Γρίφος για δυνατούς λύτες τα… άδεια κοντέινερ

Κάποια λιμάνια εξετάζουν την επιβολή προστίμων για την αποσυμφόρηση του προβλήματος

Πονοκέφαλο για τη διεθνή ναυτιλία εξακολουθεί να αποτελεί η ορθή διαχείριση των άδειων κοντέινερ. Εκατοντάδες χιλιάδες «κουτιά» χωρίς εμπόρευμα εξακολουθούν να λιμνάζουν σε διάφορα λιμάνια του κόσμου και να προκαλούν αρρυθμία στη διεθνή εφοδιαστική αλυσίδα.

Και στον Πειραιά – αν και ο αριθμός τους έχει μειωθεί από τα επίπεδα των 35.000 όπου βρισκόταν στα μέσα του προηγούμενου Σεπτεμβρίου, όπως είχαν αναφέρει «τα ΝΕΑ» στην κορύφωση της κρίσης -, πηγές του ΟΛΠ αναφέρουν ότι εξακολουθούν να είναι κατά μέσο όρο πάνω από τα επίπεδα που καταγράφονταν πριν από την πανδημία.

Τα άδεια κουτιά συγκεντρώνονται κυρίως σε λιμάνια της Δύσης, στα οποία έρχονται γεμάτα προϊόντα από την Απω Ανατολή όπου «χτυπάει η καρδιά» της παγκόσμιας παραγωγής. Στα λιμάνια της Βόρειας Αμερικής και ειδικότερα της Δυτικής Ακτής φαίνεται ότι το πρόβλημα εντείνεται το τελευταίο διάστημα, με αποτέλεσμα το λιμάνι του Λος Αντζελες να σχεδιάζει να αρχίσει να χρεώνει από τις 30 Ιανουαρίου τέλη στις ναυτιλιακές εταιρείες που αφήνουν τα άδεια εμπορευματοκιβώτια στους τερματικούς σταθμούς του λιμανιού για εννέα ημέρες ή περισσότερο.

«Χαράτσι» 100 δολαρίων

Σύμφωνα με το σχέδιο οι ναυτιλιακές εταιρείες θα χρεώνονται 100 δολάρια για τις πρώτες εννέα ημέρες για κάθε άδειο κοντέινερ και στη συνέχεια με 100 δολάρια για κάθε επιπλέον ημέρα για το κάθε «κουτί» μέχρι να το πάρουν από το λιμάνι. Ενώ υπάρχει σημαντική μείωση των γεμάτων προϊόντων εμπορευματοκιβωτίων που εισάγονται στις αποβάθρες τους τελευταίους δύο μήνες, από την άλλη πάρα πολλά άδεια εμπορευματοκιβώτια παραμένουν στους τερματικούς σταθμούς, δήλωσε ο εκτελεστικός διευθυντής του Port of Los Angeles, Gene Seroka.

Ακριβώς όπως εξετάστηκε η επιβολή τέλους παραμονής για τα εμπορευματοκιβώτια «εισαγωγών», ο στόχος με αυτό το πρόγραμμα των «κενών» εμπορευματοκιβωτίων δεν είναι η είσπραξη τελών αλλά η απελευθέρωση πολύτιμου χώρου στις αποβάθρες μας, ανοίγοντας τον δρόμο για περισσότερα πλοία, πρόσθεσε.

Επισημαίνεται ότι το λιμάνι του Λος Αντζελες ανακοίνωσε ένα παρόμοιο πρόγραμμα στις 25 Οκτωβρίου για τα κοντέινερ που έρχονταν φορτωμένα προϊόντα στο λιμάνι. Τελικά όμως αυτό το «πρόστιμο» δεν επιβλήθηκε γιατί στο μεταξύ τα εμπορευματοκιβώτια «εισαγωγής» που έμεναν πάνω από εννέα ημέρες μειώθηκαν κατά 53%.

Κατανάλωση

Ενδεικτική του τι συμβαίνει στη διεθνή εφοδιαστική αλυσίδα είναι η εικόνα που καταγράφει ο οίκος αναλύσεων Sea-Intelligence για το εμπόριο προϊόντων και αγαθών. Οπως αναφέρει, η ιδιωτική κατανάλωση στις ΗΠΑ έφτασε σε επίπεδα ρεκόρ τον Οκτώβριο του 2021, με την κατανάλωση υπηρεσιών να πλησιάζει στα προ πανδημίας επίπεδα αλλά με την κατανάλωση αγαθών να αυξάνεται περαιτέρω συνεχώς.

Αναλύοντας περισσότερο την εικόνα, ο οίκος αναλύσεων καταγράφει μια αύξηση αρχικά και στη συνέχεια μια απότομη μείωση της μεταφοράς μηχανοκίνητων οχημάτων και ανταλλακτικών, λόγω των ελλείψεων σε μικροτσίπ υπολογιστών, μείωση η οποία δεν επηρεάζει τον κλάδο των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, καθώς τα οχήματα μεταφέρονται με διαφορετικής κατηγορίας πλοία, τα car carriers. Παράλληλα καταγράφει συνεχή αύξηση των αγαθών ψυχαγωγίας και άλλων διαρκών αγαθών, είδη που μεταφέρονται στη συντριπτική τους πλειονότητα σε εμπορευματοκιβώτια.

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Συγχαρητήρια…

Λάθη γίνονται, συχνά-πυκνά… Μα, τούτοι εδώ το τερμάτισαν… Δύο στα δύο!!! Συγχαρητήρια στους επιμελητές του ναού αυτού στους ακριτικούς Λειψούς για το προχθεσινό ρεκόρ τους…

Youth Pass: Όσα πρέπει να ξέρετε για τους δικαιούχους και τη διαδικασία – Πότε καταβάλλεται, πού εξαργυρώνεται

Σε περισσότερους από 145.000 ανέρχονται οι νέοι 18 και 19 ετών, οι οποίοι θα λάβουν φέτος την οικονομική ενίσχυση ύψους 150 ευρώ στο πλαίσιο του Youth Pass 2024. Πιο αναλυτικά, στους 69.825 ανήλθαν οι νέοι 18 ετών που υπέβαλαν τη σχετική

Oι «Denial» S-400 στο επίκεντρο της «Ramstein Flag 24» και ο περίεργος ρόλος της Τουρκίας

*Του Κώστα Σαρικά Σενάρια καταστολής της αεράμυνας της Ρωσίας με έμφαση στα αντιαεροπορικά συστήματα S-400 αναμένεται να βρεθούν  στο επίκεντρο της μεγαλύτερης αεροπορικής άσκησης του ΝΑΤΟ στην Ευρώπη η οποία διοργανώνεται από την Ελλάδα το προσεχές φθινόπωρο. Ο σχεδιασμός της «Ramstein Flag

Red Arrows: Οι Βρετανοί πιλότοι «έκλεψαν τις εντυπώσεις» με τους εκπληκτικούς ελιγμούς τους [pics, vid]

Το ακροβατικό σμήνος «Red Arrows» της βρετανικής Βασιλικής Πολεμικής Αεροπορίας (RAF), «έκλεψε τις εντυπώσεις» με τους εκπληκτικούς ελιγμούς που πραγματοποίησε κατά την διάρκεια σημερινής αεροπορικής επίδειξης στον Φλοίσβο Παλαιού Φαλήρου. Όπως συνηθίζουν άλλωστε, τα «Κόκκινα Βέλη» της ιστορικής RAF κατάφεραν να

Μετάβαση στο περιεχόμενο