Belharra: Στο νερό και οι τρεις ελληνικές φρεγάτες τον Ιούνιο – Ο «Κίμων» στο ΠΝ εντός του 2025

Απόλυτη ικανοποίηση φέρνουν στους Γάλλους κατασκευαστές της Naval Group αλλά και στο Πολεμικό Ναυτικό της Γαλλίας τα αποτελέσματα από τις τρεις θαλάσσιες δοκιμές της πρώτης γαλλικής φρεγάτας «Amiral Ronarc’h» κλάσης Belharra, ενώ ήδη έχει ξεκινήσει η αντίστροφη μέτρηση τόσο για την έναρξη των θαλάσσιων δοκιμών της φρεγάτας «Κίμων» όσο και για την καθέλκυση της τρίτης ελληνικής φρεγάτας του Πολεμικού Ναυτικού.

To OnAlert.gr είχε την ευκαιρία κατά τη διάρκεια της μεγάλης αμυντικής έκθεσης «IDEX-NAVDEX 25» στο Άμπου Ντάμπι να συνομιλήσει με τον CEO της Naval Group, Pierre Eric Pommellet, αλλά και με τον Διευθυντή Προγραμμάτων πολεμικών πλοίων της εταιρείας, Stephane Fremont, για να πληροφορηθεί από πρώτο χέρι όλες τις λεπτομέρειες που αφορούν την εξέλιξη του ελληνικού προγράμματος όσο και τα τελευταία συμπεράσματα από τις θαλάσσιες δοκιμές της «AmiralRonarc’h».Φωτογραφία OnAlert.gr / Κώστας Σαρικάς

Παρά το γεγονός ότι η φρεγάτα Belharra δοκιμάζεται για πρώτη φορά και είναι σύνηθες στην πρώτη δοκιμή κάθε πλοίου να προκύπτουν ζητήματα τόσο στα μηχανολογικά όσο και στα υπόλοιπα συστήματα, στην περίπτωση του γαλλικού πλοίου οι κατασκευαστές διαβεβαίωσαν το OnAlert.gr ότι έως τώρα δεν έχει καταγραφεί το παραμικρό πρόβλημα.

Αντίθετα, ως εντυπωσιακή κρίθηκε η πλεύση του πλοίου και μάλιστα σε ιδιαίτερα αντίξοες καιρικές συνθήκες με υψηλό κυματισμό. Η φρεγάτα, όπως τόνισαν τα ανώτατα στελέχη της Naval Group, με τη βοήθεια της ανάστροφης πλώρης αλλά και με τον συνολικό της σχεδιασμό «περνούσε μέσα από τον κυματισμό» και έδειξε εξαιρετική σταθερότητα σε όλες τις συνθήκες.

Επίσης, οι πρώτες δοκιμές στα ηλεκτρονικά συστήματα και αισθητήρες όπως το ραντάρ Sea Fire άφησαν άριστες εντυπώσεις και κατέγραψαν επιδόσεις σύμφωνα με τις τεχνικές προδιαγραφές της κατασκευάστριας εταιρείας Thales.

Όπως τόνισε στο OnAlert.gr, ο Pierre Eric Pommellet, θεωρείται δεδομένο ότι η πρώτη ελληνική φρεγάτα «Κίμων» κλάσης Belharra θα παραδοθεί στο Πολεμικό Ναυτικό εντός του 2025. Η καθυστέρηση λίγων μηνών με βάση τον αρχικό σχεδιασμό οφείλεται σύμφωνα με τους κατασκευαστές στην έλλειψη εξειδικευμένου προσωπικού και συγκεκριμένα τεχνικών που εμπλέκονται στα ηλεκτρολογικά συστήματα των πλοίων.

Έλλειψη που παρατηρείται άλλωστε σε όλα τα μεγάλα ναυπηγεία παγκοσμίως με τις καθυστερήσεις σε ανάλογα προγράμματα να είναι πολύ μεγαλύτερες, όπως τονίζουν οι Γάλλοι κατασκευαστές. Έτσι σύμφωνα με τον σχεδιασμό, οι θαλάσσιες δοκιμές στη φρεγάτα «Κίμων» αναμένεται να αρχίσουν στα τέλη της άνοιξης έως τις αρχές του καλοκαιριού και πρόκειται να διαρκέσουν από δύο έως τρεις μήνες, ενώ θα πραγματοποιηθούν πιθανότατα σε τρεις φάσεις και δεν θα απαιτηθεί και τέταρτη δοκιμή όπως θα συμβεί για στην γαλλική «Amiral Ronarc’h».

Η έναρξη των θαλάσσιων δοκιμών της φρεγάτας «Κίμων» αναμένεται να συμπέσει με την καθέλκυση της φρεγάτας «Φορμίων», η οποία σύμφωνα με τον σχεδιασμό των Γάλλων θα βγει από την dry dock και θα πέσει στη θάλασσα εντός Ιουνίου. Έτσι, από το προσεχές καλοκαίρι και οι τρεις ελληνικές φρεγάτες θα βρίσκονται στη θάλασσα σε διαφορετική όμως φάση.

Η «Κίμων» θα δοκιμάζει εν πλω όλα τα μηχανολογικά και ηλεκτρονικά της συστήματα, στη «Νέαρχος» θα ολοκληρώνεται εν όρμω η τοποθέτηση και ο έλεγχος όλων των συστημάτων, ενώ στη «Φορμίων» θα δρομολογείται η τοποθέτηση του PSIM για να ακολουθήσει ο εξοπλισμός της με ηλεκτρονικά συστήματα και οπλισμό.

Στο ζήτημα του οπλισμού πάντως, τα δεδομένα έχουν αλλάξει έπειτα από την απόφαση για εξοπλισμό των φρεγατών «Νέαρχος», «Φορμίων» αλλά και της 4ης φρεγάτας Belharra με τους πυραύλους τύπου Scalp Naval. Ο εξοπλισμός των ελληνικών πλοίων με τα βλήματα αυτά συνεπάγεται τοποθέτηση στο πρόστεγο των πλοίων πίσω από το πυροβόλο συνδυασμού κάθετων εκτοξευτών Α50 Sylver για τους αντιαεροπορικούς Aster 30 και εκτοξευτών Α70 για τους Scalp Naval.

Του Κώστα Σαρικά

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Φουρτούνες» για τα θαλάσσια αιολικά πάρκα – Οι αντιδράσεις και το νέο χρονοδιάγραμμα

Μποφόρ έντονων αντιδράσεων από τις τοπικές κοινωνίες (από την Κρήτη έως την Αλεξανδρούπολη) «σηκώνουν» τα θαλάσσια αιολικά πάρκα με την κυβέρνηση να φρενάρει τα όποια σχέδια για ταχεία ανάπτυξη του συγκεκριμένου τομέα. Ένα εκρηκτικό κοκτέιλ παραγόντων που έχει να κάνει

Λαθρεμπόριο Τσιγάρων: Ποινική δίωξη 47 συλληφθέντων

Στη δικογραφία περιλαμβάνονται δεκάδες πρόσωπα τα οποία έχουν ταυτοποιηθεί αλλά δεν έχουν συλληφθεί. Σε βάρος τους ασκήθηκε ποινική δίωξη που αφορά σωρεία κακουργηματικών και πλημμεληματικών πράξεων και συγκεκριμένα: Κακουργήματα: Συγκρότηση εγκληματικής οργάνωσης Ένταξη σε  εγκληματική οργάνωση Διεύθυνση εγκληματικής οργάνωσης Λαθρεμπορία καπνικών

Γαλλία, Γερμανία, Ιταλία, Βρετανία λένε “ναι” στο αραβικό σχέδιο για την ανοικοδόμηση της Γάζας

Οι υπουργοί Εξωτερικών της Γαλλίας, της Γερμανίας, της Ιταλίας και της Βρετανίας δήλωσαν σήμερα πως στηρίζουν ένα αραβικό σχέδιο για την ανοικοδόμηση της Γάζας, το οποίο θα κοστίσει 53 δισεκατομμύρια δολάρια και με το οποίο θα αποφευχθεί το ενδεχόμενο εκτοπισμού Παλαιστινίων

Ιστοσελίδες γνωριμιών: Κοινωνική προσφορά ή εκλεπτυσμένο trafficking

Δημήτρης Μάρδας Καθηγητής ΑΠΘ Ενδιαφέρουσες υποθέσεις εκτυλίσσονται στα ελληνικά δικαστήρια με κατηγορούμενους διαχειριστές ιστοσελίδων γνωριμιών και θύματα γυναίκες, οι οποίες βρέθηκαν να είναι υποψήφιες γνωριμίες υψηλών προσώπων ή ακόμη υποψήφιες νύφες για αλλοδαπούς μεγιστάνες, χωρίς να το γνωρίζουν. Κεντρικό σημείο των κατηγοριών εις βάρος

Μετάβαση στο περιεχόμενο