Η συμφόρηση λιμένων κοστίζει εκατομμύρια αποστολείς σε πρόσθετα έξοδα τόκων

Ενώ έχει δοθεί μεγάλη προσοχή στο πώς οι αυξημένοι χρόνοι αποστολής, η συμφόρηση στα λιμάνια και οι καθυστερήσεις κατά μήκος της αλυσίδας εφοδιασμού οδηγούσαν σε σύντομες προμήθειες που αντιμετώπιζαν οι καταναλωτές, οι καθυστερήσεις πρόσθεταν επίσης στο συνολικό κόστος αγαθών των λιανοπωλητών. Μια νέα ανάλυση από το project44, την πλατφόρμα για τους αποστολείς και τους παρόχους υπηρεσιών logistics, εκτιμά ότι εκτός από το αυξημένο κόστος αποστολής, οι λιανοπωλητές επιβαρύνθηκαν επίσης περίπου 321 εκατομμύρια δολάρια σε πρόσθετο κόστος τόκων στο απόθεμα το 2021 λόγω συμφόρησης λιμανιών. Ενώ το περιβάλλον έγινε ένας φαύλος κύκλος, οι έμποροι λιανικής μπόρεσαν επίσης να χρησιμοποιήσουν το περιβάλλον για να δημιουργήσουν επίπεδα αποθέματος εν μέρει με την αποθήκευση στη θάλασσα και είναι καλύτερα προετοιμασμένοι στο μέλλον.

Σύμφωνα με την ανάλυση του project44, εκτιμούν ότι μεταξύ Ιανουαρίου και Νοεμβρίου 2021, το φορτίο αξίας 238 δισεκατομμυρίων δολαρίων παρουσίασε σημαντικές καθυστερήσεις εκτός των λιμανιών του Λος Άντζελες και του Λονγκ Μπιτς. Εκτιμούν περαιτέρω ότι κατά το 2021, κατά μέσο όρο 540.255 TEU ανά μήνα περίμεναν έξω από το λιμάνι, με μέσο όρο 377 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων ανά μήνα σε αγκυροβόλιο που περιμένουν αγκυροβόλιο. Με δεδομένα από την HSBC, έθεσαν τη μέση αξία φορτίου στα 40.000 $ ανά TEU και με κόστος χρηματοδότησης 3,2%, το project44 εκτιμά ότι οι αποστολείς βρέθηκαν να πληρώνουν περίπου 106 $ ανά TEU το μήνα 

Επιπλέον, στο κόστος για τους φορτωτές προστέθηκαν οι αυξημένοι χρόνοι διέλευσης για το φορτίο να φτάσει στο λιμάνι και στη συνέχεια για τον εκτελωνισμό και την αποστολή στον προορισμό του. Ο χρόνος διέλευσης πριν από την πανδημία από τα κινεζικά λιμάνια στο Λος Άντζελες ήταν περίπου 16 ημέρες συν επιπλέον έξι ημέρες μέχρι την εκκαθάριση. Η Shifl, μια πλατφόρμα ψηφιακής αποστολής εμπορευμάτων, αναφέρει ότι ο χρόνος διέλευσης ανέβηκε σε περίπου 60 ημέρες με βάση τον τρέχοντα μέσο όρο των 17,6 ημερών του Λος Άντζελες σε αναμονή ελλιμενισμού.

Δεδομένου του μέσου χρόνου διέλευσης μεταξύ των μεγάλων κινεζικών λιμανιών και του Λος Άντζελες των 60 ημερών, οι φορτωτές επιβλήθηκαν κατά μέσο όρο δύο μήνες πληρωμές τόκων για εμπορεύματα που ταξιδεύουν δια θαλάσσης. Το Project44 εκτιμά ότι αυτό μεταφράστηκε σε ένα σύνολο σχεδόν 321 εκατομμυρίων δολαρίων σε πρόσθετους τόκους μεταξύ Ιανουαρίου και Νοεμβρίου 2021, το οποίο, αν και ένα μικρό κλάσμα του συνολικού κόστους των αγαθών, ήταν ωστόσο σημαντικό, σημειώνει η ανάλυση.

“Με τα επιτόκια σε ιστορικά χαμηλά, το κόστος διατήρησης περισσότερων αποθεμάτων είναι χαμηλότερο από ό,τι θα περίμενες”, δήλωσε ο Josh Brazil, Αντιπρόεδρος του Supply Chain Insights στο project44. Με τα χαμηλά επίπεδα αποθεμάτων να φτάνουν το 2021, σημειώνει ότι η αύξηση του αποθέματος Και η εισαγωγή του νωρίτερα φαινόταν καλή ιδέα για τους λιανοπωλητές, η οποία υποστηρίχθηκε από το χαμηλό περιβάλλον χρηματοδότησης του εμπορίου που ήταν χρήσιμο για τους φορτωτές.Η Βραζιλία σημειώνει σκέφτηκε, “Αυτό επιδεινώνει μόνο τα ζητήματα συμφόρησης.”

Με επιτόκια σε ιστορικά χαμηλά, οι εταιρείες θα μπορούσαν επίσης να χρηματοδοτήσουν ένα πλεόνασμα αποθεμάτων και ουσιαστικά να το αποθηκεύσουν στη θάλασσα για δύο μήνες, λέει το project44. Αν και μπορεί να μην ήταν εντελώς σκόπιμη, η συμφόρηση βοήθησε τις εταιρείες να παρακάμψουν το κόστος αποθήκευσης στα πλεονάζοντα αποθέματα. Αν και οι φορτωτές πλήρωναν πρόστιμα που σχετίζονται με τους τόκους σε φορτίο που είχαν αποκλειστεί στη θάλασσα, το κόστος ήταν μικρότερο σε σύγκριση με την αποθήκευση αυτού του αποθέματος σε ξηρά όπου οι τιμές αποθήκευσης ήταν υψηλές και η διαθεσιμότητα σπάνια.  

«Αυτό το φαινόμενο έχει υπογραμμίσει πόσο πολυδιάστατη είναι η κρίση της εφοδιαστικής αλυσίδας», είπε η Βραζιλία. «Ενώ το μεγαλύτερο απόθεμα μπορεί να φαίνεται ως μια καλή βραχυπρόθεσμη λύση, ο κλάδος χρειάζεται επίσης απεγνωσμένα περισσότερη ορατότητα, καλύτερη διαχείριση φορτίου και βελτιώσεις υποδομών και διαδικασιών».

Σύμφωνα με τις πληροφορίες του project44, οι αποστολείς αντιμετώπισαν ένα ντόμινο διαταραχών που υπερέβαιναν τις προβλεπόμενες καθυστερήσεις αποστολής. Ωστόσο, αντιστάθμισαν κατανοώντας τα οφέλη των χαμηλών επιτοκίων και έστειλαν παραγγελίες ήδη από τον Ιούνιο και τον Ιούλιο για να ενισχύσουν τα αποθέματα εγκαίρως για την εορταστική περίοδο αγορών και να ικανοποιήσουν συνολικά τη ζήτηση των καταναλωτών.

Η ανάλυση καταλήγει στο συμπέρασμα ότι οι επιχειρήσεις εκμεταλλεύτηκαν το περιβάλλον υπερβολικές παραγγελίες εμπορευμάτων, με μερικά ακόμα στη θάλασσα και ότι θα χρησιμοποιηθούν για την αναπλήρωση των εξαντλημένων αποθεμάτων ή θα διατεθούν στην αγορά με έκπτωση τους επόμενους μήνες.

Η Εθνική Ομοσπονδία Λιανικής στις εκτιμήσεις της συμφωνεί ότι οι λιανοπωλητές των ΗΠΑ παρήγγειλαν νωρίς και κατάφεραν να ανακατασκευάσουν τα αποθέματα, οδηγώντας σε προσδοκίες ότι η αύξηση των εισαγωγών θα επιστρέψει σε πιο φυσιολογικά επίπεδα το 2022, συμβάλλοντας στη μείωση των πιέσεων και των πρόσθετων εξόδων, όπως το κόστος μεταφοράς των αγαθών που προκλήθηκαν λόγω συμφόρησης λιμανιών και καθυστερήσεων.

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Εναλλακτικά καύσιμα: Αλλαγές στον σχεδιασμό πλοίων και τον ανεφοδιασμό

Η επανάσταση των εναλλακτικών καυσίμων φέρνει αλλαγές στον σχεδιασμό των πλοίων και δημιουργεί νέες ανάγκες για μεγαλύτερο και πυκνότερο δίκτυο εφοδιασμού ανά τον πλανήτη, ειδικά σε μία περίοδο που οι γεωπολιτικές εξελίξεις έδειξαν ότι οι θαλάσσιοι δρόμοι δεν είναι «παγιωμένοι». Οι σταθμοί καυσίμων θα

Νέα 4μηνη προθεσμία έκδοσης πινακίδων για τρέιλερ & ρυμουλκούμενα, με 7πλασιασμό παραβόλου

Σύμφωνα με τροπολογία, θα δοθεί δίνεται από τα μέσα Μαΐου, νέα παράταση για νομιμοποίηση τρέιλερ και ρυμουλκούμενων, με 7πλασιασμό όμως του παραβόλου, το οποίο θα κοστίζει σύμφωνα με πληροφορίες 200,00 €, αντί 30,00 € που ίσχυε στο παρελθόν. Συγκεκριμένα, προβλέπεται

Εντοπισμός και κατάσχεση 209kg ναρκωτικής ουσίας (skunk) στην Ηγουμενίτσα (ΒΙΝΤΕΟ)

Τις βραδινές ώρες χθες, σε έλεγχο που διενεργήθηκε από την Ομάδα Κ-9, στελέχη της Περιφερειακής Ομάδας Δίωξης Ναρκωτικών (Π.Ο.ΔΙ.Ν.) και του Γραφείου Ασφάλειας του Κεντρικού Λιμεναρχείου Ηγουμενίτσας καθώς και την από κοινού συνεργασία με προσωπικό της Π.Ο.ΔΙ.Ν. και της Ομάδας

ΤΑΙΠΕΔ: Έως τα μέσα του Ιουνίου ο διαγωνισμός για την αποκατάσταση του λιμένα Βόλου

Είχε πάθει καταστροφές από τις κακοκαιρίες Daniel και Elias Έως τα μέσα του Ιουνίου αναμένεται να εκκινήσει η διαγωνιστική διαδικασία για την ανάθεση των εργασιών που πρέπει να γίνουν προκειμένου να αποκατασταθεί πλήρως η επιχειρησιακή λειτουργία του λιμένα Βόλου, ο

Μετάβαση στο περιεχόμενο