Πειραιάς: Με καθυστέρηση 15 ημερών τα εμπορεύματα λόγω Χούθι [χάρτης]

H εκτροπή των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβώτιων μέσω του Ακρωτηρίου Καλής Ελπίδας σημαίνει επιπλέον καθυστερήσεις στο ταξίδια του πλοίου

Η πρόσφατη κλιμάκωση των επιθέσεων κατά της εμπορικής ναυτιλίας στην Ερυθρά Θάλασσα από τις δυνάμεις των Χούθι με έδρα την Υεμένη, που αποσκοπούν σε αντίποινα για τη στρατιωτική επιχείρηση του Ισραήλ στη Γάζα, ωθεί όλο και περισσότερες ναυτιλιακές εταιρείες να αποφεύγουν τη ναυσιπλοΐα στην Ερυθρά Θάλασσα.

Σύμφωνα με την Alphaliner η εκτροπή των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβώτιων μέσω του Ακρωτηρίου Καλής Ελπίδας σημαίνει επιπλέον καθυστερήσεις στο ταξίδια του πλοίου μεταξύ έξι και 14 ημερών ανάλογα τα λιμάνια αναχώρησης και άφιξης.

Κόστος σε χρήμα… και περιβάλλον

Αυτό σημαίνει επιπλέον κόστος σε καύσιμα αλλά και επιβάρυνση του περιβάλλοντος. Παράλληλα η εξέλιξη αυτή οδηγεί και σε άνοδο των ναύλων αφού μειώνεται ο αριθμός των πλοίων που αναζητούν ναυλώσεις.

Ειδικότερα ένα πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων για να φτάσει από την Σαγκάη στον Πειραιά μέσω του Σουέζ διανύει 7.800 μιλια και κάνει ένα ταξίδι 19 ημερών ενώ εάν εκτραπεί μέσω του Ακρωτηρίου της Καλής Ελπίδας θα διανύσει 14.100 μίλια και θα χρειασθεί 34 ημέρες να φτάσει στον Πειραιά. Αυτό σημαίνει επιπλέον 6.300 μίλια και 15 παραπάνω ημέρες ταξίδι.

Ανάλογα από τη Σαγκάη στο Αμβούργο μέσω του Σουέζ το πλοίο θα διανύσει 10.800 μιλια και θα κάνει ένα ταξίδι 26 ημερών ενώ μέσω του διάπλου της Αφρικής θα διανύσει 14.600 μίλια και θα κάνει ένα ταξίδι 36 ημερών θα προσθέσει δηλαδή 3.600 μίλια στο ταξίδι του και επιπλέον δέκα ημέρες. 

Τα εμπορεύματα

Ο Peter Sand, επικεφαλής αναλυτής της Xeneta, μιας εταιρείας ανάλυσης της ναυτιλιακής αγοράς, περιέγραψε τα προβλήματα στην Ερυθρά Θάλασσα και τη διώρυγα ως «μια καταστροφή που καίγεται σιγά σιγά και που ξέσπασε πραγματικά το Σαββατοκύριακο». Και πρόσθεσε: «Όλοι όσοι εμπλέκονται στην παγκόσμια ναυτιλία, ιδίως στις αλυσίδες εφοδιασμού που συνδέονται με τη διώρυγα του Σουέζ, προσπαθούν να μάθουν πού βρίσκονται τα εμπορεύματά τους και πού κατευθύνονται».

Ο κ. Sand δήλωσε ότι η διαδρομή μέσω του Ακρωτηρίου της Καλής Ελπίδας θα μπορούσε να προσθέσει περίπου 1 εκατομμύριο δολάρια, ή περίπου το ένα τρίτο, στο κόστος ενός ταξιδιού από την Ασία στην Ευρώπη. Πρόσθεσε ότι ορισμένοι ναύλοι στη ναυτιλία αυξήθηκαν κατά 20% τις τελευταίες ημέρες. Ένα μέρος αυτού του πρόσθετου κόστους θα μπορούσε να μετακυλιστεί στους καταναλωτές, καθώς ο πληθωρισμός επιβραδύνεται στις Ηνωμένες Πολιτείες και την Ευρώπη.

Το 10% του παγκόσμιου ΑΕΠ

Για τα εμπορικά πλοία που διέρχονται από τη ζωτικής σημασίας υδάτινη οδό που συνδέεται με τη Διώρυγα του Σουέζ, το κόστος ασφάλισης εκτινάχθηκε αυτήν την εβδομάδα από περίπου 0,1% με 0,2% στο 0,5% της αξίας του φορτίου. Δηλαδή ένα πλοίο 100 εκατομμυρίων δολαρίων πρέπει να πληρώσει περίπου 500.000 δολάρια ανά ταξίδι! Διαφορετικά θα πρέπει να διαλέξει το αυξημένο κόστος για το ταξίδι γύρω από το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας.

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

ΕΕΕ: Παγκόσμια Ημέρα Γυναίκας στη Ναυτιλία

«Εφέτος η Διεθνής Ημέρα για τις Γυναίκες στη Ναυτιλία φωτίζει το θέμα “Ασφαλείς Ορίζοντες: Οι Γυναίκες Διαμορφώνουν το Μέλλον της Ναυτικής Ασφάλειας”. O Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός (ΙΜΟ) αναγνωρίζει και τιμά τη συμβολή των γυναικών στην επίτευξη ενός ασφαλέστερου και πιο

Περισυλλογή και διάσωση μεταναστών από τρία σκάφη του λιμενικού, νότια της Κρήτης

Στον εντοπισμό και την περισυλλογή 32 μεταναστών που επέβαιναν σε ξύλινο σκάφος, 16 ναυτικά μίλια δυτικά του Γαϊδορονησίου νότια της Κρήτης προχώρησαν τρία περιπολικά σκάφη του λιμενικού σώματος. Νωρίτερα κάποιος από τους επιβαίνοντες είχε καλέσει σε βοήθεια μέσω του ευρωπαϊκού αριθμού

Υεμένη: Δεξαμενόπλοιο με σημαία Παναμά δέχθηκε επίθεση νοτιοδυτικά της Μόκα

Η βρετανική εταιρεία ναυτικής ασφάλειας Ambrey ανακοίνωσε σήμερα, Σάββατο 18 Μαΐου, ότι έλαβε πληροφορίες, σύμφωνα με τις οποίες ένα δεξαμενόπλοιο μεταφοράς αργού πετρελαίου με σημαία Παναμά δέχθηκε επίθεση καθώς έπλεε περίπου 10 ναυτικά μίλια νοτιοδυτικά της Μόκα, στην Υεμένη. Η Ambrey

ΝΕΕ: Παγκόσμια Ημέρα Γυναίκας στη Ναυτιλία

«Το Ναυτικό Επιμελητήριο της Ελλάδος εύχεται χρόνια πολλά στις -ολοένα και περισσότερες- γυναίκες που εργάζονται ή επιθυμούν να εργαστούν στη ναυτιλιακή βιομηχανία!»Ως πλοίαρχοι, μηχανικοί, στελέχη των ναυτιλιακών επιχειρήσεων και οργανισμών, οι γυναίκες συνεισφέρουν σημαντικά στην αντιμετώπιση των προκλήσεων του κλάδου

Μετάβαση στο περιεχόμενο