Από ενοικιαστής, ιδιοκτήτης του UAV HERON γίνεται πλέον η ΠΑ: Το ισραηλινό υπερόπλο στα χέρια των ΕΔ [βίντεο]

Οχτώ ημέρες κλείνουν από την στιγμή που η Γενική Διεύθυνση Εξοπλισμών και Επενδύσεων υπέγραψε την απόκτηση του HERON MkI, ενός δηλαδή Μη Επανδρωμένου Αεροσκάφους, κατηγορίας MALE, το οποίο η πολεμική αεροπορία γνωρίζει καλά.

Είναι γνωστό ότι η χώρα μας αρχικά νοίκιασε το HERON από τους Ισραηλινούς για τις ανάγκες επιτήρησης του Λιμενικού Σώματος και λίγα χρόνια μετά, η συμφωνία επεκτάθηκε στις Ένοπλες Δυνάμεις.

Πληροφορίες από στρατιωτικές πηγές λένε ότι η συμφωνία της απόκτησης του UAV, συνοδεία του κλωβού χειρισμού, επιπλέον συστημάτων που απαιτούνται για την χρήση του και μετέπειτα τεχνική υποστήριξη (FOS), κυμαίνεται περίπου στα 34 εκατομμύρια δολάρια.

Το ελληνικό επιτελείο είχε προτείνει στην πολιτική ηγεσία πως όταν έφτανε προς την λήξη το ενοικιαστήριο, οι Ένοπλες Δυνάμεις και η πολεμική αεροπορία θα προχωρούσαν στο βήμα της απόκτησης.

Και αυτό συμβαίνει τις ημέρες αυτές διότι η έλευση του HERON MkI στην φαρέτρα της πολεμικής αεροπορίας κατ’ ουσίαν ανέδειξε στην Ελλάδα τις δυνατότητες των σύγχρονων Μη Επανδρωμένων Αεροσκαφών της κατηγορίας του.

Οι δε ρόλοι που του ανατέθηκαν όλα αυτά τα χρόνια που επιχειρεί από την προκεχωρημένη αεροπορική βάση της Σκύρου, επιβεβαίωσαν την υπεραξία που έχει σε αποστολές επιτήρησης, έρευνας και διάσωσης, μετάδοσης εικόνας από δασικές πυρκαγιές σε πραγματικό χρόνο ή στις καταστρεπτικές πλημμύρες του περασμένου Σεπτεμβρίου στην Θεσσαλία.

Άλλωστε ο ρόλος των Ενόπλων Δυνάμεων και στον τομέα της πολιτικής προστασίας έχει αναβαθμιστεί σημαντικά. Και τα συγκεκριμένα Μη Επανδρωμένα πέραν των «εξετάσεων» που έχουν δώσει στην πράξη μεταδίδοντας πολύτιμες πληροφορίες στα επιχειρησιακά κέντρα που λαμβάνονται οι αποφάσεις και ανασχεδιάζονται οι τρόποι δράσης και αντιμετώπισης των προβλημάτων, οικονομοτεχνικά, λένε στρατιωτικές πηγές, θεωρούνται μια ιδανική λύση.

Η αναζήτηση των Μη Επανδρωμένων βημάτων

Η ίδρυση του Κέντρου Καινοτομίας στο υπουργείο Εθνικής άμυνας στοχεύει στην ανάπτυξη τεχνολογικών λύσεων που σε πολλά σημεία θα μετακινήσουν κομμάτια των ενόπλων δυνάμεων στις απαιτήσεις του σήμερα και την αντιμετώπιση των προκλήσεων του μέλλοντος.

Μετά από αυτή τη συμφωνία, στρατιωτικές πηγές επισημαίνουν ότι δεν αποκλείεται να πλησιάζει το πλήρωμα του χρόνου και για το επόμενο βήμα, το οποίο ενδεχομένως να έρχεται είτε αυτόνομη, είτε σε συνεργασία με το Ισραήλ.

Ο τύπος του Μk I που πετά στο Αιγαίο και την Αν. Μεσόγειο με τα χρώματα της πολεμικής αεροπορίας έχει μήκος 8,5 μέτρα, ενώ το εκπέτασμα των πτερύγων του αγγίζει τα 16,6 μέτρα.

Ως βασικό «όπλο» του HERON Mk I είναι το Multi- Mission Optronic Stabillized Payload (MOSP), με FLIR 3 ης γενιάς.

Είναι σαφές ότι ως Μη Επανδρωμένο Αεροσκάφος, το HERON Mk I είναι ικανό να φέρει και άλλα συστήματα μάχης, όπως αυτό του ηλεκτρονικού πολέμου και επιπλέον ραντάρ.

Μια βασική διαφορά με τη νεότερη έκδοση είναι ότι το Mk II έχει την δυνατότητα μεταφοράς μέχρι και έξι διαφορετικών αισθητήρων.

Η τεχνογνωσία που έχει ήδη αναπτυχθεί από τα στελέχη της 390 Μοίρας Μη Επανδρωμένων Αεροσκαφών είναι ένα στοιχείο που ουδείς μπορεί να το παραβλέψει, όπως επίσης οι δυνατότητες που έχει στον τομέα της επιτήρησης και της διασύνδεσης πληροφοριών.

Η Ελλάδα βεβαίως έχει κληθεί εδώ και χρόνια να σχεδιάσει το μέλλον της στον ιδιαίτερα αναπτυγμένο τομέα των Μη Επανδρωμένων Αεροσκαφών, την στιγμή που η γείτονα κυριολεκτικά καλπάζει.

Στο τομέα της έρευνας πέντε πανεπιστήμια μαζί με την τεχνογνωσία της Ελληνικής Αεροπορικής Βιομηχανίας, συνεχίζουν τη δική τους προσπάθεια πάνω στα UAV, made in Greece.

Δεν είναι λίγα εκείνα που γράφτηκαν για το πρόγραμμα του Μη Επανδρωμένου Αεροσκάφους «Αρχύτας», όπως δεν είναι λίγα κι εκείνα που αφορούν το πρώτο ελληνικό UCAV, δηλαδή τo οπλισμένο Μη Επανδρωμένο Αεροσκάφος που φέρει την ονομασία του μυθικού «Γρύπα».

Το ελληνικό επιτελείο εκείνο που έχει ζητήσει είναι το επόμενο Μη Επανδρωμένο Αεροσκάφος που θα φέρει ελληνική σφραγίδα να είναι ικανό τόσο σε αποστολές επιτήρησης, όσο όμως και στην χρήση όπλων.

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Νέος υπουργός Ναυτιλίας στη Βρετανία

Ο Μάικ Κέιν (φωτογραφία) διορίστηκε υπουργός Ναυτιλίας από τη νέα κυβέρνηση των Εργατικών της Βρετανίας μετά τη νίκη τους στις γενικές εκλογές την περασμένη εβδομάδα. Ο Κέιν έχει εκπροσωπήσει την κυρίως εργατική τάξη στην εκλογική περιφέρεια των Wythenshawe και Sale

Στην πατρίδα του Οδυσσέα, δεν τον θέλουν… (*)

ΑΣ ΥΠΟΘΕΣΟΥΜΕ ότι είστε ένας άνθρωπος των Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης, που ασχολείται με την εμπορική ναυτιλία, η οποία είναι τοις πάσι γνωστό- αποτελεί σήμερα τη μεγαλύτερη δύναμη στον χώρο των θαλάσσιων μεταφορών. Γνωστό είναι επίσης ότι διά της ναυτιλίας, με

Νέες προδιαγραφές ρυμούλκησης για την ασφαλή διαχείριση υπηρεσιών στα λιμάνια

Με στόχο η διαχείριση των ναυτικών συμβάντων στο Αιγαίο αλλά και η ρυμούλκηση μεγάλων πλοίων στα λιμάνια να αποκτήσουν τη μέγιστη δυνατή ασφάλεια, το υπουργείο Ναυτιλίας έδωσε νέα “πίστωση” χρόνου στα ρυμουλκά πλοία να συμμορφωθούν πλήρως με τις νέες προδιαγραφές του προεδρικού

Τα μαθήματα από τη δράση των φρεγατών κατά των UAV στην Ερυθρά

Χρήσιμα συμπεράσματα για την αντιμετώπιση μη επανδρωμένων απειλών εξάγουν οι Έλληνες αξιωματικοί από τη συμμετοχή του Πολεμικού Ναυτικού στην ευρωπαϊκή επιχείρηση «Aspides» στην Ερυθρά Θάλασσα. Μέχρι σήμερα τα ελληνικά πλοία έχουν καταρρίψει τρία UAV των Χούθι, ένα εκ των οποίων με τη

Μετάβαση στο περιεχόμενο