Στην Βουλή οι συμβάσεις για τα επιπλέον 6 Rafale και τις 3 φρεγάτες Belharra

Η Dassault παίρνει 3,2 δισ. ευρώ για τα Rafale και δεν επιστρέψει ούτε δεκάρα τσακιστή στην εγχώρια αμυντική βιομηχανία. Η Naval παίρνει 3 δισ. ευρώ για τις φρεγάτες και ακόμη δεν έχει υπογράψει ούτε ένα προσύμφωνο με ελληνική εταιρία για υποκατασκευαστικό έργο. Απλώς υπόσχεται…

Την ερχόμενη Τρίτη αναμένεται να περάσουν προς έγκριση από την επιτροπή εξοπλισμών της Βουλής οι δυο καινούργιες συμβάσεις για την προμήθεια έξη επιπλέον μαχητικών αεροσκαφών Rafale και τριών φρεγατών Belharra.

Ωστόσο αδιευκρίνιστο παραμένει εάν υπάρξει ελληνική προστιθέμενη αξία , δηλαδή ανάθεση υποκατασκευαστικού έργου στην ελληνική εγχώρια βιομηχανία.

Παρά τις φιλότιμες προσπάθειες του Γενικού Διευθυντή Εξοπλισμών Άρη Αλεξόπουλου φαίνεται ότι δεν έχει καμφθεί η γαλλική αλαζονεία της Dassault Group η οποία επιδεικτικά και απροκάλυπτα αρνείται την παραμικρή εμπλοκή της εγχώριας βιομηχανίας στο πρόγραμμα μαμούθ της αγοράς των 18 + 6 οπλισμένων Rafale συνολικού κόστους άνω των 3,2 δις ευρώ!

  • Είναι πρωτάκουστο μια χώρα όπως η Ελλάδα μέλος της ΕΕ να δαπανεί περί τα 3,5 δις για την αγορά ευρωπαϊκών μαχητικών αεροσκαφών και η εγχώρια βιομηχανία της να είναι αποκλεισμένη από το κατασκευαστικό έργο!
  • Είναι παράλογο από την μια ο Γάλλος Πρόεδρος ως «ναυαγός» του AUKUS να ζητάει Ευρωπαϊκή αμυντική συνοχή – αυτονομία και από την άλλη οι CEO της Dassault Group και της MBDA (όπλα) να συμπεριφέρονται ως αποικιοκράτες του περασμένου Αιώνα και αγενώς να αρνούνται κάθε συνεργασία με τις ελληνικές εταιρίες. Σημειωτέον και οι δυο συγκεκριμένοι Γαλλικοί κολοσσοί πουλάνε όπλα στην Ελλάδα επι 50 συναπτά έτη!
  • Είναι ανεξήγητο η εγχώρια αμυντική βιομηχανία να παραμένει αποκλεισμένη από ένα μείζον αεροπορικό εξοπλιστικό πρόγραμμα και να μην ανοίγει ρουθούνι στην Βουλή και σε όλες τις πτέρυγες να πετάνε …χαρταετό!

Σε αντίθεση με την Dassault Group πιο διαλλακτική ως προς την ανάθεση έργου συμπαραγωγής στις εγχώριες βιομηχανίες εμφανίζεται η Naval Group που αναλαμβάνει την κατασκευή των τριών Belharra.
Ωστόσο και εδώ χάθηκε μια ιστορική ευκαιρία. Μέσω του συγκεκριμένου ναυτικού προγράμματος να αναβιώσει ο ελληνικός ναυπηγικός τομέας. Δυστυχώς και οι τρεις φρεγάτες θα χτιστούν στα γαλλικά ναυπηγεία.

Ο Έλληνας πολίτης που θα διαθέσει από το υστέρημα του τουλάχιστον 3 δις ευρώ για την αγορά τριών Belharra παρακολούθησε προχτές από τους δέκτες της TV τους Γάλλους στο ναυπηγείο στη Λοριάν στις ακτές του Ατλαντικού να κόβουν τις πρώτες λαμαρίνες για την Ελληνική φρεγάτα. Παρακολουθούσε τα χαρούμενα πρόσωπα των 1.200 Γάλλων εργαζόμενων στο συγκεκριμένο ναυπηγείο αλλά και άκουγε τις άναρθρες κραυγές των καλοταϊσμένων «παπαγάλων» που προσπαθούσαν να καλύψουν την θλιμμένη και διαπεραστική λαλιά των …κουκουβαγιών στα ερειπωμένα ελληνικά ναυπηγεία. Έβλεπε και τον Θάνο Ντόκο σύμβουλο εθνικής ασφαλείας του έλληνα πρωθυπουργού να παραβρίσκεται στην γαλλική φιέστα ! Μην ρωτάτε τι δουλειά είχε ο σύμβουλος ασφαλείας στην κοπή της πρώτης λαμαρίνας της Belharra.

Ίσως απο κεκτημένη ταχύτητα διότι με το συγκεκριμένο πρόγραμμα είχε καταπιαστεί από την πρώτη μέρα ο προκάτοχος του και λειτουργεί κάπως ως κληρονομικό δικαίωμα…

Οι Γάλλοι είναι «μανούλες» στις φιέστες και το αμπαλάζ. Διαχειρίζονται με επιτυχία το επικοινωνιακό παιχνίδι . Άλλωστε 3 δις παίρνουν από τον έλληνα φορολογούμενο και έχουν την δυνατότητα να δαπανήσουν ένα αξιοσέβαστο πόσον στα Media για να ρίξουν χρυσόσκονη στα μάτια των πελατών τους.

Για παράδειγμα τα αμυντικά media μας γνωστοποιούν ότι έγινε «Viral» η δημοσίευση του ειδικού αμυντικού αναλυτή Xavier Vavasseur, ο οποίος βρέθηκε στα ναυπηγεία της γαλλικής κατασκευάστριας εταιρείας Naval Group στην περιοχή Lorient και «ανέβασε» φωτογραφία που δείχνει τα πρώτα ελάσματα της μεταλλικής κατασκευής της νέας φρεγάτας τύπου FDI γνωστή και ως Belharra.

Ο ίδιος ο αναλυτής τονίζει στο Tweet, ότι τα μεταλλικά αυτά ελάσματα είναι του δεύτερου, κατά σειρά παραγωγής, πλοίου, που θα είναι η μελλοντική ελληνική φρεγάτα. Όπως προβλέπει η συμφωνία, η πρώτη θα παραδοθεί στο γαλλικό Πολεμικό Ναυτικό και οι επόμενες τρεις φρεγάτες που θα κατασκευαστούν από την γραμμή παραγωγής, θα παραδοθούν στην Ελλάδα για την ένταξή τους στο Πολεμικό μας Ναυτικό.

Στο μεταξύ κουβέντα δεν γίνεται, διευκρίνιση δεν δίνεται από την Naval Group για το ακανθώδες θέμα της συμπαραγωγής που εκτός από τον ναυπηγικό τομέα είναι ζωτικής σημασίας και για τον υπόλοιπο κλάδο της αμυντικής βιομηχανίας. Συζητήσεις και υποσχέσεις.Τίποτε το χειροπιαστό! Καμία υπογραφή σε κανένα προσύμφωνο… Όλα στον αέρα. Η ελπίδα πεθαίνει τελευταία. Και στα Media σιγή ασύρματου καθώς ο «Αη Βασίλης» της Naval υπερίπτανται επί της Διονυσίου Αεροπαγίτου…

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Τραγωδία στη Λαμία: Στρατιωτικός αυτοπυροβολήθηκε με καραμπίνα

Νεκρός μέσα στο σπίτι του, στο κέντρο της Λαμίας, βρέθηκε 70χρονος συνταξιούχος στρατιωτικός. Τις τελευταίες ώρες, σύμφωνα με το ρεπορτάζ του LamiaReport, ο 70χρονος δεν απαντούσε στις κλήσεις των συγγενών του, με αποτέλεσμα η αδερφή του να ανησυχήσει και να βρεθεί το απόγευμα

Η ακρίβεια αναγκάζει τους πολίτες να τρώνε από τα έτοιμα – «Χάθηκαν» καταθέσεις άνω των €4,5 δισ. το α’ 3μηνο

Η παρατεταμένη ακρίβεια και οι περιορισμένες αυξήσεις που έχουν δοθεί στους εργαζομένους τα τελευταία χρόνια έχουν ως αποτέλεσμα να περιοριστεί σημαντικά το διαθέσιμο εισόδημα και αυτό περιγράφεται περίτρανα από την πορεία των καταθέσεων, ειδικά τους τελευταίους μήνες, όπου και καταγράφεται σημαντική πτώση. Οι πολίτες,

Χ. Στυλιανίδης: Η ασφάλεια των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών είναι για μας, πρώτη προτεραιότητα

«Η ασφάλεια των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών είναι για μας, πρώτη προτεραιότητα» δήλωσε το πρωί ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Χρήστος Στυλιανίδης, ο οποίος επισκέφθηκε το λιμάνι του Πειραιά και συγκεκριμένα την πύλη Ε-7, ενόψει της εξόδου των εκδρομέων του Πάσχα.

Πυροσβεστική: Ξεκίνησε και επίσημα η αντιπυρική περίοδος

Απευθύνεται ισχυρή σύσταση στους συμπολίτες μας: Να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί και να αποφεύγουν οποιαδήποτε υπαίθρια δραστηριότητα που μπορεί να προκαλέσει πυρκαγιά. Να συμβουλεύονται τις κατά τόπους Πυροσβεστικές Υπηρεσίες σχετικά με: τις απαγορευτικές ή/και επιτρεπόμενες υπό όρους και προϋποθέσεις, ενέργειες, δραστηριότητες και

Μετάβαση στο περιεχόμενο