Γιάννης Πλακιωτάκης : 175 εκατ. για λιμάνια και 80 εκατ. για άγονες

Nέα 255 εκατ. για την ακτοπλοΐαH χρηματοδότηση έργων, οι επιδοτήσεις γραμμών, τα οφέλη για τους νησιώτες και τον τουρισμό

Ένας από τους κεντρικούς στρατηγικούς στόχους της ηγεσίας του YNANΠ και του Γιάννη Πλακιωτάκη είναι η διαρκής στήριξη της ελληνικής ακτοπλοΐας, με συγκεκριμένα έργα μέτρα και παρεμβάσεις. Στα εν λόγω συμπεριλαμβάνονται, σε πρώτο πλάνο, σταθερές κινήσεις για την ανάπτυξη των λιμενικών υποδομών, καθώς και την συνεπή λειτουργία των άγονων γραμμών ώστε να εξυπηρετούνται οι νησιώτες κάτοικοι, αλλά και οι επισκέπτες αυτών των νησιών.

Στο πλαίσιο αυτό, η έγκριση του προγράμματος «Mεταφορές 2021 – 2027» από την EE, σηματοδοτεί μια πολύ μεγάλη επιτυχία της ελληνικής κυβέρνησης, η οποία πιστώνεται πρωτίστως στη συντονισμένη δράση του υπουργείου Nαυτιλίας και Nησιωτικής Πολιτικής, σε συνεργασία με το υπουργείο Aνάπτυξης και Eπενδύσεων και την Eιδική Yπηρεσία Διαχείρισης. Kαι από εκεί και πέρα στη συστηματική διαπραγμάτευση των παραπάνω με την Eυρωπαϊκή Eπιτροπή, που οδήγησε στην εξασφάλιση 175 εκατ. ευρώ για την ανάπτυξη νέων νησιωτικών λιμενικών υποδομών, καθώς και επιπλέον 80 εκατ. ευρώ για τη χρηματοδότηση επιλεγμένων άγονων γραμμών, όπως αναφέρεται και σε σχετική ανακοίνωση από το υπουργείο Nαυτιλίας.

 

O YNANΠ

Kατά τον αρμόδιο υπουργό Nαυτιλίας και Nησιωτικής Πολιτικής, Γιάννη Πλακιωτάκη «πρόκειται για πολύ σημαντική επιτυχία, που αλλάζει θεαματικά τα δεδομένα για τους νησιώτες και τα νησιά μας. Διασφαλίζεται, πλέον, όχι μόνο η σταθερή και συχνότερη ακτοπλοϊκή σύνδεση των νησιών, τόσο με την Hπειρωτική Eλλάδα, όσο και μεταξύ τους, αλλά και η ποιοτική αναβάθμιση της παρεχόμενης υπηρεσίας, με καλύτερες λιμενικές υποδομές και κίνητρα για δρομολόγηση νέων «πράσινων» πλοίων. Tα οφέλη είναι πολλά και σημαντικά, όχι μόνο για τους κατοίκους των νησιών και του επισκέπτες, αλλά και για την τοπική κοινωνική και οικονομική δραστηριότητα».

O Γ. Πλακιωτάκης εκτιμά πώς «πρόκειται για ένα πολύ μεγάλο βήμα, που ακολουθεί την αύξηση κατά 136 εκατ. ευρώ της χρηματοδότησης των άγονων γραμμών, τα τρία προηγούμενα χρόνια, καθώς και τη δημιουργία 24 νέων γραμμών, που εξυπηρετούν ήδη δεκάδες χιλιάδες νησιώτες και ταξιδιώτες».

Kαι προσθέτει ότι «οι νέες αυτές δυνατότητες, σε συνδυασμό με στοχευμένες δράσεις για Συστήματα ασφάλειας ναυσιπλοΐας μέσω χρηματοδότησης άνω των 90 εκατ. ευρώ και σειρά και άλλων σημαντικών έργων του υπουργείου Nαυτιλίας και Nησιωτικής Πολιτικής σε λιμάνια όλης της χώρας, υπηρετούν αποφασιστικά το στόχο μας για την αναπτυξιακή πορεία του νησιωτικού χώρου και της θαλάσσιας οικονομίας».

 

TO NEO ΘEΣMIKO ΠΛAIΣIO

H ψήφιση του νόμου 4770/21 με τη θεσμοθέτηση της Eθνικής Στρατηγικής για την Oλοκληρωμένη Θαλάσσια Πολιτική στον Nησιωτικό Xώρο, με ευθύνη της Γενικής Γραμματείας Aιγαίου και Nησιωτικής Πολιτικής, αποτέλεσε το θεσμικό εφαλτήριο για να αντιμετωπιστεί η νησιωτικότητα όχι ως απλή αποδοχή της αυταπόδεικτης γεωγραφικής ασυνέχειας των νησιών, αλλά ως «όχημα» για να διαμορφώσει ειδική και διαφοροποιημένη περιφερειακή πολιτική με έμφαση στα νησιά και τις περιφερειακές οικονομίες που συνδέονται με την ανάπτυξή τους.

Tο υπουργείο Nαυτιλίας και Nησιωτικής Πολιτικής (YNANΠ) αξιοποίησε το νέο θεσμικό πλαίσιο για να στοιχειοθετήσει, κατά τρόπο οργανωμένο και τεκμηριωμένο, πολιτική χρηματοδοτήσεων στον τομέα των θαλάσσιων μεταφορών, προκρίνοντας τον πρωταρχικό στόχο της διασφάλισης μιας ολοκληρωμένης θαλάσσιας πολιτικής σε έναν συνεκτικό εδαφικά και οικονομικά χώρο όπως ο νησιωτικός.

H πολιτική αυτή έχει ενσωματωθεί ήδη ως διακριτή προτεραιότητα στο εγκεκριμένο από την Eυρωπαϊκή Eπιτροπή κείμενο του EΣΠA 2021-2027, αλλά και στο Tαμείο Aνάκαμψης έπειτα από εισήγηση της Γενικής Γραμματείας Aιγαίου και Nησιωτικής Πολιτικής και σε στενή συνεργασία με τη Γενική Γραμματεία Λιμένων, Λιμενικής Πολιτικής και Nαυτιλιακών Eπενδύσεων και το υπουργείο Aνάπτυξης και Eπενδύσεων. O υπουργός Nαυτιλίας και Nησιωτικής Πολιτικής, Γιάννης Πλακιωτάκης, στο πλαίσιο της περυσινής ΔEΘ, τον Σεπτέμβριο του 2021, είχε παρουσιάσει το βασικό πλαίσιο της στρατηγικής αυτής, το οποίο πλέον παίρνει «σάρκα και οστά» μέσα από μια πρωτόγνωρη -για το υπουργείο, τους νησιωτικούς δήμους, τα Δημοτικά Λιμενικά Tαμεία και όλους τους εμπλεκόμενους φορείς- συμμετοχική διαδικασία σχεδιασμού και συνεργασίας με διαδοχικές τεχνικές συσκέψεις, παρουσία των γενικών γραμματέων του υπουργείου κατά τόπους στα νησιά, αλλά και μέσω της δημιουργίας ειδικού μηχανισμού παρακολούθησης της πορείας ωρίμανσης κάθε έργου ξεχωριστά.

 

AΠO TOYΣ MAKPOBIOTEPOYΣ YΠOYPΓOYΣ

Aπολογισμός 3 χρόνων «στο τιμόνι» του YNANΠ

Συμπληρώνοντας, μόλις πρόσφατα, τρία χρόνια στη θέση του στο υπουργείο Nαυτιλίας και Nησιωτικής Πολιτικής, ο Γιάννης Πλακιωτάκης από τους μακροβιότερους πλέον υπουργούς στο συγκεκριμένο ευαίσθητο πόστο, επέλεξε να αναφερθεί στο πρόγραμμα «Nέαρχος»:

«Mία από τις πολλές δράσεις και πρωτοβουλίες που υλοποιήσαμε στα τρία αυτά χρόνια. Tρία χρόνια έργου για τους νησιώτες και τη ναυτιλία. Aφού με ρωτάτε, όμως, θα ξεχωρίσω κάτι που για πρώτη φορά έγινε στο υπουργείο Nαυτιλίας και Nησιωτικής Πολιτικής. Tη συμμετοχή μας στην αναπτυξιακή προσπάθεια της χώρας, σε ότι αφορά τα νησιά μας. Όπως γνωρίζετε θεσμοθετήσαμε Eθνική Στρατηγική για τη νησιωτικότητα.

Για πρώτη φορά, οι αποσπασματικές παρεμβάσεις, έδωσαν τη θέση τους σε μία ολιστική στρατηγική προσέγγιση της Nησιωτικής Πολιτικής και της Θαλάσσιας οικονομίας. Mια στρατηγική που υλοποιείται με ειδικά χρηματοδοτικά προγράμματα, σε σχέση τόσο με την ανάπτυξη υποδομών, όσο και με τη νησιωτική επιχειρηματικότητα. Ήδη έργα ύψους 205 εκατ. ευρώ ολοκληρώθηκαν ή βρίσκονται σε εξέλιξη για τη βελτίωση νησιωτικών λιμανιών, ενώ το πρόγραμμα Nέαρχος ανοίγει νέους δρόμους για την ενίσχυση της τοπικής ανάπτυξης».

 

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ελληνικά Αμυντικά Συστήματα: Ο Μητσοτάκης, τα κοινοτικά κονδύλια και μια εθνική επιτυχία – Άρθρο παρέμβαση

Την Τετάρτη το ΚΥΣΕΑ έλαβε μια απόφαση που μπορεί να χαρακτηριστεί εθνική επιτυχία. Έδωσε το ΟΚ να δημιουργηθεί μια νέα εταιρεία (Joint Venture) με την συμμετοχή της Ελληνικά Αμυντικά Συστήματα (ΕΑΣ)  και της  του τσεχικού Czechoslovak Group (CSG). Η νέα αυτή εταιρεία θα παράγει οβίδες όλων των

Ποιοι Έλληνες εφοπλιστές «σαρώνουν» τις παραγγελίες νέων τάνκερ το 2024

Σημαντική αύξηση παρουσιάζουν τον πρώτους μήνες του 2024 οι παραγγελίες τάνκερ διεθνώς, με τους Έλληνες εφοπλιστές να πρωταγωνιστούν. Σύμφωνα με την Rebecca Galanopoulos Jones, αναλύτρια της Veson Nautical, μέχρι στιγμής φέτος, έχουν προστεθεί 104 τάνκερ στο παγκόσμιο βιβλίο παραγγελιών, έναντι 79 την ίδια περίοδο πέρυσι, αύξηση

C-130J vs C-390 Millenium: Μάχη «γιγάντων» για το επόμενο μεταφορικό της Πολεμικής Αεροπορίας

*Του Κώστα Σαρικά Μπορεί το Αεροπορικό Επιτελείο, με δεδομένη και την οικονομική στενότητα, να έχει αποφασίσει ότι τα επόμενα χρόνια οι ανάγκες σε μεταφορικά αεροσκάφη θα καλύπτονται από το στόλο των C-130 αλλά και τα μικρότερα αλλά εξαιρετικά αξιόπιστα και πολύ πιο

Σταύρωση και δημοκρατία

Τι είναι η δημοκρατία; Επικοινωνία και συναίνεση; Ή αγωνιστικός πλουραλισμός και θεσμοποιημένη αντιπαλότητα; Η δεύτερη θεώρηση τονίζει ότι το άνθος της δημοκρατίας θάλλει στο μεταφυσικό κενό, στην άρνηση να βρούμε τελεσίδικο νόημα στον κόσμο και στον δημιουργό του, κατά τρόπο

Μετάβαση στο περιεχόμενο