Λασκαρίδης – Παπαγιαννόπουλος: Συνάντηση κορυφής για το μέλλον της Ναυτιλίας

ΤουΜηνά Τσαμόπουλου

Στην Αθήνα συναντήθηκαν δύο εκ των «Big 4» Ελλήνων που κατέχουν τα
ηνία διεθνών οργανισμών και ενώσεων. O Πάνος Λασκαρίδης πρόεδρος της
ECSA της Ένωσης των Ευρωπαίων Πλοιοκτητών (ECSA), ο Αναστάσιος
Παπαγιαννόπουλος, πρόεδρος της BIMCO, της μεγαλύτερης ναυτιλιακής ένωσης
στον κόσμο, συζήτησαν για τις προοπτικές περαιτέρω σύσφιξης της
συνεργασίας των δύο πλευρών.

Όπως επεσήμανε ο Πάνος Λασκαρίδης οι δύο Ενώσεις κατά το παρελθόν
έχουν αλληλουποστηριχθεί γεγονός που έχει προετοιμάσει το έδαφος για
βελτίωση της συνεργασίας τους.

Η ατζέντα των δύο ανδρών περιελάμβανε τις εξελίξεις στο διεθνές
εμπόριο αλλά και τους νέους περιβαλλοντικούς κανονισμούς για τη μείωση
εκπομπής θείου που θα ισχύσει από το 2020 και έχει προκαλέσει έντονο
προβληματισμό στην ναυτιλιακή κοινότητα.

Από την πλευρά του ο Αναστάσιος Παπαγιαννόπουλος, υπογράμμισε τόνισε
ότι τα συγκριτικά πλεονεκτήματα και των δύο Ενώσεων πρέπει να
συνδυαστούν ώστε να διαμορφωθεί κοινή γραμμή σε θέματα που απασχολούν το
μέλλον του διεθνούς ναυτιλιακού κλάδου.

Οι δύο πρόεδροι έχουν-πάρει ξεκάθαρες θέσεις κατά καιρούς για τα βασικά θέματα που απασχολούν την ναυτιλιακή βιομηχανία.

Πάνος Λασκαρίδης: – Οι προκλήσεις που αντιμετωπίζει η
ναυτιλία της ΕΕ αλλά και η παγκόσμια ναυτιλία είναι κυρίως το
περιβαλλοντικό και ο ανταγωνισμός, ενώ υπάρχει και η κοινωνική ατζέντα.

– Δεν θέλουμε τη λήψη τοπικών μέτρων αλλά μέτρων από τον ΙΜΟ, όχι
μόνο για την μείωση της εκπομπής διοξειδίου του άνθρακα αλλά για όλα τα
θέματα.

– Η βιομηχανία πρέπει να καταδείξει ότι έχει φιλόδοξους στόχους αλλά
συνάμα και ρεαλιστικούς. Πρέπει να εξελιχθεί τεχνολογικά και να έχει
στραμμένο το βλέμμα της στην επόμενη 10ετία.

– Πολλές χώρες και οργανισμοί έχουν διαφορετικές ιδέες. Από την άλλη
δυστυχώς, πολύ δυστυχώς χουμε η σύγκρουση των ευρωπαϊκών πολιτικών
δυνάμεων στο Κοινοβούλιο, την Κομισιόν και πρόσφατα στο Συμβούλιο των
Υπουργών με προτάσεις οι οποίες για τη ναυτιλιακή βιομηχανία δεν είναι
ρεαλιστικές όσο αφορά το ποσοστό μείωσης της εκπομπής αερίων. Θέλουν να
μειώσουν το ποσοστό εκπομπών κατά 70-100%. Δεν υπάρχει επιστημονική
τεκμηρίωση για τα ποσοστά μείωσης που ζητάει η ΕΕ. Είναι καθαρά πολιτική
απόφαση.

– Σε αυτούς που μας κουνάνε το δάκτυλο και μας δείχνουν θέλω να τους
πω ότι η ναυτιλία προστατεύει το περιβάλλον για αιώνες. Ποιος τους δίνει
το δικαίωμα να κουνάνε το δάκτυλο στη ναυτιλία;

– Η ΕΕ χωρίς την ποντοπόρο ναυτιλία της δεν έχει μέλλον.

– Απευθύνομαι στους Νηογνώμονες. Εξελίχθηκαν ως τεχνικοί σύμβουλοι
της ναυτιλιακής βιομηχανίας. Δεν εξελίχθηκαν κάνοντας του τεχνικούς
συμβούλους στα ναυπηγεία, στις κυβερνήσεις ή στους πολιτικούς ή στους
νομοθέτες ή όπου αλλού. Οι Νηογνώμονες σήμερα πατάνε σε δύο βάρκες και
αυτό δεν αρέσει στη ναυτιλιακή βιομηχανία. Πρέπει να βγείτε και να
πάρετε θέση, με επιστημονικές μελέτες και επιχειρήματα για την πρόταση
των πολιτικών για την αδικαιολογήτως μεγάλη μείωση του ποσοστού εκπομπής
αερίων. Όμως δεν το κάνετε. Προσπαθείτε να ισορροπήσετε μεταξύ της
ναυτιλίας και των πολιτικών.

Αναστάσιος Παπαγιαννόπουλος: Η προστασία του
περιβάλλοντος είναι θέμα τεράστιας σημασίας. Και αυτό ήταν αναμενόμενο
μετά την αλματώδη βιομηχανική ανάπτυξη. Παρ’ όλα αυτά και όπως συμβαίνει
σε περιπτώσεις καθυστερημένων αντιδράσεων κάποιες από τις πολιτικές
αποφάσεις θα έχουν μεγάλες και άσχημες επιπτώσεις στη ναυτιλιακή
βιομηχανία. Το ποσοστό της ναυτιλίας παγκοσμίως στις εκπομπές αερίων
είναι 2% με συνεχή τάση μείωσης.

– Ο ΙΜΟ είναι ο μοναδικός αρμόδιος να λαμβάνει να δίνει λύσεις και να εφαρμόζει μέτρα για τη ναυτιλία.

– Υπάρχουν ερωτήματα για το εάν φθάνουν τα υπάρχοντα διυλιστήρια για
να παράγουν και να προμηθεύουν τα καύσιμα με λιγότερη ποσότητα θείου με
τα οποία θα πρέπει να κινούνται τα πλοία από το 2020.

– Χρειάζεται να γίνει ένας ανοικτός και ειλικρινείς διάλογος μεταξύ όλων των μερών για να δοθεί η καλύτερη δυνατή λύση.

– Τα επιτεύγματα της ελληνικής ναυτιλίας δεν ήταν τυχαία ούτε
προσωρινά. Τα θεμέλια της επιτυχίας βρίσκονται στην κουλτούρα μας, την
ελληνική.

-Η εκλογή τεσσάρων Ελλήνων στους διεθνείς φορείς και ενώσεις
αντανακλά τον σεβασμό της διεθνούς ναυτιλιακής κοινότητας στην ελληνική
ναυτιλία.

-Χρειαζόμαστε, ως ελληνική ναυτιλία, δυνατές και μεγάλες Ακαδημίες
Εμπορικού Ναυτικού επανδρωμένες με καλούς καθηγητές-επιστήμονες και
σύγχρονα μέσα μάθησης και εκπαίδευσης. Είναι ο μόνος τρόπος να
επαναφέρουμε τη ροή φιλόδοξων νέων που θέλουν να ασχοληθούν με το
ναυτικό επάγγελμα.

https://www.newmoney.gr/palmos-oikonomias/nautilia…

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ένωση Λιμενικών Κρήτης: Στερεύουν οι αντοχές των στελεχών στην Κρήτη

«Την 11 Φεβρουαρίου ως Ένωση Λιμενικών Κρήτης θίξαμε το θέμα των μεταναστευτικών ροών προς την Κρήτη με την μετατροπή του νότου σε πύλη εισόδου, την επιλογή της νήσου μας από τα κυκλωμάτων διακίνησης μεταναστών και την επιβεβλημένη ανάγκη λήψης μέτρων για

Πρωταγωνιστές του πολέμου τα drones: Ποιες ελληνικές εταιρείες καινοτομούν

Την προσαρμογή των ενόπλων δυνάμεων στον πόλεμο με μη επανδρωμένα συστήματα, μετά τα διδάγματα από τον πόλεμο στην Ουκρανία, προανήγγειλε ο αρχηγός ΓΕΕΘΑ. Κέντρο καινοτομίας δημιουργεί το υπ. Εθνικής Άμυνας. Την ώρα που στη Βουλή αναμένεται να ξεκινήσει η συζήτηση

Παγκόσμιο Ναυτιλιακό Φόρουμ: H “πράσινη μετάβαση” θα διπλασιάσει τις θέσεις απασχόλησης έως το 2050

Τις σημαντικές ευκαιρίες που παρουσιάζει σε θέσεις απασχόλησης η απεξάρτηση της ναυτιλίας από τον άνθρακα, επισημαίνει ανάλυση του Παγκόσμιου Ναυτιλιακού Φόρουμ, διεθνούς μη κερδοσκοπικού οργανισμού με έδρα την Κοπεγχάγη. Το Παγκόσμιο Ναυτιλιακό Φόρουμ, που ιδρύθηκε το 2017, χρηματοδοτείται μέσω ενός

Τριγμοί στην κυβέρνηση Νετανιάχου με τελεσίγραφο…

Βαθαίνει το ρήγμα στην ισραηλινή κυβέρνηση καθώς μετά την έκκληση του Ισραηλινού υπουργού Άμυνας, Γιόαβ Γκάλαντ, προς τον Μπένιαμιν Νετανιάχου για τη συγκρότηση σαφούς σχεδίου για τη μεταπολεμική διακυβέρνηση της Γάζας, σειρά πήρε ο υπουργός Μπένι Γκαντς, απειλώντας να αποσύρει

Μετάβαση στο περιεχόμενο