα την ύπαρξη συνόρων στη θάλασσα…;

Από την άλλη, έχουμε κάποιους συμβούλους της Κυβέρνησης, να συστήνουν στο Υπουργείο Άμυνας τον Εθνικό Συντονιστή, να τον αποκαλούν «πάγιο», «επιτελικό», «καινοτόμο», «μονοπρόσωπο», «συντονιστικό» όργανο για την ολοκληρωμένη διαχείριση του μεταναστευτικού ζητήματος και με τη χρήση πέντε (5) επιθετικών προσδιορισμών να πείθουν την κυβέρνηση  ότι το συντονιστικό όργανο που συστήθηκε με τον Κανονισμό 1052/2013 της Ε.Ε. [κι ενσωματώθηκε με το ν. 4249/2014 (επί Υπουργίας Δένδια) με την επωνυμία Ε.Σ.ΚΕ.Σ.Μ.Α. (Εθνικό Συντονιστικό Κέντρο Συνόρων Μετανάστευσης & Ασύλου) με έδρα αρχικά στο Αρχηγείο ΛΣ και μετέπειτα στο Αρχηγείο ΕΛ.ΑΣ.] δεν κάνει καλά τη δουλειά του.  Μα φτάνει πια τόση καινοτομία…

…και συνεχίζουν οι συμβουλάτορες της κυβέρνησης  να δικαιολογούν την υπαγωγή του συντονιστικού αυτού οργάνου στο ΥΠ.ΑΜ., χαρακτηρίζοντας το μεταναστευτικό απειλή κατά της εθνικής ασφάλειας, θαρρείς και πριν δεν χαρακτηριζόταν έτσι.

Και σαν να μην έφτανε αυτό, προτείνουν να τεθεί  ο έλεγχος και η επιτήρηση χερσαίων και θαλασσίων συνόρων υπό ενιαία διοίκηση (τον ΕΝ.Φ.Ε.Σ.) με ευθεία υπαγωγή της στον Εθνικό Συντονιστή, δικαιολογώντας την εισήγηση τους με «…το απρόβλεπτο γεγονός της απότομης αύξησης των μεταναστευτικών-προσφυγικών ροών».

Είναι δε τόση η άγνοια τους που, ενώ προτείνουν ο ΕΝ.Φ.ΕΣ. να ενισχύετε με προσωπικό, επιχειρησιακά μέσα κι εξοπλισμό από το ΛΣ, απαιτούν από τον Αρχηγό του όποτε χρειαστεί να χρησιμοποιήσει τους πόρους που έχει διαθέσει στον ΕΝ.Φ.Ε.Σ., να πρέπει πρώτα να υποβάλει αίτηση και να περιμένει την έγκριση της από τον Εθνικό Συντονιστή.

Ειλικρινά, μας προκαλεί βαθιά θλίψη αυτή η «γονατογραφία» που μολονότι έχει ξεκάθαρες στοχεύσεις εσφαλμένα αναθέτει τον έλεγχο των εξωτερικών συνόρων σε ένα νεοσύστατο όργανο του Υπουργείου Άμυνας, λησμονώντας/αδιαφορώντας ότι η αρμοδιότητα ελέγχου εξωτερικών συνόρων είναι συντρέχουσα με την Ευρωπαϊκή Ένωση, ότι οι συναφείς διαδικασίες διέπονται και περιγράφονται σε τόμους Κοινοτικής νομοθεσίας [Κώδικας Συνόρων Schengen, Κανονισμός 1052/2013 για το Eurosur και τα Εθνικά Συντονιστικά Κέντρα, Κανονισμός 656/2014 περί κανόνων επιτηρήσεως των εξωτερικών θαλάσσιων συνόρων στο πλαίσιο της επιχειρησιακής συνεργασίας που συντονίζεται από την Ευρωπαϊκή Συνορακτοφυλακή (Frontex) κλπ.] και, ότι η υπαγωγή του ελέγχου εξωτερικών συνόρων στο Υπουργείο Άμυνας θέτει σε σοβαρότατο κίνδυνο τη διακοπή γενναίων κοινοτικών χρηματοδοτήσεων, που τόσο ανάγκη έχει το ΛΣ για την ανανέωση και τον εκσυγχρονισμό των επιχειρησιακών μέσων και του εξοπλισμού του.

Αδυνατούμε να φανταστούμε χειρότερη εξέλιξη για τη λειτουργία του ΛΣ.

Μήπως, τελικά, η σύσταση θέσης Εθνικού Συντονιστή και του υπαγόμενου σ’ αυτόν Ενιαίου Φορέα Επιτήρησης Συνόρων είναι οι τίτλοι τέλους της ιστορικής διαδρομής του Λιμενικού Σώματος;;;

Το θέμα είναι πολύ σοβαρό απαιτείται βαθιά γνώση που την έχουν τα στελέχη που ασχολούνται σήμερα και σε καμιά περίπτωση δεν είναι αποτελεί άσκηση επί χάρτου.

Ας το λάβουν αυτό σοβαρά υπόψη οι έχοντες την ευθύνη των αποφάσεων,ενώ τους επισημαίνουμε παράλληλα ελοχεύει ο μεγάλος κίνδυνος ένα διεθνές θέμα όπως είναι το μεταναστευτικό να μετατραπεί σε διμερές τις συνέπειες του οποίου αντιλαμβάνεται και ο τελευταίος Έλληνας.

limenikanea.gr

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Τραυματισμός 33χρονου από έλικα σκάφους στο Φαληράκι

Τις μεσημβρινές ώρες χθες, ενημερώθηκε η Λιμενική Αρχή της Ρόδου από ιδιοκτήτη θαλασσίων μέσων αναψυχής, για περιστατικό τραυματισμού 33χρονου αλλοδαπού, στη θαλάσσια περιοχή ¨ΦΑΛΗΡΑΚΙ¨ της Ρόδου. Συγκεκριμένα, κατά τη διενέργεια έλξης θαλάσσιων δαχτυλιδιών από ταχύπλοο σκάφος, ο 33χρονος τραυματίστηκε στο

Κύρωση πινάκων επανάκρισης, διοικητικής αποκατάστασης και προαγωγής Ανώτερων Αξιωματικών Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής

Με το Προεδρικό διάταγμα, που εκδόθηκε στην Αθήνα την 15 Απριλίου 2024 μετά από πρόταση του Υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ. 1 του άρθρου 74 του Κώδικα του Προσωπικού Λιμενικού Σώματος (ν. 3079/2002, Α’

Πλοία «στόχοι» ή πλοία «φρούρια»; Τα διδάγματα του πολέμου στην Ερυθρά Θάλασσα και το μέλλον του Στόλου

*Του Κώστα Σαρικά Χωρίς αμφιβολία η παρουσία της ελληνικής φρεγάτας «ΥΔΡΑ» στην Ερυθρά Θάλασσα και στον Κόλπο του Άντεν στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Επιχείρησης «ASPIDES» λαμβάνει έως τώρα θετικό πρόσημο. Το πλοίο εκτελεί στο ακέραιο την αποστολή του συνοδεύοντας και προστατεύοντας εμπορικά

ΕΑΑΣ/ Ενημέρωση Μελών ΕΑΑΣ για τις Εξελίξεις στο ΜΤΣ

Ενημερώνουμε τα μέλη μας για τα παρακάτω γεγονότα, που έχουν λάβει χώρα από 12 Μαρ μέχρι 30 Απρ 24, σχετικά με τη σχεδιαζόμενη, χωρίς αντάλλαγμα αρπαγή της περιουσίας του Μετοχικού Ταμείου Στρατού (ΜΤΣ), επ΄ωφελεία μιας εποπτευόμενης από το ΥΠΕΘΑ, Ανώνυμης

Μετάβαση στο περιεχόμενο