Χρόνια Πολλά IMO!

«Η κληρονομιά μας: Μία καλύτερη ναυτιλία για ένα καλύτερο μέλλον» ήταν το θέμα της φετινής Παγκόσμιας Ημέρας Ναυτιλίας του IMO, η οποία γιορτάστηκε σε μια λαμπρή εκδήλωση που διοργάνωσε ο κ. Λεωνίδας Δημητριάδης- Ευγενίδης, Πρεσβευτής του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού στην Ελλάδα. Σημειώνεται, μάλιστα, πως ο φετινός εορτασμός της Παγκόσμιας Ημέρας Ναυτιλίας συνέπεσε και με τα εβδομηκοστά γενέθλια του IMO.

Στην εκδήλωση, η οποία διοργανώθηκε στο Ίδρυμα Ευγενίδου την Πέμπτη 27 Σεπτεμβρίου, παρευρέθηκαν -μεταξύ άλλων- εκπρόσωποι της κυβέρνησης, των πολιτικών κομμάτων και των σωμάτων ασφαλείας, μέλη του Δ.Σ. της Ενώσεως Ελλήνων Εφοπλιστών, εκπρόσωποι ακαδημαϊκών ιδρυμάτων και καθηγητές των ΑΕΝ της χώρας, στελέχη της ναυτιλιακής βιομηχανίας, εκπρόσωποι του Τύπου, καθώς και μαθητές των Επαγγελματικών Λυκείων του Πειραιά.

Ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Φώτης Κουβέλης

Κατά την εναρκτήρια ομιλία του, ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Φώτης Κουβέλης, αναφέρθηκε στις σημαντικές προκλήσεις που αντιμετωπίζει η ναυτιλία σήμερα, ενώ εστιάστηκε ιδιαίτερα στην ανάγκη διασφάλισης των δικαιωμάτων των ναυτικών, καθώς και στην περαιτέρω ενίσχυση της δημόσιας ναυτικής εκπαίδευσης. Ο υπουργός ανέφερε χαρακτηριστικά πως «δεν νοείται ασφαλής ναυτιλία χωρίς την κατοχύρωση των δικαιωμάτων των ναυτικών μας. Μόνο όταν τα πληρώματα νιώθουν ότι ανταμείβεται η προσπάθειά τους αποκτούν αυτοπεποίθηση και αυτοεκτίμηση. Η ασφάλεια στη ναυτιλία, ξεκινά από το επίπεδο των παρεχόμενων γνώσεων στις Παραγωγικές Σχολές του υπουργείου».

Ο νέος υπουργός δεν παρέλειψε να αναφερθεί στην απελθούσα ηγεσία του ΥΝΑΝΠ, παρουσιάζοντας τρία σημαντικά επιτεύγματα:

1. 20 προσλήψεις μονίμων εκπαιδευτικών για τις ΑΕΝ της χώρας, με άλλες 12 προσλήψεις να αναμένονται εντός του επομένου διαστήματος. Ο υπουργός αναφέρθηκε ακόμη στην κατάθεση νομοθετικής τροπολογίας, σύμφωνα με την οποία αυξάνονται κατά 102 οι μόνιμες θέσεις του εκπαιδευτικού προσωπικού στις ΑΕΝ.

2. Αλλαγή του θεσμικού πλαισίου προκειμένου να εκσυγχρονισθούν ο εσωτερικός κανονισμός και ο κανονισμός σπουδών των ΑΕΝ.

3. Η ψήφιση του Νόμου 4074 του έτους 2017, βάσει του οποίου τα πιστοποιητικά αξιοπλοΐας θα εκδίδονται πλέον απευθείας από τους Νηογνώμονες, και όχι από τον Κλάδο Επιθεώρησης Εμπορικών Πλοίων του ΥΝΑΝΠ.

Ο κ. Γιάννης Πλακιωτάκης, βουλευτής Λασιθίου, τέως πρόεδρος και Τομεάρχης Ναυτιλίας της Νέας Δημοκρατίας

Από την μεριά του ο κ. Γιάννης Πλακιωτάκης, βουλευτής Λασιθίου, τέως πρόεδρος και Τομεάρχης Ναυτιλίας της Νέας Δημοκρατίας εστιάστηκε στην ανάγκη για αναβάθμιση και διεθνοποίηση της ναυτικής εκπαίδευσης στην Ελλάδα καθώς και στην επιτακτική ανάγκη κατοχύρωσης του θεσμικού πλαισίου για την ίδρυση ιδιωτικών ναυτικών σχολών. Ο κ. Πλακιωτάκης τόνισε χαρακτηριστικά πως «η Ελλάδα οφείλει να εξελιχθεί σε ένα παγκόσμιο κέντρο ναυτικής εκπαίδευσης. Είναι δεδομένο πως το μεγαλύτερο ναυτιλιακό κράτος στον κόσμο πρέπει να έχει την καλύτερη ναυτική εκπαίδευση».

Ο κ. Λεωνίδας Δημητριάδης- Ευγενίδης, Πρόεδρος του Ιδρύματος Ευγενίδου και Πρεσβευτής του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού στην Ελλάδα

Ο κ. Λεωνίδας Δημητριάδης- Ευγενίδης, Πρόεδρος του Ιδρύματος Ευγενίδου και Πρεσβευτής του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού στην Ελλάδα εξέφρασε με τη σειρά του την επιτακτική ανάγκη αναβάθμισης της ναυτικής εκπαίδευσης στην Ελλάδα ειδικά σε εποχές κρίσεις, επισημαίνοντας πως η αναβάθμιση του εξοπλισμού στις ΑΕΝ, η αύξηση του ποσοστού των τακτικών καθηγητών έναντι των ωρομισθίων, καθώς και η αναμόρφωση των προγραμμάτων σπουδών βρίσκονται προς τη σωστή κατεύθυνση. Όπως μάλιστα επεσήμανε, παραφράζοντας το πολύ γνωστό απόφθεγμα του Οδυσσέα Ελύτη, «στη ναυτιλία πρέπει να κάνουμε άλμα πιο γρήγορο από την φθορά».

Επιπλέον, ο Πρεσβευτής του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού στην Ελλάδα ανέφερε πως είναι υψίστης σημασίας η προσέλκυση νέων στο ναυτικό επάγγελμα με κατάλληλες γνώσεις, καθώς οι πιστοποιήσεις δεν μπορούν πλέον να παρέχουν τις απαραίτητες διασφαλίσεις σχετικά με τις ικανότητες ναυσιπλοΐας των ναυτικών στα υπερσύγχρονα πλοία. Ο κ. Ευγενίδης προσέθεσε σχετικά πως «το word of mouth αποτελεί αποδεδειγμένα η σημαντικότερη πηγή προσέλκυσης νέων στο ναυτικό επάγγελμα».

https://www.naftikachronika.gr/2018/09/28/60900/

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Επιχείρηση «Ασπίδες»: Σημαντικά επιτεύγματα για τους πρώτους 3 μήνες

Σπουδαία ημέρα για την Ελευθερία της Ναυσιπλοΐας. Πέρασαν 3 μήνες από την έναρξη της Επιχείρησης «Ασπίδες». Τρεις μήνες γεμάτοι πολλαπλές προκλήσεις και σπουδαία επιτεύγματα. Η Επιχείρηση «Ασπίδες» συνεχίζει την αποστολή της σε πλήρη συμμόρφωση με το διεθνές δίκαιο, για τη

Μεταφέροντας 11 ρ/κ από Ασία σε Ευρώπη με το πλοίο ανύψωσης βαρέων βαρών “Happy Star”

Μια εντυπωσιακή φωτογραφία ήρθε στη δημοσιότητα από το πλοίο ανύψωσης βαρέων βαρών Happy Star, το φόρτωσε και μετέφερε 11 ρυμούλκα από την Ασία προς την Ευρώπη. Το 156 μέτρων πλοίο διαθέτει δυο γερανούς με ανυψωτική ικανότητα 1100 τόνους! Το Happy

Δεξαμενόπλοια: Ο σκιώδης στόλος που μεταφέρει ιρανικό πετρέλαιο παραμένει στο παιχνίδι

Αυτό, όπως μεταδίδει το Hellenic Shipping News, πρακτικά σημαίνει ότι θα μπορούσαν να υπάρχουν επιπτώσεις  στη μελλοντική προσφορά δεξαμενόπλοιων. Στην τελευταία της εβδομαδιαία ανάλυση η ναυλομεσιτική εταιρεία Gibson αναφέρει πως “οι ιρανικές εξαγωγές πετρελαίου συνεχίζονται, παρά το γεγονός ότι έχουν

Ώρα νησιού: Γιατί κάποια θέρετρα στις Μαλδίβες μετακινούν τα ρολόγια τους μια ώρα μπροστά

Μπορεί να είναι αλήθεια ότι τα πολυτελή θέρετρα των Μαλδίβων τα έχουν πραγματικά όλα – το τιρκουάζ νερό, την πλούσια θαλάσσια ζωή και, σε ορισμένες περιπτώσεις, το δικό τους σύστημα χρόνου. Αναφέρεται ως «ώρα του νησιού», δεν είναι μια μεταφορική ρήση που

Μετάβαση στο περιεχόμενο