Ο Επίτιμος Κλαδάρχης Ασφάλειας & Αστυνόμευσης και Αντιπρόεδρος ΕΑΑΛΣ Αντιναύαρχος ΛΣ (εα) Ι. Καραγεωργόπουλος για το ναυάγιο:

Δεν μπορεί ο διασώστης να κάνει διαλογή με ποιους θα μιλήσει – Ο κανονισμός 656 της ΕΕ ορίζει τι πρέπει να γίνει-Καμία καθυστέρηση δε σημειώθηκε. «Τα πρωτόκολλα περιγράφουν και επιβάλλουν την από ασφαλή απόσταση παρακολούθηση του περιστατικού την παραμονή των σκαφών των παράκτιων αρχών κοντά στο σκάφος μέχρις ότου, μέσω της διαβούλευσης, να γίνει μεταβολή της άποψης και αποδοχή της προσφοράς ζωής η οποία γίνεται» υποστήριξε.”

Με αίσθημα βαθιάς θλίψης ο Ιωάννης Καραγεωργόπουλος, αντιπρόεδρος στην Ένωση Αποστράτων, μίλησε για τη ναυτική τραγωδία στην Πύλο εστιάζοντας στην προσφορά ζωής, όπως την χαρακτήρισε, των συναδέλφων του λιμενικών που επιχείρησαν «όχι μία, ούτε δύο αλλά τρεις φορές στους ανθρώπους αυτούς που βρίσκονταν στο μοιραίο σκάφος που βυθίστηκε». Μια προσφορά ζωής, που όπως είπε, «δεν έγινε δεκτή (η βοήθεια) με αποτέλεσμα να έχουμε την έκβαση που είχαμε».

«Ο συναγερμός σήμανε από τη στιγμή που εντοπίστηκε από το UAV (drone) της Frontex» αποκάλυψε στην ΕΡΤ ο κ. Καραγεωργόπουλος επισημαίνοντας ότι στη χώρα μας εξελίσσεται μια μικτή ευρωπαϊκή επιχείρηση με την επωνυμία Ποσειδών, η οποία συντονίζεται από τον Frontex και διαθέτει επιχειρησιακά μέσα για να συνδράμει τις ελληνικές αρχές.

Τι ορίζει ο κανονισμός για τη διάσωση στη θάλασσα

Μιλώντας για το πρωτόκολλο δράσης των λιμενικών αρχών σε αντίστοιχες περιπτώσεις ο αντιναύαρχος εν αποστρατεία αναφέρθηκε σε κανονισμός του 2014 που υιοθετήθηκε στη διάρκεια της προηγούμενης ελληνικής προεδρίας, ο οποίος περιγράφει βήμα βήμα τι επιλογές έχουν οι αρχές οι οποίες έχουν την ευθύνη για την παροχή υπηρεσιών έρευνας και διάσωσης.

Αντιναύαρχος ε.α. για το ναυάγιο: Δεν μπορεί ο διασώστης να κάνει διαλογή με ποιους θα μιλήσει – Ο κανονισμός 656 της ΕΕ ορίζει τι πρέπει να γίνει

Σύμφωνα με τον κ. Καραγεωργόπουλο «η τυπολογία του περιστατικού του συγκεκριμένου απαιτούσε την προσεκτική και από απόσταση ασφαλείας παρακολούθηση του κινδυνεύοντος σκάφους, εφόσον αρνούνταν οι επιβαίνοντες να δεχθούν τη βοήθεια που τους». Πρόσθεσε, μάλιστα, ότι κανείς δε θέλει να επιβάλει με τη βία κάτι το οποίο δεν επιθυμούν μία ομάδα ανθρώπων οι οποίοι βρίσκονται σε ένα επισφαλές σκάφος που ενδεχομένως να προκαλέσει πανικό.

«Σε μια κατάσταση κινδύνου δεν μπορεί ο διασώστης να κάνει τη διαλογή με ποιον θα μιλήσει και με ποιον δεν θα μιλήσει. Ο διασώστης θέλει να έχει μια επικοινωνία με το σκάφος γi\ αυτό το Λιμενικό απέστειλε σκάφος δικό του ώστε να έχει έγκαιρη επικοινωνία με ανθρώπους στο πεδίο για να δίνουν την εικόνα της κατάστασης» εξήγησε ο αντιναύαρχος ε.α.

Η ΕΕ πρέπει να προλαμβάνει τέτοιου είδους περιστατικά

Ο ίδιος μιλώντας στην εκπομπή «Συνδέσεις» υποστήριξε ότι οι επιβαίνοντες στο μοιραίο σκάφος δεν ήταν συνεργάσιμοιάποψη που υποστήριξε στην ΕΡΤ και ο εκπρόσωπος Τύπου του Λιμενικού Σώματος, Νίκος Αλεξίου.

«Περιγράφονται αυτά στον Κανονισμό 656 και στα πρωτόκολλα που τον συνοδεύουν και είναι ένας κανονισμός ο οποίος διέπει τις μικτές ευρωπαϊκές επιχειρήσεις του Frontex» σημείωσε ο κ. Καραγεωργόπουλος.

Ερωτηθείς εάν το Λιμενικό θα μπορούσε να επέμβει και να παρακάμψει τους κανόνες που ορίζει η ΕΕ όταν ένα πλοίο με μετανάστες κινδυνεύει απάντησε ότι ο καλύτερος τρόπος να επέμβει κάποιος είναι όσο αυτοί οι άνθρωποι βρίσκονται στη στεριά. «Τα επόμενα βήματα για την πρόληψη εκδήλωσης τέτοιων περιστατικών έχουν να κάνουν με τη διακρατική συνεργασία για την εξάρθρωση των δικτύων λαθροδιακίνησης. Οφείλει, λοιπόν, η Ευρωπαϊκή Ένωση, αντί να περιμένει τέτοια περιστατικά να φτάνουν στο κατώφλι της και να τα διαχειρίζεται σε τόσο επισφαλές περιβάλλον και τόσο ανασφαλές μέσα στη θάλασσα και μέσα στη νύχτα να προλαμβάνει αυτούς τους ανθρώπους και να αποτρέπει να πέφτουν θύματα από τον λαθροδιακινητές» δήλωσε σχετικά.

Καμία καθυστέρηση δε σημειώθηκε

«Τα πρωτόκολλα περιγράφουν και επιβάλλουν την από ασφαλή απόσταση παρακολούθηση του περιστατικού την παραμονή των σκαφών των παράκτιων αρχών κοντά στο σκάφος μέχρις ότου, μέσω της διαβούλευσης, να γίνει μεταβολή της άποψης και αποδοχή της προσφοράς ζωής η οποία γίνεται» υποστήριξε.

Απαντώντας για το χρόνο παρέμβασης του Λιμενικού Σώματος υποστήριξε ότι καμία καθυστέρηση δεν σημειώθηκε. «Όλα όσα έγιναν έγιναν βάσει των πρωτοκόλλων» επανέλαβε για μια άλλη φορά ο αντιναύαρχος ε.α. υποστηρίζοντας την ορθότητα των αποφάσων των συναδέλφων του που ωστόσο δεν μπόρεσαν να προλάβουν την πολύνεκρη ναυτική τραγωδία με τους εκατοντάδες αγνοούμενους στα νερά της Μεσογείου.

Πηγή: Συνδέσεις: ΕΡΤ

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Φρεγάτες: Οι Γάλλοι έμαθαν στην Ερυθρά Θάλασσα αυτό που ήδη ξέρουν οι Έλληνες ναύαρχοι

Φρεγάτες: Οι Γάλλοι έμαθαν στην Ερυθρά Θάλασσα αυτό που ήδη ξέρουν οι Έλληνες ναύαρχοι αναφορικά με τα πληρώματα των πολεμικών πλοίων. Τον τελευταίο καιρό, λόγω έλλειψης πληρωμάτων παγκοσμίως, έχει ξεκινήσει η συζήτηση για την μείωση του αριθμού των πληρωμάτων στα

ΥΕΘΑ: Στο Καστελόριζο ο Νίκος Δένδιας – Επισκέφθηκε Επιτηρητικά φυλάκια μαζί με τον Αρχηγό ΓΕΕΘΑ [vid, pics]

Ο Υπουργός Εθνικής Άμυνας, Νίκος Δένδιας, επισκέφθηκε σήμερα, Μεγάλο Σάββατο 4 Μαΐου 2024, Επιτηρητικά Φυλάκια της περιοχής ευθύνης της 95 ΑΔΤΕ, στο νησιωτικό σύμπλεγμα Μεγίστης, συνοδευόμενος από τον Αρχηγό ΓΕΕΘΑ Στρατηγό Δημήτριο Χούπη, τον Διοικητή της ΑΣΔΕΝ Αντιστράτηγο Εμμανουήλ Θεοδώρου και τον Διοικητή της

Ελεύθερος μετά από παρέμβαση του ΥπΕξ ο Έλληνας αστυνομικός στα Ιεροσύλημα

Όπως αναφέρουν διπλωματικές πηγές, υπό κράτηση τέθηκε προσωρινά το Μεγάλο Σάββατο (4/5) Έλληνας αστυνομικός, μέλος της φρουράς του πρόξενου στην Ιερουσαλήμ. Είχε προηγηθεί επεισόδιο που σημειώθηκε κατά την Τελετή Αφής του Αγίου Φωτός στον Ναό της Αναστάσεως. Ο Έλληνας αστυνομικός αφέθηκε ελεύθερος μετά

Οι χρεώσεις για τις αποσκευές «βραχνάς» στα αεροπορικά εισιτήρια

Οι ταξιδιώτες θα πρέπει να είναι εξίσου προσεκτικοί όταν σχεδιάζουν πώς θα μεταφέρουν την αποσκευή τους, όπως και όταν κάνουν κράτηση για την πτήση τους. Τα τέλη αποσκευών αλλάζουν και αυξάνονται σε όλο τον κλάδο. Σήμερα, αν παραδώσετε μία βαλίτσα στις United Airlines, American

Μετάβαση στο περιεχόμενο