Χρήστος Στυλιανίδης: «Η Θεσσαλονίκη κόμβος των νέων διευρωπαϊκών δικτύων που διασφαλίζουν τη διασυνδεσιμότητα των λιμανιών της Βόρειας Ελλάδας με τα Δυτικά Βαλκάνια»

Τη σημασία της δημιουργίας δύο σημαντικών διευρωπαϊκών διαδρόμων που θα διασφαλίσουν τη διασυνδεσιμότητα των λιμανιών της Βόρειας Ελλάδας με τα Δυτικά Βαλκάνια, με στόχο να εξασφαλισθεί μεγαλύτερη ενιαία αγορά, ανέδειξε ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Χρήστος Στυλιανίδης, σε συνέντευξη (firechat) που παραχώρησε χθες στην Διευθύντρια Ερευνών στον ερευνητικό οργανισμό διαΝΕΟσις, Φαίη Μακαντάση. Η συνέντευξη πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο συμμετοχής του Υπουργού στο “8th Thessaloniki Summit 2025” στη Θεσσαλονίκη.

«Με αυτή τη σύνδεση των ευρωπαϊκών δικτύων» τόνισε ο κ. Υπουργός, «η Θεσσαλονίκη θα είναι η πρωταγωνίστρια, γιατί είναι η πιο συμφέρουσα σύνδεση και αυτή η οποία θα συνδέσει το τρένο μαζί με τα λιμάνια. Δημιουργείται έτσι η θαλάσσια Εγνατία με κέντρο τη Θεσσαλονίκη».

Αναφορικά με το ρόλο της ελληνικής ναυτιλίας και τη συνεισφορά της στο διεθνές εμπόριο, ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής την χαρακτήρισε, για ακόμη μια φορά, παγκόσμια ηγέτιδα δύναμη η οποία θέλουμε να διατηρήσει την πρωτοκαθεδρία της στον παγκόσμιο χάρτη και να συνεχίσει να συμβάλει με θετικό πρόσημο στην οικονομία της χώρας και στην ευρωπαϊκή ανταγωνιστικότητα. «Η Ελλάδα είναι η γέφυρα μεταξύ του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (IMO) και των ευρωπαϊκών θεσμών. Έχουμε ήδη μπει σε μια νέα φάση σε ευρωπαϊκό επίπεδο και διαμορφώνουμε τις κατευθύνσεις που αφορούν στην κοινή μας ευρωπαϊκή θέση στα θέματα ναυτιλίας», όπως είπε. Και συνέχισε: «Έχοντας εξασφαλίσει ευρωπαϊκή χρηματοδότηση, επιδιώκουμε να ενισχύσουμε ακόμη περισσότερο το “Maritime Cluster” το οποίο στηρίζει την οικονομική ευρωστία της ελληνικής ναυτιλίας και, ταυτόχρονα, να προσελκύσουμε περισσότερα πλοία στο ελληνικό νηολόγιο, στην ελληνική σημαία.».

Κλείνοντας ο κ. Στυλιανίδης, μίλησε για το όραμά του για την ελληνική ναυτιλία και σταχυολόγησε τους κεντρικούς στόχους του Υπουργείου:

  1. Να παραμείνει η Ελλάδα πρωταγωνίστρια στην Ευρώπη και στον ΙΜΟ, διατηρώντας τον κεντρικό της ρόλο στη διαμόρφωση των πολιτικών που αφορούν στις μεγάλες προκλήσεις που αντιμετωπίζει η παγκόσμια ναυτιλία, όπως η πράσινη μετάβαση.
  2. Την ανανέωση του ακτοπλοϊκού στόλου που εξυπηρετεί τις άγονες γραμμές, με νεότευκτα πράσινα και ασφαλή πλοία μέσω της Σύμπραξης Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ), για την εκτέλεση των άγονων γραμμών με 4ετείς ή και 12ετείς συμβάσεις.
  3. Την αναβάθμιση και τη βελτίωση των λιμενικών υποδομών της χώρας. Ο εκσυγχρονισμός των ελληνικών λιμανιών είναι προϋπόθεση για να αξιοποιηθεί στο μέγιστο το μεγάλο πλεονέκτημα της ελληνικής ναυτιλίας.
  4. Η ενίσχυση της νησιωτικότητας και η εμπέδωση στην Ευρωπαϊκή Ένωση μιας νέας αντίληψης για τη σημασία της.
  5. Την ενίσχυση της ναυτικής εκπαίδευσης και την προσέλκυση των νέων στο ναυτικό επάγγελμα.
1

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Το μήνυμα Μητσοτάκη για την επόμενη ημέρα, οι πρωτοβουλίες και οι προτεραιότητες – Έρχεται ο ανασχηματισμός, όλα τα ονόματα

Με τη καταψήφιση στη Βουλή της πρότασης δυσπιστίας που κατέθεσαν τα κόμματα της αντιπολίτευσης ολοκληρώνεται μία δύσκολη και επώδυνη περίοδος για την κυβέρνηση. Έχοντας λάβει εμμέσως ψήφο εμπιστοσύνης από 157 βουλευτές, η κυβέρνηση επιβεβαίωσε το αρραγές της γαλάζιας κοινοβουλευτικής ομάδας

Μπορεί η Ευρώπη να υποκαταστήσει το ΝΑΤΟ; Το «βαρύ» οικονομικό κόστος, πού θα βρει τα κονδύλια, πόσους στρατιώτες θα χρειαστεί

Θα πρέπει να θεωρείται πλέον δεδομένο πως το ΝΑΤΟ δεν πολυαρέσει στον Αμερικανό Πρόεδρο. Ο  Τραμπ έχει ανοιχτά από την πρώτη του κιόλας θητεία πει πως οι ΗΠΑ δεν πρόκειται να συνεχίσουν να συνδράμουν όσους δεν καλύπτουν τις συμβατικές τους

Μήνυμα της Γραμματείας Γυναικών Π.Ο.Λ. για την Παγκόσμια Ημέρα της Γυναίκας 2025

Η Παγκόσμια Ημέρα της Γυναίκας εορτάζεται στις 8 Μαρτίου κάθε χρόνο και είναι μια γιορτή που αφορά στους αγώνες της εργαζόμενης γυναίκας, της στρατιωτικού, της μητέρας, της συζύγου, της νοικοκυράς, που με το θάρρος και την αποφασιστικότητά τους έγραψαν ιστορία.

Οριστική απομάκρυνση πλοίου από την Ελευσίνα – Είχε εγκαταλειφθεί το 2013

Συνεχίζεται η απομάκρυνση επιβλαβών πλοίων από τον κόλπο της Ελευσίνας. Συγκεκριμένα σύμφωνα με τον Οργανισμό Λιμένος Ελευσίνας: «Απομακρύνθηκε οριστικά από τον κόλπο της Ελευσίνας, όπου παρέμεινε για περισσότερο από μία 10ετία, εγκαταλελειμμένο από την πλοιοκτήτρια εταιρεία, ένα από τα σημαντικότερα

Μετάβαση στο περιεχόμενο