Δεξαμενόπλοια: Γιατί δεν επαρκούν για να εξυπηρετήσουν τη ζήτηση

Στον τομέα των δεξαμενόπλοιων, η αναλογία βιβλίου παραγγελιών προς στόλο με βάση τον αριθμό πλοίων βρίσκεται επί του παρόντος στο 8,7%.

Όπως επισημαίνουν οι αναλυτές του ναυλομεσιτικού οίκου Xclusiv Shipbrokers «αν και πλησιάζει τα επίπεδα του 2020 και του 2021, παραμένει σχεδόν 40% κάτω από τη μέση αναλογία βιβλίου παραγγελιών προς στόλο που παρατηρήθηκε μεταξύ 2014 και 2019.

Παρά το δυναμικό ξεκίνημα του 2024 με σχεδόν 67 παραγγελίες δεξαμενόπλοιων από έτος σε έτος, η αγορά δεξαμενόπλοιων χρειάζεται περισσότερες παραγγελίες. Σχεδόν το 50% του ενεργού στόλου δεξαμενόπλοιων αποτελείται από vintage πλοία (ηλικίας 16+ ετών).

– Ο τομέας VLCC έχει το πιο σοβαρό πρόβλημα γερασμένου στόλου σε σύγκριση με άλλους τύπους δεξαμενόπλοιων. Εδώ, συνολικά 269 πλοία (30% του στόλου VLCC) είναι ηλικίας άνω των 16 ετών, με μόνο 37 νέα VLCC επί του παρόντος σε παραγγελία (4% αναλογία στόλου βιβλίου παραγγελιών προς VLCC).

Πιο συγκεκριμένα, 31 από αυτά τα νέα VLCC έχουν προγραμματιστεί να παραδοθούν το 2026 και το 2027. Η αύξηση του στόλου δεξαμενόπλοιων (σε DWT) ήταν περίπου 2 % το 2023.

Οι προβλέψεις των αναλυτών του Xclusiv Shipbrokers που βασίζονται στο βιβλίο παραγγελιών και στην απόσυρση περίπου 7,3 εκ. DWT σε ετήσια βάση που πηγαίνουν για παλιοσίδερα (βάσει κατά μέσο όρο των τελευταίων 10 ετών – από το 2013) είναι ότι η αύξηση του στόλου των δεξαμενόπλοιων θα είναι το 2024: 0,02%, 2025: 1,7%, 2026: 1,8%.

Η πρόβλεψη του Διεθνούς Οργανισμού Ενέργειας (IEA) για τον Μάρτιο του 2024 παρουσιάζει μια σαφή εικόνα: μια καλύτερη αγορά αργού και πετρελαίου προϊόντων όσον αφορά την προσφορά και τη ζήτηση για το άμεσο μέλλον. Αυτό μαζί με τη στενή ανάπτυξη του στόλου των δεξαμενόπλοιων για τα επόμενα χρόνια, μεταφράζεται σε ισχυρά θεμελιώδη στοιχεία για την αγορά δεξαμενόπλοιων, τροφοδοτώντας την αισιοδοξία μεταξύ των επενδυτών και των πλοιοκτητών.

ΜΗΝΑΣ ΤΣΑΜΟΠΟΥΛΟΣ

Πηγή 

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Συντάξεις: Ρεκόρ Ευρώπης στην αύξηση ορίων ηλικίας θα κάνει η Ελλάδα

Πάνω από τα 72 έτη προβλέπει η Κομισιόν ότι θα έχει αυξηθεί το όριο ηλικίας το 2070, μόνο η Δανία θα έχει υψηλότερο. Ως το 2030 η πρώτη αύξηση ορίου. Πρωτιά στην Ευρώπη στη συμπίεση της συνταξιοδοτικής δαπάνης. Ηδεύτερη μεγαλύτερη

Πρωταγωνιστές του πολέμου τα drones: Ποιες ελληνικές εταιρείες καινοτομούν

Την προσαρμογή των ενόπλων δυνάμεων στον πόλεμο με μη επανδρωμένα συστήματα, μετά τα διδάγματα από τον πόλεμο στην Ουκρανία, προανήγγειλε ο αρχηγός ΓΕΕΘΑ. Κέντρο καινοτομίας δημιουργεί το υπ. Εθνικής Άμυνας. Την ώρα που στη Βουλή αναμένεται να ξεκινήσει η συζήτηση

Παγκόσμιο Ναυτιλιακό Φόρουμ: H “πράσινη μετάβαση” θα διπλασιάσει τις θέσεις απασχόλησης έως το 2050

Τις σημαντικές ευκαιρίες που παρουσιάζει σε θέσεις απασχόλησης η απεξάρτηση της ναυτιλίας από τον άνθρακα, επισημαίνει ανάλυση του Παγκόσμιου Ναυτιλιακού Φόρουμ, διεθνούς μη κερδοσκοπικού οργανισμού με έδρα την Κοπεγχάγη. Το Παγκόσμιο Ναυτιλιακό Φόρουμ, που ιδρύθηκε το 2017, χρηματοδοτείται μέσω ενός

Τριγμοί στην κυβέρνηση Νετανιάχου με τελεσίγραφο…

Βαθαίνει το ρήγμα στην ισραηλινή κυβέρνηση καθώς μετά την έκκληση του Ισραηλινού υπουργού Άμυνας, Γιόαβ Γκάλαντ, προς τον Μπένιαμιν Νετανιάχου για τη συγκρότηση σαφούς σχεδίου για τη μεταπολεμική διακυβέρνηση της Γάζας, σειρά πήρε ο υπουργός Μπένι Γκαντς, απειλώντας να αποσύρει

Μετάβαση στο περιεχόμενο