Αποναρκοθέτηση Ευξείνου: Ενεργοποιήθηκε η τριεθνής Ομάδα Κρούσης MCM BLACK SEA

Μετάφραση-απόδοση κειμένου: «ΛΙΜΕΝΙΚΑ ΝΕΑ»

Η Ομάδα Κρούσης Αντιναρκικών Μέτρων Ευξείνου Πόντου (Mine Countermeasures Black Sea-MCM BLACK SEA) συγκροτήθηκε για τη διατήρηση της ασφαλούς ναυσιπλοΐας έναντι της απειλής από νάρκες στον Εύξεινο Πόντο (Μαύρη Θάλασσα), ως τμήμα της “Τριμερούς Πρωτοβουλίας” υπό την ηγεσία της Τουρκίας και την υποστήριξη της Ρουμανίας και της Βουλγαρίας.

Την 1 Ιουλίου 2024 πραγματοποιήθηκε στην Κωνσταντινούπολη η συνάντηση της Επιτροπής MCM BLACK SEA και η Τελετή Υπογραφής, με τη συμμετοχή του Ναυάρχου Ercüment Tatlıoğlu, Αρχηγού του Τ/ΠΝ, του Αντιναυάρχου Mihai Panait, Αρχηγού του Ρουμανικού ΠΝ και του Υποναυάρχου Kiril Yordanov Mihaylov, Αρχηγού του Βουλγαρικού ΠΝ.

Image

Για τους επόμενους έξι μήνες, το Τ/ΠΝ θα ασκεί τη διοίκηση της Ομάδας Κρούσης MCM Black Sea. Η Τουρκία θα συνεισφέρει με το πλοίο διοίκησης A-574 GÜNGÖR DURMUŞ Logistic Support Ship και το ναρκαλιευτικό πλοίο M-270 AKÇAY. Tο Βουλγαρικό ΠΝ θα συμμετάσχει με το ναρκαλιευτικό M-33 STRUMA και το Ρουμανικό ΠΝ με το ναρκαλιευτικό πλοίο ROS Sublieutenant Alexandru Axente.

Πρωταρχικός στόχος της Ομάδας Κρούσης MCM Black Sea είναι η διατήρηση της ασφαλούς θαλάσσιας κυκλοφορίας στον Εύξεινο Πόντο. Κάτι που θα επιτευχθεί με την επιτήρηση, αναγνώριση και εξουδετέρωση θαλασσίων ναρκών, ως επίσης με τη διεξαγωγή επιχειρήσεων έρευνας και διάσωσης.

Στις 11 Ιανουαρίου 2024, Tουρκία, Bουλγαρία και Ρουμανία υπέγραψαν Μνημόνιο Συναντίληψης (MoU) στην Κωνσταντινούπολη ως τμήμα της “Tριμερούς Πρωτοβουλίας” των τριών Κρατών για την αντιμετώπιση της απειλής των θαλασσίων ναρκών στον Εύξεινο Πόντο. Η ισχύς της συμφωνίας είναι τριετής. Η Ομάδα Κρούσης ενεργοποιείται για πρώτη φορά στις 1 Ιουλίου ως τις 31 Δεκεμβρίου 2024. Το πρώτο ήμισυ του 2025, τη διοίκηση της Ομάδας Κρούσης θα αναλάβει η Bουλγαρία και το δεύτερο ήμισυ θα ασκείται από το Ρουμανικό ΠΝ.

Image

Σχολιασμός Συντάκτη:

Η πρωτοβουλία είναι ζωτική για την αντιμετώπιση της απειλής από περιφερόμενες θαλάσσιες νάρκες, που θέτουν σε κίνδυνο τη θαλάσσια κυκλοφορία στο βορειοδυτικό τμήμα του Ευξείνου Πόντου, από τότε που άρχισε ο Ρωσο-Ουκρανικός πόλεμος προ σχεδόν 2,5 ετών. Κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου, θαλάσσιες νάρκες περιφέρονται στις ακτές των κρατών που περιβρέχονται από τον Εύξεινο Πόντο, προκαλώντας σημαντικές απειλές και ζημίες σε εμπορικά πλοία.

Η διατήρηση της ασφαλούς ναυσιπλοΐας είναι ζωτική για τη ροή του ανεφοδιασμού, την ασφάλεια των πλοίων και τη διαχείριση του κόστους ασφάλισης πλοίων και εμπορευμάτων. Επιπρόσθετα, αυτή η προσπάθεια των τριών παράκτιων Κρατών του Ευξείνου Πόντου είναι σημαντική για την ενίσχυση της συνεργασίας των ναυτικών δυνάμεων των τριών κρατών μελών της Συμμαχίας NATO.

Italy plans to send two MCM vessels to Romania for drifting mine threat

Η αντιμετώπιση των περιφερόμενων θαλασσίων ναρκών απαιτεί πολύ μεγαλύτερη προσπάθεια από την αποκάθαρση ενός συγκεκριμένου ναρκοπεδίου. Λόγω διαρκούς μετακίνησης προκαλούμενης από θαλάσσια ρεύματα και ανέμους, αυτές οι νάρκες απειλούν το σύνολο των πλοίων που κυκλοφορούν στην περιοχή, ανεξάρτητα από την εθνική διασύνδεση τους. Η διεξαγωγή της επιχείρησης αυτής στην αχανή επιφάνεια της Δυτικής Μαύρης Θάλασσας είναι εξαιρετικά απαιτητική, ιδίως κατά τη διάρκεια του χειμώνα.

Image

Μετάφραση-απόδοση κειμένου: «ΛΙΜΕΝΙΚΑ ΝΕΑ»

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Συνάντηση του Δημάρχου Δελφών με το νέο Λιμενάρχη Ιτέας

Το νέο Λιμενάρχη Ιτέας, Πλωτάρχη Λιμενικού Σώματος Πρέντζα Γεώργιο, υποδέχθηκε την Πέμπτη, 18 Ιουλίου 2024, στο γραφείο του στο Δημαρχείο της Άμφισσας, ο Δήμαρχος Δελφών κ. Παναγιώτης Ταγκαλής.  Η συνάντηση πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο της ανάληψης των καθηκόντων του νέου Λιμενάρχη, στον

Η Μεταπολίτευση μετά τη δοκιμασία της οικονομικής κρίσης (*)

Η πεντηκοστή επέτειος της Μεταπολίτευσης ως μετάβασης από τη δικτατορία στη δημοκρατία  και τα πενήντα χρόνια της περιόδου από το 1974 έως σήμερα μας επιβάλλουν να ξανασκεφτούμε τη σχέση μας με τον ιστορικό χρόνο. Για την ακρίβεια, θα έλεγα, ότι

ΠΑΘ 080: Στη Χαλκίδα για τη Ναυτική Εβδομάδα

Στη Χαλκίδα έφθασε χτες, Κυριακή 21 Ιουλίου 2024, το περιπολικό πλοίο ανοιχτής θαλάσσης (Π.Α.Θ.) του Λιμενικού Σώματος-Ελληνικής Ακτοφυλακής 080 «Άγιος Ευστράτιος», μήκους 60 μέτρων, για την έναρξη της Ναυτικής Εβδομάδας Χαλκίδας 2024, που διοργανώνει ο Δήμος Χαλκιδέων, σε συνδιοργάνωση με

Τα αυθαίρετα και «ορφανά» λιμάνια, μια ανοιχτή πληγή… Η περίπτωση των Κυθήρων και άλλων πολλών λιμένων (*)

Υπάρχουν επίσης λιμάνια, στα οποία δεν υπάρχουν κιόσκια, υπηρεσίες για τους επιβάτες, τουαλέτες, κυλικεία, στέγαστρα, τουαλέτες, σε χώρους υποδοχής των επιβατών, αλλά και στα περισσότερα λιμάνια δεν υπάρχουν συστήματα πυρόσβεσης. Υπάρχουν και λιμάνια που δεν εφαρμόζουν σε όλες τις διατάξεις

Μετάβαση στο περιεχόμενο