Άγιος Νικόλαος – Ο Βιγλάτορας των Ωκεανών

“margin:0cm;margin-bottom:.0001pt;text-align:justify;text-justify:
inter-ideograph;line-height:115%;background:white”> ΑΓΙΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ – Ο ΒΙΓΛΑΤΟΡΑΣ
ΤΩΝ ΩΚΕΑΝΩΝ

“margin:0cm;margin-bottom:.0001pt;text-align:justify;text-justify:
inter-ideograph;line-height:115%;background:white”>

“margin:0cm;margin-bottom:.0001pt;text-align:justify;text-justify:
inter-ideograph;line-height:115%;background:white”> (Ένα
θαύμα στον Ειρηνικό Ωκεανό, πριν από εβδομήντα χρόνια)

“margin:0cm;margin-bottom:.0001pt;text-align:justify;text-justify:
inter-ideograph;line-height:115%;background:white”>

“margin:0cm;margin-bottom:.0001pt;text-align:justify;text-justify:
inter-ideograph;line-height:115%;background:white”>

“margin:0cm;margin-bottom:.0001pt;text-align:justify;text-justify:
inter-ideograph;line-height:115%;background:white”> Πριν από εβδομήντα
χρόνια, το1948, όταν οι μέθοδοι
και οι παρατηρήσεις πρόβλεψης των τροπικών κυκλώνων ήσαν ανύπαρκτες, το φορτηγό
πλοίο «Κεφαλλονιά» με πλοίαρχο τον Χαράλαμπο Μαρκόπουλο, ενώ έπλεε στον
Ειρηνικό Ωκεανό, βρέθηκε αιφνίδια στη δίνη ενός τροπικού κυκλώνα. Είχε
αποπλεύσει έμφορτο από το λιμάνι της Σιγκαπούρης με προορισμό το λιμάνι Κόμπε
της Ιαπωνίας.

“margin:0cm;margin-bottom:.0001pt;text-align:justify;text-justify:
inter-ideograph;line-height:115%;background:white”> Ο πλοίαρχος, για
ένα σχεδόν εικοσιτετράωρο, έμεινε άγρυπνος στη γέφυρα, το ίδιο ο πρώτος
μηχανικός στο μηχανοστάσιο και το πλήρωμα στις θέσεις του. Ο τυφώνας έδινε την
εντύπωση ότι είχε καταλάβει για τα καλά το πλοίο και το έσπρωχνε να το
καταποντίσει στην άβυσσο του Ειρηνικού, στον ωκεανό, που το Δεκέμβριο του1944 από παρόμοιο τυφώνα είχαν
βυθιστεί αύτανδρα τρία αντιτορπιλικά του Ναυτικού των ΗΠΑ.

“margin:0cm;margin-bottom:.0001pt;text-align:justify;text-justify:
inter-ideograph;line-height:115%;background:white”> Αναπάντεχα ο
Ειρηνικός ξημέρωσε ήσυχος και γαλήνιος, σχεδόν ειδυλλιακός. Το πλήρωμα,
αξιωματικοί και ναύτες, όλοι μαζί, εξέφρασαν τα συναισθήματα τους – στον ωκεανό το θαύμα βρίσκεται στην πίστη
και στην προσευχή
– μέσα στη
χειρόγραφη επιστολή του πλοιάρχου, Χαράλαμπου Μαρκόπουλου προς τον πλοιοκτήτη, Ιωάννη
Γερολυμάτο. Πλοίο και φορτίο με θαύμα έφτασαν ασφαλώς στο Κόμπε.

Το θαύμα έγινε
γνωστό και άρχισε να διαδίδεται, μετά από καιρό, μέσα από τη χειρόγραφη επιστολή – ντοκουμέντο του πλοιάρχου στον
πλοιοκτήτη
. Η τρισέλιδη επιστολή σώζεται
ακέραιη μέχρι σήμερα και εκτίθεται ως σημαντικό πειστήριο στο «Κέντρο Ελληνικής
Παράδοσης» στο Μοναστηράκι. Ένα
απόσπασμα
από το γράμμα του καπετάνιου στον πλοιοκτήτη :

«Πρώτη φορά στη ναυτιλιακή ζωή μου
των 28 ετών, αντίκρισα την αγριότητα της φύσης που υπήρξε αφάνταστη. Τα μάτια
μου δεν θα αποβάλλουν ποτέ το σκληρό εκείνο θέαμα. Ανά πάσα στιγμή έβλεπα το
πλοίο να παρασύρεται και τη θάλασσα να παίρνει στα βάθη της, το πλοίο μαζί με
το φορτίο και τις ψυχές των ανθρώπων»

«Η ζωή και ο θάνατος
αγωνίζονταν επί 19 συνεχείς ώρες με τεράστια απόρθητα κύματα
»

«Η
πίστη μας
όμως προς την συνδρομή
των Αγίων, ασφαλώς μας έσωσε από
βέβαια καταστροφή
».

“text-align:justify;text-justify:inter-ideograph;line-height:115%”>
Η συγκλονιστική περιπέτεια του πλοίου «Κεφαλλονιά», που νίκησε τα
γιγάντια κύματα του τροπικού κυκλώνα και αποτυπώθηκε στην τρισέλιδη επιστολή,
ενέπνευσε τον κορυφαίο αγιογράφο και λάτρη της θάλασσας, Ελλάδιο Αντώνιο
Κομνηνό. Σε εικόνισμα που κοσμεί το παρεκκλήσι στη συνοικία Ντελλαγκράτσια (Ποσειδωνία) της Σύρου,
παριστάνει
το πλοίο να παλεύει με τα τεράστια κύματα ενώ ο
Άγιος Νικόλας στέκεται από πάνω του και το προστατεύει.

“text-align:justify;text-justify:inter-ideograph;line-height:115%”>
***

“margin:0cm;margin-bottom:.0001pt;text-align:justify;text-justify:
inter-ideograph;line-height:115%”> Οι Έλληνες ναυτικοί έχουν πολλά ιδιαίτερα
χαρίσματα. Τη ναυτική τέχνη, τον ηρωισμό,
την εφευρετικότητα, τη σωστή συμπεριφορά, την υπευθυνότητα, την αντίληψη, την
παροχή βοήθειας, την προθυμία
μα πάνω απ’ όλα, την πίστη τους στη θαυματουργό δύναμη του Αγίου Νικολάου, του Βιγλάτορα
των ωκεανών.

“margin:0cm;margin-bottom:.0001pt;text-align:justify;text-justify:
inter-ideograph;line-height:115%”> Αυτή την πίστη είχαν
όταν ταξίδευαν με μόνο ναυτιλιακό βοήθημα την πυξίδα, αυτή έχουν και σήμερα με τα
πάμπολλα ναυτιλιακά βοηθήματα και την τεχνολογία αιχμής που διαθέτουν τα
σύγχρονα «θαύματα» της ναυπηγικής.

“margin:0cm;margin-bottom:.0001pt;text-align:justify;text-justify:
inter-ideograph;line-height:115%”> O Άγιος
Νικόλαος, να’ ναι πάντα στην πλώρη τους.

Αλεξανδρούπολη 6 Δεκεμβρίου
2018

Αγίου Νικολάου,Αρχιεπισκόπου Μύρων της
Λυκίας, του Θαυματουργού

ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΟΠΟΥΛΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ

Υποναύαρχος ΛΣ (ε.α)

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η πρόβλεψη για δεύτερη οικονομική κρίση το 2026 για Ελλάδα και άλλες χώρες

Ως ορόσημο αναγνωρίζεται το 2026 για την ευρωπαϊκή οικονομία, σύμφωνα με οικονομικούς αναλυτές, που προειδοποιούν πως χώρες με υψηλό χρέος, όπως η Ελλάδα, αλλά και η Ιταλία και η Γαλλία, θα βρεθούν αντιμέτωπες με τον κίνδυνο επιστροφής σε μια δημοσιονομική

Η υπερφορολόγηση μισθωτών και συνταξιούχων – Πώς τα €50 της αύξησης γίνονται €1 την ημέρα (Παραδείγματα)

Στους φτωχούς και πολύ φτωχούς συμπολίτες μας οι οποίοι δεν μπορούν να βγάλουν το μήνα με τα εισοδήματα που εισπράττουν, στηρίζεται η εκτέλεση του προϋπολογισμού, αλλά και το πρωτογενές πλεόνασμα με το οποίο θα πληρωθούν τα χρέη του παρελθόντος. Σύμφωνα με τα

Επίσκεψη Αρχηγού ΓΕΑ στην Αεροπορική Βάση Ανδραβίδας

Την Τετάρτη 27 Μαρτίου 2024, ο Αρχηγός του Γενικού Επιτελείου Αεροπορίας (ΓΕΑ), Αντιπτέραρχος (Ι) Δημοσθένης Γρηγοριάδης, επισκέφτηκε την Αεροπορική Βάση Ανδραβίδας, όπου τον υποδέχθηκαν o Διοικητής της 117 Πτέρυγας Μάχης (117ΠΜ), Ταξίαρχος (Ι) Ιωάννης Καραμάνης και ο Διοικητής του Κέντρου

Διεξαγωγή Σχολείου με Αντικείμενο «Στρατηγικός Σχεδιασμός Ανάπτυξης και Μετακίνησης Δυνάμεων»

Από την Δευτέρα 11 έως την Παρασκευή 22 Μαρτίου 2024 διοργανώθηκε από την Διεύθυνση Υποστήριξης Διοικητικής Μέριμνας του ΓΕΕΘΑ το Διακλαδικό Σχολείο Εκπαίδευσης του ΝΑΤΟ με αντικείμενο «Στρατηγικός Σχεδιασμός Ανάπτυξης και Μετακίνησης Δυνάμεων» (Strategic Deployment and Movement Planning), στις εγκαταστάσεις

Μετάβαση στο περιεχόμενο