Από ενοικιαστής, ιδιοκτήτης του UAV HERON γίνεται πλέον η ΠΑ: Το ισραηλινό υπερόπλο στα χέρια των ΕΔ [βίντεο]

Οχτώ ημέρες κλείνουν από την στιγμή που η Γενική Διεύθυνση Εξοπλισμών και Επενδύσεων υπέγραψε την απόκτηση του HERON MkI, ενός δηλαδή Μη Επανδρωμένου Αεροσκάφους, κατηγορίας MALE, το οποίο η πολεμική αεροπορία γνωρίζει καλά.

Είναι γνωστό ότι η χώρα μας αρχικά νοίκιασε το HERON από τους Ισραηλινούς για τις ανάγκες επιτήρησης του Λιμενικού Σώματος και λίγα χρόνια μετά, η συμφωνία επεκτάθηκε στις Ένοπλες Δυνάμεις.

Πληροφορίες από στρατιωτικές πηγές λένε ότι η συμφωνία της απόκτησης του UAV, συνοδεία του κλωβού χειρισμού, επιπλέον συστημάτων που απαιτούνται για την χρήση του και μετέπειτα τεχνική υποστήριξη (FOS), κυμαίνεται περίπου στα 34 εκατομμύρια δολάρια.

Το ελληνικό επιτελείο είχε προτείνει στην πολιτική ηγεσία πως όταν έφτανε προς την λήξη το ενοικιαστήριο, οι Ένοπλες Δυνάμεις και η πολεμική αεροπορία θα προχωρούσαν στο βήμα της απόκτησης.

Και αυτό συμβαίνει τις ημέρες αυτές διότι η έλευση του HERON MkI στην φαρέτρα της πολεμικής αεροπορίας κατ’ ουσίαν ανέδειξε στην Ελλάδα τις δυνατότητες των σύγχρονων Μη Επανδρωμένων Αεροσκαφών της κατηγορίας του.

Οι δε ρόλοι που του ανατέθηκαν όλα αυτά τα χρόνια που επιχειρεί από την προκεχωρημένη αεροπορική βάση της Σκύρου, επιβεβαίωσαν την υπεραξία που έχει σε αποστολές επιτήρησης, έρευνας και διάσωσης, μετάδοσης εικόνας από δασικές πυρκαγιές σε πραγματικό χρόνο ή στις καταστρεπτικές πλημμύρες του περασμένου Σεπτεμβρίου στην Θεσσαλία.

Άλλωστε ο ρόλος των Ενόπλων Δυνάμεων και στον τομέα της πολιτικής προστασίας έχει αναβαθμιστεί σημαντικά. Και τα συγκεκριμένα Μη Επανδρωμένα πέραν των «εξετάσεων» που έχουν δώσει στην πράξη μεταδίδοντας πολύτιμες πληροφορίες στα επιχειρησιακά κέντρα που λαμβάνονται οι αποφάσεις και ανασχεδιάζονται οι τρόποι δράσης και αντιμετώπισης των προβλημάτων, οικονομοτεχνικά, λένε στρατιωτικές πηγές, θεωρούνται μια ιδανική λύση.

Η αναζήτηση των Μη Επανδρωμένων βημάτων

Η ίδρυση του Κέντρου Καινοτομίας στο υπουργείο Εθνικής άμυνας στοχεύει στην ανάπτυξη τεχνολογικών λύσεων που σε πολλά σημεία θα μετακινήσουν κομμάτια των ενόπλων δυνάμεων στις απαιτήσεις του σήμερα και την αντιμετώπιση των προκλήσεων του μέλλοντος.

Μετά από αυτή τη συμφωνία, στρατιωτικές πηγές επισημαίνουν ότι δεν αποκλείεται να πλησιάζει το πλήρωμα του χρόνου και για το επόμενο βήμα, το οποίο ενδεχομένως να έρχεται είτε αυτόνομη, είτε σε συνεργασία με το Ισραήλ.

Ο τύπος του Μk I που πετά στο Αιγαίο και την Αν. Μεσόγειο με τα χρώματα της πολεμικής αεροπορίας έχει μήκος 8,5 μέτρα, ενώ το εκπέτασμα των πτερύγων του αγγίζει τα 16,6 μέτρα.

Ως βασικό «όπλο» του HERON Mk I είναι το Multi- Mission Optronic Stabillized Payload (MOSP), με FLIR 3 ης γενιάς.

Είναι σαφές ότι ως Μη Επανδρωμένο Αεροσκάφος, το HERON Mk I είναι ικανό να φέρει και άλλα συστήματα μάχης, όπως αυτό του ηλεκτρονικού πολέμου και επιπλέον ραντάρ.

Μια βασική διαφορά με τη νεότερη έκδοση είναι ότι το Mk II έχει την δυνατότητα μεταφοράς μέχρι και έξι διαφορετικών αισθητήρων.

Η τεχνογνωσία που έχει ήδη αναπτυχθεί από τα στελέχη της 390 Μοίρας Μη Επανδρωμένων Αεροσκαφών είναι ένα στοιχείο που ουδείς μπορεί να το παραβλέψει, όπως επίσης οι δυνατότητες που έχει στον τομέα της επιτήρησης και της διασύνδεσης πληροφοριών.

Η Ελλάδα βεβαίως έχει κληθεί εδώ και χρόνια να σχεδιάσει το μέλλον της στον ιδιαίτερα αναπτυγμένο τομέα των Μη Επανδρωμένων Αεροσκαφών, την στιγμή που η γείτονα κυριολεκτικά καλπάζει.

Στο τομέα της έρευνας πέντε πανεπιστήμια μαζί με την τεχνογνωσία της Ελληνικής Αεροπορικής Βιομηχανίας, συνεχίζουν τη δική τους προσπάθεια πάνω στα UAV, made in Greece.

Δεν είναι λίγα εκείνα που γράφτηκαν για το πρόγραμμα του Μη Επανδρωμένου Αεροσκάφους «Αρχύτας», όπως δεν είναι λίγα κι εκείνα που αφορούν το πρώτο ελληνικό UCAV, δηλαδή τo οπλισμένο Μη Επανδρωμένο Αεροσκάφος που φέρει την ονομασία του μυθικού «Γρύπα».

Το ελληνικό επιτελείο εκείνο που έχει ζητήσει είναι το επόμενο Μη Επανδρωμένο Αεροσκάφος που θα φέρει ελληνική σφραγίδα να είναι ικανό τόσο σε αποστολές επιτήρησης, όσο όμως και στην χρήση όπλων.

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Π.Ο.Λ./Συναντήσεις με Ηγεσία του Αρχηγείου ΛΣ-ΕΛ.ΑΚΤ και με Κεντρικό Λιμενάρχη Πειραιά

Η Πανελλήνια Ομοσπονδία Λιμενικών – ΠΟΛ πραγματοποίησε την 19 Μαΐου 2025 συναντήσεις με την νέα Ηγεσία του Αρχηγείου Λιμενικού Σώματος-Ελληνικής Ακτοφυλακής προκειμένου να συζητήσουμε μια σειρά από ζητήματα που αφορούν στα στελέχη και επιτάσσουν την κοινή μας σύμπραξη ώστε να

Η Ελλάδα στην κορυφή της παγκόσμιας αγοράς ναύλωσης πολυτελών σκαφών

Η Ελλάδα εδραιώνει τη θέση της ως κορυφαίου προορισμού στη διεθνή αγορά ναύλωσης πολυτελών σκαφών αναψυχής, κατακτώντας την πρώτη θέση παγκοσμίως για το 2024. Σύμφωνα με τα στοιχεία της RIGINOS Yachts, η χώρα μας διατηρεί σταθερά το ηγετικό της μερίδιο

Η δύναμη της ναυτιλίας: ιστορική στιγμή για τη φωνή των Ναυτελλήνων στον ΟΗΕ

Σε μια ιστορική στιγμή για την παγκόσμια ναυτιλία, η πρόεδρος της Ενώσεως Ελλήνων Εφοπλιστών, του συλλογικού οργάνου εκπροσώπησης της ισχυρότερης εφοπλιστικής κοινότητας παγκοσμίως, κ. Μελίνα Τραυλού πραγματοποίησε εισήγηση στο πλαίσιο συνεδρίασης του Συμβουλίου Ασφαλείας του ΟΗΕ. Η συγκεκριμένη συνεδρίαση με

Μετάβαση στο περιεχόμενο