Αναγεννιέται η ναυπηγική βιομηχανία

Για πρώτη φορά έπειτα από πολλά χρόνια, οι ειδήσεις γύρω από τη ναυπηγική βιομηχανία της χώρας επικεντρώνονται σε νέα επενδυτικά σχέδια και πλοία που επισκευάζονται στην Ελλάδα. Ήδη στο ναυπηγείο της Ελευσίνας ένα πλοίο έχει ολοκληρώσει την επισκευή του και βρίσκεται ξανά στο νερό, ενώ συνολικά έντεκα πλοία έχουν μπει στις δεξαμενές – στην πλειονότητά τους από τον ελληνικό εφοπλισμό. Είναι ενδεικτικό πως, σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΑΣΤΑΤ, την τετραετία 2019-2022, σε σχέση με το αντίστοιχο χρονικό διάστημα 2015-2018, εκτός της αύξησης των πλοίων που επισκευάστηκαν (363 περισσότερα πλοία, με ποσοστό αύξησης + 18,6%), καταγράφηκε αύξηση και στο συνολικό αντικείμενο της ναυπηγοεπισκευής, καθώς το μέγεθος των πλοίων που εξυπηρετήθηκαν ήταν αυξημένο κατά 38,1% (κοντά στους 30 εκατ. KOX/GRT). Ναυπηγεία Σκαραμαγκά Για τα μέσα Ιουλίου φαίνεται πως προετοιμάζεται νέα διοίκηση των ναυπηγείων για την επίσημη έναρξη των εργασιών μέσα στα ναυπηγεία Σκαραμαγκά, ενώ δειλά-δειλά ξεκινούν και επισκευές στα πλοία και τα υποβρύχια του ελληνικού πολεμικού στόλου. Τη Μεγάλη Τετάρτη ολοκληρώθηκαν και επίσημα οι διαδικασίες υπογραφών για το συμβόλαιο αγοραπωλησίας του δεύτερου ακινήτου, συνολικής έκτασης 332.137,34 τ.μ., στην περιοχή των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά, μεταξύ της ΕΤΑΔ Α.Ε. και της πλειοδότριας εταιρείας «Milina Enterprises Company Limited», συμφερόντων Γ. Προκοπίου. Πρόκειται για το δεύτερο ακίνητο, το οποίο σηματοδοτεί και την επίσημη αγορά των ναυπηγείων από τον Έλληνα εφοπλιστή, καθώς μονάδα είχε χωριστεί στα δύο με κοινή απόφαση της Ελλάδας και της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. ανάδειξη της «Milina Enterprises Company Limited» ως αναδόχου έγινε με προσφορά ποσού 37.316.041,88 ευρώ, αυξημένη κατά 22% από την τιμή εκκίνησης του διαγωνισμού.

Παράλληλα, απομακρύνθηκε με τη συνεργασία του υπουργείου Μετανάστευσης και Ασύλου Δομή Φιλοξενίας Μεταναστών και Προσφύγων από τον χώρο του ακίνητου προκειμένου να παραδοθεί ελεύθερο στον νέο επενδυτή. Χωρίς να έχει ανοίξει δημόσια τα χαρτιά του, εφοπλιστής Γιώργος Προκοπίου έδωσε το πρώτο στίγμα του επενδυτικού του σχεδιασμού στα ναυπηγεία Σκαραμαγκά ενώ του υπουργού, Χρήστου Σταϊκούρα, κατά τη διάρκεια της τελετής για την υπογραφή της σύμβασης μεταβίβασης των περιουσιακών στοιχείων του Ναυπηγείου της ΕΝΑΕ στον Σκαραμαγκά. «Εμένα το όραμά μου είναι αυτό να γίνει αιχμή της τεχνολογίας στη ναυτιλιακή και στην αμυντική βιομηχανία, να μπορέσουμε να γίνουμε αυτάρκεις σε πολλά θέματα, να μην έχουμε ανάγκη κανέναν και να μη μας βγάζουν από την πρίζα. Υπάρχει ένα σχέδιο, θα κάνουμε ό,τι μπορούμε να το υλοποιήσουμε, θέλουμε τη συνεργασία των εργαζομένων, αλλά πρέπει να έχουν αντικείμενο. Εμείς από τη δική μας πλευρά θα προσπαθήσουμε πολύ να έχουν αντικείμενο, διότι, αυξανομένου του αντικειμένου, αυξάνεται και αριθμός των εργαζομένων», ανέφερε χαρακτηριστικά εφοπλιστής. Και σε αυτήν τη φράση φαίνεται πως κρύβεται το πρώτο μέρος του σχεδιασμού για την αξιοποίηση των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά – καθώς ο ίδιος έχει πολλές μικρές και μεγάλες ιδέες, όπως λένε χαρακτηριστικά στο «Κ» άνθρωποι κοντά στην επένδυση-, καθώς βασική του έγνοια είναι αναβάθμιση των δυνατοτήτων του ναυπηγείου συνδυάζοντας την κλασική δραστηριότητα με τη χρήση της τελευταίας λέξης της τεχνολογίας, και στα συστήματα αυτοματοποίησης και ψηφιοποίησης. Αν και ακόμη δεν έχει ξεκαθαρίσει το τοπίο των επισκευών εμπορικών πλοίων, εκτιμάται ως δεδομένο ότι μεγάλη πείρα του ίδιου με την επιχειρηματική και προσωπική ενασχόλησή του με τις πολυτελείς θαλαμηγούς και τις επισκευές τους θα αξιοποιηθεί και στα ναυπηγεία Σκαραμαγκά.

Παράλληλα, τόνισε ότι «η θέση προσφέρεται και για των προσπάθεια της απανθρακοποίησης της ενέργειας στη χώρα μας», ενώ υπογράμμισε ότι «το φυσικό αέριο είναι μια μορφή ενέργειας που είναι φιλικότερη από το πετρέλαιο και πιο ακίνδυνη», χωρίς να επιβεβαιώνει αλλά ούτε και να απορρίπτει δημόσια την ανάπτυξη μονάδας παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας με χρήση LNG στους χώρους των ναυπηγείων την κατασκευή τερματικού σταθμού LNG. Στη Βουλή, ωστόσο, υπουργός Ανάπτυξης, Άδωνις Γεωργιάδης, διέψευσε τα σενάρια για την κατασκευή μονάδας παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας, οποία θέλει μια μεγάλη γραφειοκρατική διαδικασία για τις αδειοδοτήσεις, ενέργειες τις οποίες μέχρι στιγμής κ. Προκοπίου δεν έχει ξεκινήσει. Τα στοιχεία Εξαιρετική κρίνεται, βάσει των επίσημων στοιχείων της ΕΑΣΤΑΤ, ναυπηγοεπισκευαστική δραστηριότητα στη χώρα. Στα ποιοτικά στοιχεία των στατιστικών στοιχειών φαίνεται πως την τετραετία 2019- 2022, σε σχέση με την 4ετία 2015-2018, εκτός της αύξησης των πλοίων που επισκευάστηκαν (363 περισσότερα πλοία, με ποσοστό αύξησης + 18,6%), και το συνολικό αντικείμενο της ναυπηγοεπισκευής ήταν μεγαλύτερο, καθώς το μέγεθος των πλοίων που εξυπηρετήθηκαν ήταν αυξημένο κατά 38,1% (κοντά στους 30 εκατ. KOX/GRT). Ενδιαφέρον επίσης συμπέρασμα των στοιχείων είναι αύξηση των πλοίων (+224) που εξυπηρετήθηκαν σε ναυπηγικές κλίνες ναυπηγείων. Αντίστοιχα, τα πλοία που επισκευάστηκαν σε ναυπηγοεπισκευαστικούς προβλήτες (όχι σε δεξαμενές) είχαν αύξηση + 139 πλοίων.

Πηγή: Κεφάλαιο -Εφημερίδα

Share:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ανδρουλάκης: Έχουμε χρέος να φτιάξουμε ξανά τη μεγάλη δημοκρατική παράταξη

«Έχουμε χρέος να φτιάξουμε ξανά τη μεγάλη δημοκρατική παράταξη για να έχει πραγματικό αντίπαλο η Νέα Δημοκρατία», δήλωσε μεταξύ άλλων από την Πολίχνη ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής, Νίκος Ανδρουλάκης. Ειδικότερα, μιλώντας σε δημοσιογράφους, ο κ. Ανδρουλάκης είπε: «Είχαν συνηθίσει

Πόσο κοστίζει μια κυβερνοεπίθεση;

Όπως συμβαίνει και στις κανονικές επιχειρήσεις, οι εγκληματίες του κυβερνοχώρου πρέπει να ανησυχούν για το κόστος λειτουργίας και την απόδοση της επένδυσης. Δυστυχώς, μια νέα έκθεση της Deloitte διαπιστώνει ότι το κόστος διάπραξης εγκλημάτων στον κυβερνοχώρο είναι απίστευτα χαμηλό. Οι

Επανένταξη της Συρίας στον Αραβικό Σύνδεσμο – Αλλάζουν ξανά ισορροπίες και ρόλοι στη Μ. Ανατολή

Η επανένταξη της Συρίας στον Αραβικό Σύνδεσμο μετά μια 12ετή αποβολή είναι ένα γεγονός μεγάλης σημασίας για τη Μέση Ανατολή, που έρχεται να ακολουθήσει την ανατροπή που δημιούργησε πριν μερικές μόνον εβδομάδες η αποκατάσταση των σχέσεων της Σαουδικής Αραβίας και του Ιράν. Οι εν λόγω

ΠΝ: To νέο πλοίο προσδίδει νέες επιχειρησιακές ικανότητες

Το ίδρυμα Αικατερίνη Λασκαρίδη προέβη στην πέμπτη κατά σειρά δωρεά σκάφους στο Π.Ν.  Μετά το εκπαιδευτικό και τα τρία PSV (Platform Supply Vessels) που διαμορφώθηκαν σε πλοία γενική υποστήριξης (ΠΓΥ) ήρθε η σειρά ενός ερευνητικού σκάφους με μεγάλες δυνατότητες αξιοποίησης

Μετάβαση στο περιεχόμενο