ReCAAP: Δέκα ληστείες στα στενά της Σιγκαπούρης τις πρώτες επτά εβδομάδες του 2022

Οι θαλάσσιες ληστείες και η επιβίβαση σε πλοία που βρίσκονται σε εξέλιξη στο στενό της Σιγκαπούρης συνεχίζονται με το πρακτορείο αναφοράς για την περιοχή να εκδίδει ειδοποιήσεις στους ναυτικούς και να προειδοποιεί για την ανάγκη αύξησης της επαγρύπνησης και διατήρησης επιφυλακών κατά τη διέλευση από το στενό της Σιγκαπούρης. Η ReCAAP ISC εξέδωσε επανειλημμένες προειδοποιήσεις για συνεχή εγκλήματα χαμηλού επιπέδου κατά πλοίων το 2021 και σήμερα εξέδωσε νέα προειδοποίηση αναφέροντας περαιτέρω αύξηση της δραστηριότητας το 2022.

Σύμφωνα με την τελευταία προειδοποίηση για περιστατικά, υπήρξαν εννέα επιτυχείς επιβιβάσεις πλοίων και μια δέκατη προσπάθεια τις επτά εβδομάδες από τις αρχές του 2022, όλα στην περιοχή γύρω από το Στενό της Σιγκαπούρης. Επτά από τα περιστατικά σημειώθηκαν στη λωρίδα ανατολικής κατεύθυνσης στο στενό και τέσσερα από αυτά ήταν σε μια σφιχτά συγκεντρωμένη περιοχή έξω από το Nongsa Point, στο νησί Batam στην Ινδονησία. Το ReCCAP αναφέρει ότι αυτά τα τέσσερα περιστατικά συνέβησαν όλα σε ένα διάστημα 10 ημερών μεταξύ 8 και 18 Φεβρουαρίου, με τρία από αυτά να πραγματοποιούνται σε συνεχόμενες ημέρες μεταξύ 16 και 18 Φεβρουαρίου.

«Το ReCCAP ISC ανησυχεί για την επίμονη εμφάνιση περιστατικών στα στενά της Σιγκαπούρης, ιδιαίτερα την αύξηση των περιστατικών στα ανοιχτά της Νονγκσά», γράφει η οργάνωση παρακολούθησης στην έκθεσή της στις 21 Φεβρουαρίου. «Δεδομένου ότι οι δράστες δεν έχουν συλληφθεί, υπάρχει πιθανότητα να συνεχιστούν τα επεισόδια στα στενά της Σιγκαπούρης».

Παρά την επιμονή της δραστηριότητας, η ReCAAP σημειώνει ότι όλα είναι σε χαμηλό επίπεδο σοβαρότητας, καθώς κανένα μέλος του πληρώματος δεν απειλήθηκε ή τραυματίστηκε. Συνήθως, οι αναφορές είναι ότι το πλήρωμα εντόπισε μεταξύ δύο και πέντε ατόμων στο πλοίο, ενώ τα σκάφη τους βρίσκονται σε εξέλιξη. Στοχεύουν στο μηχανοστάσιο ή στα ντουλάπια καταστημάτων και στις περισσότερες περιπτώσεις τρομάζουν όταν τα βλέπουν ή το σκάφος σημάνει συναγερμό. Σε δύο από τις πρόσφατες αναφορές, και τα δύο περιστατικά στο νησί Μπιντάν, οι δράστες φέρεται να ήταν οπλισμένοι με μαχαίρια ή ο ένας είχε μακρύ μαχαίρι. 

Στοχεύουν σε ένα ευρύ φάσμα πλοίων με πολλά bulkers και τάνκερ που αναφέρουν ότι έχουν επιβιβαστεί, αλλά περιλαμβάνει επίσης ρυμουλκά και πλοία που υποστηρίζουν τις υπεράκτιες βιομηχανίες. Στην περίπτωση ενός ρυμουλκού και μιας φορτηγίδας, ένας δράστης αναφέρθηκε ότι έκλεψε παλιοσίδερα από τη φορτηγίδα ενώ στο bulker Theodor Oldendroff το πλήρωμα είδε δύο οικότροφους που φέρεται να έκλεψαν ανταλλακτικά κινητήρα.

Η ReCAAP προτρέπει τα κράτη της περιοχής να αυξήσουν τις περιπολίες και την επιβολή της νομοθεσίας στα χωρικά τους ύδατα. Το Διεθνές Ναυτιλιακό Γραφείο ICC (IMB) ανέφερε ότι η συνολική δραστηριότητα πειρατείας ήταν σε χαμηλό 28 ετών το 2021, αλλά τόνισε επίσης την αυξημένη δραστηριότητα ένοπλης ληστείας στα στενά της Σιγκαπούρης. Η περιοχή παραμένει μια από τις πιο επικίνδυνες για τους ναυτικούς. Στην ετήσια έκθεσή του, το IMB είπε ότι το 2021 σημειώθηκε αύξηση 50 τοις εκατό με 35 περιστατικά κατά πλοίων που πλέουν στην πολυσύχναστη λωρίδα κυκλοφορίας, που ήταν ο υψηλότερος αριθμός αναφερόμενων περιστατικών από το 1992.

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Σχεδόν έτοιμη για την αποστολή στον Κόλπο του Άντεν η φρεγάτα «Ψαρά»

Σχεδόν καθημερινά τα περιστατικά με πυραύλους και drone των Χούθι. Οι προετοιμασίες στη φρεγάτα «Ψαρά» ολοκληρώνονται, καθώς στα τέλη του μήνα ή το αργότερο στις αρχές Ιουνίου θα πρέπει να αποπλεύσει προκειμένου να…σκαντζάρει την φρεγάτα «Ύδρα» που θα συμπληρώνει 3

Επιχείρηση «Ασπίδες»: Σημαντικά επιτεύγματα για τους πρώτους 3 μήνες

Σπουδαία ημέρα για την Ελευθερία της Ναυσιπλοΐας. Πέρασαν 3 μήνες από την έναρξη της Επιχείρησης «Ασπίδες». Τρεις μήνες γεμάτοι πολλαπλές προκλήσεις και σπουδαία επιτεύγματα. Η Επιχείρηση «Ασπίδες» συνεχίζει την αποστολή της σε πλήρη συμμόρφωση με το διεθνές δίκαιο, για τη

Μεταφέροντας 11 ρ/κ από Ασία σε Ευρώπη με το πλοίο ανύψωσης βαρέων βαρών “Happy Star”

Μια εντυπωσιακή φωτογραφία ήρθε στη δημοσιότητα από το πλοίο ανύψωσης βαρέων βαρών Happy Star, το φόρτωσε και μετέφερε 11 ρυμούλκα από την Ασία προς την Ευρώπη. Το 156 μέτρων πλοίο διαθέτει δυο γερανούς με ανυψωτική ικανότητα 1100 τόνους! Το Happy

Δεξαμενόπλοια: Ο σκιώδης στόλος που μεταφέρει ιρανικό πετρέλαιο παραμένει στο παιχνίδι

Αυτό, όπως μεταδίδει το Hellenic Shipping News, πρακτικά σημαίνει ότι θα μπορούσαν να υπάρχουν επιπτώσεις  στη μελλοντική προσφορά δεξαμενόπλοιων. Στην τελευταία της εβδομαδιαία ανάλυση η ναυλομεσιτική εταιρεία Gibson αναφέρει πως “οι ιρανικές εξαγωγές πετρελαίου συνεχίζονται, παρά το γεγονός ότι έχουν

Μετάβαση στο περιεχόμενο