Αραχωβίτης – Σαντορινιός: Εικόνα υπολειτουργίας, εγκατάλειψης και απαξίωσης στις λιμενικές υποδομές της Λακωνίας

ΕΡΩΤΗΣΗ
Προς τον Υπουργό Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής

Θέμα: «Εικόνα υπολειτουργίας, εγκατάλειψης και απαξίωσης στις λιμενικές υποδομές της Λακωνίας»

Εικόνα υπολειτουργίας, εγκατάλειψης και απαξίωσης παρουσιάζουν οι λιμενικές υποδομές της Λακωνίας. Ο κρατικός φορέας διαχείρισης και λειτουργίας, το ΛΙΜΕΝΙΚΟ ΤΑΜΕΙΟ ΛΑΚΩΝΙΑΣ, δεν διαθέτει πλέον τους πόρους αλλά και τα μέσα συντήρησης και αξιοποίησης των υποδομών. Αντίστοιχη είναι και η εικόνα για το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο, το οποίο ανέλαβε την διαχείριση και λειτουργία του λιμένα Γυθείου.
Πιο συγκεκριμένα, το λιμάνι του Γυθείου, πέντε (5) χρόνια μετά την ολοκλήρωση των εργασιών επέκτασης κόστους 20.000.000 ευρώ περίπου, δεν έχει αποδώσει τα αναμενόμενα ως λιμάνι υπερτοπικού χαρακτήρα και μείζονος ενδιαφέροντος και δεν έχει ανταποκριθεί στις προσδοκίες των τοπικών φορέων για συμβολή στην ανάπτυξη και την οικονομία της ευρύτερης περιοχής της Λακωνίας, τόσο στον τομέα του Τουρισμού όσο και στον πρωτογενή τομέα και την μεταποιητική βιομηχανία τροφίμων του νομού Λακωνίας.
Το λιμάνι της Ελαφονήσου, λειτουργεί με μη ολοκληρωμένες και αδειοδοτημένες εγκαταστάσεις, προκαλώντας εύλογα ερωτηματικά για τη νομιμότητα, την εύρυθμη λειτουργία, την ασφάλεια και την απώλεια εσόδων.
Το αλιευτικό καταφύγιο της Κοκκινιάς Γλυκόβρυσης του Δήμου Ευρώτα παρουσιάζει έντονα προβλήματα. Έχει μπαζωθεί και κυριολεκτικά εξαφανιστεί και μαζί του τα 2.000.000 ευρώ που έχουν δαπανηθεί. Χρειάζεται μια γενναία χρηματοδότηση για την ουσιαστική συντήρησή του προκειμένου να εκπληρώσει τον ρόλο του ως καταφύγιο μικρών αλιευτικών σκαφών του Λακωνικού κόλπου.
Τέλος, υπάρχουν και άλλες διάσπαρτες λιμενικές εγκαταστάσεις που είτε λειτουργούν υπό την ευθύνη της Τοπικής Αυτοδιοίκησης ή την “εποπτεία’’ αλιευτικών συλλόγων, με χαρακτηριστικό παράδειγμα το αλιευτικό αγκυροβόλιο στον Αγ. Γιαννάκη -Σκάλας του Δήμου Ευρώτα.
Ωστόσο, τα περισσότερα από τα ανωτέρω ζητήματα δεν αντιμετωπίζονται ούτε μπορεί να χαραχθεί μια συνεκτική λιμενική πολιτική στην Λακωνία, λόγω της απαξίωσης, της αδυναμίας και υπολειτουργίας του κρατικού φορέα, που είναι το Λιμενικό Ταμείο Λακωνίας, το οποίο μετά την παράδοση του Λιμένα Γυθείου στον Δήμο Αν. Μάνης, στερείται εσόδων, προσωπικού και υποδομών, ακόμα και γραφείου, αδυνατώντας να ανταπεξέλθει και στις στοιχειώδεις υποχρεώσεις του. Αντίστοιχη εικόνα υπολειτουργίας, υποστελέχωσης και υποχρηματοδότησης παρουσιάζει και το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο, καθώς τα τελευταία χρόνια ουδεμία πράξη ουσιαστικής ενίσχυσής του έχει γίνει.
Το τελευταίο διάστημα παρατηρείται μια έντονη δραστηριότητα εντός του Λακωνικού κόλπου με είσοδο, αγκυροβολία και παραμονή μεγάλων υπερπόντιων εμπορικών σκαφών. Η δραστηριότητα αυτή ανησυχεί την κοινωνία της Λακωνίας, ιδιαίτερα μετά το περιστατικό της σύγκρουσης των δυο σκαφών στον κάβο Μαλέα και την μεταφορά τους εντός του Λακωνικού κόλπου, στην περιοχή της Νεάπολης στις 13 Μαρτίου 2021.

Επειδή οι λιμενικές υποδομές είναι κομβικής σημασίας για την ανάπτυξη της Λακωνίας τόσο στον τουρισμό όσο και στην πρωτογενή παραγωγή,
Επειδή η υπολειτουργία των Λιμενικών Ταμείων δημιουργεί ζητήματα νομιμότητας, λειτουργίας και ανάπτυξης των λιμενικών υποδομών και των χώρων ευθύνης τους,
Επειδή ο Λακωνικός κόλπος αναπτύσσεται τουριστικά και παράλληλα διαθέτει εξαιρετικά αλιεύματα,

Ερωτάται ο αρμόδιος Υπουργός:
1) Τι προτίθεται να κάνει για τη νόμιμη, ασφαλή, εύρυθμη και αποδοτική λειτουργία των λιμενικών εγκαταστάσεων του Ν. Λακωνίας;
2) Έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία παράδοσης του λιμένα Γυθείου;
3) Έχει κατατεθεί το προαπαιτούμενο master plan;
4) Τι προτίθεται να κάνει για το θέμα του λιμένα Ελαφονήσου;
5) Πώς θα αντιμετωπιστεί η κατάσταση στο Αλιευτικό Καταφύγιο -Κοκκινιάς Γλυκόβρυσης του Δήμου Ευρώτα;
6) Τι προτίθεται να κάνει με τον κρατικό φορέα «Λιμενικό Ταμείο Λακωνίας»;
7) Υπάρχει συγκεκριμένη στρατηγική για τις αρμοδιότητες, τις ευθύνες, τη στελέχωση, την χρηματοδότηση και εν γένει για την λειτουργία των Λιμενικών ταμείων; Και αν ναι, ποια είναι αυτή και πως αποτυπώνεται στην περίπτωση της Λακωνίας;
8) Κατά πόσο ασφαλής και νόμιμη είναι η είσοδος και η αγκυροβολία μεγάλων εμπορικών σκαφών εντός του Λακωνικού κόλπου;

Οι ερωτώντες βουλευτές

Αραχωβίτης Σταύρος
Σαντορινιός Νεκτάριος

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Πατέρας και κόρη στην Καλαμάτα τραυματίστηκαν από ναυτική φωτοβολίδα – Συνελήφθη ένας 58χρονος

Ένας 58χρονος συνελήφθη στην πόλη της Καλαμάτας, ο οποίος κατηγορείται για επικίνδυνη σωματική βλάβη και παράβαση της νομοθεσίας περί φωτοβολίδων και πυροτεχνημάτων. Ειδικότερα, σύμφωνα με την Αστυνομία, ο 58χρονος εκτόξευσε χθες το απόγευμα μία ναυτική φωτοβολίδα, η οποία κατέληξε στην

Εγκλωβίστηκε καρχαριοειδές σε αγωγό ομβρίων στο λιμάνι του Βόλου – Πώς έγινε η διάσωσή του

Καρχαριοειδείς (Αλεπού) 3,5 μέτρα εγκλωβίστηκε χθες σε αγωγό ομβρίων στο λιμάνι του Βόλου, όπως μετέδωσε η ΕΡΤ.   Το Λιμεναρχείο κάλεσε την Λέσχη Ειδικών Δυνάμενων προκειμένου να το απεγκλωβίσουν, όπου μετά από προσπάθειες και αφού κατάφεραν να πιάσουν την ουρά του, με επιδέξιες κινήσεις το τράβηξαν

Κονδύλια για ναυαγοσώστες στο παρά 5, ενώ αυξάνονται οι πνιγμοί: Κίνδυνος να χαθούν «γαλάζιες σημαίες»

Στο παρά πέντε της έναρξης της τουριστικής περιόδου ψάχνει για ακόμα μία χρονιά η Ελλάδα ναυαγοσώστες για τις πολυάριθμες παραλίες της κι ας είναι μία από τις χώρες με τα περισσότερα χιλιόμετρα ακτογραμμής, αλλά και εκατοντάδες πνιγμούς κάθε χρόνο, ο αριθμός

Ξεκινούν τα ακτοπλοϊκά δρομολόγια από Θεσσαλονίκη για Σποράδες – Δείτε πότε

Ξεκινούν τα ακτοπλοϊκά δρομολόγια από Θεσσαλονίκη για Σποράδες. «Έκλεισε, χθες, με αίσιο τρόπο μια μεγάλη εκκρεμότητα, το ζήτημα της ακτοπλοϊκής σύνδεσης της Θεσσαλονίκης με τις Σποράδες», όπως αναφέρει σε σχετική ανάρτησή του ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης, Στέλιος Αγγελούδης. Στην ίδια ανάρτηση

Μετάβαση στο περιεχόμενο