Οι ναρκέμποροι εκμεταλλεύονται τη δι-υπηρεσιακή ‘δυσπιστία’ στα λιμάνια

Ο IMO εκπονεί πρόγραμμα επιμόρφωσης για την αντιμετώπιση της οργανωμένης εγκληματικότητας στα λιμάνια

Μετάφραση-απόδοση κειμένου: «ΛΙΜΕΝΙΚΑ ΝΕΑ»

Το οργανωμένο έγκλημα εκμεταλλεύεται τη “δυσπιστία” μεταξύ των Αρχών καταστολής της διακίνησης ναρκωτικών στα λιμάνια για να εγκαταστήσει στις ναυτιλιακές λειτουργίες διεφθαρμένους εμπίστους (insiders) του, σύμφωνα με έγγραφο του ΙΜΟ.

Ο παγκόσμιος κανονιστικός φορέας της ναυτιλίας παραδέχτηκε την απειλή από διεφθαρμένους ή εχθρικούς εμπίστους και εκπονεί προγράμματα επιμόρφωσης σε μια προσπάθεια να την εξουδετερώσει, αναφέρει έκθεση που περιγράφει τα μέτρα που λαμβάνουν Οργανισμοί του συστήματος των Ηνωμένων Εθνών.

Το πρόγραμμα επιμόρφωσης με τίτλο “insider threat and security culture” (μτφ.: “η απειλή των εμπίστων και η κουλτούρα ασφάλειας”) πραγματεύεται τον κίνδυνο που προέρχεται από εργαζόμενους στο ναυτιλιακό κλάδο, αναμιγμένους σε πράξεις τρομοκρατίας ή εγκληματικότητας “λόγω εξουσιοδοτημένης πρόσβασής τους, που τους δίνει τακτικό πλεονέκτημα”, σύμφωνα με το έγγραφο που παρουσίασε η Γραμματεία του IMO.

Ο ενωσιακός Οργανισμός αστυνομικής συνεργασίας Europol σήμανε συναγερμό από πέρσι αναφορικά με το ρόλο των διεφθαρμένων εμπίστων στην υποβοήθηση μεταφοράς εκατοντάδων τόνων κοκαΐνης μέσω των λιμένων Αμβέρσας-Μπρυζ και Ρότερνταμ.

Ο Europol ανέφερε ότι διεφθαρμένοι υπάλληλοι εξασφάλισαν αποκλειστικούς κώδικες ταυτοποίησης κάθε εμπορευματοκιβωτίου (container) και τους παρέδωσαν στις συμμορίες. Αυτό επέτρεψε στους εγκληματίες να στέλνουν οδηγούς να παραλαμβάνουν το container και να το απομακρύνουν από το λιμάνι προτού ανακαλυφθούν κρυμμένα ναρκωτικά στο εσωτερικό του. Μια πρακτική γνωστή ως “απάτη του PIN code”.

Η επικεφαλής του Europol κα Catherine De Bolle δήλωσε τον Ιούλιο 2023 ότι ο οργανισμός ανακάλυψε ένα λιμάνι όπου “οι πάντες ήταν διεφθαρμένοι”, χωρίς, όμως, να το κατονομάσει.

Tο έγγραφο του IMO — μια επικαιροποίηση του έργου των οργανισμών των ΗΕ στην καταπολέμηση της οργανωμένης εγκληματικότητας στο ναυτιλιακό κλάδο — υπογράμμισε τις αντιξοότητες των Αρχών στην προσπάθειά τους να αντιμετωπίσουν τις εγκληματικές οργανώσεις.

Επίσης, ανέφερε ότι, η μεγάλη κλίμακα της διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, με περίπου 850 εκατομμύρια containers να μεταφέρονται ετησίως, σε συνδυασμό με τις εξεζητημένες μεθόδους απόκρυψης και τις δαιδαλώδεις διαδρομές τους, έκαναν πολύ δύσκολους τους επιτυχημένους εντοπισμούς τους.

“Οι θαλάσσιοι λιμένες είναι ιδιαίτερα δύσκολοι — και, ενίοτε, επικίνδυνοι — χώροι εργασίας,” σύμφωνα με έκθεση του UN Office on Drugs & Crime (UNODC) του ΟΗΕ.

“Οι Αρχές επιβολής νόμου συχνά μειονεκτούν λόγω έλλειψης πόρων, δι-υπηρεσιακής δυσπιστίας, περίπλοκων λιμενικών διατυπώσεων και συστημάτων, ως και άλλων παραγόντων, που σκοπίμως τυγχάνουν εκμετάλλευσης από τις εγκληματικές οργανώσεις.

“Η κατάσταση αυτή αποτελεί μια πολύ αληθινή και σοβαρή απειλή για την ασφάλεια της αλυσίδας προσφοράς του διεθνούς εμπορίου, η οποία είναι τόσο σημαντική για τη βιώσιμη ανάπτυξη.”

Δεν υπάρχει διαθέσιμη περιγραφή.

‘Containers υψηλού κινδύνου’

Το UNODC του ΟΗΕ εγκαινίασε πρόγραμμα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Τελωνείων (World Customs Organization) για την εγκατάσταση μονάδων αστυνομικών και τελωνειακών στελεχών ειδικευμένων στη στόχευση “containers υψηλού κινδύνου” προς εξέταση.

Το έγγραφο αναφέρει ότι σημειώθηκε αύξηση στη χρήση πλοίων χύδην φορτίων για τη μεταφορά ναρκωτικών, ιδίως από τη Νότιο Αμερική στη Δυτική Αφρική με τελικό προορισμό την Ευρώπη.

“Η μεταφορά με εμπορευματοκιβώτια παραμένει ιδιαίτερα ελκυστική για τις εγκληματικές οργανώσεις, κυρίως λόγω της εύκολης απόκρυψης ναρκωτικών, ιδίως κοκαΐνης, και λόγω της οικονομικής μεταφοράς,” αναφέρει το έγγραφο.

“Η μέθοδος αυτή αποδείχθηκε ιδιαίτερα επικερδής, αφού εκμεταλλεύεται την έλλειψη ικανότητας των χωρών προορισμού να σαρώνουν και να ερευνούν το σύνολο των containers.”

Το έγγραφο συντάχθηκε μετά από αίτημα της αντιπροσωπείας του Βελγίου στον ΙΜΟ. Η Βελγική Κυβέρνηση δήλωσε ότι, κατά τη διάρκεια της 6μηνης Προεδρίας της στο Συμβούλιο της ΕΕ, θα εστιάσει στην καταπολέμηση της διακίνησης ναρκωτικών μέσω των μεγάλων Ευρωπαϊκών λιμένων.

Πέρυσι, το Βέλγιο θέσπισε νέα νομοθεσία για τη ναυτιλιακή ασφάλεια εξαιτίας της έξαρσης της διακίνησης και των βίαιων συγκρούσεων εγκληματικών οργανώσεων σχετιζόμενων με την παράνομη μεταφορά ναρκωτικών με containers.

Οι κατασχέσεις κοκαΐνης στην ΕΕ σημειώνουν ρεκόρ. Τον περασμένο Οκτώβριο, η ΕΕ ανακοίνωσε συμμαχία λιμένων με σκοπό την ενίσχυση του αγώνα ενάντια σε μια από τις σημαντικότερες απειλές που αντιμετώπισε ποτέ._

Μετάφραση-απόδοση κειμένου: «ΛΙΜΕΝΙΚΑ ΝΕΑ»

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Youth Pass: Όσα πρέπει να ξέρετε για τους δικαιούχους και τη διαδικασία – Πότε καταβάλλεται, πού εξαργυρώνεται

Σε περισσότερους από 145.000 ανέρχονται οι νέοι 18 και 19 ετών, οι οποίοι θα λάβουν φέτος την οικονομική ενίσχυση ύψους 150 ευρώ στο πλαίσιο του Youth Pass 2024. Πιο αναλυτικά, στους 69.825 ανήλθαν οι νέοι 18 ετών που υπέβαλαν τη σχετική

Oι «Denial» S-400 στο επίκεντρο της «Ramstein Flag 24» και ο περίεργος ρόλος της Τουρκίας

*Του Κώστα Σαρικά Σενάρια καταστολής της αεράμυνας της Ρωσίας με έμφαση στα αντιαεροπορικά συστήματα S-400 αναμένεται να βρεθούν  στο επίκεντρο της μεγαλύτερης αεροπορικής άσκησης του ΝΑΤΟ στην Ευρώπη η οποία διοργανώνεται από την Ελλάδα το προσεχές φθινόπωρο. Ο σχεδιασμός της «Ramstein Flag

Red Arrows: Οι Βρετανοί πιλότοι «έκλεψαν τις εντυπώσεις» με τους εκπληκτικούς ελιγμούς τους [pics, vid]

Το ακροβατικό σμήνος «Red Arrows» της βρετανικής Βασιλικής Πολεμικής Αεροπορίας (RAF), «έκλεψε τις εντυπώσεις» με τους εκπληκτικούς ελιγμούς που πραγματοποίησε κατά την διάρκεια σημερινής αεροπορικής επίδειξης στον Φλοίσβο Παλαιού Φαλήρου. Όπως συνηθίζουν άλλωστε, τα «Κόκκινα Βέλη» της ιστορικής RAF κατάφεραν να

Μέσι: Η διάσημη χαρτοπετσέτα που άλλαξε τη ζωή του Αργεντινού πωλήθηκε για αστρονομικό ποσό

Η τεράστια ιστορία του Λιονέλ Μέσι με την Μπαρτσελόνα ξεκίνησε στις 14 Δεκεμβρίου 2000, στο τραπέζι ενός τένις κλαμπ. Τότε ήταν που οι Καταλανοί δεσμεύθηκαν να κάνουν δικό τους τον Αργεντινό, σε ηλικία 13 ετών. “Στην Βαρκελώνη στις 14 Δεκεμβρίου του 2000 παρόντος του Μινγκέλα και

Μετάβαση στο περιεχόμενο