Ποια δικαιώματα έχουν οι επιβάτες των πλοίων σύμφωνα με την νομοθεσία της ΕΕ

Γνωρίζετε ότι έχετε ορισμένα δικαιώματα όταν ταξιδεύετε με πλοίο στην
ΕΕ; Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή σε ένα αναλυτικό ενημερωτικό της υπογραμμίζει
τα εξής:
Πρώτον, όταν αγοράζετε το εισιτήριο για το ταξίδι σας απαγορεύετε να
χρεώνεστε με επιπλέον ποσό λόγω της εθνικότητάς σας ή του τόπου έκδοσης
του εισιτηρίου.
Δεύτερον, έχετε επίσης δικαιώματα σε περίπτωση προβλήματος, π.χ.
καθυστέρησης ή ακύρωσης που εμποδίζουν την επιβίβασή σας στο πλοίο
……και ισχύουν αν:

αναχωρείτε από λιμάνι της ΕΕ με οποιονδήποτε μεταφορέα
ή φθάνετε σε λιμάνι της ΕΕ με οποιονδήποτε μεταφορέα
Οι κανόνες αυτοί δεν ισχύουν σε πλοία:
που μπορούν να μεταφέρουν λιγότερους από 13 επιβάτες
που έχουν πλήρωμα 3 άτομα το πολύ
που καλύπτουν διαδρομή μικρότερη από 500 μέτρα (απλή μετάβαση) που χαρακτηρίζονται ως ιστορικά
που πραγματοποιούν εκδρομές και περιηγήσεις σε αξιοθέατα – αν δεν
παρέχουν κατάλυμα ή περισσότερες από δύο διανυκτερεύσεις στο πλοίο.
Ακύρωση ή καθυστέρηση
Εάν το δρομολόγιο ακυρωθεί ή καθυστερήσει, δικαιούστε να ενημερωθείτε
πλήρως και εγκαίρως για το τι συμβαίνει όση ώρα περιμένετε.
Σε περίπτωση που το δρομολόγιο ακυρωθεί, ή η αναχώρηση καθυστερήσει για πάνω από 90 λεπτά, έχετε τη δυνατότητα να επιλέξετε:
είτε επιστροφή του ναύλου και, κατά περίπτωση, δωρεάν επιστροφή στο
σημείο όπου ξεκινήσατε το ταξίδι σας – για παράδειγμα, αν η καθυστέρηση ή
η ακύρωση σάς εμποδίζει να εκπληρώσετε τον σκοπό του ταξιδιού σας
είτε μεταφορά, υπό περεμφερείς συνθήκες, στον τελικό προορισμό σας το ταχύτερο δυνατό και χωρίς επιπλέον επιβάρυνση.
Αν η αναχώρησή σας καθυστερήσει πάνω από 90 λεπτά, στις περισσότερες περιπτώσεις δικαιούστε:
γεύματα και αναψυκτικά – ανάλογα με τον χρόνο αναμονής
κατάλυμα – αν χρειαστεί να διανυκτερεύσετε
Αν η άφιξήσας στον τελικό προορισμό καθυστερήσει πάνω 1 ώρα,
δικαιούστε αποζημίωση. Ανάλογα με την καθυστέρηση, η αποζημίωση είναι
ίση με το 25% ή το 50% της τιμής του εισιτηρίου.

Δεν θα λάβετε αποζημίωση αν η καθυστέρηση οφείλεται σε ακραίες καιρικές συνθήκες ή φυσικές καταστροφές.
Παράπονα/καταγγελίες
Εάν θεωρείτε ότι τα δικαιώματά σας δεν έχουν γίνει σεβαστά, μπορείτε να
υποβάλετε καταγγελία στον μεταφορέα εντός 2 μηνών από την ημερομηνία που
σημειώθηκε το συμβάν. Ο μεταφορέας πρέπει να αντιδράσει εντός 1 μηνός
και να σας δώσει την τελική απάντηση εντός 2 μηνών από την παραλαβή της
καταγγελίας.
Αν η απάντηση δεν σας ικανοποιήσει, μπορείτε να επικοινωνήσετε με τον εθνικό φορέα επιβολής της νομοθεσίας .
Ατυχήματα στη θάλασσα
Εάν τραυματιστείτε σε ατύχημα στη θάλασσα, δικαιούστε αποζημίωση από τον
μεταφορέα ή τον ασφαλιστικό του φορέα. Σε περίπτωση θανάτου, αποζημίωση
μπορούν να ζητήσουν τα εξαρτώμενα από εσάς μέλη της οικογένειάς σας.
Δικαιούστε επίσης αποζημίωση από τον μεταφορέα αν οι αποσκευές, τα
οχήματα ή άλλα υπάρχοντά σας χαθούν ή υποστούν φθορές σε ατύχημα στη
θάλασσα.
Εάν είστε άτομο με μειωμένη κινητικότητα, η αποζημίωση για την απώλεια ή
τη φθορά των αναπηρικών αμαξιδίων ή άλλου ειδικού εξοπλισμού πρέπει να
καλύπτει το πλήρες κόστος επισκευής ή αντικατάστασής τους.
Υπάρχει δικαίωμα προκαταβολής από τον μεταφορέα για την κάλυψη των
άμεσων αναγκών σε περίπτωση τραυματισμού ή θανάτου που οφείλεται σε:
ναυάγιο
ανατροπή
σύγκρουση
προσάραξη του πλοίου
έκρηξη ή πυρκαγιά στο πλοίο
ελάττωμα του πλοίου
Παράπονα/καταγγελίες
Σε περίπτωση απώλειας ή ζημίας σε ατύχημα στη θάλασσα, μπορείτε να
διεκδικήσετε αποζημίωση δια της δικαστικής οδού, σε οποιαδήποτε από τις
παρακάτω χώρες:
στη χώρα της κύριας επιχειρηματικής δραστηριότητας του μεταφορέα ή της μόνιμης κατοικίας του
στη χώρα αναχώρησης ή προορισμού
στη χώρα μόνιμης κατοικίας σας εφόσον ο μεταφορέας ασκεί επιχειρηματική
δραστηριότητα στη χώρα αυτή και υπόκειται στη δικαιοδοσία αυτής της
χώρας
στη χώρα στην οποία συνάφθηκε η ταξιδιωτική σύμβαση, εφόσον ο μεταφορέας
ασκεί επιχειρηματική δραστηριότητα στη χώρα αυτή και υπόκειται στη
δικαιοδοσία της
Αν οι αποσκευές σας χάθηκαν ή υπέστησαν φθορά, θα πρέπει να
ενημερώσετε γραπτώς τον μεταφορέα. Θα πρέπει να το κάνετε είτε κατά την
αποβίβασή σας από το πλοίο, είτε κατά την παραλαβή των αποσκευών σας. Το
αργότερο, θα πρέπει να ενημερώσετε τον μεταφορέα εντός 15 ημερών από
την αποβίβαση ή την παράδοση. Διαφορετικά, θα χάσετε το δικαίωμά σας για
αποζημίωση.

Σε γενικές γραμμές, θα πρέπει να προσφύγετε στα δικαστήρια εντός 2
ετών από το συμβάν – αν και η στιγμή έναρξης της περιόδου αυτής μπορεί
να διαφέρει ανάλογα με τη φύση της απώλειας ή της ζημίας.

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η λίμπερο της ομάδας βόλεϊ του Παναθηναϊκού, Πέννυ Ρόγκα ανακοίνωσε πως έχει καρκίνο

Η Πέννυ Ρόγκα μπορεί να μην συμμετείχε στους τελικούς του πρωταθλήματος βόλεϊ, όπου ο Παναθηναϊκός έκανε την μεγάλη ανατροπή και κατέκτησε τον τίτλο, βρισκόταν όμως πάντα δίπλα στην ομάδα της καρδιάς της. Ο λόγος της απουσίας της, δεν είχε ανακοινωθεί αλλά οι περισσότερο γνώριζαν πως

Τραγωδία στην Σάμο: «Σκότωσα τον πατέρα μου» είπε η 49χρονη όταν κάλεσε την ΕΛ.ΑΣ.

Σύμφωνα με πληροφορίες , λίγο πριν τις 08:30, η 49χρονη, η οποία φέρεται να έχει νοσηλευτεί στο παρελθόν για ψυχιατρικούς λόγους, κάλεσε την αστυνομία και ανέφερε πως σκότωσε τον πατέρα της. Άμεσα στο σημείο μετέβη κλιμάκιο της ΕΛ.ΑΣ. καθώς και

Χανιά: Τραυματίστηκε ναυτικός επιβατηγού οχηματαγωγού πλοίου

Το πρωί της Μεγάλης Παρασκευής  με ασθενοφόρο του ΕΚΑΒ από το λιμάνι της Σούδας διεκομίσθη στο Νοσοκομείο Χανίων με τραύματα στο κεφάλι, ένας 63χρονος ναυτικός Ε/Γ – Ο/Γ πλοίου . Όπως ενημερώθηκε η Λιμενική Αρχή των Χανίων,  ο 63χρονος (ειδικότητας

Πάσχα: Οι Επιτάφιοι του Πειραιά! (φωτο)

Όπως κάθε χρόνο έτσι και φέτος, τηρήθηκε με ευλάβεια στον ευρύτερο Πειραιά το έθιμο του στολισμού του Επιταφίου το βράδυ της Μεγάλης Πέμπτης. Με κατάνυξη οι πιστοί έσπευσαν κατά χιλιάδες να προσκυνήσουν του Επιταφίους και να περάσουν από κάτω κατά

Μετάβαση στο περιεχόμενο