Oι δύο μεγάλοι κίνδυνοι για την ακτοπλοΐα

Του Μηνά ΤσαμόπουλουΣε μία χρονιά που οι εξελίξεις τρέχουν στην ελληνική ακτοπλοία, με τον Εμμάνουελ Γκριμάλντι να δυναμώνει την παρουσία του στο Αιγαίο μέσω των Μινωικών και την Τράπεζα Πειραιώς να μελετά τα ο μέλλον του Ομίλου Attica όπoυ ανήκουν η Superfast Ferries-Blue Star Ferries-Hellenic Seaways, ο κλάδος εισέρχεται σε πολύ δύσκολες θάλασσες.Δύο είναι οι μεγάλοι κίνδυνοι:1. Τα καύσιμα είναι σήμερα ήδη περίπου 30% ακριβότερα σε σύγκριση με πέρσι και σχεδόν 100% ακριβότερα σε σύγκριση με το 2016. Τον Μάιο του 2016 το heavy fuel oil είχε 236 ευρώ ο τόνος, τράνζιτ ενώ σήμερα είναι ήδη στα 440 ευρώ.Το 2017 παρατηρήθηκε σημαντική μείωση των λειτουργικών αποτελεσμάτων σε επίπεδο EBITDA κατά 49 εκατομμύρια ευρώ για όλο τον κλάδο, εκ των οποίων τα 35 εκατομμύρια οφείλονται αποκλειστικά στην αύξηση των τιμών των καυσίμων.Εάν οι τιμές των καυσίμων το 2018 παραμείνουν στα τρέχοντα επίπεδα, ήτοι περίπου 30% υψηλότερες από το 2017, οι 4 μεγάλες εταιρείες της ακτοπλοίας θα επιβαρυνθούν επιπλέον με 55 εκατομμύρια ευρώ και θα απολέσουν το 50% της λειτουργικής τους κερδοφορίας, εάν δεν έχουν φροντίσει να αντισταθμίσουν επαρκώς τον κίνδυνο αυτό.2. Εν όψει της εφαρμογής του Ευρωπαϊκού Κανονισμού που αφορά τους αέριους ρύπους, ο κλάδος της ακτοπλοίας υποχρεούται να αναζητήσει λύσεις προκειμένου να συνεχιστεί απρόσκοπτα η λειτουργία του ακτοπλοϊκού στόλου και η βιωσιμότητα των εταιρειών, με στόχο την προστασία των μετόχων και βεβαίως των τοπικών οικονομιών του νησιωτικού συμπλέγματος της χώρας μας.Από την 1/1/2020 τα πλοία της ακτοπλοίας θα πρέπει να χρησιμοποιούν καύσιμα περιεκτικότητας θείου 0,5% αντί του 1% που ισχύει σήμερα.Αν και το 2020 πλησιάζει πολύ γρήγορα, καμία ελληνική εταιρεία δεν έχει ξεκινήσει κάποιο πρόγραμμα μετασκευών ή νέων κατασκευών, ούτως ώστε, με ασφάλεια, να μεταβεί στα νέα δεδομένα και να παραμείνει ισχυρή και ανταγωνιστική στην Ευρώπη.Στο σημείο αυτό πλεονέκτημα έχουν οι Μινωϊκές οι ο ποίες από τα χρήματα που εισέπραξαν από την πώληση του ποσοστού που είχαν στην HSW στον Όμιλο Attica, σχεδιάζουν να επενδύσουν 10 εκατομμύρια ευρώ για να βάλουν scrubbers στα πλοία τους ώστε να «φιλτράρουν» τα καύσιμα.Οι εταιρείες μπορούν να εκμεταλλευτούν τα ευρωπαϊκά προγράμματα που έχουν εκπονηθεί κάτω από την «ομπρέλα» του European fund for Strategic investments (EFSI)-Green Shipping Loan Programme-και επιδοτούν σημαντικό μέρος νέων κατασκευών για πλοία με εναλλακτικά «πράσινα» καύσιμα και ακόμη να λάβουν χρηματοδότηση από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων.

https://www.newmoney.gr/palmos-oikonomias/nautilia…

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Βαρβιτσιώτης: Ενίσχυση του ρόλου των Ενόπλων Δυνάμεων μέσα από την ανάπτυξη της εγχώριας ναυπηγικής βιομηχανίας

Στον ενίσχυση του κρίσιμου ρόλου των Ενόπλων Δυνάμεων μέσα από την ανάπτυξη της εγχώριας ναυπηγικής βιομηχανίας αναφέρθηκε ο πρώην υπουργός Ναυτιλίας και πρόεδρος των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά, Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης. Οκ. Βαρβιτσιώτης μίλησε σήμερα Τετάρτη (15/5) στο συνέδριο DEFEA Conference 2024, στο

ΑΑΔΕ: Κατάσχεση σημαντικής ποσότητας λαθραίων τσιγάρων στο αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος»

Από τον έλεγχο διαπιστώθηκε ότι τα χαρτοκιβώτια περιείχαν συνολικά 14.700 κούτες λαθραίων τσιγάρων που αντιστοιχούν σε 600.000 ευρώ αναλογούντες δασμούς και φόρους. Στον εντοπισμό και την κατάσχεση σημαντικής ποσότητας λαθραίων τσιγάρων προχώρησαν οι ελεγκτές του Τελωνείου στο αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος». Συγκεκριμένα, οι τελωνειακοί αξιοποιώντας δεδομένα

Νοσοκομεία: Εμπόλεμη ζώνη το «Γεννηματάς» στην τελευταία εφημερία – Φωτογραφία σοκ

Σε εμπόλεμη ζώνη μετατρέπονται τα δημόσια νοσοκομεία εν μέσω εφημερίας, με αποτέλεσμα οι ασθενείς να στοιβάζονται ο ένας επάνω στον άλλο ακόμη και μέσα στα «Επείγοντα». Η φωτογραφία που διέρρευσε από την ΟΕΝΓΕ από την τελευταία εφημερία του Νοσοκομείου «Γ.Γεννηματάς», ένα από τα μεγαλύτερα νοσοκομεία της χώρας, δείχνει εξόφθαλμα

Τελικός Conference League: Οι κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στις 29 Μαΐου – Κλειστά σχολεία και άλσος

Ανακοίνωση εξέδωσε η ΕΠΟ σχετικά με τις κυκλοφοριακές ρυθμίσεις που θα ισχύσουν στην Αθήνα την ημέρα του τελικού του Conference League στις 29 Μαΐου ανάμεσα στον Ολυμπιακό και τη Φιορεντίνα. στην OPAP Arena. Να σημειωθεί, πως ανάμεσα στα μέτρα που θα ισχύσουν εκείνη την ημέρα ανακοινώθηκε ότι τα σχολεία της περιοχής

Μετάβαση στο περιεχόμενο