Επιδότηση 12-15 εκατ. ευρώ τον μήνα για την ακτοπλοΐα εξετάζει το υπουργείο Ναυτιλίας

Στόχος να μην γίνουν αυξήσεις στις τιμές των εισιτηρίων και να μην μειωθεί ο αριθμός δρομολογίων μέσα στην τουριστική περίοδο

Η ενεργειακή κρίση και οι διεθνείς εξελίξεις επηρεάζουν τα μέγιστα τις θαλάσσιες μεταφορές. Είτε αφορά στις διεθνείς θαλάσσιες μεταφορές είτε στο εμπόριο.

Το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής σε στενή συνεργασία με τον ακτοπλοϊκό κλάδο και το υπουργείο Οικονομικών, εξετάζει τρόπους με τους οποίους θα ενισχυθεί η ρευστότητα λειτουργίας των επιχειρήσεων αναγνωρίζοντας το αυτονόητο, ότι έχουν διπλασιαστεί τα κόστη λειτουργίας των πλοίων αλλά κυρίως για να εξυπηρετήσουμε ένα δίκτυο το οποίο δεν πρέπει να καταρρεύσει.

Η εκτίμηση είναι ότι θα πρέπει να αναζητηθούν πόροι για επιδότηση ύψους 12-15 εκατομμυρίων ευρώ αρχικώς για τους μήνες τουλάχιστον Μάιος-Ιούνιος με την προϋπόθεση ότι οι τιμές θα επανέλθουν στα προ ενεργειακής κρίσης όταν ηρεμήσει η κατάσταση.

“Δεν πρέπει για κανένα λόγο να επωμιστεί το επιπρόσθετο βάρος του ενεργειακού κόστους ο πολίτης ή οι μεταφορείς γιατί αυτό στο τέλος της ημέρας θα έχει σημαντική επίδραση τις νησιωτικές οικονομίες” επεσήμαναν στο newmoney κύκλοι του YNA.

Το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής σε στενή συνεργασία με τον Σύνδεσμο Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας και τον ευρύτερο κλάδο, διερευνά τη στήριξη μέσω ευρωπαϊκής χρηματοδότησης ώστε να ενισχυθούν με τρόπο που προσομοιάζει με τον τρόπο στήριξης την περίοδο της πανδημίας για να δημιουργήσει ένα ανάχωμα στις αυξήσεις και τις τιμής των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων αλλά και κυρίως να ενισχύσει τη βιωσιμότητα των ακτοπλοϊκών επιχειρήσεων, καθολικά, για να συνεχίσουν να υπάρχουν.

Δεν έχουμε την πολυτέλεια να χάσουμε ούτε πλοία από την ελληνική ακτοπλοΐα αλλά ούτε και να μειώσουμε τη συχνότητα των δρομολογίων σε μία τουριστική περίοδο κατά την οποία ανεξαρτήτως των διεθνών εξελίξεων φαίνεται ότι θα είναι πάρα πολύ καλή. Κυρίως για τους νησιώτες μα να εξασφαλίσουμε με απρόσκοπτη μετακίνηση σε εύλογο κόστος.

Η διαπραγμάτευση που γίνεται διερευνά πόρους από το ΕΣΠΑ και από οποιοδήποτε άλλο διαθέσιμο μέσο.

“Προφανώς τα εθνικά δημοσιονομικά πιέζονται αρκετά, είμαστε όμως σε ανοιχτή συζήτηση και με τα συναρμόδια υπουργεία Οικονομικών για εύρεση της βέλτιστης λύσης για την ανακούφιση των νησιωτών σε σχέση με τα εισιτήρια και των εταιρειών σε σχέση με την αναγκαία απομείωση του υψηλού κόστους όπου έχει διπλασιαστεί ο μετρικός τόνος πετρελαίου” είπαν στο newmoney στελέχη της αγοράς.

Μηνάς Τσαμόπουλος

Επιδότηση 12-15 εκατ. ευρώ τον μήνα για την ακτοπλοΐα εξετάζει το υπουργείο Ναυτιλίας

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Σε λειτουργία το 10201 – Η 24ωρη τηλεφωνική γραμμή για την προστασία των ανηλίκων

Ενεργοποιήθηκε από την Ελληνική Αστυνομία το 10201, η 24ωρη τηλεφωνική γραμμή για την προστασία των ανηλίκων. Η συγκεκριμένη γραμμή έρχεται να ενισχύσει επιπλέον δράσεις ήπιας αστυνόμευσης και ευαισθητοποίησης για θέματα που αφορούν στην πρόληψη και την αντιμετώπιση περιστατικών ανήλικης παραβατικότητας.

ΕΛΣΤΑΤ: Αύξηση 17,2% των τροχαίων τον Φεβρουάριο

 Σύμφωνα με στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, τα οδικά τροχαία ατυχήματα στη χώρα το Φεβρουάριο 2024 σε σχέση με το Φεβρουάριο 2023 παρουσίασαν αύξηση 17,2 %. Από τα τροχαία που καταγράφηκαν, για το μήνα Φεβρουάριο, 38 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους, έναντι 33 το αντίστοιχο διάστημα

Εργατική Πρωτομαγιά: Πότε πραγματοποιήθηκε ο πρώτος εορτασμός στην Ελλάδα

Ήταν πριν από 131 χρόνια όταν τιμήθηκε για πρώτη φορά η Εργατική Πρωτομαγιά στην Ελλάδα. Από τότε έχει συνδεθεί με την ιστορία της χώρας και με τους αγώνες της, όχι μόνο για την υπεράσπιση των εργατικών δικαιωμάτων αλλά και της

New York Times: Πώς Ελλάδα, Πορτογαλία και Ισπανία από ουραγοί της Ευρώπης, έγιναν ηγέτες της ανάπτυξης

Περισσότερο από μια δεκαετία μετά την επώδυνη λιτότητα, η Ελλάδα, η Πορτογαλία και η Ισπανία αναπτύσσονται ταχύτερα από τις παραδοσιακές δυνάμεις όπως είναι η Γερμανία, αναφέρουν σε εκτενές δημοσίευμά τους οι New York Times. Όπως σημειώνεται στο κείμενο που υπογράφουν η Liz

Μετάβαση στο περιεχόμενο