Ο Επίτιμος Κλαδάρχης Ασφάλειας & Αστυνόμευσης και Αντιπρόεδρος ΕΑΑΛΣ Αντιναύαρχος ΛΣ (εα) Ι. Καραγεωργόπουλος για το ναυάγιο:

Δεν μπορεί ο διασώστης να κάνει διαλογή με ποιους θα μιλήσει – Ο κανονισμός 656 της ΕΕ ορίζει τι πρέπει να γίνει-Καμία καθυστέρηση δε σημειώθηκε. «Τα πρωτόκολλα περιγράφουν και επιβάλλουν την από ασφαλή απόσταση παρακολούθηση του περιστατικού την παραμονή των σκαφών των παράκτιων αρχών κοντά στο σκάφος μέχρις ότου, μέσω της διαβούλευσης, να γίνει μεταβολή της άποψης και αποδοχή της προσφοράς ζωής η οποία γίνεται» υποστήριξε.”

Με αίσθημα βαθιάς θλίψης ο Ιωάννης Καραγεωργόπουλος, αντιπρόεδρος στην Ένωση Αποστράτων, μίλησε για τη ναυτική τραγωδία στην Πύλο εστιάζοντας στην προσφορά ζωής, όπως την χαρακτήρισε, των συναδέλφων του λιμενικών που επιχείρησαν «όχι μία, ούτε δύο αλλά τρεις φορές στους ανθρώπους αυτούς που βρίσκονταν στο μοιραίο σκάφος που βυθίστηκε». Μια προσφορά ζωής, που όπως είπε, «δεν έγινε δεκτή (η βοήθεια) με αποτέλεσμα να έχουμε την έκβαση που είχαμε».

«Ο συναγερμός σήμανε από τη στιγμή που εντοπίστηκε από το UAV (drone) της Frontex» αποκάλυψε στην ΕΡΤ ο κ. Καραγεωργόπουλος επισημαίνοντας ότι στη χώρα μας εξελίσσεται μια μικτή ευρωπαϊκή επιχείρηση με την επωνυμία Ποσειδών, η οποία συντονίζεται από τον Frontex και διαθέτει επιχειρησιακά μέσα για να συνδράμει τις ελληνικές αρχές.

Τι ορίζει ο κανονισμός για τη διάσωση στη θάλασσα

Μιλώντας για το πρωτόκολλο δράσης των λιμενικών αρχών σε αντίστοιχες περιπτώσεις ο αντιναύαρχος εν αποστρατεία αναφέρθηκε σε κανονισμός του 2014 που υιοθετήθηκε στη διάρκεια της προηγούμενης ελληνικής προεδρίας, ο οποίος περιγράφει βήμα βήμα τι επιλογές έχουν οι αρχές οι οποίες έχουν την ευθύνη για την παροχή υπηρεσιών έρευνας και διάσωσης.

Αντιναύαρχος ε.α. για το ναυάγιο: Δεν μπορεί ο διασώστης να κάνει διαλογή με ποιους θα μιλήσει – Ο κανονισμός 656 της ΕΕ ορίζει τι πρέπει να γίνει

Σύμφωνα με τον κ. Καραγεωργόπουλο «η τυπολογία του περιστατικού του συγκεκριμένου απαιτούσε την προσεκτική και από απόσταση ασφαλείας παρακολούθηση του κινδυνεύοντος σκάφους, εφόσον αρνούνταν οι επιβαίνοντες να δεχθούν τη βοήθεια που τους». Πρόσθεσε, μάλιστα, ότι κανείς δε θέλει να επιβάλει με τη βία κάτι το οποίο δεν επιθυμούν μία ομάδα ανθρώπων οι οποίοι βρίσκονται σε ένα επισφαλές σκάφος που ενδεχομένως να προκαλέσει πανικό.

«Σε μια κατάσταση κινδύνου δεν μπορεί ο διασώστης να κάνει τη διαλογή με ποιον θα μιλήσει και με ποιον δεν θα μιλήσει. Ο διασώστης θέλει να έχει μια επικοινωνία με το σκάφος γi\ αυτό το Λιμενικό απέστειλε σκάφος δικό του ώστε να έχει έγκαιρη επικοινωνία με ανθρώπους στο πεδίο για να δίνουν την εικόνα της κατάστασης» εξήγησε ο αντιναύαρχος ε.α.

Η ΕΕ πρέπει να προλαμβάνει τέτοιου είδους περιστατικά

Ο ίδιος μιλώντας στην εκπομπή «Συνδέσεις» υποστήριξε ότι οι επιβαίνοντες στο μοιραίο σκάφος δεν ήταν συνεργάσιμοιάποψη που υποστήριξε στην ΕΡΤ και ο εκπρόσωπος Τύπου του Λιμενικού Σώματος, Νίκος Αλεξίου.

«Περιγράφονται αυτά στον Κανονισμό 656 και στα πρωτόκολλα που τον συνοδεύουν και είναι ένας κανονισμός ο οποίος διέπει τις μικτές ευρωπαϊκές επιχειρήσεις του Frontex» σημείωσε ο κ. Καραγεωργόπουλος.

Ερωτηθείς εάν το Λιμενικό θα μπορούσε να επέμβει και να παρακάμψει τους κανόνες που ορίζει η ΕΕ όταν ένα πλοίο με μετανάστες κινδυνεύει απάντησε ότι ο καλύτερος τρόπος να επέμβει κάποιος είναι όσο αυτοί οι άνθρωποι βρίσκονται στη στεριά. «Τα επόμενα βήματα για την πρόληψη εκδήλωσης τέτοιων περιστατικών έχουν να κάνουν με τη διακρατική συνεργασία για την εξάρθρωση των δικτύων λαθροδιακίνησης. Οφείλει, λοιπόν, η Ευρωπαϊκή Ένωση, αντί να περιμένει τέτοια περιστατικά να φτάνουν στο κατώφλι της και να τα διαχειρίζεται σε τόσο επισφαλές περιβάλλον και τόσο ανασφαλές μέσα στη θάλασσα και μέσα στη νύχτα να προλαμβάνει αυτούς τους ανθρώπους και να αποτρέπει να πέφτουν θύματα από τον λαθροδιακινητές» δήλωσε σχετικά.

Καμία καθυστέρηση δε σημειώθηκε

«Τα πρωτόκολλα περιγράφουν και επιβάλλουν την από ασφαλή απόσταση παρακολούθηση του περιστατικού την παραμονή των σκαφών των παράκτιων αρχών κοντά στο σκάφος μέχρις ότου, μέσω της διαβούλευσης, να γίνει μεταβολή της άποψης και αποδοχή της προσφοράς ζωής η οποία γίνεται» υποστήριξε.

Απαντώντας για το χρόνο παρέμβασης του Λιμενικού Σώματος υποστήριξε ότι καμία καθυστέρηση δεν σημειώθηκε. «Όλα όσα έγιναν έγιναν βάσει των πρωτοκόλλων» επανέλαβε για μια άλλη φορά ο αντιναύαρχος ε.α. υποστηρίζοντας την ορθότητα των αποφάσων των συναδέλφων του που ωστόσο δεν μπόρεσαν να προλάβουν την πολύνεκρη ναυτική τραγωδία με τους εκατοντάδες αγνοούμενους στα νερά της Μεσογείου.

Πηγή: Συνδέσεις: ΕΡΤ

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μέσι: Η διάσημη χαρτοπετσέτα που άλλαξε τη ζωή του Αργεντινού πωλήθηκε για αστρονομικό ποσό

Η τεράστια ιστορία του Λιονέλ Μέσι με την Μπαρτσελόνα ξεκίνησε στις 14 Δεκεμβρίου 2000, στο τραπέζι ενός τένις κλαμπ. Τότε ήταν που οι Καταλανοί δεσμεύθηκαν να κάνουν δικό τους τον Αργεντινό, σε ηλικία 13 ετών. “Στην Βαρκελώνη στις 14 Δεκεμβρίου του 2000 παρόντος του Μινγκέλα και

Τέλος το χάρτινο δίπλωμα οδήγησης – Έτσι θα βγάλετε το πλαστικό

Παρελθόν θα είναι σε λίγο καιρό το ροζ χάρτινο δίπλωμα οδήγησης. Όσοι οδηγούν, οφείλουν να έχουν δίπλωμα οδήγησης, δηλαδή το έγγραφο που πιστοποιεί ότι πληρούνται τα απαραίτητα κριτήρια για να συνυπάρξει κανείς με τους υπόλοιπους χρήστες του οδικού δικτύου, δίχως να

Η Βιέννη επαναλαμβάνει τη χρηματοδότηση της υπηρεσίας του ΟΗΕ για τους Παλαιστίνιους πρόσφυγες

Η Αυστρία ανακοίνωσε σήμερα πως θα επαναλάβει τη χρηματοδότηση της υπηρεσίας του ΟΗΕ για τους Παλαιστίνιους πρόσφυγες (Unrwa), που είχε ανασταλεί μετά τις ισραηλινές κατηγορίες σύμφωνα με τις οποίες υπάλληλοι της υπηρεσίας ενδέχεται να είχαν εμπλακεί στην επίθεση της 7ης

ΗΠΑ: Κρανίο που ανήκει σε πλάσμα βάρους 40 τόνων εκβράστηκε σε παραλία

Οι αρχές της Βόρειας Καρολίνας των ΗΠΑ προειδοποίησαν τους κατοίκους να μην μετακινήσουν ένα μυστηριώδες αντικείμενο που ξεβράστηκε σε παραλία, το οποίο φέρεται να είναι κομμάτι κρανίου θαλάσσιου ζώου βάρους 40 τόνων. Οι παραθεριστές στο νησί Hatteras είχαν την ευκαιρία να

Μετάβαση στο περιεχόμενο