Δύο δεσμευτικές προσφορές για τον 6ο προβλήτα

ΜΕΤΚΑ-ΤΕΚΑΛ και ARCHIRODON GROUP N.V. τα επενδυτικά σχήματα που προέκυψαν στη δεύτερη φάση του διαγωνισμού. ● Εκτός χρονοδιαγράμματος το μεγάλο έργο επέκτασης το οποίο βάσει της σύμβασης θα έπρεπε να παραδοθεί το 2025.

Νέο επεισόδιο στο σίριαλ του λιμανιού της Θεσσαλονίκης που λέγεται 6ος προβλήτας. Χθες έγιναν γνωστά τα επενδυτικά σχήματα που προέκυψαν από την υποβολή δεσμευτικών προσφορών στη δεύτερη φάση του διαγωνισμού. Πρόκειται για την κοινοπραξία ΜΕΤΚΑ – ΤΕΚΑΛ (όμιλος Mytilineos μαζί με εξειδικευμένο εταίρο στα λιμενικά έργα) και την ARCHIRODON GROUP N.V.

Ο όμιλος Μυτιληναίου μαζί με τη Rover Maritime και την HDK είχαν κερδίσει και τον προηγούμενο διαγωνισμό, που ακυρώθηκε τον περασμένο Νοέμβριο κι επαναπροκηρύχθηκε, λόγω των νέων απαιτήσεων που προέκυψαν από τη νομοθετική μεταβολή στον τρόπο αδειοδότησης. Αυτή τη φορά, εκτός έμειναν οι εταιρείες ΑΒΑΞ και ΑΚΤΩΡ, οπότε πλέον έχουμε δύο παίκτες για το πολύπαθο αλλά σημαντικό έργο…

Ο προτιμητέος επενδυτής αναμένεται να αναδειχθεί ώς το τέλος του μήνα, ενώ για την εκκίνηση των εργασιών απαιτείται η έκδοση προεδρικού διατάγματος με το οποίο θα εγκριθεί η επικαιροποίηση της Στρατηγικής Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων, του Master Plan και της Κυκλοφοριακής Μελέτης, όπως απαιτεί η απόφαση ΣτΕ που εκδόθηκε τον Μάρτιο του 2022.

Πρααπαιτούμενο

Η επέκταση του 6ου προβλήτα στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης ήταν βασικό προαπαιτούμενο της σύμβασης παραχώρησης και αποτελεί το «μεγάλο έργο» όχι μόνο του ΟΛΘ αλλά και της πόλης! Με αυτόν θα «ανοίξουν» οι δυνατότητες του λιμανιού, με ό,τι σημαίνει αυτό για το διαμετακομιστικό εμπόριο, την οικονομία και τον κύκλο εργασιών. Το θέμα ωστόσο είναι ότι για περισσότερο από τριάντα χρόνια είχε μείνει σε επίπεδο συζητήσεων, σχεδιασμών, εσχάτως και άγονων διαγωνισμών.

Δυστυχώς έως τώρα όχι μόνο ο ιδιώτης επενδυτής αλλά και το ελληνικό Δημόσιο από την πλευρά του δεν έχουν καταφέρει να ικανοποιήσουν τη μεταξύ τους συμφωνία, τουλάχιστον όσον αφορά τα χρονοδιαγράμματα, όπως άλλωστε κάνει η κυβέρνηση λίγο-πολύ με όλα τα έργα της Θεσσαλονίκης. Ετσι, ο μεν ΟΛΘ δεν έχει ακόμη ξεκινήσει τον 6ο προβλήτα που κανονικά θα έπρεπε να παραδοθεί επτά χρόνια από την υπογραφή της σύμβασης παραχώρησης (2018), δηλαδή το 2025, το δε ελληνικό Δημόσιο δεν έχει ακόμη αποπερατώσει τα «έργα σύνδεσης», ήτοι την οδογέφυρα και τη νέα σιδηροδρομική γραμμή που θα εξυπηρετούν το λιμάνι. Για την Ιστορία να αναφέρουμε ότι η σύμβαση παραχώρησης προέβλεπε έργα 180 εκατομμυρίων ευρώ από τον ιδιώτη, εκ των οποίων τα 130 εκατομμύρια ευρώ αφορούν τον 6ο προβλήτα…

Από την άλλη, κατά την εξαγορά του ΟΛΘ από τον όμιλο Σαββίδη το 2017 υπήρχε όρος υποχρεωτικών επενδύσεων 130 εκατ. ευρώ για την επέκταση του 6ου προβλήτα, αλλά οι προσφορές αναμένεται να κινηθούν σε υψηλότερα επίπεδα λόγω μεγάλης ανόδου του κατασκευαστικού κόστους σε σχέση με το 2019 που είχε προκηρυχθεί αρχικά.

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Youth Pass: Όσα πρέπει να ξέρετε για τους δικαιούχους και τη διαδικασία – Πότε καταβάλλεται, πού εξαργυρώνεται

Σε περισσότερους από 145.000 ανέρχονται οι νέοι 18 και 19 ετών, οι οποίοι θα λάβουν φέτος την οικονομική ενίσχυση ύψους 150 ευρώ στο πλαίσιο του Youth Pass 2024. Πιο αναλυτικά, στους 69.825 ανήλθαν οι νέοι 18 ετών που υπέβαλαν τη σχετική

Oι «Denial» S-400 στο επίκεντρο της «Ramstein Flag 24» και ο περίεργος ρόλος της Τουρκίας

*Του Κώστα Σαρικά Σενάρια καταστολής της αεράμυνας της Ρωσίας με έμφαση στα αντιαεροπορικά συστήματα S-400 αναμένεται να βρεθούν  στο επίκεντρο της μεγαλύτερης αεροπορικής άσκησης του ΝΑΤΟ στην Ευρώπη η οποία διοργανώνεται από την Ελλάδα το προσεχές φθινόπωρο. Ο σχεδιασμός της «Ramstein Flag

Red Arrows: Οι Βρετανοί πιλότοι «έκλεψαν τις εντυπώσεις» με τους εκπληκτικούς ελιγμούς τους [pics, vid]

Το ακροβατικό σμήνος «Red Arrows» της βρετανικής Βασιλικής Πολεμικής Αεροπορίας (RAF), «έκλεψε τις εντυπώσεις» με τους εκπληκτικούς ελιγμούς που πραγματοποίησε κατά την διάρκεια σημερινής αεροπορικής επίδειξης στον Φλοίσβο Παλαιού Φαλήρου. Όπως συνηθίζουν άλλωστε, τα «Κόκκινα Βέλη» της ιστορικής RAF κατάφεραν να

Μέσι: Η διάσημη χαρτοπετσέτα που άλλαξε τη ζωή του Αργεντινού πωλήθηκε για αστρονομικό ποσό

Η τεράστια ιστορία του Λιονέλ Μέσι με την Μπαρτσελόνα ξεκίνησε στις 14 Δεκεμβρίου 2000, στο τραπέζι ενός τένις κλαμπ. Τότε ήταν που οι Καταλανοί δεσμεύθηκαν να κάνουν δικό τους τον Αργεντινό, σε ηλικία 13 ετών. “Στην Βαρκελώνη στις 14 Δεκεμβρίου του 2000 παρόντος του Μινγκέλα και

Μετάβαση στο περιεχόμενο