ΔΝΤ: Η συμφόρηση στα λιμάνια δεν οφείλεται στους μεγάλους όγκους φορτίων αλλά στην έλλειψη εργατικού δυναμικού

Οι χρόνοι αποστολής των φορτίων εκτινάχθηκαν προς τα πάνω μόλις χτύπησε η κρίση της Covid-επισημαίνει το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο-ΙΜF σε έκθεσή του

Οι αυξανόμενες τιμές και οι αναφορές για άδεια ράφια στις μεγάλες οικονομίες έχουν επιστήσει την προσοχή στη λειτουργία των αλυσίδων εφοδιασμού.

Μεταξύ των θεμάτων, οι μεγάλης διάρκειας καθυστερήσεις που μπορεί να έχει προκαλέσει η συμφόρηση των λιμανιών στην παράδοση αγαθών στους καταναλωτές έχουν συγκεντρώσει την αυξανόμενη προσοχή.

Αυτό επισημαίνει το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο-ΙΜF σε έκθεσή του, ενώ προκύπτουν δύο κύρια χαρακτηριστικά:

«Πρώτον, σε παγκόσμιο επίπεδο, διαπιστώνουμε ότι οι χρόνοι αποστολής ανέβηκαν αμέσως μόλις «χτύπησε» η πανδημία και μετά από μια αξιοσημείωτη επιτάχυνση της από το τέλος του 2020, οι καθυστερήσεις ξεπέρασαν την 1,5 ημέρα κατά μέσο όρο κατά τον Δεκέμβριο του 2021 – ή περίπου αύξηση 25 τοις εκατό στους παγκόσμιους χρόνους ταξιδιού.

Οι εκτιμώμενες επιπλέον ημέρες καθυστέρησης στη διαμετακόμιση για μία μέση αποστολή τον Δεκέμβριο του 2021 μπορεί να συγκριθεί με 0,9 έως 3,1 τοις εκατό.

Δεύτερον: Δεν φαίνεται όλη η συμφόρηση να σχετίζεται με αυξημένη ζήτηση. Πολλά λιμάνια, ειδικά από τα μέσα του 2021, παρουσιάζουν μεγαλύτερους χρόνους αναμονής παρά το γεγονός ότι διαχειρίζονται λιγότερο όγκο φορτίου σε σχέση με εκείνο προ της πανδημίας.

Ως εκ τούτου, η αναβάθμιση των υποδομών είναι πιθανότατα απαραίτητη, αλλά όχι επαρκής προϋπόθεση για την οικοδόμηση ανθεκτικότητας κατά τη διάρκεια μιας κρίσης όπου άλλοι παράγοντες , όπως οι ελλείψεις εργατικού δυναμικού μπορεί επίσης να γίνουν δεσμευτικοί.

Περισσότερο από το 80% του παγκοσμίου εμπορίου με βάση τον όγκο και 70% με βάση την αξία μεταφέρεται δια
θαλάσσης. Σε παγκόσμιο επίπεδο, οι χρόνοι αποστολής των φορτίων εκτινάχθηκαν προς τα πάνω μόλις χτύπησε η κρίση της Covid-19.

Οι χρόνοι ταξιδιού κυμαίνονταν σταθερά μεταξύ 6 και 6,5 ημερών από το 2016 έως το 2019. Οι καθυστερήσεις μέχρι το τέλος του 2021 αυξήθηκαν σε περίπου 25%. Η καθυστέρηση οφείλεται σε δύο λόγους:

Περίπου τα δύο τρίτα αποδίδονται σε πλοία που περιμένουν περισσότερο στο αγκυροβόλιο πριν από την είσοδο στο λιμάνι, και το ένα τρίτο προκαλείται από πιο αργή εξυπηρέτηση φορτίου.

Μηνάς Τσαμόπουλος

ΔΝΤ: Η συμφόρηση στα λιμάνια δεν οφείλεται στους μεγάλους όγκους φορτίων αλλά στην έλλειψη εργατικού δυναμικού

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Τραυματισμός 33χρονου από έλικα σκάφους στο Φαληράκι

Τις μεσημβρινές ώρες χθες, ενημερώθηκε η Λιμενική Αρχή της Ρόδου από ιδιοκτήτη θαλασσίων μέσων αναψυχής, για περιστατικό τραυματισμού 33χρονου αλλοδαπού, στη θαλάσσια περιοχή ¨ΦΑΛΗΡΑΚΙ¨ της Ρόδου. Συγκεκριμένα, κατά τη διενέργεια έλξης θαλάσσιων δαχτυλιδιών από ταχύπλοο σκάφος, ο 33χρονος τραυματίστηκε στο

Κύρωση πινάκων επανάκρισης, διοικητικής αποκατάστασης και προαγωγής Ανώτερων Αξιωματικών Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής

Με το Προεδρικό διάταγμα, που εκδόθηκε στην Αθήνα την 15 Απριλίου 2024 μετά από πρόταση του Υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ. 1 του άρθρου 74 του Κώδικα του Προσωπικού Λιμενικού Σώματος (ν. 3079/2002, Α’

Πλοία «στόχοι» ή πλοία «φρούρια»; Τα διδάγματα του πολέμου στην Ερυθρά Θάλασσα και το μέλλον του Στόλου

*Του Κώστα Σαρικά Χωρίς αμφιβολία η παρουσία της ελληνικής φρεγάτας «ΥΔΡΑ» στην Ερυθρά Θάλασσα και στον Κόλπο του Άντεν στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Επιχείρησης «ASPIDES» λαμβάνει έως τώρα θετικό πρόσημο. Το πλοίο εκτελεί στο ακέραιο την αποστολή του συνοδεύοντας και προστατεύοντας εμπορικά

ΕΑΑΣ/ Ενημέρωση Μελών ΕΑΑΣ για τις Εξελίξεις στο ΜΤΣ

Ενημερώνουμε τα μέλη μας για τα παρακάτω γεγονότα, που έχουν λάβει χώρα από 12 Μαρ μέχρι 30 Απρ 24, σχετικά με τη σχεδιαζόμενη, χωρίς αντάλλαγμα αρπαγή της περιουσίας του Μετοχικού Ταμείου Στρατού (ΜΤΣ), επ΄ωφελεία μιας εποπτευόμενης από το ΥΠΕΘΑ, Ανώνυμης

Μετάβαση στο περιεχόμενο