Ερώτηση Αραχωβίτη – Σαντορινιού: Επικίνδυνες δραστηριότητες εντός του Λακωνικού Κόλπου

ΕΡΩΤΗΣΗ

Προς τον Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής

ΘΕΜΑ: Επικίνδυνες δραστηριότητες εντός του Λακωνικού Κόλπου

Εντός του Λακωνικού Κόλπου και σε απόσταση 6 Ναυτικών Μιλίων (ΝΜ) από τις ακτές παρατηρείται το τελευταίο διάστημα μια ιδιαίτερα έντονη όσο και περίεργη δραστηριότητα μεγάλων φορτηγών πλοίων, στην πλειοψηφία τους τύπου μεταφοράς χημικών και πετρελαιοειδών.
Τα σκάφη αυτά εμφανίζονται να εισέρχονται εντός του Λακωνικού Κόλπου και να μένουν ακινητοποιημένα για αρκετές ώρες. Φαίνεται να παρεκκλίνουν της πορείας τους με ιδανικές συνθήκες ναυσιπλοΐας, να εισέρχονται εντός του κόλπου και να παραμένουν για αρκετές ώρες χωρίς προφανή λόγο.
Παρατηρώντας την εφαρμογή κίνησης των σκαφών marinetraffic.com,  σε καθημερινή βάση βρίσκονται ακινητοποιημένα περισσότερα από 15 πλοία, ενώ κάποιες μέρες φτάνουν μέχρι και τα 30.  Σύμφωνα με τα στοιχεία της εφαρμογής αυτής, τα περισσότερα χαρακτηρίζονται ως oil/chemical Tanker ή Crude oil Tanker. Πρόκειται για τεράστια σκάφη με βύθισμα που υπερβαίνει τα 10 μέτρα, ενώ κάποια από αυτά φτάνουν τα 16 μέτρα βύθισμα.
Το περίεργο και συνάμα ανησυχητικό είναι ότι εστιάζοντας στα σκάφη αυτά, παρατηρείται ότι δίπλα στο μεγάλο σκάφος βρίσκεται σε επαφή ένα δεύτερο σκάφος μικρότερου εκτοπίσματος. Η επαφή των δύο πλοίων διαρκεί μερικές ώρες ενώ παραμένει άγνωστο ποιες εργασίες πραγματοποιούνται κατά τις ώρες αυτές.
Οι λιμενικές αρχές δεν έχουν δικαιοδοσία ελέγχου των δραστηριοτήτων των πλοίων αυτών καθώς βρίσκονται σε απόσταση μεγαλύτερη των 6 ΝΜ από τις ακτές της Λακωνίας. Κατά συνέπεια, και δεδομένων των διεθνών συνθηκών, μολονότι έχουν στην ευθύνη τους ολόκληρο τον Λακωνικό κόλπο από πλευράς νομιμότητας συναλλαγών, από περιβαλλοντική προστασία, από έλεγχο ασφαλείας ναυσιπλοΐας και διάσωσης και ελέγχου της αλιευτικής δραστηριότητας, δεν έχουν την δικαιοδοσία ελέγχου των δραστηριοτήτων σε αυτά τα πλοία.
Επειδή ο Λακωνικός Κόλπος είναι ένας πολύ κλειστός κόλπος και ιδιαίτερα ευαίσθητος περιβαλλοντικά,
Επειδή η τουριστική δραστηριότητα στις ακτές της Λακωνίας αναπτύσσεται δυναμικά τα τελευταία χρόνια από την Ελαφόνησο, τη Νεάπολη, την Πλύτρα, τον Αρχάγγελο, το Γύθειο μέχρι την «γη της Ελιάς» Μάνη,
Επειδή οι μοναδικές παραλίες με τα καθαρά νερά  τιμώνται κάθε χρόνο με πλήθος Γαλάζιες σημαίες,
Επειδή η αλιεία εντός του κόλπου είναι μια σημαντική οικονομική δραστηριότητα λόγω του πλούτου των αλιευμάτων,
Επειδή κάθε διαταραχή στο μοναδικό περιβαλλοντικό και κοινωνικό οικοσύστημα θα καταστρέψει ανεπανόρθωτα την μοναδική παράλια ζώνη της Λακωνίας,
Ερωτάται ο αρμόδιος Υπουργός:
Τι είδους δραστηριότητες πραγματοποιούνται από τα σκάφη που εισέρχονται εντός του Λακωνικού Κόλπου;
Πόσο ασφαλείς για το οικοσύστημα του Λακωνικού Κόλπου είναι αυτές οι δραστηριότητες;
Ποια υπηρεσία ελέγχει το είδος, τη νομιμότητα και την ασφάλεια των δραστηριοτήτων αυτών;
Τι προτίθεται να κάνει σε επίπεδο νομοθετικής ρύθμισης ώστε να διασφαλιστεί ότι δεν θα συμβεί οποιοδήποτε ατύχημα που θα καταστρέψει το μοναδικό περιβαλλοντικό, τουριστικό και κοινωνικό οικοσύστημα της Λακωνίας;

Οι Ερωτώντες βουλευτές
Αραχωβίτης Σταύρος
Σαντορινιός Νεκτάριος

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ελληνικά Αμυντικά Συστήματα: Ο Μητσοτάκης, τα κοινοτικά κονδύλια και μια εθνική επιτυχία – Άρθρο παρέμβαση

Την Τετάρτη το ΚΥΣΕΑ έλαβε μια απόφαση που μπορεί να χαρακτηριστεί εθνική επιτυχία. Έδωσε το ΟΚ να δημιουργηθεί μια νέα εταιρεία (Joint Venture) με την συμμετοχή της Ελληνικά Αμυντικά Συστήματα (ΕΑΣ)  και της  του τσεχικού Czechoslovak Group (CSG). Η νέα αυτή εταιρεία θα παράγει οβίδες όλων των

Ποιοι Έλληνες εφοπλιστές «σαρώνουν» τις παραγγελίες νέων τάνκερ το 2024

Σημαντική αύξηση παρουσιάζουν τον πρώτους μήνες του 2024 οι παραγγελίες τάνκερ διεθνώς, με τους Έλληνες εφοπλιστές να πρωταγωνιστούν. Σύμφωνα με την Rebecca Galanopoulos Jones, αναλύτρια της Veson Nautical, μέχρι στιγμής φέτος, έχουν προστεθεί 104 τάνκερ στο παγκόσμιο βιβλίο παραγγελιών, έναντι 79 την ίδια περίοδο πέρυσι, αύξηση

C-130J vs C-390 Millenium: Μάχη «γιγάντων» για το επόμενο μεταφορικό της Πολεμικής Αεροπορίας

*Του Κώστα Σαρικά Μπορεί το Αεροπορικό Επιτελείο, με δεδομένη και την οικονομική στενότητα, να έχει αποφασίσει ότι τα επόμενα χρόνια οι ανάγκες σε μεταφορικά αεροσκάφη θα καλύπτονται από το στόλο των C-130 αλλά και τα μικρότερα αλλά εξαιρετικά αξιόπιστα και πολύ πιο

Σταύρωση και δημοκρατία

Τι είναι η δημοκρατία; Επικοινωνία και συναίνεση; Ή αγωνιστικός πλουραλισμός και θεσμοποιημένη αντιπαλότητα; Η δεύτερη θεώρηση τονίζει ότι το άνθος της δημοκρατίας θάλλει στο μεταφυσικό κενό, στην άρνηση να βρούμε τελεσίδικο νόημα στον κόσμο και στον δημιουργό του, κατά τρόπο

Μετάβαση στο περιεχόμενο