Πώς ο εφοπλιστής Προκοπίου “σώζει” την Γερμανία ενεργειακά

Της Αναστασίας Βαμβακά

Η ελληνικών συμφερόντων Dynagas θα συμμετάσχει στα γερμανικά σχέδια ενεργειακής απεξάρτησης από το ρωσικό αέριο με δύο υπερσύγχρονα τάνκερ, το Transgas Force και το Transgas Power, χωρητικότητας 174.000 κυβικών μέτρων το καθένα, τα οποία μπορούν να λειτουργήσουν τόσο ως μεταφορείς LNG όσο και ως μονάδες FSRU. Τα δύο πλοία παραδόθηκαν στον Έλληνα εφοπλιστή το 2021 από το ναυπηγείο Hudong-Zhonghua Shipbuilding.

Οι μονάδες αυτές αναμένεται να τεθούν σε λειτουργία το 2023, κάτι που εξαρτάται από την ολοκλήρωση των απαιτούμενων χερσαίων έργων για τη μεταφορά LNG.

Oι δύο μονάδες LNG του Έλληνα εφοπλιστή, σε συνδυασμό με άλλες δύο νορβηγικών συμφερόντων της εταιρείας Höegl LNG, “θα μπορούσαν να τροφοδοτήσουν το γερμανικό ενεργειακό δίκτυο με έως και 30 δισεκατομμύρια κυβικά μέτρα φυσικού αερίου τον χρόνο” δηλαδή “με τα δύο τρίτα της συνολικής ποσότητας που εισήγαγε πέρυσι η Γερμανία από τη Ρωσία” αναφέρει το ρεπορτάζ της Handelsblatt.

Η σχετική συμφωνία υπεγράφη πρόσφατα στο Βιλχελμσχάφεν της Κάτω Σαξονίας στη Βόρεια Θάλασσα, παρουσία του υπ. Οικονομίας Ρόμπερτ Χάμπεκ. Εκεί αναμένεται να λειτουργήσει και πρώτος πλωτός σταθμός LNG, με τον δεύτερο να έχει προβλεφθεί για το Μπρουνσμπύτελ στο κρατίδιο Σλέσβιγκ-Χολστάιν. Οι άλλοι δύο πλωτοί σταθμοί LNG αναμένεται να κατασκευαστούν αργότερα, πιθανώς στο Ροστόκ ή το Αμβούργο.

Μιλώντας στη Handelsblatt, ο Γιώργος Προκοπίου περιέγραψε πώς σε ηλικία έξι ετών δημιούργησε μια σχεδία από παλιές σανίδες στην παραλία της Γλυφάδας, οδηγώντας τη στον Σαρωνικό. “Όταν ένιωσα τα κύματα, ήξερα τι ήθελα να γίνω”, σημείωσε. Απέκτησε το πρώτο του πραγματικό πλοίο το 1972: με δύο συνεργάτες, αγόρασε το δεξαμενόπλοιο 55.000 τόνων “Pennsylvania” από την Getty Oil. Σήμερα, μέσω των εταιρειών του, διοικεί έναν στόλο με περισσότερα από 120 πλοία αξίας περίπου δύο δισεκατομμυρίων δολαρίων.

Όταν το 2016 παρήγγειλε τα δύο πλοία – πλωτές μονάδες LNG από το κινεζικό κρατικό ναυπηγείο Hudong-Zhonghua, ουδείς είχε σκεφτεί ότι θα μπορούσε να ξεσπάσει πόλεμος στην Ουκρανία έξι χρόνια μετά, ούτε και τέτοιας έκτασης ενεργειακή κρίση.

Όπως σημειώνει η Handelsblatt, η παράδοση των δύο πλοίων το φθινόπωρο του 2021 έδειξε ότι ο Έλληνας εφοπλιστής είχε σωστή διαίσθηση και καλό timing: Με τις τιμές του φυσικού αερίου να απογειώνονται, αυξήθηκαν και οι ναύλοι των δεξαμενόπλοιων μεταφοράς LNG. Μέσα σε λίγους μήνες, οι ημερήσιες τιμές στην αγορά spot αυξήθηκαν από 50.000 σε περισσότερα από 300.000 δολάρια.

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Εντοπίστηκε το ναυάγιο του Σπερχειού – Η μεγάλη ναυτική τραγωδία που συγκλόνισε το πανελλήνιο τη Μεγάλη Τετάρτη του 1945

Ένα από τα πλέον τραγικά ναυάγια των ελληνικών θαλασσών εντόπισε η ομάδα υποβρυχίων ερευνών του Κώστα Θωκταρίδη σε βάθος 153 μέτρων βορειοανατολικά της Ύδρας: Το ναρκαλιευτικό ΣΠΕΡΧΕΙΟΣ που βυθίστηκε Μεγάλη Τετάρτη, τον Μάιο του 1945, και έγινε υγρός τάφος 98 ανθρώπων. «Το

Τραγωδία στη Λαμία: Στρατιωτικός αυτοπυροβολήθηκε με καραμπίνα

Νεκρός μέσα στο σπίτι του, στο κέντρο της Λαμίας, βρέθηκε 70χρονος συνταξιούχος στρατιωτικός. Τις τελευταίες ώρες, σύμφωνα με το ρεπορτάζ του LamiaReport, ο 70χρονος δεν απαντούσε στις κλήσεις των συγγενών του, με αποτέλεσμα η αδερφή του να ανησυχήσει και να βρεθεί το απόγευμα

Η ακρίβεια αναγκάζει τους πολίτες να τρώνε από τα έτοιμα – «Χάθηκαν» καταθέσεις άνω των €4,5 δισ. το α’ 3μηνο

Η παρατεταμένη ακρίβεια και οι περιορισμένες αυξήσεις που έχουν δοθεί στους εργαζομένους τα τελευταία χρόνια έχουν ως αποτέλεσμα να περιοριστεί σημαντικά το διαθέσιμο εισόδημα και αυτό περιγράφεται περίτρανα από την πορεία των καταθέσεων, ειδικά τους τελευταίους μήνες, όπου και καταγράφεται σημαντική πτώση. Οι πολίτες,

Χ. Στυλιανίδης: Η ασφάλεια των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών είναι για μας, πρώτη προτεραιότητα

«Η ασφάλεια των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών είναι για μας, πρώτη προτεραιότητα» δήλωσε το πρωί ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Χρήστος Στυλιανίδης, ο οποίος επισκέφθηκε το λιμάνι του Πειραιά και συγκεκριμένα την πύλη Ε-7, ενόψει της εξόδου των εκδρομέων του Πάσχα.

Μετάβαση στο περιεχόμενο