Βόλος: Προβλήματα από τις προσχώσεις στο λιμάνι του Βόλου – Υψηλό το κόστος των εκβαθύνσεων (ηχητικό)

Εκτός χρήσης η ιχθυόσκαλα από τα καϊκια-Ακυρώσεις αφίξεων κρουαζιεροπλοίων

Τεράστια προβλήματα έχουν προκαλέσει στο λιμάνι του Βόλου οι προσχώσεις που έγιναν μετά τις κακοκαιρίες Daniel & Elias καθώς έχει ανέβει μέχρι και δύο μέτρα σε διάφορα σημεία ο βυθός, με αποτέλεσμα να μην μπορούν να δέσουν μεγάλα κρουαζιερόπλοια, σκάφη για μεταφορά αδρανών υλικών, πολεμικά σκάφη, ενώ καθυστερεί και η μεταφορά της δραστηριότητας του σκραπ στον τρίτο προβλήτα λόγω του ύψους του βυθού μεταξύ τρίτου και δεύτερου προβλήτα.

Αυτή την περίοδο γίνονται νέες βυθομετρήσεις για να εκτιμηθεί ο όγκος των υλικών, ο τρόπος απομάκρυνσής τους και που θα εναποτεθούν και φυσικά η εξεύρεση χρηματοδότησης για το όλο εγχείρημα, σε ένα λιμάνι που, καλώς εχόντων των πραγμάτων. θα πρέπει να “δοθεί” στον επενδυτή μέχρι τον Ιούνιο του 2024.

Αυτά ανέφερε μεταξύ άλλων, μιλώντας στην ΕΡΤ Βόλου, ο διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού Λιμένος Βόλου, Σωκράτης Αναγνώστου. Τις μετρήσεις στο βυθό συνεχίζει ο ΟΛΒ ενώ η υδρογραφική υπηρεσία έχει επιβεβαιώσει αυτά τα αποτελέσματα έχοντας κάνει προαναγγελία ότι ο βυθός έχει ανέβει μέχρι δύο μέτρα σε ορισμένα σημεία και δημιουργούνται προβλήματα. “Κυρίως αυτά προσδιορίζονται μεταξύ δεύτερου και τρίτου προβλήτα εκεί που δένουν τα κρουαζιερόπλοια, αλλά και στην προβλήτα του σιδηροδρομικού πορθμείου όπου φορτώνονται τα αδρανή υλικά, δεν μπορεί να δέσει ένα πιο μεγάλο σκάφος αν ξεπερνάει σε βύθισμα τα 5 μέτρα και πάλι όμως πρέπει να πάει προσεκτικά. Τις προηγούμενες ημέρες ένα πλοίο που είχε αυτό το βάθος και ήταν φορτωμένο, κόλλησε σε ένα σημείο στη λάσπη και το τράβηξε το ρυμουλκό.

Επίσης η ιχθυόσκαλα δεν χρησιμοποιείται αυτή τη στιγμή καθώς ένα καΐκι έχει βάθος 3 μέτρα και σε κάποια σημεία η ιχθυόσκαλα είναι στο ένα μέτρο βάθος. Οπότε έχουμε πολλά προβλήματα. Το έχουμε γνωστοποιήσει στο ΤΑΙΠΕΔ και τα αρμόδια υπουργεία και αναζητούνται λύσεις. Θα πρέπει σύντομα να δοθούν απαντήσεις για το πως θα γίνει η εκβάθυνση, που θα εναποτεθούν οι φερτές ύλες και βέβαια η χρηματοδότηση αυτού του έργου που εκτιμάται ότι θα ανέλθει σε κάποια εκατομμύρια ευρώ. Επιπλέον το λιμάνι είναι προς ιδιωτικοποίηση και ο επενδυτής θα πρέπει να το αναλάβει με τα στοιχεία που δώσαμε τον Ιούνιο και τα τότε βάθη του λιμανιού” επισήμανε ο κ. Αναγνώστου.

Επιπλέον έγινε γνωστό ότι υπάρχουν ακυρώσεις από κρουαζιερόπλοια μεγάλου βυθίσματος και μήκους. Πριν τις προσχώσεις στο σημείο που δένουν τα κρουαζιερόπλοια μπορούσαν να ελλιμενιστούν δύο, ένα μικρότερο και ένα μεγαλύτερο. Τώρα δεν μπορεί να δέσει ο,τιδήποτε έχει μήκος μεγαλύτερο των 300 μέτρων. “Έμαθα από πράκτορα ότι μετά την ακύρωση του Ισραήλ ως προορισμού, εταιρεία κρουαζιέρας επιθυμούσε να βάλει τον Βόλο ως προορισμό, αλλά λόγω αυτών των προβλημάτων με τον υπερυψωμένο βυθό, ακύρωσε την άφιξη. Για να λειτουργήσει το λιμάνι πρέπει όσο το δυνατόν πιο γρήγορα να βρεθεί λύση”.

Η μεταφορά του σκραπ στην τρίτη προβλήτα δεν μπορεί να προχωρήσει παρά τις παρεμβάσεις που έχουν γίνει ανάλογα, διότι υπάρχουν σημεία που ο βυθός έχει ανέβει πολύ καθώς εκεί είναι οι εκβολές του Κραυσίδωνα. “Επίσης στις εκβολές του Κραυσίδωνα το βάθος είναι πολύ μικρό και δεν μπορούν να δέσουν κάποια πολεμικά πλοία. Αν καθαριστούν οι κοίτες των ποταμών τα φερτά υλικά που θα έρχονται θα είναι λίγα. Να φανταστείτε ότι είχε να γίνει βυθοκόρηση τουλάχιστον πριν 20 χρόνια ειδικά σε εκείνο το σημείο όταν έγινε το μικρός μέρος της τρίτης προβλήτας. Σε λίγες μέρες δημιουργήθηκε ένα τεράστιο πρόβλημα”, εξήγησε ο κ. Αναγνώστου.

Σε ότι αφορά την αποφόρτιση από τα νερά των πλημμυρών της συνοικίας του Παλιού Λιμεναρχείου, ο κ. Αναγνώστου ανέφερε ότι ο τοίχος τς περίφραξης γκρεμίστηκε και έγινε φράχτης, όμως το επίπεδο του εδάφους στο Παλιό Λιμεναρχείο είναι χαμηλότερο από το ύψος του λιμανιού και έτσι δεν υπάρχει ανακούφιση από τα νερά, έστω και αν τώρα το νερό έχει δίοδο.

Τέλος ετοιμάζονται τα τεύχη δημοπράτησης για το έργο τοποθέτησης στεγάστρων με ηλιακά πάνελ στο χώρο στάθμευσης του λιμανιού.

Η συνέντευξη του κ. Αναγνώστου

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Youth Pass: Όσα πρέπει να ξέρετε για τους δικαιούχους και τη διαδικασία – Πότε καταβάλλεται, πού εξαργυρώνεται

Σε περισσότερους από 145.000 ανέρχονται οι νέοι 18 και 19 ετών, οι οποίοι θα λάβουν φέτος την οικονομική ενίσχυση ύψους 150 ευρώ στο πλαίσιο του Youth Pass 2024. Πιο αναλυτικά, στους 69.825 ανήλθαν οι νέοι 18 ετών που υπέβαλαν τη σχετική

Oι «Denial» S-400 στο επίκεντρο της «Ramstein Flag 24» και ο περίεργος ρόλος της Τουρκίας

*Του Κώστα Σαρικά Σενάρια καταστολής της αεράμυνας της Ρωσίας με έμφαση στα αντιαεροπορικά συστήματα S-400 αναμένεται να βρεθούν  στο επίκεντρο της μεγαλύτερης αεροπορικής άσκησης του ΝΑΤΟ στην Ευρώπη η οποία διοργανώνεται από την Ελλάδα το προσεχές φθινόπωρο. Ο σχεδιασμός της «Ramstein Flag

Red Arrows: Οι Βρετανοί πιλότοι «έκλεψαν τις εντυπώσεις» με τους εκπληκτικούς ελιγμούς τους [pics, vid]

Το ακροβατικό σμήνος «Red Arrows» της βρετανικής Βασιλικής Πολεμικής Αεροπορίας (RAF), «έκλεψε τις εντυπώσεις» με τους εκπληκτικούς ελιγμούς που πραγματοποίησε κατά την διάρκεια σημερινής αεροπορικής επίδειξης στον Φλοίσβο Παλαιού Φαλήρου. Όπως συνηθίζουν άλλωστε, τα «Κόκκινα Βέλη» της ιστορικής RAF κατάφεραν να

Μέσι: Η διάσημη χαρτοπετσέτα που άλλαξε τη ζωή του Αργεντινού πωλήθηκε για αστρονομικό ποσό

Η τεράστια ιστορία του Λιονέλ Μέσι με την Μπαρτσελόνα ξεκίνησε στις 14 Δεκεμβρίου 2000, στο τραπέζι ενός τένις κλαμπ. Τότε ήταν που οι Καταλανοί δεσμεύθηκαν να κάνουν δικό τους τον Αργεντινό, σε ηλικία 13 ετών. “Στην Βαρκελώνη στις 14 Δεκεμβρίου του 2000 παρόντος του Μινγκέλα και

Μετάβαση στο περιεχόμενο