Α. Μιχαηλίδης κατά την κύρωση διεθνών συμφωνιών του Υπ. Ναυτιλίας: Στρίβειν δια του αρραβώνος Πλακιωτάκη για την πληρωμή του Μεταφορικού Ισοδυνάμου – βίντεο

Ως εισηγητής του ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία κατά τη συζήτηση της κύρωσης διεθνών συμφωνιών του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής τοποθετήθηκε στην Ολομέλεια της Βουλής ο βουλευτής Χίου και αναπληρωτής τομεάρχης Νησιωτικής Πολιτικής Ανδρέας Μιχαηλίδης.

Εισαγωγικά, ο Α. Μιχαηλίδης χαιρέτισε τον αγώνα των πολιτών της Χίου και της Λέσβου ενάντια στα σχέδια της κυβέρνησης και του κ. Μηταράκη να καταστήσουν τα νησιά σε φυλακές ψυχών.

Ως προς το κυρίως αντικείμενο της συνεδρίασης, οι δύο πρώτες συμφωνίες αφορούν τη σύναψη συμφωνιών συνεργασίας με τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα και την Τυνησία, αντιστοίχως, με στόχο την προώθηση των θαλάσσιων μεταφορών και των εν γένει ναυτιλιακών σχέσεων μεταξύ της Ελλάδας και των δύο αυτών αραβικών χωρών.

Η τρίτη συμφωνία αφορά το «Υποπεριφερειακό Σχέδιο Έκτακτης Ανάγκης για τη θαλάσσια ρύπανση από πετρέλαιο» το οποίο έχει συνυπογραφεί από την Ελλάδα, την Κύπρο και το Ισραήλ.

Δεδομένου ότι οι συμφωνίες αυτές υπηρετούν θετικούς σκοπούς, όπως η διεθνής συνεργασία στο πεδίο της εμπορικής ναυτιλίας όπου πρωταγωνιστεί η χώρα μας και η προστασία της Μεσογείου από τη ρύπανση, ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ υπερψήφισε την κύρωση των συμφωνιών αυτών, δύο εκ των οποίων άλλωστε είχαν προετοιμαστεί και υπογραφεί επί διακυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ.

Παρ’ όλα αυτά, ο Α. Μιχαηλίδης άσκησε επί μέρους κριτική σε σημεία των συμφωνιών (π.χ. για τη δραστηριότητα των αλιευτικών σκαφών και την ισοτιμία των πιστοποιητικών ναυτικής κατάρτισης της Τυνησίας), αλλά και στην σχετιζόμενη πολιτική της κυβέρνησης, ιδιαίτερα όσον αφορά τη διαφαινόμενη εγκατάλειψη του σχεδίου East Med, το οποίο εντασσόταν στο ευρύτερο πλαίσιο της συνεργασίας με την Κύπρο και το Ισραήλ στη ΝΑ Μεσόγειο.

Έθεσε, όμως, προς τον κ. Πλακιωτάκη και δύο ζητήματα που αφορούν το χαρτοφυλάκιό του και τα οποία χρήζουν απαντήσεων:

Πρώτον, τις καθυστερήσεις πολλών μηνών στη πληρωμή του Μεταφορικού Ισοδυνάμου προς τους πολίτες και επιχειρήσεις των νησιών.

Επ’ αυτού ο κ. Υπουργός υποσχέθηκε άμεσες πληρωμές, χωρίς πάντως να προσδιορίσει ποιο ακριβώς διάστημα αυτές θα αφορούν.

Η απάντηση του Υπουργού Ναυτιλίας, πάντως, επί του προσφυγικού ζητήματος ήταν μνημείο συγκάλυψης και αμηχανίας:

Ο Α. Μιχαηλίδης επισήμανε την τεράστια αναντιστοιχία μεταξύ του αριθμού των διασώσεων που έκανε το Λιμενικό το 2021 – περί τις 29.000 σύμφωνα με δηλώσεις του ίδιου του κ. Πλακιωτάκη – και των περίπου 8.500 αφίξεων προσφύγων και μεταναστών που πραγματοποιήθηκαν το ίδιο έτος, σύμφωνα με τον κ. Μηταράκη.

Αναρωτήθηκε αν αυτοί οι περίπου 20.000 εξαφανίστηκαν, και εξέφρασε τον φόβο ότι η κυβέρνηση έχει αναγάγει τις επαναπροωθήσεις σε βασικό εργαλείο διαχείρισης του προσφυγικού-μεταναστευτικού ζητήματος, εκθέτοντας έτσι διεθνώς τη χώρα και τροφοδοτώντας τη γείτονα χώρα με επιχειρήματα για να κουνά το δάκτυλο στη χώρα μας.

Η «εξήγηση» του κ.Πλακιωτάκη, όπως άφησε να εννοηθεί, ήταν πως οι υπόλοιπες 20.000 διασώσεις αφορούν περιστατικά μηχανικών βλαβών πλοίων, κολυμβητές σε κίνδυνο, και άλλες συναφείς περιπτώσεις….

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Αντίδοτο» για τα Rafale εξακολουθεί να ψάχνει η Τουρκία: Ανοιχτό το ενδιαφέρον για Typhoon Eurofighter

*Του Κώστα Σαρικά Παρά την απόκτηση 40 καινούργιων μαχητικών F-16 Viper και την αναβάθμιση ακόμη 79 στην ίδια διαμόρφωση φαίνεται ότι τα Rafale της Πολεμικής μας Αεροπορίας εξακολουθούν να παραμένουν ο μεγάλος «πονοκέφαλος» της Άγκυρας. Πόσο μάλλον όταν η πολιτική και στρατιωτική

Επιχείρηση «ΑΣΠΙΔΕΣ»: «Δεν είναι αρκετά τα πλοία», προειδοποιεί ο Υποναύαρχος Γρυπάρης

Μετά την απόσυρση της γερμανικής φρεγάτας Hessen, η ευρωπαϊκή επιχείρηση «ΑΣΠΙΔΕΣ» (EUNAVFOR ASPIDES) στην Ερυθρά Θάλασσα θα δυσκολευτεί να φέρει εις πέρας τις αποστολές της. Σύμφωνα με όσα αναφέρει η γερμανική εφημερίδα «Spiegel», ο Έλληνας διοικητής της επιχείρησης, υποναύαρχος Βασίλειος Γρυπάρης ,

Η πολιτική οικονομία της δημογραφικής παρακμής

I. Δύο προσεγγίσεις για την σχέση δημογραφίας και ανάπτυξης Στην οικονομική φιλολογία η μελέτη των σχέσεων μεταξύ δημογραφίας και ανάπτυξης είναι περιορισμένη. Οι υφιστάμενες εργασίες δεν είναι πολλές και, πέραν από την κλασσική θεωρία του «δημογραφικού μερίσματος» (demographic dividend) έχουν

Τουρισμός: Οι δημοφιλείς πόλεις της Ευρώπης με τους περισσότερους πορτοφολάδες

Καθώς πλησιάζουμε όλο και πιο κοντά στο να κανονίσουμε τις καλοκαιρινές μας διακοπές, είναι δυστυχώς σημαντικό να θυμόμαστε ότι δεν είναι όλοι όσοι συναντάμε στα ταξίδια μας καλοπροαίρετοι. Μια νέα μελέτη της βρετανικής εταιρείας ταξιδιωτικής ασφάλισης QuoteZone ανέδειξε ότι πολλοί δημοφιλείς ευρωπαϊκοί προορισμοί αποτελούν…

Μετάβαση στο περιεχόμενο