Τι κερδίζουν όσοι δεν τρώνε κρέας

Τι δείχνουν οι έρευνες για την κατανάλωση κρέατος και ζωικών προϊόντων

Πολλά οφέλη για την υγεία τους έχουν όσοι αποφεύγουν το κρέας και τα άλλα ζωικά προϊόντα, κάνοντας κατά προτίμηση μια φυτοφαγική διατροφή, καθώς μειώνεται ο κίνδυνος για καρδιοπάθεια και άλλες χρόνιες παθήσεις, ο κίνδυνος για πρόωρο θάνατο, ενώ ταυτόχρονα χάνουν πιο εύκολα τα παραπανίσια κιλά τους.

Όπως αναφέρει το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων, στο τελευταίο συνέδριο «Nutrition 2018» της Αμερικανικής Εταιρείας για τη Διατροφή στη Βοστώνη τον Ιούνιο, παρουσιάστηκαν τα πιο πρόσφατα ευρήματα διαφόρων επιστημονικών μελετών, που αναδεικνύουν αυτά τα οφέλη. Ακολουθούν ενδεικτικά και συνοπτικά μερικές από τις πιο σημαντικές επιστημονικές ανακοινώσεις:

– Η κατανάλωση περισσότερων φυτικών πρωτεϊνών και λιγότερων ζωικών σχετίζεται με μειωμένο κίνδυνο για καρδιοπάθεια (στεφανιαία νόσο): Ολλανδική έρευνα, με επικεφαλής τον δρα Κιμ Μπράουν του Ιατρικού Κέντρου του Πανεπιστημίου Έρασμος, που πραγματοποιήθηκε σε σχεδόν 6.000 άτομα σε βάθος 13 ετών, δείχνει ότι όσοι τρώνε περισσότερες πρωτεΐνες φυτικής προέλευσης, αντί για ζωικές, έχουν μικρότερο καρδιαγγειακό κίνδυνο.

– Η κατανάλωση περισσότερων φυτικών πρωτεϊνών και λιγότερων ζωικών σχετίζεται με λιγότερες πλάκες στις αρτηρίες, άρα με μειωμένο καρδιαγγειακό κίνδυνο: Βραζιλιάνικη έρευνα, με επικεφαλής τη δρα Ντίρκε Μαρία Μαρτσιόνι της Σχολής Δημόσιας Υγείας του Πανεπιστημίου του Σάο Πάολο, που πραγματοποιήθηκε σε περίπου 4.500 ενηλίκους, βρήκε ότι όσοι καταναλώνουν τακτικά περισσότερες φυτικές πρωτεΐνες, έχουν κατά μέσο όρο σχεδόν 60% μικρότερη πιθανότητα να εμφανίσουν δυνητικά επικίνδυνες πλάκες ασβεστίου στο εσωτερικό των αρτηριών τους, σε σχέση με όσους καταναλώνουν περισσότερες ζωικές πρωτεΐνες.

– Η φυτοφαγία μειώνει πολλούς παράγοντες κινδύνου για καρδιοπάθεια και διαβήτη: Αμερικανική μελέτη, με επικεφαλής τη δρα Σαμίρα Ταλεγκαουκάρ της Σχολής Δημόσιας Υγείας του Πανεπιστημίου Τζορτζ Ουάσιγκτον, δείχνει ότι οι φυτοφάγοι έχουν λιγότερους παράγοντες κινδύνου για καρδιοπάθεια και διαβήτη. Μεταξύ άλλων, έχουν μικρότερο δείκτη μάζας σώματος, μικρότερη περιφέρεια μέσης, λιγότερο κοιλιακό λίπος, χαμηλότερη χοληστερίνη και χαμηλότερο σάκχαρο, σε σχέση με όσους τρώνε κρέας.

– Όσοι ακολουθούν φυτοφαγική δίαιτα, αδυνατίζουν περισσότερο και ταχύτερα: Αμερικανική έρευνα, με επικεφαλής τη δρα Αμπίκα Σατίγια της Σχολής Δημόσιας Υγείας του Πανεπιστημίου Χάρβαρντ, η οποία μελέτησε περισσότερους από 125.000 ανθρώπους σε διάστημα τετραετίας, δείχνει ότι οι φυτοφαγικές δίαιτες με τροφές ποιότητας (που βασίζονται σε πλήρη δημητριακά, φρούτα, λαχανικά, ξηρούς καρπούς κ.α.) έχουν ως αποτέλεσμα μικρότερο βάρος, σε σχέση με δίαιτες που περιλαμβάνουν επεξεργασμένα δημητριακά, τηγανητά, γλυκά κ.α.

– Όσο πιο ποιοτική είναι η φυτοφαγική διατροφή, τόσο μικρότερος είναι ο κίνδυνος πρόωρου θανάτου: Δεν έχει σημασία μόνο η φυτοφαγία, αλλά και η ποιότητά της. Έτσι, μια αμερικανική έρευνα, με επικεφαλής τον δρα Φανγκ Ζανγκ της Σχολής Επιστήμης της Διατροφής του Πανεπιστημίου Ταφτς, η οποία πραγματοποιήθηκε σε σχεδόν 30.000 ενηλίκους, δείχνει ότι οι καλύτερες δυνατές επιλογές από ποιοτική άποψη στα προϊόντα της φυτοφαγικής διατροφής μειώνουν κατά 30% την πρόωρη θνησιμότητα και αυξάνουν τις πιθανότητες μακροζωίας. Σύμφωνα με τη μελέτη, η ποιότητα της φυτοφαγικής διατροφής είναι πιο σημαντική από ό,τι η ποιότητα της ζωικής διατροφής, καθώς αν κανείς τρώει ζωικά προϊόντα υψηλής ποιότητας, μικρό μόνο όφελος έχει στη θνησιμότητά του. Ιδίως για τους ανθρώπους με χρόνιες παθήσεις, η έρευνα δείχνει ότι η φυτοφαγική και παράλληλα ποιοτική διατροφή έχει μεγάλο όφελος.

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

ΠΟΑΣΥ: Βασικά Αιτήματα-Παρατηρήσεις και Νομοθετικές Ρυθμίσεις στο υπό διαβούλευση Σχέδιο Νόμου του Υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών

Αθήνα, 13 Ιουνίου 2026 Αριθ. πρωτ.: 605/13/103 Προς:  1) Τον Υπουργό Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών κ. Κυριάκο ΠΙΕΡΡΑΚΑΚΗ 2) Τον Υφυπουργό Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών κ. Αθανάσιο ΠΕΤΡΑΛΙΑ            Κοιν.: Υπουργό Προστασίας του Πολίτη κ. Μιχαήλ ΧΡΥΣΟΧΟΪΔΗ   Θέμα:  Συμμετοχή της Π.Ο.ΑΣ.Υ. στη δημόσια διαβούλευση

Τροχόσπιτα: Τα νέα δεδομένα για τη στάθμευση σε τουριστικούς προορισμούς

Ο Σύλλογος Επαγγελματιών Αυτοκινούμενων & Ρυμουλκούμενων Τροχοσπίτων Ελλάδος (Σ.Ε.Α.Ρ.Τ.Ε.) με ανακοίνωσή του χαρτογραφεί τι ισχύει και το όχι για τη στάθμευση των τροχόσπιτων στην ελληνική επικράτεια και τους τουριστικούς προορισμούς. Όπως αναφέρεται σε αυτήν, «με την έκδοση του νέου διευκρινιστικού

Μητσοτάκης: Ξεχάστε επιστροφή 13ου-14ου μισθού–Οι ένστολοι έχουν δει αυξήσεις–Επιδιώκω αυτοδυναμία (ΒΙΝΤΕΟ)

Μητσοτάκης: Το «ξέκοψε» για 13ο και ο 14ο μισθό «Αναφορικά με τα σενάρια που ακούγονται, η επιστροφή του 13ου και του 14ου μισθού δεν είναι στους σκοπούς μας. Άλλωστε, ο “μισός” 13ος μισθός έχει ήδη δοθεί στην πράξη μέσα από τις

Νέο ΦΕΚ: Κώδικας νομοθεσίας για παροχή Υγειονομικής Περίθαλψης στα Στρατιωτικά Νοσοκομεία–Τι αφορά

Δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ Τεύχος A’ 94/12.06.2026 το ΠΡΟΕΔΡΙΚΟ ΔΙΑΤΑΓΜΑ ΥΠ’ ΑΡΙΘΜ. 36 Κώδικας νομοθεσίας για την παροχή υγειονομικής περίθαλψης στα στρατιωτικά νοσοκομεία Παραθέτουμε κάποια άρθρα: Άρθρο 1 Κατηγορίες δικαιούχων υγειονομικής περίθαλψης Το Δημόσιο υποχρεούται να παρέχει υγειονομική περίθαλψη στις εξής