Mία περίεργη ιστορία ομηρίας τριών επιθεωρητών, ενός Έλληνα και δύο Φιλιππινέζων εξελίχθηκε στη Χίο και οδήγησε στη σύλληψη πλοιάρχου δεξαμενόπλοιου με την κατηγορία της αρπαγής (άρθρο 322 του ΠΚ).
Πιο συγκεκριμένα, προσυμφωνήθηκε η αγορά ενός δεξαμενόπλοιου από εταιρεία ελληνικών συμφερόντων. Το προσύμφωνο υπεγράφη στην Αίγυπτο και το πλοίο απέπλευσε με προορισμό το λιμάνι της Σμύρνης παρουσία των τριών επιθεωρητών εκ των οποίων οι δύο Φιλιππινέζοι, καπετάνιος και Α΄Μηχανικός και ο Έλληνας επίσης μηχανικός. Στη Σμύρνη θα έμπαιναν οι τελικές υπογραφές της αγοραπωλησίας.
Χάρτης με το πού είναι το πλοίο:
Στο λιμάνι της Σμύρνης όμως, το πλοίο κατασχέθηκε λόγω οφειλών ενός εκατομμυρίου δολαρίων της πλοιοκτήτριας εταιρείας και πριν περάσει σε ελληνικά χέρια. Ο πλοίαρχος του δεξαμενόπλοιου όφειλε να αποβιβάσει τους τρεις επιθεωρητές, που είχε στείλει ο αγοραστής, όμως αντ’ αυτού με πλαστά έγγραφα τους ναυτολόγησε ως λαδάδες και καθαριστές. Τους κράτησε στις καμπίνες τους και τους απαγόρευσε την έξοδο από το πλοίο, με τη δικαιολογία ότι θα πλεύσει σε κοντινό λιμάνι το δεξαμενόπλοιο απέπλευσε με ρότα προς τη Αίγυπτο.
Στοιχεία του πλοίου:
Όμως, ο Έλληνας ναυτικός ήρθε σε επαφή με το ΚΕΠΙΧ, κέντρο επιχειρήσεων του υπουργείου Ναυτιλίας, και η αντίδραση ήταν άμεση καθώς ενημερώθηκε η Εισαγγελέας και πλωτό του Λιμενικού άρχισε περιπολία στην θαλάσσια περιοχή, εντοπίζοντας το δεξαμενόπλοιο νότια της Χίου. Δόθηκε εντολή στον πλοίαρχο να το φέρει στο λιμάνι της Χίου, όπου και αγκυροβόλησε το πρωί του Σαββάτου (10/2).
Οι τρεις επιθεωρητές που έπεσαν θύματα αρπαγής, είναι καλά στην υγεία τους. Όπως προέκυψε από την ανάκριση όντως τους ναυτολόγησαν χωρίς την συγκατάθεση τους αλλά δεν τους είχαν κλειδωμένους. Έγινε κανονικά η σύλληψη του πλοιάρχου. Η εισαγγελέας αποφάσισε για τον καπετάνιο: αρπαγή (άρθρο 322 του ΠΚ).