Ξεπερνούν τα $2 δισ. οι επενδύσεις των Ελλήνων εφοπλιστών σε νέα containerships

Του Γιώργου Γεωργίου

Κάθε προηγούμενο έχουν ξεπεράσει οι φετινές επενδύσεις σε νέα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων από εταιρείες, ελληνικών συμφερόντων, οι οποίες αξιοποιούν τη ρευστότητα που συγκέντρωσαν από τα υψηλά ναύλα της αγοράς.

Μάλιστα, όπως λένε αρμόδιες πηγές στο Capital.gr, το ύψος των συνολικών επενδύσεων υπερβαίνει τα 2 δισ. δολάρια, καθώς στα στοιχεία που είναι διαθέσιμα δε συμπεριλαμβάνονται οι options που ασκούνται σε παρελθόντα συμβόλαια, αλλά παρουσιάζονται μόνο οι νέες συμφωνίες.

Ο πιο παραγωγικός μήνας μέχρι τώρα ήταν ο Ιούλιος, όταν τοποθετήθηκαν περίπου 10 παραγγελίες, ύψους 446,8 εκατ. δολαρίων, ενώ επενδύσεις άνω των 400 εκατ. δολαρίων υλοποιήθηκαν ακόμη το Φεβρουάριο (τέσσερις παραγγελίες ύψους 407 εκατ. δολαρίων) και το Μάρτιο (τέσσερις παραγγελίες ύψους 420 εκατ. δολαρίων).

Αυτά τα δεδομένα λαμβάνουν ακόμη μεγαλύτερη σημασία αν αναλογιστεί κανείς πως το κόστος ναυπήγησης νέων containerships έχει “σκαρφαλώσει” το τρέχον έτος στο υψηλότερο σημείο των τελευταίων ετών. Ενδεικτικά, ένα νεότευκτο post panamax χωρητικότητας 9.000 TEUs κοστίζει, σύμφωνα με την Allied Shipbroking, 124,5 εκατ. δολάρια, όταν η μέση τιμή της τελευταίας πενταετίας είναι τα 90,5 εκατ. δολάρια.

Κίνηση – έκπληξη από την Costamare

Το ελληνικό βιβλίο παραγγελιών νέων containerships διογκώθηκε σε μεγάλο βαθμό, μετά την επένδυση της Costamare του Κωστή Κωνσταντακόπουλου, η οποία ανακοινώθηκε χθες. Η ναυτιλιακή παρήγγειλε οκτώ πλοία, χωρητικότητας 13.000 και 15.000 TEUs. Τα δύο εξ αυτών αφορούν νέα συμβόλαια και τα υπόλοιπα options σε προηγούμενες συμφωνίες.

Ναυλομεσιτικές πηγές λένε στο Capital.gr πως το κόστος ναυπήγησης ενός containership, χωρητικότητας 13.000 ΤΕUs, προσεγγίζει σήμερα τα 145 εκατ. δολάρια.

“Είχε ακουστεί ότι η Costamare επιδιώκει να παραγγείλει πλοία, αλλά κανείς δεν περίμενε ένα τόσο μεγάλο deal” επισημαίνει στο Capital.gr αναλυτής, δείγμα της έκπληξης με την οποία εξέλαβε η αγορά την επένδυση της εταιρείας.

Ελληνικές παραγγελίες

Αρκετά πλοία έχει παραγγείλει και η Navios Maritime Partners της Αγγελικής Φράγκου. Μετά την παραγγελία για 4+2 containerships σε κινεζική γιάρδα στα μέσα του καλοκαιριού, επανήλθε στο τέλος Νοεμβρίου για μία νέα επένδυση που αφορά 2+2 βαπόρια.

Παράλληλα, η Capital Maritime του Βαγγέλη Μαρινάκη, η Tsakos Shipping & Trading, συμφερόντων της οικογένειας Τσάκου και η Euroseas του Αριστείδη Πίττα, έχουν επενδύσει το τρέχον έτος σε νέα containerships.

Ναυπηγικό πρόγραμμα για τέσσερα πλοία, χωρητικότητας, 13.000 TEUs έκαστο, φέρεται να “έτρεξε” φέτος και η Chartworld του Λου Κολλάκη. Νεότερες πληροφορίες, τις οποίες μετέδωσε ο οίκος Alphaliner, ανέφεραν πως ο γερμανικός κολοσσός μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων Hapag – Lloyd φέρεται να απέκτησε δύο από αυτά και να ναύλωσε για μεγάλο χρονικό διάστημα τα άλλα δύο.

“Sold out” τα ναυπηγεία

Οι κινήσεις των Ελλήνων συμβαδίζουν με την τάση σε παγκόσμιο επίπεδο. Σύμφωνα με στοιχεία της Clarksons Research Services, από το σύνολο των παραγγελιών που τοποθετήθηκαν διεθνώς στο δεκάμηνο του 2021, το 44% βάσει χωρητικότητας και το 42% βάσει αξίας αφορούν containerships.

“Νομίζω ότι οι πλοιοκτήτες υπερέβαλαν φέτος. Σύντομα τα περισσότερα ναυπηγεία θα είναι sold out, αν δεν είναι ήδη” σημειώνει στο Capital.gr ναυλομεσίτης. “Η συνετή στρατηγική σήμερα είναι να περιμένεις. Επομένως, ελπίζω να μην υπάρξουν άλλες παραγγελίες σύντομα” συμπληρώνει.

Ο φόβος πολλών αναλυτών είναι πως όταν παραδοθούν τα πολλά containerships που ναυπηγούνται σήμερα, η προσφορά θα υπερβεί τη ζήτηση και η ναυλαγορά θα βρεθεί σε άσχημη τροχιά.

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Έξι θαλάσσιες «αρτηρίες ζωής» για το παγκόσμιο εμπόριο

Είναι τα πιο πολυσύχναστα θαλάσσια περάσματα του πλανήτη. Ο ρόλος τους είναι κρίσιμος για το παγκόσμιο θαλάσσιο εμπόριο καθώς αποτελούν «αρτηρίες ζωής» για την παγκόσμια οικονομία και ευημερία του πλανήτη. Αυτό φάνηκε ιδιαίτερα τα τελευταία χρόνια που οι γεωπολιτικές εξελίξεις

Εργαζόμενοι: Ποιοι δουλεύουν περισσότερο και ποιοι κάνουν διακοπές;

Υπάρχει μια σπάνια περίπτωση στερεότυπου στην οικονομία, που επιβεβαιώνεται από τα εμπειρικά δεδομένα. Είναι η διαφορά εργασίας μεταξύ Ευρωπαίων και Αμερικανών, σύμφωνα με ανάλυση του Economist, με την οποία επιχειρείται να διαγνωστούν τα στοιχεία εκείνα που, μιλώντας με οικονομικούς όρους, κάνουν την

Τι σημαίνει το εμπάργκο Τουρκίας σε Ισραήλ – Τελ Αβίβ: «Δικτάτορας ο Ερντογάν»

Βαθαίνει η κρίση στις διμερείς σχέσεις Τουρκίας και Ισραήλ που δοκιμάζονται έντονα μετά την εισβολή των Ισραηλινών στη Γάζα και τον συνεχιζόμενο πόλεμο εναντίον της Χαμάς. Το Bloomberg αποκάλυψε πως η Τουρκία πάγωσε όλες τις εμπορικές συναλλαγές με το Ισραήλ λόγω του συνεχιζόμενου πόλεμου

Πώς ανάβει το Άγιο Φως – Η επιστημονική εξήγηση και οι θεωρίες

Όπως και κάθε χρόνο από το 1988 και έπειτα, έτσι και φέτος, το Άγιο Φως θα φτάσει στην Ελλάδα, με ειδική πτήση, από τα Ιεροσόλυμα, ώστε να ανάψουμε όλοι τις λαμπάδες μας κατά την μέρα της Ανάστασης. Συγκεκριμένα, η τελετή αφής του

Μετάβαση στο περιεχόμενο