Τουρκία: Μισές απειλές με το «Ανατολού»

Πώς ο Ερντογάν βάζει στο προεκλογικό παιχνίδι και το νέο τουρκικό πολεμικό πλοίο που διαφημίζεται ως αεροπλανοφόρο, αλλά είναι ελικοπτεροφόρο

Πριν από τους καταστροφικούς σεισμούς ο Ερντογάν για να κερδίσει εκλογικούς πόντους μάς απειλούσε με τον πύραυλο Tayfun που μπορεί, όπως έλεγε, να πλήξει μια νύχτα ξαφνικά την Αθήνα. Μετά τους σεισμούς και το «Ευχαριστώ, Ελλάδα» του τούρκου προέδρου για την ανθρωπιστική και οικονομική βοήθεια που προσφέραμε στους σεισμόπληκτους ο Ερντογάν επαναφέρει το αφήγημα της «Γαλάζιας Πατρίδας» και αφήνει υπονοούμενα για το «αεροπλανοφόρο», όπως επιμένει να το ονομάζει, «Ανατολού». Τη μια φορά λέει ότι το «θα κάνει με αυτό τη Γαλάζια Πατρίδα να… δονείται», την άλλη ότι θα το στείλει στη Σμύρνη (δηλαδή στο Αιγαίο), ή ότι θα το στείλει στη Λιβύη, με βάση  το παράνομο μνημόνιο που υπέγραψε η Αγκυρα με την προσωρινή κυβέρνηση της Λιβύης.

Βεβαίως οι έλληνες επιτελείς είναι υποχρεωμένοι να παίρνουν κάθε απειλή στα σοβαρά, όσο περίεργη κι αν είναι. Μπορεί στις κατ’ ιδίαν συνομιλίες τους να σημειώνουν ότι «η Ελλάδα διαθέτει 30 αεροπλανοφόρα και τα 30 αβύθιστα και σε αυτά μπορούμε να βάλουμε ό,τι οπλισμό θέλουμε», ωστόσο παρακολουθούν τις κινήσεις του τουρκικού πλοίου με πολλή προσοχή γνωρίζοντας ότι η Τουρκία βρίσκεται σε προεκλογική περίοδο και το θέμα των ελληνοτουρκικών σχέσεων βρίσκεται στην πρώτη ατζέντα τόσο του Ερντογάν, όσο και των αντιπάλων του.

Για τη μεταφορά UAV

Στην πραγματικότητα το «Ανατολού» (που σχεδιάστηκε με τη βοήθεια των Ισπανών) δεν είναι αεροπλανοφόρο. Για αεροπλανοφόρο το σχεδίαζαν αλλά δεν τους βγήκε. Ναι, μεν είναι, όπως το παρουσιάζει ο φιλοκυβερνητικός Τύπος στην Τουρκία ως το μεγαλύτερο πολεμικό πλοίο της Τουρκίας (όταν και όποτε όμως καταστεί μάχιμο), με 1.300 άνδρες και το πρώτο στον κόσμο που θα μεταφέρει μη επανδρωμένα αεροσκάφη (UAV), αλλά αεροπλανοφόρο δεν είναι. Θα μεταφέρει επίσης και ελικόπτερα Black Hawk. Κάτι παρόμοιο, όμως κάπως πιο εξελιγμένο, έχουν και οι Αιγύπτιοι, το «Μιστράλ», το οποίο κατασκεύασαν οι Γάλλοι μετά από παραγγελία των Ρώσων, αλλά έτσι όπως διαμορφώθηκαν οι διεθνείς σχέσεις το πούλησαν στους Αιγύπτιους. Εν πάσει περιπτώσει με αυτό το ογκωδέστατο πλοίο το ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό και η Πολεμική Αεροπορία έκαναν πολλές φορές ασκήσεις συνεκπαίδευσης, και γνωρίζουν πλήρως τις δυνατότητές του.

Ισως οι Τούρκοι να γνωρίζουν και αυτοί ότι δεν έχει το «Ανατολού» δυνατότητες αεροπλανοφόρου και επιχειρούν να του δώσουν αξία, λέγοντας πως θα το στείλουν στη Σμύρνη (Αιγαίο) ή στη Λιβύη. Αλλά επειδή ο Ερντογάν βρίσκεται σε προεκλογική περίοδο και θέλει να καλύψει τη φθορά που του άφησαν οι σεισμοί αρχίζει και τάζει. Ετσι έγινε εξπέρ στα εξοπλιστικά και συνεχώς προαναγγέλλει οπλικά συστήματα: θέλει να αποκτήσει ένα άλλο πλοίο, διπλάσιο, όπως λέει, από το «Ανατολού» και ήδη βρίσκεται σε συζητήσεις με Ισπανούς και με Βρετανούς. Πάντοτε ο Ερντογάν θεωρούσε τους Βρετανούς ως εναλλακτική λύση, σε περίπτωση που η Δύση αρνηθεί να του δώσει οπλισμό (και μαχητικά). Θέλει, λέει, μεγαλύτερο πλοίο για να αυξήσει τη δύναμή του στη θάλασσα και μέσα στα εξοπλιστικά διαγγέλματά του, είπε ότι «τα εγγόνια του Μπαρμπαρός θα δείξουν τη δύναμή τους στον Μπαρμπαρός».

Οπως κάνει με το «Ανατολού», που θέλει μεγαλύτερο πλοίο, έτσι κάνει και με τα πυρηνικά εργοστάσια. Δεν του φτάνει ο πυρηνικός σταθμός που έφτιαξε στο Ακουγιου με τη βοήθεια του Πούτιν (και μάλιστα σε σεισμογενές έδαφος) και θέλει και δεύτερο. Αυτή τη φορά (επειδή επιδιώκει οικονομική βοήθεια από τη Δύση για να επουλώσει τις πληγές του σεισμού) έβγαλε έξω τον Πούτιν και τη ρωσική τεχνολογία και στράφηκε προς την Κορέα και εν μέρει στην Κίνα. 

Αεροσκάφη, υποβρύχια και άρματα

Αλλά δεν σταμάτησε εκεί. Εξήγγειλε κατασκευή μη επανδρωμένου υποβρυχίου, πήρε μέρος σε φιέστα για το νέο τουρκικό άρμα μάχης, το Altay, με κινητήρα Νότιας Κορέας, του οποίου η κατασκευή έχει ξεκινήσει μεν από το 2007, όμως 14 χρόνια αργότερα έγινε η παρουσίασή του. Το άρμα αυτό που τα τουρκικά ΜΜΕ το παρουσιάζουν ως το πλέον σύγχρονο άρμα πήρε το όνομά του από τον ήρωα του Τουρκικού Απελευθερωτικού Πολέμου Φαχρετίν Αλτάι. Και μόλις την περασμένη Τρίτη πραγματοποίησε την πρώτη του δοκιμαστική πτήση το τουρκικής κατασκευής μαχητικό αεροσκάφος Hurjet. Κατασκευάζεται από την τουρκική TUSAS και στόχος είναι να αντικαταστήσει τα εκπαιδευτικά Τ38 και τα παλιά ακροβατικά F5. Την πτήση μάλιστα ανήρτησε και στον προσωπικό του λογαριασμό στο Τwitter ο τούρκος πρόεδρος Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν.

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Αντίδοτο» για τα Rafale εξακολουθεί να ψάχνει η Τουρκία: Ανοιχτό το ενδιαφέρον για Typhoon Eurofighter

*Του Κώστα Σαρικά Παρά την απόκτηση 40 καινούργιων μαχητικών F-16 Viper και την αναβάθμιση ακόμη 79 στην ίδια διαμόρφωση φαίνεται ότι τα Rafale της Πολεμικής μας Αεροπορίας εξακολουθούν να παραμένουν ο μεγάλος «πονοκέφαλος» της Άγκυρας. Πόσο μάλλον όταν η πολιτική και στρατιωτική

Επιχείρηση «ΑΣΠΙΔΕΣ»: «Δεν είναι αρκετά τα πλοία», προειδοποιεί ο Υποναύαρχος Γρυπάρης

Μετά την απόσυρση της γερμανικής φρεγάτας Hessen, η ευρωπαϊκή επιχείρηση «ΑΣΠΙΔΕΣ» (EUNAVFOR ASPIDES) στην Ερυθρά Θάλασσα θα δυσκολευτεί να φέρει εις πέρας τις αποστολές της. Σύμφωνα με όσα αναφέρει η γερμανική εφημερίδα «Spiegel», ο Έλληνας διοικητής της επιχείρησης, υποναύαρχος Βασίλειος Γρυπάρης ,

Η πολιτική οικονομία της δημογραφικής παρακμής

I. Δύο προσεγγίσεις για την σχέση δημογραφίας και ανάπτυξης Στην οικονομική φιλολογία η μελέτη των σχέσεων μεταξύ δημογραφίας και ανάπτυξης είναι περιορισμένη. Οι υφιστάμενες εργασίες δεν είναι πολλές και, πέραν από την κλασσική θεωρία του «δημογραφικού μερίσματος» (demographic dividend) έχουν

Τουρισμός: Οι δημοφιλείς πόλεις της Ευρώπης με τους περισσότερους πορτοφολάδες

Καθώς πλησιάζουμε όλο και πιο κοντά στο να κανονίσουμε τις καλοκαιρινές μας διακοπές, είναι δυστυχώς σημαντικό να θυμόμαστε ότι δεν είναι όλοι όσοι συναντάμε στα ταξίδια μας καλοπροαίρετοι. Μια νέα μελέτη της βρετανικής εταιρείας ταξιδιωτικής ασφάλισης QuoteZone ανέδειξε ότι πολλοί δημοφιλείς ευρωπαϊκοί προορισμοί αποτελούν…

Μετάβαση στο περιεχόμενο