Αττική Οδός: Μετά το φιάσκο με την ταλαιπωρία χιλιάδων οδηγών, ο «λογαριασμός» για την εταιρεία που ζητούσε αποζημιώσεις – μαμούθ

Τι προανήγγειλε ο Καραμανλής, μετά από την αποζημίωση των 2.000 ευρώ για κάθε αυτοκίνητο που εγκλωβίστηκε εκεί λόγω της κακοκαιρίας –  Τι προβλέπει ο νόμος – Η εταιρεία διεκδικούσε γιγαντιαία αποζημίωση για την περίοδο της καραντίνας

Στο μικροσκόπιο ειδικής επιτροπής, που συγκρότησε το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών θα μπουν οι ευθύνες της εταιρίας που διαχειρίζεται την Αττική Οδό, για την αδιανόητη ταλαιπωρία που υπέστησαν χιλιάδες οδηγοί από το πρωί της Δευτέρας, εν μέσω της κακοκαιρίας. Η αδυναμία της εταιρίας όχι μόνο να κρατήσει ανοιχτό τον πιο σημαντικό οδικό άξονα της Αττικής, αλλά και να εγκαταλείψει τους οδηγούς στο έλεος του χιονιά, έχει προκαλέσει τη σφοδρή αντίδραση της κυβέρνησης, αλλά και καταδικαστικά σχόλια από τον πολιτικό κόσμο.

Έτσι πέρα από τη εισαγγελική έρευνα, που διατάχθηκε το απόγευμα της Δευτέρας και την παρέμβαση του Κυριάκου Μητσοτάκη να αποζημιωθούν οι εγκλωβισμένοι οδηγοί με 2000 έκαστος -αίτημα που έκανε ασμένως δεκτό η εταιρία- μία ειδική επιτροπή Διερεύνησης που συγκροτήθηκε με απόφαση του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Κώστα Καραμανλή θα εξετάσει ποιες και τι είδους ευθύνες έχει η ΑΤΤΙΚΗ ΟΔΟΣ, ώστε να διαπιστωθούν τυχόν παραβάσεις από την πλευρά της και να επιβληθούν κυρώσεις.

Το νομικό πλαίσιο για την απόδοση ευθυνών στους παραχωρησιούχους όταν κλείνουν οι αυτοκινητόδρομοι, ψηφίστηκε το 2020 από την τωρινή κυβέρνηση, προκειμένου να αυξηθεί η προσοχή και να λαμβάνονται μέτρα για να μην κλείνει το οδικό δίκτυο.

Συγκεκριμένα, η παράγραφος 3 του άρθρου 65 του ν. 4663/2020 (ΦΕΚ Α’ 30) προβλέπει ότι αν διακοπεί η κυκλοφορία σε περιπτώσεις δυσμενών καιρικών φαινομένων, επιβάλλονται κυρώσεις σε φορείς επιφορτισμένους με τη λειτουργία ή/και τη συντήρηση του εν λόγω δικτύου, εφόσον ενέργεια ή παράλειψή τους συνετέλεσε στη διακοπή κυκλοφορίας.

Υπό έρευνα θα βρεθεί η Παραχωρησιούχος ΑΤΤΙΚΗ ΟΔΟΣ Α.Ε., καθώς και η εταιρία που είναι υπεύθυνη για τη λειτουργία του οδικού άξονα, ΑΤΤΙΚΕΣ ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ Α.Ε.

Όπως δήλωσε ο κ. Καραμανλής «η τεράστια ταλαιπωρία χιλιάδων συμπολιτών μας, επιτάσσει να αποδοθούν ευθύνες και να επιβληθούν κυρώσεις. Και αυτό θα γίνει».

Από την πλευρά της η εταιρία, πέρα από κάποιες δηλώσεις το πρωί της Τρίτης του υπεύθυνου Λειτουργίας Φάνη Παπαδημητρίου, που ισχυρίστηκε ότι «όποιο σχέδιο είχαμε ήταν σχεδόν αδύνατο να υλοποιηθεί με τόσα φορτηγά και αυτοκίνητα στο δίκτυο», δεν εξέδωσε κάποια ανακοίνωση για την κίνηση του υπουργού, ή την κατακραυγή πού δέχεται το τελευταίο 24ωρο. Στην τελευταία ανακοίνωσή της το βράδυ της Δευτέρας επιφυλάσσονταν να τοποθετηθεί συνολικά μόλις ολοκληρωθεί η επιχείρηση απεγκλωβισμού των οδηγών και των αυτοκινήτων.

Με τα όσα χαοτικά έγιναν από το πρωί της Δευτέρας στην Αττική Οδό, έρχονται στο προσκήνιο και αρχίζουν να απασχολούν έντονη την κυβέρνηση και την κοινή γνώμη, κινήσεις της εταιρίας, η οποία σημειωτέον ότι είχε αναστείλει προ διετίας μόλις την τελευταία στιγμή και μέσα σε κλίμα κοινωνικής και πολιτικής αποδοκιμασίας αυξήσεις στα διόδια, όπως η απαίτηση μίας γιγάντιας αποζημίωσης για την καραντίνα στο πρώτο κύμα του κορωνοϊού. Πολλές μεγάλες εταιρίες στους οδικούς άξονες, που θεώρησαν ότι επλήγησαν από την πανδημία, διατύπωσαν απαιτήσεις απίστευτου, ου μην και προκλητικού ύψους, αλλά η Αττική Οδός έσπασε όλα τα ρεκόρ, ζητώντας 29,25 εκατομμύρια ευρώ για ένα τρίμηνο -και μόνο για ένα τρίμηνο!

pinakas

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η πρόβλεψη για δεύτερη οικονομική κρίση το 2026 για Ελλάδα και άλλες χώρες

Ως ορόσημο αναγνωρίζεται το 2026 για την ευρωπαϊκή οικονομία, σύμφωνα με οικονομικούς αναλυτές, που προειδοποιούν πως χώρες με υψηλό χρέος, όπως η Ελλάδα, αλλά και η Ιταλία και η Γαλλία, θα βρεθούν αντιμέτωπες με τον κίνδυνο επιστροφής σε μια δημοσιονομική

Η υπερφορολόγηση μισθωτών και συνταξιούχων – Πώς τα €50 της αύξησης γίνονται €1 την ημέρα (Παραδείγματα)

Στους φτωχούς και πολύ φτωχούς συμπολίτες μας οι οποίοι δεν μπορούν να βγάλουν το μήνα με τα εισοδήματα που εισπράττουν, στηρίζεται η εκτέλεση του προϋπολογισμού, αλλά και το πρωτογενές πλεόνασμα με το οποίο θα πληρωθούν τα χρέη του παρελθόντος. Σύμφωνα με τα

Επίσκεψη Αρχηγού ΓΕΑ στην Αεροπορική Βάση Ανδραβίδας

Την Τετάρτη 27 Μαρτίου 2024, ο Αρχηγός του Γενικού Επιτελείου Αεροπορίας (ΓΕΑ), Αντιπτέραρχος (Ι) Δημοσθένης Γρηγοριάδης, επισκέφτηκε την Αεροπορική Βάση Ανδραβίδας, όπου τον υποδέχθηκαν o Διοικητής της 117 Πτέρυγας Μάχης (117ΠΜ), Ταξίαρχος (Ι) Ιωάννης Καραμάνης και ο Διοικητής του Κέντρου

Διεξαγωγή Σχολείου με Αντικείμενο «Στρατηγικός Σχεδιασμός Ανάπτυξης και Μετακίνησης Δυνάμεων»

Από την Δευτέρα 11 έως την Παρασκευή 22 Μαρτίου 2024 διοργανώθηκε από την Διεύθυνση Υποστήριξης Διοικητικής Μέριμνας του ΓΕΕΘΑ το Διακλαδικό Σχολείο Εκπαίδευσης του ΝΑΤΟ με αντικείμενο «Στρατηγικός Σχεδιασμός Ανάπτυξης και Μετακίνησης Δυνάμεων» (Strategic Deployment and Movement Planning), στις εγκαταστάσεις

Μετάβαση στο περιεχόμενο