Του Γιώργου Γεωργίου
Οι αξίες των πλοίων μεταφοράς containers “σκαρφάλωσαν” σε επίπεδα ρεκόρ το 2021, με ώθηση από την εξαιρετική ναυλαγορά, κινητοποιώντας μία σειρά από εφοπλιστές να συνάψουν συμφέρουσες συμφωνίες πωλήσεων.
Οι αριθμοί υποδεικνύουν πως η Lomar είναι η ελληνική ναυτιλιακή με τις περισσότερες πωλήσεις second hand βαποριών στη διάρκεια του τρέχοντος έτους.
Οι λεπτομέρειες των deals
Η εταιρεία φαίνεται πως έχει παραχωρήσει containerships όλων των μεγεθών, από τα μικρότερα feedermaxes, έναντι 25 εκατ. δολαρίων, μέχρι και τα μεγαλύτερα post panamaxes, αποκομίζοντας περισσότερα από 200 εκατ. δολάρια.
Ο πιο δραστήριος μήνας μέχρι τώρα ήταν ο Ιούνιος, όταν φέρεται να έκλεισε deals για έξι containerships, ενώ το Σεπτέμβριο παραχωρήθηκαν πέντε βαπόρια.
Στις πιο πρόσφατες αγορές της από τη Lomar συμπεριλαμβάνονται, σύμφωνα με ναυλομεσιτικές πηγές, δύο αδελφά πλοία, τα “Long Beach Trader” και “Los Angeles Trader” (χωρητικότητας 6.039 TEUs και κατασκευής 2007 έκαστο).
Παράλληλα, πλοίο της ναυτιλιακής αγόρασε και η Euroseas του Αριστείδη Πίττα. Ο λόγος για το “Piraeus Trader”, (χωρητικότητας 1.732 TEUs και κατασκευής 2006).
Σημειώνεται ότι εκτός από τις πωλήσεις, η Lomar έχει συνδεθεί και με την αγορά πέντε containerships, στη διάρκεια της φετινής χρονιάς. Το κόστος αγοράς έχει υπολογιστεί σε περίπου 40 εκατ. δολάρια.
Τέλος, πριν από λίγες ημέρες, η Lomar ανακοίνωσε τη λήψη δανείου, ύψους 42,5 εκατ. δολαρίων από τη γερμανική επενδυτική τράπεζα, Berenberg Bank. Όπως αναφέρεται στο σχετικό κείμενο, τα ποσά θα διοχετευτούν σε κινήσεις ανανέωσης στόλου και ανάπτυξης.