Τι γίνεται και τι λέγεται με τις δημοσκοπήσεις

Tου Μιχάλη Χατζηκωνσταντίνου
[email protected]

Μια επισκόπηση των δημοσκοπήσεων των τελευταίων εβδομάδων δείχνει ότι μερίδα εταιρειών εκτιμά ότι: α) η εκλογική επιρροή της Ν.Δ. βρίσκεται κοντά στο όριο της αυτοδυναμίας και β) η Ν.Δ. υφίσταται πολύ λιγότερες εκροές ψηφοφόρων (του 2019) προς το Κίνημα Αλλαγής σε σύγκριση με τον ΣΥΡΙΖΑ. Όπως κατέστη προφανές ο ΣΥΡΙΖΑ δεν ενστερνίζεται αυτές τις εκτιμήσεις. Τι πιστεύουν, όμως, η κυβέρνηση και η Ν.Δ. για τις ίδιες έρευνες; Τις τελευταίες ημέρες ρεπορτάζ διαφόρων πολιτικών αποχρώσεων απoκάλυψαν ότι στο Μέγαρο Μαξίμου κατατέθηκε πρόταση για αλλαγή του εκλογικού νόμου-Θεοδωρικάκου.

Αν, όμως, η κυβέρνηση βρίσκεται κοντά στο όριο της αυτοδυναμίας, τότε τι λόγο έχει να συζητά την αλλαγή του; Οι επίσημες κυβερνητικές αναφορές ξεκαθαρίζουν βέβαια ότι δεν θα υπάρξει νέα αλλαγή, αλλά από τη συζήτηση και μόνο ενός τέτοιου ενδεχομένου συνάγεται ότι πολλοί στη Ν.Δ. μάλλον αμφισβητούν την αξιοπιστία των εκτιμήσεων που τη φέρνουν μια ανάσα από την αυτοδυναμία.

«Διπλά μηνύματα» εκπέμπονται όμως από τη Ν.Δ. και ως προς τις εκλογικές εκροές του κόμματος προς το ΚΙΝΑΛ. Τις τελευταίες ημέρες η κυβερνητική πλευρά, μη εξαιρουμένου του ίδιου του πρωθυπουργού, εξαπολύει προσωπικές επιθέσεις στον Νίκο Ανδρουλάκη και στηλιτεύει συστηματικά τις ενέργειες του ΚΙΝΑΛ. Από αυτή τη συμπεριφορά συνάγεται, αντίστοιχα, ότι κάποιοι στην κυβέρνηση δεν εμπιστεύονται και τόσο τις έρευνες που καταγράφουν σημαντική εκροή ψηφοφόρων μόνον από τον ΣΥΡΙΖΑ και ανησυχούν για μαζική «φυγή» από τη Ν.Δ. προς το ΚΙΝΑΛ.

Πριν από μικρό χρονικό διάστημα πολυάριθμες έρευνες «έβλεπαν» άνετη πρωτιά του Ανδρέα Λοβέρδου στις εσωκομματικές εκλογές του ΚΙΝΑΛ. Τελικά η πραγματική εκλογική συμπεριφορά των μελών και φίλων του ΚΙΝΑΛ ανέδειξε ένα εντελώς διαφορετικό σκηνικό, το οποίο παραδόξως δεν φάνηκε να εκπλήσσει κανέναν. Ίσως γιατί τελικά στην Ελλάδα ισχύει και για τις δημοσκοπήσεις εκείνο που έλεγε ο Κωνσταντίνος Καραμανλής για την πολιτική. Ότι υπάρχουν ορισμένα πράγματα που λέγονται αλλά δεν γίνονται και ορισμένα που γίνονται αλλά δεν λέγονται…

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Τι «κρύβεται» πίσω από την αντίδραση της κυβέρνησης για τα ηλεκτρικά και τα πλοία

Η σύσταση του Υπουργείου, δηλαδή της κυβέρνησης να μην εισέρχονται εντός πλοίου ηλεκτρικά οχήματα, με φόρτιση άνω του 40% της συνολικής χωρητικότητας – αυτονομίας, σίγουρα δεν ήταν τυχαία. Η ένστασή μας ήταν ότι το Υπουργείο έπρεπε να λάβει απόφαση και όχι να δώσει το

Στη Σούδα ένα από τα μεγαλύτερα κρουαζιερόπλοια του κόσμου

Το πλοίο μπορεί να φιλοξενήσει 4.198 επιβάτες σε δίκλινα δωμάτια μέχρι τη μέγιστη χωρητικότητα των 5.510 επιβατών, καθώς και 1.663 άτομα πλήρωμα. Στη Σούδα κατέπλευσε νωρίς το πρωί της Τρίτης (07/05) ένα από τα μεγαλύτερα κρουαζιερόπλοια του κόσμου το “Odyssey

Ηράκλειο: Ταλαιπωρία για 532 επιβάτες του POWER JET, μετά από βλάβη

Απαγορεύτηκε ο απόπλους στο επιβατηγό – οχηματαγωγό “POWER JET”, σημαίας Κύπρου, το πρωί της Τρίτης του Πάσχα, καθώς διαπιστώθηκε αδυναμία εκκίνησης των δεξιών κύριων μηχανών, σύμφωνα με ανακοίνωση του Υπουργείου Ναυτιλίας. Από Κεντρικό Λιμεναρχείο Ηρακλείου, αρχικά, απαγορεύτηκε ο απόπλους, ενώ

Επενδυτικό σχέδιο εκατομμυρίων στο λιμάνι του Ηρακλείου

«Στο Ηράκλειο έχουμε ένα επενδυτικό σχέδιο πολλών δεκάδων εκατομμυρίων ευρώ, θέλουμε να αναπτύξουμε τον τερματικό σταθμό κρουαζιέρας, να φτιάξουμε ένα μεγάλο ξενοδοχείο, να εστιάσουμε στα φωτοβολταϊκά και την αιολική ενέργεια», αποκάλυψε ο Εμανουέλε Γκριμάλντι σε συνέντευξη που παραχώρησε σε ιταλική

Μετάβαση στο περιεχόμενο