Ακτοπλοϊκές γραμμές: Ποιες είναι οι φθηνότερες και ποιες οι ακριβότερες [πίνακας]

Η μελέτη ολοκληρώθηκε τον Ιούνιο και επεξεργάστηκε περισσότερες από 110.000 τιμές εισιτηρίων

Αποκαλυπτική για το κόστος των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων στην Ελλάδα αλλά και την Ευρώπη είναι μελέτη της διαδικτυακής πλατφόρμας Vivanoda, που ιδρύθηκε το 2013 και προσφέρει τη δυνατότητα σύγκρισης τιμών για ακτοπλοϊκά, οδικά, σιδηροδρομικά και αεροπορικά εισιτήρια.

Η Ελλάδα, παρά τη συζήτηση για τις αυξημένες τιμές στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια, είναι μεταξύ των φθηνότερων ευρωπαϊκών χωρών με αξιόλογο αριθμό νησιών στη Μεσόγειο.

Ακτοπλοϊκοί παράγοντες που έχουν υπόψη τη σχετική έρευνα σημείωναν ότι οι τιμές στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια δεν έχουν αυξηθεί από πέρυσι στις αρχές Ιουλίου, όταν ανατιμήθηκαν για τελευταία φορά μετά τις μεγάλες αυξήσεις στις τιμές των ναυτιλιακών καυσίμων.

Εξηγούν επίσης ότι το κόστος των καυσίμων καθορίζεται με διεθνή στάνταρντ (αγορά της Μεσογείου και πρόσφατα του Ρότερνταμ) και δεν λαμβάνουν υπόψη το κόστος ζωής στην Ελλάδα και την αγοραστική δύναμη των Ελλήνων. Σημειώνουν επίσης ότι το κόστος των καυσίμων πλησιάζει το 60% του λειτουργικού κόστους του πλοίου.

Η μελέτη αποκαλύπτει ποια ακτοπλοϊκή γραμμή είναι η πιο ακριβή, ποια η φθηνότερη, ποιο λιμάνι είναι ακριβό και ποιο φθηνό και μια σειρά ακόμη ενδιαφερόντων για τον επιβάτη στοιχείων. Η Vivanoda ολοκλήρωσε τη μελέτη τον Ιούνιο και επεξεργάστηκε περισσότερες από 110.000 τιμές εισιτηρίων.

Στη συνέχεια η κάθε τιμή μετατράπηκε για να προκύψει ένας δείκτης που αντιπροσωπεύει το κόστος ανά 100 χιλιόμετρα που διανύθηκαν. Θα πρέπει να σημειωθεί ότι στη μελέτη αυτή ελήφθη υπόψη μόνο η τιμή, ανεξάρτητα από την ποιότητα των υπηρεσιών στο πλοίο, τις διαφορές στις αμοιβές του προσωπικού κ.λπ.

Οι ακριβότερες

Με βάση τα προαναφερόμενα για την ελληνική ακτοπλοϊκή αγορά τα στοιχεία είναι αποκαλυπτικά. Η πιο ακριβή γραμμή αυτή που συνδέει τη Χίο με το Τσεσμέ της Τουρκίας όπου η μέση τιμή ανά άτομο για ταξίδια 100 χιλιομέτρων φτάνει τα 434,87 ευρώ και είναι η δεύτερη ακριβότερη στην Ευρώπη.

Σημειώνεται ότι η απόσταση Τσεσμέ – Χίος είναι περίπου 9 ναυτικά μίλια (16 χιλιόμετρα) και το εισιτήριο είναι στα 25-26 ευρώ για μονή διαδρομή ανά άτομο. Η δεύτερη ακριβότερη γραμμή στη χώρα μας είναι η Κόστα (Πορτοχέλι) – Σπέτσες, πέμπτη ακριβότερη στην Ευρώπη, που κοστίζει 300 ευρώ με βάση ένα ταξίδι 100 χιλιομέτρων.

Την πρώτη πεντάδα συμπληρώνουν οι διαδρομές Νάξος – Πάρος (196,30 ευρώ), Σίφνος – Νάξος (161,29 ευρώ) και Ιος – Νάξος (159,18 ευρώ).

Ενδεικτικά να αναφέρουμε ότι η τιμή των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων στη γραμμή Πάρος – Νάξος κυμαίνεται από 11,5 ευρώ (συμβατικό πλοίο, 45 λεπτά διαδρομής) έως 32 ευρώ (ταχύπλοο, 25 λεπτά διαδρομής). Επίσης το εισιτήριο στη γραμμή Σίφνος – Νάξος είναι στα 99,70 ευρώ με το ταχύπλοο (χρόνος ταξιδιού 3 ώρες και πέντε λεπτά) της SeaJets (ημερομηνία εισιτηρίου Σάββατο 24/6), η μοναδική που δραστηριοποιείται στη γραμμή.

Οι φθηνότερες

Οι φθηνότερες ακτοπλοϊκές διαδρομές στη χώρα μας είναι η Βενετία – Πάτρα, μόλις 12,62 ευρώ και οι Ανκόνα – Πάτρα (13,91 ευρώ). Ακολουθούν οι Σύρος – Φολέγανδρος (14,29 ευρώ), Καβάλα – Σάμος (14,44 ευρώ) και Νάξος – Κέα (14,68 ευρώ).

Ενδεικτικά η γραμμή Σύρος – Φολέγανδρος εξυπηρετείται μία φορά την εβδομάδα (αυτή την περίοδο) από την Blue Star Ferries με τιμή εισιτηρίου 12,50 ευρώ (διάρκεια ταξιδιού 6½ ώρες).

Γενικότερα η Ελλάδα κατατάσσεται στην 11η θέση ως προς το κόστος των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων μετακίνησης εντός των συνόρων της και είναι φθηνότερη από άλλες ευρωπαϊκές χώρες της Μεσογείου αλλά ακριβότερη από Γαλλία, Κροατία και Αλβανία.

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ποσειδώνια 2024: Στην Ελλάδα η ελίτ της διεθνούς ναυτιλίας

Στα Ποσειδώνια 2024, την κορυφαία ναυτιλιακή έκθεση στον κόσμο, που θα διεξαχθεί από τις 3 έως τις 7 Ιουνίου 2024 στο Athens Metropolitan Expo, εκπρόσωποι της ναυτιλιακής βιομηχανίας και εξειδικευμένα στελέχη θα αναλύσουν ένα ευρύ φάσμα κρίσιμων θεμάτων του κλάδου.

ΠΑ.Σ.Ε.Σ.: «Μετά από 5 έτη που είστε κυβέρνηση δεν δεχόμαστε το υπάρχει χρόνος»

Αξιότιμε κ. Υπουργέ, προτού «αλέκτωρ λαλήσει τρεις» αντιλαμβάνεται πλέον και ο πιο δύσπιστος στρατιωτικός για ποιο λόγο δεν επιλέχθηκε το ΠΑ.Σ.Ε.Σ. να τοποθετηθεί στη Βουλή για το τρέχον νομοσχέδιο ΥΠΕΘΑ. Δεν «στέγνωσε το μελάνι» ακόμα από το σχετικό έγγραφό μας

IMO: Παγκόσμια Ημέρα Γυναίκας στη Ναυτιλία

Στις 18 Μαΐου κάθε έτους εορτάζεται η Παγκόσμια Ημέρα Γυναίκας στη Ναυτιλία. Tην ημέρα αυτή εορτάζεται η παρουσία των γυναικών στον κλάδο και αποβλέπει στην είσοδο, την παραμονή και τη βιώσιμη και μακροπρόθεσμη απασχόληση των γυναικών στο ναυτιλιακό κλάδο. Στοχεύει,

Μετάβαση στο περιεχόμενο