Οι Ιταλοί εφοπλιστές έχουν τον μεγαλύτερο στόλο στον κόσμο αξίας 4,03 δισ. δολ. – «Οι νέοι επενδυτές της Attica θα φέρουν νέες ιδέες»

Στην έκθεση «Ferry Market Values» της VesselsValue αναφέρεται ότι οι Ιταλοί εφοπλιστές και εταιρείες διαθέτουν το μεγαλύτερο στόλο επιβατηγών οχηματαγωγών πλοίων στον κόσμο, που η συνολική τους αξία φτάνει τα 4,03 δισεκατομμύρια δολάρια.

Ακολουθούν οι Κινέζοι με πλοία αξίας 2,64 δισ. και οι Ιάπωνες με 2,56 δισ. δολάρια. Οι ελληνικές εταιρείες είναι εκτός των 10 μεγαλύτερων στόλων, ωστόσο, υπάρχει προοπτική ανόδου για την Attica Group.

Η αξία του ομίλου Grimaldi είναι 1,495 δισεκατομμύρια δολάρια και της Grandi Navi Veloci 1,214 δισ. δολάρια, οι οποίες καταλαμβάνουν την πρώτη και την τέταρτη θέση στις δέκα πρώτες ναυτιλιακές εταιρείες. Οι δύο εταιρείες είναι ιταλικών συμφερόντων.

Δεύτερη εταιρεία σε αξία είναι η Tallink με 1,310 δισ. και τρίτη, η Stena με 1,271 δισ.δολάρια.

Η έκθεση περιέχει επίσης γενικές αναφορές της ισχύος του παγκόσμιου στόλου ανά μέγεθος, χωρητικότητα και ηλικία:

Επίσης, σύμφωνα με τη μελέτη, συνολικά 35 πλοία βρίσκονται στο παγκόσμιο βιβλίο παραγγελιών πορθμείων, συνολικής αξίας 5,26 δισεκατομμυρίων δολαρίων και το πιο ακριβότερο πλοίο είναι το MyStar της Tallink Group, που η αξία του προσεγγίζει τα 285 εκατομμύρια δολάρια.

Σχολιάζοντας την εκτόξευση της αξίας των πλοίων, ο επικεφαλής της VesselsValue των πορθμείων, επισήμανε: «Οι τιμές των περιουσιακών στοιχείων για την κατηγορία ropax και για τα κρουαζιερόπλοια έχουν διατηρηθεί σε υψηλά επίπεδα μέχρι τώρα. Στο μέλλον, οι αξίες θα τεθούν υπό αυξημένη πίεση και θα ελέγχονται περισσότερο καθώς εισερχόμαστε σε μια νέα πράσινη εποχή για τη ναυτιλία, επικρατώντας ένα διαρκές προσκήνιο στην ενεργειακή απόδοση.

Όσον αφορά την ελληνική πραγματικότητα, επισημαίνεται:

«Οι πρόσφατες εξελίξεις εξαγοράς της ΑΝΕΚ και οι ρυθμίσεις για την Attica ως τον μεγαλύτερο πλοιοκτήτη στον ελληνικό ακτοπλοϊκό τομέα, δείχνουν ότι οι νέοι επενδυτές εισέρχονται στην αγορά εξοικειωμένοι με τα καθημερινά μοντέλα αποτίμησης, φέρνοντας μαζί τους νέες ιδέες και προσδοκίες».

Εκτιμάται ότι η συνολική αξία των επιβατηγών οχηματαγωγών πλοίων ανέρχεται σε 24,49 δισεκατομμύρια δολάρια στις 2 Ιανουαρίου, σε ένα σύνολο 482 πλοίων.

Τα στοιχεία της έκθεσης δείχνουν ότι η Ιταλία είναι η κορυφαία πλοιοκτήτρια χώρα με βάση την αξία των πλοίων, με συνολικά λίγο πάνω από 4 δισεκατομμύρια δολάρια, ακολουθούμενη από την Κίνα με 2,60 δισεκατομμύρια δολάρια.

Ο Όμιλος Grimaldi είναι ο κορυφαίος ιδιοκτήτης σε αξία, με αξία ενεργητικού 1,49 δισεκατομμύρια δολάρια ΗΠΑ. Στην τρίτη θέση βρίσκεται ο Όμιλος Stena.

Το ηλικιακό προφίλ του παγκόσμιου στόλου δείχνει ότι ο μεγαλύτερος αριθμός σκαφών, 71, είναι ηλικίας μεταξύ 20-24 ετών, 65 είναι μεταξύ 25-29 και 48 μεταξύ 30-34 ετών. Στη νεότερη πλευρά, τα 62 πλοία είναι μεταξύ 0 και 4 ετών.

Το μέγεθος του στόλου αυξήθηκε σταδιακά τα τελευταία 10 χρόνια, με συνολική δυναμικότητα από 731.227 επιβάτες, 522.299 γραμμικά μέτρα για αυτοκίνητα και 11,43 εκατομμύρια gt, σε 831.228 επιβάτες, 547.213 μέτρα λωρίδας και 12,65 εκατομμύρια gt το 2022.

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Διατελέσαντες Αρχηγοί Λ.Σ. – ΕΛ.ΑΚΤ.

Ναυάρχος ΛΣ ΜΠΟΥΚΑΣ Κ. (1919-1920, 1923-1925, 1926-1929, 1929-1932) Υποναύαρχος Ε.Ν. ΧΡΗΣΤΟΦΗΣ Μ. (1933-1934, 1935-1936, 1941-1945) Υποναύαρχος Λ.Σ. ΤΣΕΜΠΕΡΟΠΟΥΛΟΣ Α. (1946-1947, 1949-1950, 1950-1954) Υποναύαρχος Λ.Σ. ΣΤΑΘΑΚΟΠΟΥΛΟΣ Α. (1954-1958) Υποναύαρχος Λ.Σ. ΣΑΚΑΡΗΣ Μ. (1958-1962) Υποναύαρχος Λ.Σ. ΘΕΟΧΑΡΗΣ Π. (1962-1964) Υποναύαρχος Λ.Σ. ΒΑΣΙΛΕΙΑΔΗΣ

Ανοίγει φτερά το πρώτο ελληνικό drone: Δοκιμή πτήσης για τον Αρχύτα

Δεν έχει περάσει πολύ μεγάλο διάστημα από την ημέρα που η ΕΑΒ πέρασε από το υπουργείο Οικονομικών στη δικαιοδοσία του υπουργείου Εθνικής Άμυνας και εκεί που όλοι πίστευαν ότι το πολυσυζητημένο ελληνικό drone Αρχύτας είναι απλώς ένα …όνειρο, κάτι έχει αρχίσει να κινείται και το μη επανδρωμένο αεροσκάφος

Χρονιά-ρεκόρ στην κρουαζιέρα για το λιμάνι του Ηρακλείου (pics)

Σχεδόν 300 κρουαζιερόπλοια αναμένονται φέτος στο λιμάνι του Ηρακλείου, το  οποίο χρόνο με τον χρόνο ανεβάζει ρυθμούς τόσο σε προσεγγίσεις πλοίων όσο και σε αριθμό επιβατών. Μόνο τυχαία δεν είναι τα σχέδια του ομίλου Grimaldi να εστιάσει στην κρουαζιέρα, ο οποίος ακόμα

Ρωσία: Θα επιδιώξει να παρακάμψει τις κυρώσεις της Ε.Ε. στις εταιρείες φυσικού αερίου

Η Ρωσία θα αναζητήσει τρόπους για να παρακάμψει τις παράνομες -όπως τις χαρακτηρίζει- κυρώσεις που επιβάλλει η Ευρωπαϊκή Ένωση επί των επιχειρήσεών της του υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG). Αυτό ανακοίνωσε σήμερα Σάββατο το Κρεμλίνο προσθέτοντας ότι τυχόν μέτρα θα έχουν αντίκτυπο στην ευρωπαϊκή βιομηχανία. Το επόμενο πακέτο

Μετάβαση στο περιεχόμενο