Ικανοποιημένη η ΠΝΟ από τις νέες ΣΣΕ – Συνολικές αυξήσεις στην επιβατηγό ναυτιλία

Την ικανοποίησή της εξέφρασε η Διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας για την υπογραφή των νέων συλλογικών συμβάσεων εργασίας που αφορούν την επιβατηγού ναυτιλία.

Σε ανακοίνωσή της επισημαίνει:

«Επετεύχθη συμφωνία με τον Σύνδεσμο Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ) για την ανανέωση των Συλλογικών Συμβάσεων των πληρωμάτων των Μεσογειακών και Τουριστικών Επιβατικών Πλοίων καθώς και των πληρωμάτων Ακτοπλοϊκών Επιβατηγών Πλοίων με τους πιο κάτω βασικούς όρους:

1. Διάρκεια δύο (2) έτη, ήτοι από 1-1-2023 έως 31-12-2024.

2. Αύξηση κατά 6% κατά το πρώτο έτος (ήτοι από 1-1-2023 έως 31-12-2023), και αύξηση κατά 5% κατά το δεύτερο έτος (ήτοι από 1-1-2024 έως 31-12-2024), στους βασικούς μισθούς ενέργειας που προβλέπονται από την προηγούμενη ΣΣΕ 2242.5-1.10/8368/2022 (ΦΕΚ 620 Β΄14.2.2022) και στα προβλεπόμενα πάσης φύσεως επιδόματα, πρόσθετες αμοιβές και έξτρα εργασίες που καθορίζονται σε ποσά.

3. Δημιουργία μεικτής επιτροπής από μέλη της ΠΝΟ και του ΣΕΕΝ για τη συζήτηση επί κλαδικών αιτημάτων όπως αυτά αναφέρονται στην από 26.10.2022 γνωστοποίηση αιτημάτων της ΠΝO προς τον ΣΕΕΝ.

4. Κατά τα λοιπά ισχύουν οι όροι της προηγούμενης ΣΣΕ.»

Στη συνέχεια αποκαλύπτει την συζήτηση που προηγήθηκαν πριν την υπογραφή των συμβάσεων:

«Για να φτάσουμε σε αυτό το αποτέλεσμα είχε προηγηθεί για πρώτη φορά η έγκαιρη αποστολή και πριν από την λήξη των ΣΣΕ 2022, εξωδίκων με όλα τα αιτήματα μας προς τις εργοδοτικές οργανώσεις για όλες τις κατηγορίες πλοίων, μετά από ομόφωνη απόφαση των μελών της Διοίκησης, τόσο ως προς το ποσοστό αύξησης (12%) όσο και για τα λοιπά αιτήματα του κλάδου.

Πρώτη συνάντηση μας με τον ΣΕΕΝ έγινε στις 21.12.2022, όπου δυστυχώς διαπιστώθηκε διαφωνία τόσο ως προς το ποσοστό αύξησης όσο και προς τα λοιπά αιτήματα.

Η αρνητική αυτή στάση συνεχίστηκε και το επόμενο διάστημα, με αποτέλεσμα, με ομόφωνη και πάλι απόφαση της Διοίκησης, την πραγματοποίηση της 48ωρης προειδοποιητικής απεργίας σε όλες τις κατηγορίες πλοίων στις 8 και 9-2-2023, με βασικά και κύρια αιτήματα αφ’ ενός την ανανέωση των Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας και αφετέρου την επίλυση των οξυμένων προβλημάτων σχετικά με τις οργανικές συνθέσεις και προστασία των ανέργων ναυτικών, χωρίς αυτό βέβαια να σημαίνει την απεμπόληση των λοιπόν αιτημάτων μας.

Η πιο πάνω 48ωρη απεργία μας ήταν απλά προειδοποιητική και σηματοδοτούσε την έναρξη νέων αγώνων, πράγμα που εξανάγκασε την εργοδοτική πλευρά να αναθεωρήσει την αρνητική στάση της.

Έτσι, στις 6 Μαρτίου 2023 αντιπρότεινε στην Ομοσπονδία μας δύο νέες προτάσεις:

Α. Προκειμένου για σύναψη ΣΣΕ διάρκειας δύο ετών, ήτοι από 1.1.2023 έως 31.12.2023 έως 31.12.2024, ο ΣΕΕΝ πρότεινε αύξηση κατά 6% κατά το πρώτο έτος (ήτοι από 1.1.12023 έως 31.12.2023) και αύξηση κατά 5% κατά το δεύτερο έτος (ήτοι από 1.1.12024 έως 31.12.2024), στους βασικούς μισθούς ενέργειας που προβλέπονται από τις προηγούμενες ΣΣΕ και στα προβλεπόμενα από τις ΣΣΕ πάσης φύσεως επιδόματα, πρόσθετες αμοιβές και έξτρα εργασίες που καθορίζονται σε ποσά.

Εναλλακτικά,

Β. Προκειμένου για σύναψη ΣΣΕ μονοετούς διάρκειας, ήτοι από 1.1.2023 έως 31.12.2023, αύξηση κατά 7% στους βασικούς μισθούς ενέργειας που προβλέπονται από τις προηγούμενες ΣΣΕ και στα προβλεπόμενα από τις ΣΣΕ πάσης φύσεως επιδόματα, πρόσθετες αμοιβές και έξτρα εργασίες που καθορίζονται σε ποσά.

Αυθημερόν συνήλθε η Διοίκηση της Ομοσπονδίας μας, η οποία αφού εξέτασε ενδελεχώς τις πιο πάνω προτάσεις, κατά πλειοψηφία αποδέχτηκε την πρώτη πρόταση (6% & 5%).

Συγκεκριμένα υπέρ της πρότασης τάχθηκαν τα σωματεία:

1. Πανελλήνια Ένωση Πλοιάρχων Ε.Ν.

2. Πανελλήνια Ένωση Μηχανικών Μηχανών Εσωτερικής Καύσης Ε.Ν.

3. Πανελλήνιος Σύνδεσμος Οικονομικών Αξιωματικών Ε.Ν.

4. Πανελλήνια Ένωση Φροντιστών Ε.Ν.

5. Πανελλήνια Ένωση Ηλεκτρολόγων Ηλεκτρονικών Ε.Ν.

6. Πανελλήνια Επαγγελματική Ένωση Μαγείρων Ε.Ν.

7. Πανελλήνια Ένωση Προσωπικού Τροφοδοσίας Ε.Ν.

8. Πανελλήνια Ένωση Πρακτικών Πλοιάρχων & Κυβερνητών Ε.Ν.

9. Πανελλήνια Ένωση Ναυτών M/S-Π/Κ-Ο/Γ.

Η ομοσπονδία μέσω της ανακοίνωσης κάνει αναφορά στα σωματεία μέλη της τα οποία δε συμφώνησαν με τις νέες συλλογικές συμβάσεις εργασίας.

Οπως αναφέρεται εξαίρεση τα δύο σωματεία των Μηχανικών του ΠΑΜΕ (ΠΕΜΕΝ ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ), τα οποία ούτως ή άλλως ποτέ δεν υπογράφουν Σύμβαση και οι Θαλαμηπόλοι η Ένωσης Ναυτών.

Ικανοποιημένη η ΠΝΟ από τις νέες ΣΣΕ – Συνολικές αυξήσεις στην επιβατηγό ναυτιλία

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Πώς θα κατανεμηθούν οι έδρες των Σπαρτιατών αν ακυρωθεί η εκλογή τους

Στην ερώτηση που αρχικά κλήθηκε να απαντήσει, αν δηλαδή τον ικανοποιεί το σκεπτικό ότι οι Σπαρτιάτες έχουν αφανή ηγέτη τον Ηλία Κασιδιάρη, ο κ. Σωτηρέλης είπε «δεν είναι θέμα αν με ικανοποιεί αυτό το σκεπτικό. Είναι θέμα τα στοιχεία τα

Κώστας Σκρέκας: Στο τέλος του 2025 οι πρώτες γεωτρήσεις στα νοτιοδυτικά της Κρήτης

Οι πρώτες ενδείξεις μάς κάνουν να νιώθουμε αισιοδοξία για ό,τι μπορεί να βρεθεί κάτω απ’ το βυθό νοτιοδυτικά της Κρήτης, είπε ο υπουργός Ανάπτυξης Κώστας Σκρέκας από το βήμα της 5ης Επιχειρηματικής Συνόδου Ανατολικής Μεσογείου του Economist, που έλαβε χώρα στη Ν.

«Σκάει» η ωρολογιακή βόμβα του δημογραφικού – «Η Ελλάδα βιώνει πληθυσμιακή κατάρρευση»

Στην κυριότερη μακροχρόνια απειλή για τα θεμέλια της ελληνικής κοινωνίας έχει εξελιχθεί η υπογεννητικότητα. Δυσοίωνες είναι οι εκτιμήσεις για το αριθμό που θα ανέρχεται ο ελληνικός πληθυσμός το 2050. Μάλιστα, το ζήτημα το ανέδειξε και με πρόσφατη ανάρτησή του στην πλατφόρμα

Ferryscanner: Oι δημοφιλέστεροι ακτοπλοϊκοί προορισμοί της χώρας τo 2023

Περισσότερα από 860.000 ταξίδια πραγματοποιήθηκαν μέσα από την Ferryscanner την περασμένη χρονιά με 640 πλοία να γεμίζουν από ταξιδιώτες που προέρχονταν από 181 χώρες του πλανήτη. Οι ταξιδιώτες κατευθύνθηκαν σε 400 προορισμούς σε 25 χώρες, με πιο δημοφιλείς να αναδεικνύονται

Μετάβαση στο περιεχόμενο