Τα «αόρατα» φορτηγά πλοία, τα ουκρανικά σιτηρά και η επισιτιστική κρίση

Πώς ο υπόγειος πόλεμος με πρωταγωνίστριες τη Ρωσία και την Τουρκία φέρνει πιο κοντά τον εφιάλτη στα τρόφιμα – «Κατηγορώ» των Ουκρανών προς τη Ρωσία και η ανάμειξη της Τουρκίας ναρκοθετούν τη συμφωνία

Ο εφιάλτης της επισιτιστικής κρίσης με βασική αιτία την έλλειψη σιτηρών που προέρχονται από την Ουκρανία παίρνει άλλη διάσταση σε έναν υπόγειο πόλεμο με πρωταγωνίστρια τη Ρωσία και με την Τουρκία να τηρεί μία όχι και τόσο ξεκάθαρη στάση,

Πιο συγκεκριμένα, ο όγκος των μεταφερόμενων σιτηρών από φορτηγά πλοία που προσεγγίζουν την Κριμαία έχοντας απενεργοποιήσει το Αυτόματο Σύστημα Ταυτοποίησης-Automatic Identification System, τα λεγόμενα «dark calls» για να μην εντοπίζονται, αυξάνει συνεχώς από τότε που η Ρωσία άρχισε την εισβολή της στην Ουκρανία τον Φεβρουάριο.

Υπήρχαν 73 περιστατικά για φορτηγά χύδην και γενικά φορτηγά πλοία τα οποία κρίθηκε πιθανό να έχουν καταπλεύσει σε λιμάνι στην Κριμαία τον περασμένο Μάιο, σύμφωνα με την ανάλυση της Lloyd’s List Intelligence για μεταφορά από ρωσικά συμφέροντα ουκρανικών σιτηρών.

Αυτά αυξήθηκαν από 63 τον Απρίλιο και 47 τον Μάρτιο. Ο αυξανόμενος αριθμός των «dark calls» σε λιμάνια στην περιοχή έρχεται εν μέσω κατηγοριών από Ουκρανούς αξιωματούχους ότι «η Ρωσία έχει κλέψει σιτηρά από τα κατεχόμενα και τη μεταφορά τους στην Κριμαία ώστε να αποσταλούν σε χώρες του εξωτερικού.

Η Κριμαία προσαρτήθηκε από τη Ρωσία το 2014 και αυτά τα λιμάνια ήταν εδώ και πολύ καιρό που λειτουργούσαν οι Ρώσοι. Ο αριθμός των απόπλου φορτηγών πλοίων είναι ασυνήθιστος. Πάνω από 1.100 αναχωρήσεις από την Κριμαία καταγράφηκαν κατά το πρώτο εξάμηνο του τρέχοντος έτους.

Πάντως η συντριπτική πλειοψηφία των «παρακολουθούμενων ταξιδιών» αφορά μη εμπορικά πλοία, όπως ρυμουλκά, πλοία υποστήριξης και γιοτ.

Μόλις το 2% των εξερχόμενων δρομολογίων αποδόθηκε σε φορτηγά πλοία. Η Ουκρανία αυτή την εβδομάδα ζήτησε από την Τουρκία να βοηθήσει τη διερεύνηση τριών πλοίων με σημαία Ρωσίας ως μέρος των προσπαθειών του Κιέβου να διερευνήσει το σενάριο ότι πρόκειται για εμπόριο κλεμμένων σιτηρών από κατεχόμενα εδάφη.
Ουκρανοί αξιωματούχοι ζήτησαν επίσης την έρευνα του πλοίου γενικού φορτίου Zhibek Zholy για πιθανή με μεταφορά ουκρανικών σιτηρών μέσω του ρωσοκρατούμενου λιμανιού Μπερντιάνσκ.

Σύμφωνα με πληροφορίες, το πλοίο με σημαία Ρωσίας κρατήθηκε στο Karasu. Τα δεδομένα παρακολούθησης επιβεβαιώνουν ότι ήταν έξω από το λιμάνι για περίπου έξι μέρες. Το ρωσικό υπουργείο Εξωτερικών διέψευσε τους ισχυρισμούς ότι η πλοίο κρατήθηκε ως ύποπτο για μεταφορά μετέφερε «κλεμμένων σιτηρών».

Ο Zhibek Zholy αναχώρησε στις 6 Ιουλίου και δεν έχει ανέφερε τη θέση του από τότε. Το Κίεβο κάλεσε τον Τούρκο πρέσβη να απαντήσει γιατί επετράπη ο απόπλους του συγκεκριμένου πλοίου. Σύμφωνα με διεθνείς αναλυτές η απόφαση της Άγκυρας να επιτρέψει τον απόπλου του πλοίου έχει τη δυνατότητα να εκτροχιάσει τις ήδη εύθραυστες συνομιλίες για δημιουργία ενός ασφαλούς διαδρόμου στη Μαύρη Θάλασσα που θα επανεκκίνηση τη εξαγωγή ουκρανικών σιτηρών.

Η Τουρκία θεωρείται ευρέως ως κράτος-κλειδί στη συμφωνία. Περίπου 20 τουρκικά πλοία είναι έτοιμα για μεταφορά σιτηρών από την Ουκρανία όταν και εάν υπάρξει θαλάσσιος διάδρομος ασφαλών πλοίων.

Μηνάς Τσαμόπουλος

Τα «αόρατα» φορτηγά πλοία, τα ουκρανικά σιτηρά και η επισιτιστική κρίση

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η ακρίβεια αναγκάζει τους πολίτες να τρώνε από τα έτοιμα – «Χάθηκαν» καταθέσεις άνω των €4,5 δισ. το α’ 3μηνο

Η παρατεταμένη ακρίβεια και οι περιορισμένες αυξήσεις που έχουν δοθεί στους εργαζομένους τα τελευταία χρόνια έχουν ως αποτέλεσμα να περιοριστεί σημαντικά το διαθέσιμο εισόδημα και αυτό περιγράφεται περίτρανα από την πορεία των καταθέσεων, ειδικά τους τελευταίους μήνες, όπου και καταγράφεται σημαντική πτώση. Οι πολίτες,

Χ. Στυλιανίδης: Η ασφάλεια των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών είναι για μας, πρώτη προτεραιότητα

«Η ασφάλεια των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών είναι για μας, πρώτη προτεραιότητα» δήλωσε το πρωί ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Χρήστος Στυλιανίδης, ο οποίος επισκέφθηκε το λιμάνι του Πειραιά και συγκεκριμένα την πύλη Ε-7, ενόψει της εξόδου των εκδρομέων του Πάσχα.

Πυροσβεστική: Ξεκίνησε και επίσημα η αντιπυρική περίοδος

Απευθύνεται ισχυρή σύσταση στους συμπολίτες μας: Να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί και να αποφεύγουν οποιαδήποτε υπαίθρια δραστηριότητα που μπορεί να προκαλέσει πυρκαγιά. Να συμβουλεύονται τις κατά τόπους Πυροσβεστικές Υπηρεσίες σχετικά με: τις απαγορευτικές ή/και επιτρεπόμενες υπό όρους και προϋποθέσεις, ενέργειες, δραστηριότητες και

ΠΑΣΟΚ-Ερώτηση: Υπάρχει σχεδιασμός για την αναβάθμιση των Ανώτερων Στρατιωτικών Σχολών Υπαξιωματικών (ΑΣΣΥ);

Ο Βουλευτής Κέρκυρας και κοινοβουλευτικός υπεύθυνος ΚΤΕ Εθνικής Άμυνας του ΠΑ.ΣΟ.Κ. – Κινήματος Αλλαγής, Δημήτρης Μπιάγκης, κατόπιν συνεργασίας με τον Τομέα Εθνικής Άμυνας, κατέθεσε ερώτηση και ΑΚΕ προς τον Υπουργό Εθνικής Άμυνας, με την οποία τον καλεί να τοποθετηθεί αν υφίσταται

Μετάβαση στο περιεχόμενο